Kuinka joku tulee töihin tiukat vartalonmukaiset TREENIHOUSUT jalassa?
Kommentit (325)
Mä olen kyllä monesti mennyt töihin treenihousuissa. En ole aspatyössä, ja työ vaatii joustavat vaatteet. Tosin ei ne housuina ole vaan sukkiksien korvikkeina, minusta sukkahousut on hiostavat ja ikävät päällä. Eipä ole tullut valituksia tai mitään muutakaan.
Joskus naurattaa nää pöyristymiset. Joo, ei napapaidassa päiväkotiin jne, mutta kyllä se duunipaikka enemmän määrittää pukukoodia kuin puskista huutelijat.
Mä kyllä pidän mustia treenihousuja aika useinkin vaatteena, mutta töissä laitan jonkun sellaisen paidan tai neuleen ettei peppu sieltä näy. En vaan jaksa olla tiukoissa farkuissa kun työ sisältää kuitenkin esimerkiksi paljon liikkumista, lasten pukemista ja lattiatasolla oloa.
Terv, päiväkodin ope
Riippuu tosi paljon työpaikasta, henk.koht. inhoan että niitä treenitrikoita käytetään arkivaatteina (siis oikeastaan milloin tahansa muulloin kuin urheillessa), töissä tai ei. Vapaa-ajallaan kaikki saavat tietty pukeutua mihin lystäävät, mutta pitäisi jokaisen tajuta että TREENIvaatteet eivät ole esim. tarjoilijan, lääkärin, virkailijan tai opettajan työasu.
Ja tuota kaikkien hokemaa "no kun ne on niin mukavat" - puolustelua en ymmärrä. Ihanko totta ainoa mukava vaatekappale jonka olette ikinä päällenne vetäneet, on treenitrikoot, että muuta vaihtoehtoa ei sitten yksinkertaisesti ole jos haluaa mukavat vaatteet?
Uutisia: farkutkin ovat mukavat jalassa, jos ostaa istuvat ja oikean kokoiset eikä yritä änkeytyä kaksi kokoa liian pieniin. Olemassa on myös muitakin kuminauhavyötäröisiä housuja kuin ne treenitrikoot, jos tuntuu että se vetskari on liikaa. Puuvilla ja pellava ovat mukavia materiaaleja, joista saa siistejä hameita ja sellaisiakin housuja, ettei pyllyn ja pillun jokainen kohouma näy.
Huh... jos viitsit niin kuvaile vähän lisää miten irvokkaalta se näytti.
Monilta tuntuu unohtuvan se, ettei töihin mennä edustamaan itseään, vaan yritystä. Siis jos tarjoilija esim. on puolialasti treenivaatteissa töissä, katson koko raflaa hieman kieroon, enkä (vain) sitä tarjoilijaa.
Toki ihminen saa laittautua nätiksi ja viihtyä työssään, mutta töihin mennään tekemään töitä eikä esittelemään itseään ja kroppaansa.
Toisten pillukummun ja persvaon katseleminen on oikeasti aika etovaa (vaikka ei haluaisi katsoa, niin katse hakeutuu sinne silti jos on liikaa esillä) ja kiusallista, vaikka olisi hyväkin kroppa. Etenkin jos joutuu tuijottamaan jonkun asiakaspalvelijan pillua samalla kun yrittää asioida ja ottaa hänet vakavasti.
Niin, voisiko tässä olla myös kyse kulttuurin muutoksesta? Farkut, joita moni mainostaa, olivat nekin alunperin aivan muuhun tarkoitukseen suunnitellut kuin nykyään.
Ehkäpä leggingseistäkin saadaan vielä malli, jossa ne vaot ym irvokkaat ja yleistä pöyristelyä aiheuttavat ominaisuudet saadaan jalostettua paremmin arkikäyttöön sopiviksi.
