Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihreitä silmiä ei pidetä kauniina missään maassa?

Vierailija
25.07.2020 |

Ainoastaan Victoria Holtin kirjoissa hehkutetaan

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäsilmäisyys on harvinaisin väri silmissä, jos ei oteta todella harvinaisia geenimutaatioita huomioon.

Erityisesti skandinaaveilla yleinen.

Vierailija
142/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on täysin vihreät silmät ja olen aina pitänyt niistä. Kehujakin olen kuullut, varsinkin aviomieheltäni. Vasta nyt 57-vuotiaana olen tajunnut, että kyseessä olen maailman harvinaisin silmienväri ja oon suoraan sanoen ihmeissäni. Tunnen kyllä paljon vihertäväsilmäisiä (kuten mieheni), kai se johtuu siitä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin 90-luvun teini-ikäisenä vihreäksi värjättyjä piilareita, eli oon kyllä aina pitänyt kauniina. Sitten kyllästyin siihen linssien räpläämiseen ja vaihdoin käyttämään silmälaseja. Mielipide vihreiden silmien kauneudesta ei kyllä muuttunut mihinkään.

Vierailija
144/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti kyttää kenenkään silmien värejä?

varmaan se jonka mielestä valkoisiksi maalatut hampaat ovat nätimmät kuin luonnostaan hieman kellistyneet https://www.rmsyke.fi/art/kuvat/eeki_viktor.jpg

Vierailija
145/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vihreitä silmiä erittäin 

viehättävänä ja viettelevänä

piirteenä.

Jollain, ketä syvästi rakastin, oli

sanoinkuvaamattoman kauniit,

sielukkaat vihreä silmät, jotka 

saivat polveni notkumaan. 

Noita silmiä kehystivät

pitkät tummat ripset ja näyttävät, kantajansa kasvonpiirteitä

korostavat tuuheat kulmat.

Mies oli ~ taideteos itsessään. 

-📧-

Vierailija
146/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä kummallakin vihreät silmät. Miehellä vaaleammat, minulla tummemmat. Kaikilla lapsilla vihreät, sinivihreät tai siniset, vaikka minun suvussani on myös ruskeasilmäisiä paljon (mm. isäni ja veljeni). 

Muutama vuosi sitten mies oli kolmen vanhimman lapsen kanssa Lontoossa. Olivat istuneet metrossa ja vastapäätä oli pidemmän matkan istunut mies, oli tunnistanut kielen ja kysyi, ovatko Suomesta. Jotain niitä näitä jutelleet. Sitten yhdellä pysäkillä mies nousi ja jäi pois metrosta. Lähtiessään oli kuulemma kehunut, että lapsilla on todella kauniit silmät. Tämä jäi miehelle mieleen, hän jotenkin ihmetteli kommenttia. Ei siis siksi, ettäkö lapsillamme ei olisi hänen mielestään nätit silmät, mutta kai sitä itse pitää niin tavallisena omaa silmien väriään. 

Vierailija
147/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös silloin tällöin 

ollut käytössäni silmänsävyä korostavia

piilolinssejä. Milloin lisänä vihreyttä, 

milloin hiven turkoosia.. lilaa.. etc.

Omaa sinällään kaunista irisväriäni

korostamaan päivän asuun mätsääväksi.

(Olen aina ollut suuri esteetikko).

.

Ei enää vuosiin värilinssejä.

Kirkkaita linssejä pelkästään käyttänyt.

Ehkä taas jossain vaiheessa linssikaupoilla

mukaan tarraa sävyä, 

vaikkapa maailmalla kovassa huudossa olevaa tyylikästä teräksenharmaata.

Silmäni ovat herkistyneet linsseille

ja ehosteille. Menen enimmäkseen 

täysin luomuna näin kotona ilman

työsuhdetta ja edustamista. x

Vierailija
148/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että se on harvinaisin silmien väri. Ei haluta kehua sellaista mihin itsellä ei ole mahdollisuuksia. Ihmiset mielellään pitää ja kehuu asioita mihin heilläkin on kykyjä. Ei kukaan älykkäitäkään kehu, koska suurimmalla osalla ihmisiä ei ole itsellään älykkyyttä.  Köyhät ei kehu rikkaita, koska ovat kyvyttömiä hankkimaan omaisuutta jne. Maailmassa ylistetään keskikenkertaisuutta koska siihen on kaikilla varaa ja kykyjä.

Jotain on palstalle tapahtumassa kun tulee näin fiksuja kommentteja... Siis tarkoitan fiksu kun sanon fiksu. Toivoisin lukevani enemmänkin tällaista täällä. Tai missä tahansa.

Ylensit juuri itsesi alentamalla muita. