Mies menee ilman lupaani katsomaan puhelintani
Olen monta kertaa sanonut miehelleni että hän ei saa katsoa puhelintani ilman lupaani.
Mieheni käy puhelimeni läpi selkäni takana. Katsoo viestejä, kuvia, ja sovelluksiani. Yleensä silloin kun nukun niin miehellä on tilaisuus tsekata koko puhelimeni sisältö. Tälläkertaa hän oli lukenut minun ja hyvän ystäväni viestejä jotka oli henkilökohtaisia, asiat eivät kuuluneet muille ei edes miehelleni, noh nyt hän sitten tietää kaiken.
Suoraan sanottuna minua vituttaa. Ja tänään ollaan taas riidelty aiheesta.
Olen sanonut miehelleni että voidaan yhdessä katsoa puhelintani jos hän vaan kertoisi mitä puhelimestani haluaisi katsoa. Olen valmis näyttämään koska minulla ei ole mitään salattavaa, ja toivoisin että mies pystyisi luottamaan minuun. Mutta tosta en pidä että mies menee ilman lupaani ja nukkuessani puhelinta tonkimaan. Kun olen ehdottanut että voidaan katsoa yhdessä jos hänen mieltä joku painaa tai haluaa katsoa puhelintani.
Joo oli pakko purkaa tämä asia jonnekkin.
Onko muilla käynyt näin suhteessa vai olenko ainut?
Kommentit (108)
Parasta olisi, jos ystäväsi pistäis sen seinää vasten ja kysyisi, että haluatko selittää miksi olet lukenut henkilökohtaisia keskusteluitamme?
Ongelma on miehen. Tilanne ei parane suostumalla miehen naurettaviin vaatimuksiin. Ja katselemalla vierestä hänen omankädenoikeuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies epäilee sinua jostain vahvasti? Kai olette keskustelleet? Oletko joskus pettänyt tai tehnyt muuta epämääräistä miehen selän takana? Vai onko vaan sairaalloisen mustis? Ei ole ok lukea toisen viestejä, mutta kyllä sille yleensä joku syy on..?
En ole pettänyt. Kerran olin ystäväni kanssa kaupungilla ja myöhästyin bussista, joten olin kotona vasta puolituntia myöhemmin, kun mitä olin miehelleni sanonunut tulevani. Joten tästä hän rupesi epäilemään minua että olin jonkun miehen luona että ei kuulemma voinut olla milläänlailla mahdollista että olisin myöhästynyt bussista. Mieheni saattaa epäillä minua vaikka mistä vaikka en mitään olisi tehnyt. Joten tämä minun puhelimeni on yksi semmoinen asia että mieheni ei pysty elämään ilman tietoa kenen kanssa olen jutellut ja mitä sovelluksia minulla on puhelimessani.
AP
Laita vaan näppäinlukko. Miehen pitää itse ymmärtää, ettei hän voi vangita eikä kahlita sinua. Näppäinlukon laittaminen on sen vuoksi tärkeä viesti miehelle. Jos hänellä on järkeä päässä, niin hän ymmärtää menneensä liian pitkälle. Jos mies on tyhmä, niin hän ei hyväksy näppäinlukkoa, ja siinä tapauksessa voit harkita, kannattaako hänen kanssaan jatkaa eteenpäin.
Oksettava ja kuvottava mies. Eroaisin heti.
Ex oli.
Laita pin koodi niin ei katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies epäilee sinua jostain vahvasti? Kai olette keskustelleet? Oletko joskus pettänyt tai tehnyt muuta epämääräistä miehen selän takana? Vai onko vaan sairaalloisen mustis? Ei ole ok lukea toisen viestejä, mutta kyllä sille yleensä joku syy on..?
En ole pettänyt. Kerran olin ystäväni kanssa kaupungilla ja myöhästyin bussista, joten olin kotona vasta puolituntia myöhemmin, kun mitä olin miehelleni sanonunut tulevani. Joten tästä hän rupesi epäilemään minua että olin jonkun miehen luona että ei kuulemma voinut olla milläänlailla mahdollista että olisin myöhästynyt bussista. Mieheni saattaa epäillä minua vaikka mistä vaikka en mitään olisi tehnyt. Joten tämä minun puhelimeni on yksi semmoinen asia että mieheni ei pysty elämään ilman tietoa kenen kanssa olen jutellut ja mitä sovelluksia minulla on puhelimessani.
AP
Miksi et jo pakkaa kamojasi? Oikeasti lähde, muuten tulet vielä katumaan, mikset lähtenyt silloin kun palstalla kehotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Onko miehen oma puhelin lukittuna? Veikkaan että on, eikä näytä sitä sinulle edes pyynnöstä. Laita mieluummin pin-koodi kuin kuvio, sen kuvion nimittäin näkee aika helposti ruudusta.
Tämä tyyppi urkkii sinua muuten muuallakin kun kuvittelee että et huomaa.
Oletko tarkastanut läppärisi vakoiluohjelmien varalta, kotisi valvontakameroiden varalta etc.?
Saanko arvata, että mies myös arvostelee, että olet lähdössä liian paljastavissa vaatteissa jonnekin? Ei tykkää siitä, että vietät aikaa keskenäsi ystäviesi kanssa? Ei välttämättä kiellä, mutta näyttää suuttumuksensa muilla tavoin? Olisi katastrofi jos päättäisit lähteä matkalle ilman häntä?
Nyt hiton äkkiä pois tuommoisesta suhteesta. Kunhan ostatte yhteisen asunnon, menette naimisiin, saatte lapsia tai muuta vastaavaa, niin väkivalta pahenee ja voi muuttua myös fyysiseksi, koska sitten et enää pääse karkuun.
Googleta digitaalinen väkivalta. Ja aseta se näppäinlukko HETI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APMiksi et jo pakkaa kamojasi? Oikeasti lähde, muuten tulet vielä katumaan, mikset lähtenyt silloin kun palstalla kehotettiin.
Rakastan häntä. Olen vain toivonut että hän muuttuu ja alkaa luottamaan minuun kun näytän että minuun voi luottaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy taitaa olla yksin AP:n miehessä. Ehkä mies on epävakaa ja pelkää menettävänsä AP:n huomion. Toisen yksityisyyden ja viestintäsalaisuuden rikkominen on joka tavalla väärin.
Mulla oli ex joka, ennen nettiaikaa, tutki kaappejani. Ei asuttu yhdessä, joten oli se aika outoa, kun availi vaatekaapinkin ovia. Sitä ei jotenkin tahtoisi uskoa, että on omalle kohdalle osunut niin huono. Sekä suhteesta että omasta läheisriippuvuudesta pääseminen on rankkaa, mutta kannattaa. Yksi ainoa elämä jota ei kannata viettää jonkun idiootin kanssa. Arvosta itseäsi AP. Hyviäkin miehiä on, mutta on mahdollista olla onnellinen ilman miestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi tekee väärin. Kyllä suhteessakin täytyy yksityisyyttä olla.
Paitsi jos on kyse AV-mammasta. Tämän palstan mukaan mammoilla on täysi oikeus käydä miehen puhelin läpi salaa.
Nyt tuli ero! Petät mua vauva palstan kanssa! Aivan käsittämätöntä!
Nyt tuli ero! Petät mua vauva palstan kanssa! Aivan käsittämätöntä!
Valitettavasti tuollaista käytöstä on, mutta ei sinun tarvitse täältä hakea vahvistusta sen sairaalloisuudelle saati provoilla.
Tarpeeksi on jo naisia tapettu itsetuntovammaisten, mustasukkaisten idioottimiesten toimesta.
Jätä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APMiksi et jo pakkaa kamojasi? Oikeasti lähde, muuten tulet vielä katumaan, mikset lähtenyt silloin kun palstalla kehotettiin.
Rakastan häntä. Olen vain toivonut että hän muuttuu ja alkaa luottamaan minuun kun näytän että minuun voi luottaa.
AP
Henkisessä väkivallasta ei ole kyse teon kohteesta, vaan tekijästä.
Kaikissa puhelimissa on mahdollista laittaa lukituskoodi, jonka vain itse saat auki. Löytyy "asetukset" (se mutterikuva) kohdasta suojaus/turvallisuus.
Valitettavasti tuolla tavalla rajattomat henkilöt eivät muutu. Luottamus joko on tai ei ole ja tuossa ei ole eikä se muuksi muutu.
Tuo on myös henkistä väkivaltaa, vallankäyttöä. Kiusaaja voi totuttaa sinua vähitellen valtaansa. Myöhemmin siitä on vaikeampi päästä pois.