Ps, itse en ymmärrä tatuointeja lainkaan, ja siksi minun ei tarvitse sellaista laitattaa. Mutta eipä mun muiden tatuoinneista tarvitse myöskään pöyristyä leggareissa painaltaessani. Kamelinvarvas piilossa, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Monilta tuntuu unohtuvan se, ettei töihin mennä edustamaan itseään, vaan yritystä. Siis jos tarjoilija esim. on puolialasti treenivaatteissa töissä, katson koko raflaa hieman kieroon, enkä (vain) sitä tarjoilijaa.
Toki ihminen saa laittautua nätiksi ja viihtyä työssään, mutta töihin mennään tekemään töitä eikä esittelemään itseään ja kroppaansa.
Toisten pillukummun ja persvaon katseleminen on oikeasti aika etovaa (vaikka ei haluaisi katsoa, niin katse hakeutuu sinne silti jos on liikaa esillä) ja kiusallista, vaikka olisi hyväkin kroppa. Etenkin jos joutuu tuijottamaan jonkun asiakaspalvelijan pillua samalla kun yrittää asioida ja ottaa hänet vakavasti.
Juuri näin. Siksi työpukeutuminen on myös työn mukaista. On se sitten leggarit, farkut, puvun housut tai työnantajan osoittama työasu.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytön toimistotyössä. Ovat kuitenkin vähän paksumpaa materiaalia ja paita/villatakki pitkä, niin peittää pepun. En ole missään asiakastyössä ja pukeudun kuitenkin aika asiallisesti.
Jäivät käyttöön aikoja sitten kahdesta syystä:
- minulla oli joku reaktio/tulehdus alapäässä, kun poltteli ja oli todella kipeä. Ikinä syytä ei löytynyt, mutta pahimmillaan en pystynyt käyttämään mitään housuja (olin vain mekoilla ilman alushousujakin). Sen jälkeen pikkuhiljaa rauhoittumisen myötä pystyin käyttämään mukavia trikoita, mutta normaaleja housuja en. Edelleen esim. Farkut ovat ikävän tuntuiset ja muutenkin tuo alapää on herkkä mitä sinne pukee.
- vatsani turpoilee ja menee sekaisin herkästi. Tarvitsen housut, jotka joustavat riittävästi ympärysmitaltaan (ei puhuta senteistä, vaan kymmenestä ja reilusti ylikin sentteinä). Tähän treenitrikoot sopivat loistavasti.Lisäksi meillä töissä ilmastointi pauhaa niin kovalla, että en tarkene siellä hameilla (sukkahousut alla vaivaavat, paitsi paksut puuvillaiset, jotka taas eivät ole siistiä työpukeutumista), tai ohuilla löysillä ja liehuvilla housuilla (siis sellaisilla höyhenenkevyillä, joissa vyötärö ylhäällä, että vatsan turvotus mahtuu).
Joten olen päätynyt paksuihin trikoisiin. Treenivaatteiden materiaali pysyy paremman näköisenä pitkään, eikä nyppyynny, kuten normitrikoo.
Mä oon ehkä ymmärtänyt nyt väärin. Olen luullut että ne leggarit eli pitkät kalsarit on sellaiset, jotka joustaa helposti senttejä vyötäröltä? Ei ainakaan mun treenitrikooni jousta, ne todellakin on slim fit, ja puristaa hyvinkin tiukasti (ei, en ole ylipainoinen. Ja ei, ei tulisi mieleenkään käyttää niitä muuta kuin treenatessa), niin kuin käsittääkseni niiden on tarkoituskin? Paksut puuvillaiset sukkahousut on noista ainoat, jotka minä voisin kuvitellakaan pukevani töihin, sen mekon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytön toimistotyössä. Ovat kuitenkin vähän paksumpaa materiaalia ja paita/villatakki pitkä, niin peittää pepun. En ole missään asiakastyössä ja pukeudun kuitenkin aika asiallisesti.
Jäivät käyttöön aikoja sitten kahdesta syystä:
- minulla oli joku reaktio/tulehdus alapäässä, kun poltteli ja oli todella kipeä. Ikinä syytä ei löytynyt, mutta pahimmillaan en pystynyt käyttämään mitään housuja (olin vain mekoilla ilman alushousujakin). Sen jälkeen pikkuhiljaa rauhoittumisen myötä pystyin käyttämään mukavia trikoita, mutta normaaleja housuja en. Edelleen esim. Farkut ovat ikävän tuntuiset ja muutenkin tuo alapää on herkkä mitä sinne pukee.
- vatsani turpoilee ja menee sekaisin herkästi. Tarvitsen housut, jotka joustavat riittävästi ympärysmitaltaan (ei puhuta senteistä, vaan kymmenestä ja reilusti ylikin sentteinä). Tähän treenitrikoot sopivat loistavasti.Lisäksi meillä töissä ilmastointi pauhaa niin kovalla, että en tarkene siellä hameilla (sukkahousut alla vaivaavat, paitsi paksut puuvillaiset, jotka taas eivät ole siistiä työpukeutumista), tai ohuilla löysillä ja liehuvilla housuilla (siis sellaisilla höyhenenkevyillä, joissa vyötärö ylhäällä, että vatsan turvotus mahtuu).
Joten olen päätynyt paksuihin trikoisiin. Treenivaatteiden materiaali pysyy paremman näköisenä pitkään, eikä nyppyynny, kuten normitrikoo.
Mä oon ehkä ymmärtänyt nyt väärin. Olen luullut että ne leggarit eli pitkät kalsarit on sellaiset, jotka joustaa helposti senttejä vyötäröltä? Ei ainakaan mun treenitrikooni jousta, ne todellakin on slim fit, ja puristaa hyvinkin tiukasti (ei, en ole ylipainoinen. Ja ei, ei tulisi mieleenkään käyttää niitä muuta kuin treenatessa), niin kuin käsittääkseni niiden on tarkoituskin? Paksut puuvillaiset sukkahousut on noista ainoat, jotka minä voisin kuvitellakaan pukevani töihin, sen mekon kanssa.
Miten voit treenata trikoissa jos ne ei veny ja jousta lainkaan? Miten pääset kyykkyyn salilla ne jalassa?
Ei kaikki trikoot purista ihoa napakasti tai ole kompressiotrikoita, osa merkeistä on todella hyvät jalassa. Ei valu, ei hikoile, ei kiristä, ei tunnu missään, ei näy läpi.
Ne 90-luvun kangaslegginsit pitsilahkeineen on eri asia. Nehän on ihan eri kangasta ja eri käyttötarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Samat kummut näkyy tiukoista farkuistakin. Ja kaikista muistakin housuista paitsi lökäpöksyistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos naiset, kun pukeudutte miehiä miellyttävästi. Olette ihania <3
Varsinkin body negatiiviset naiset, eli XS tai Small kokoa olevat naiset <3 Kyllä, en halua body positive naisia vaan body negative ennemmin!
Sinun haluamiset eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Kaipa tiedätkin, että sinut tunnetaan työyhteisössä nimellä setä kuola. Selkäsi takana nauretaan ja tuolillesi pannaan purkkaa ja näppikseen syljetään kun olet lounaalla.
"Tällä samalla logiikalla miehet voivat alkaa käydä töissä balettitrikoissa.
Olisiko mukavaa, jos mieskollega keikistelisi ihonvärisissä trikoissa ja perustelisi asuvalintaa mukavuussyillä.[/quote]
Niinpä! Missä viipyy tasa-arvo täskin asiassa.
Lastentarhanope-Mikko-Perttu tulisi "päikkyyn" duuniin ihonvärisissä balettitrikoissa munakovikkeilla ja tuumaisi vain : ihanan joustavat kun tarvii katsos lasten vuoksi kyykistellä ja ei hierrä, kierrä ja on helppo pierrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos naiset, kun pukeudutte miehiä miellyttävästi. Olette ihania <3
Varsinkin body negatiiviset naiset, eli XS tai Small kokoa olevat naiset <3 Kyllä, en halua body positive naisia vaan body negative ennemmin!
Sinun haluamiset eivät kiinnosta ketään joten ihan sama.
Kaipa tiedätkin, että sinut tunnetaan työyhteisössä nimellä setä kuola. Selkäsi takana nauretaan ja tuolillesi pannaan purkkaa ja näppikseen syljetään kun olet lounaalla.
Pannaan vaan. -Uncle Saliva
Leggarit kirjoitti:
Mä olen kyllä monesti mennyt töihin treenihousuissa. En ole aspatyössä, ja työ vaatii joustavat vaatteet. Tosin ei ne housuina ole vaan sukkiksien korvikkeina, minusta sukkahousut on hiostavat ja ikävät päällä. Eipä ole tullut valituksia tai mitään muutakaan.
Joskus naurattaa nää pöyristymiset. Joo, ei napapaidassa päiväkotiin jne, mutta kyllä se duunipaikka enemmän määrittää pukukoodia kuin puskista huutelijat.
Joskus kannattaa ihan vaihteen vuoksi ihan kuunnella mitä ne huutelee sieltä puskista.
Vaikkapa: voitko pistää jotain perceesi peitoksi kun tarjoilet ruokaa, kiitos. Kamelinvarvastasi ruokapöydän tasolla on ikävä katsella.
Mulla on aina treenipökät töissä. Niiden kanssa pidän pitkää, pepun peittävää löysää t-paitaa. Olen tehtaassa töissä ja työ sisältää paljon liikkumista, mutta myös istumista. Miesten malliset kankeat työhousut puristaa mahaa ja lopputuloksena maha on loppupäivästä kipeä. Joten mieluummin pukeudun mukavasti, kuin väkisin yritän sinnitellä 8h päivässä epämukavissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten pillukummun ja persvaon katseleminen on oikeasti aika etovaa (vaikka ei haluaisi katsoa, niin katse hakeutuu sinne silti jos on liikaa esillä) ja kiusallista, vaikka olisi hyväkin kroppa. Etenkin jos joutuu tuijottamaan jonkun asiakaspalvelijan pillua samalla kun yrittää asioida ja ottaa hänet vakavasti.Samat kummut näkyy tiukoista farkuistakin. Ja kaikista muistakin housuista paitsi lökäpöksyistä.
No eihän näy. Esim. mustista suorista housuista ei todellakaan näy mikään pillun muoto ja persvako. Ja pakkoko farkkujenkaan on olla niin tiukat, että ne saa öljyn kanssa pukea päälle. Jostain klassisen mallisista leviksistä ei todellakaan näy häpykummun muoto läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leggarit kirjoitti:
Joskus kannattaa ihan vaihteen vuoksi ihan kuunnella mitä ne huutelee sieltä puskista.
Vaikkapa: voitko pistää jotain perceesi peitoksi kun tarjoilet ruokaa, kiitos. Kamelinvarvastasi ruokapöydän tasolla on ikävä katsella.
Kato muualle, håmå-Petteri.
Ymmärräthän, että häpäiset ja nolaat itsesi kaikkien silmissä, kun pukeudut noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenihousut ei ole sama kuin sukkahousut. Ne on mukavat, miksei saisi pitää jos ei tarvita tietynlaista pukeutumista?
Ne on mukavat joo, mutta mieti nyt.
Päiväkodissa.
Siellähän puolilla niistä lapsista on samanlaiset päällä. Ainakin omat kulkee mielellään leggareissa kun ne joustaa ja voi hyvin kiipeillä ja leikkiä. Miksei aikuiset?
Meillä edellytetään siistiä pukeutumista. Olen pankissa töissä. Antaahan se asiakkaalle luotettavamman vaikutelman. Tuo olisikin virkistävää, jos joku tulisi treenipöksyissä. Itse olen yhden kerran unohtanut päälle nuhruisen fleece-takin. Olin pyöräillyt töihin ja se oli välitakkina. Tuli kiire pukkarissa ja se takki unohtui. Huomasin heti, kun eka asiakas tuli ajanvarauksella ja silmäili sitä takkia. Sanoin vaan, että oho, tämä taisi unohtua pyöräilyn jälkeen päälle. Alla oli kyllä siisti kauluspaita.
Siksi kun ne ei oikeesti oo tulossa mistään treeneistä, vaan käyttää niitä samoja juoksutrikoita kaiket ajat.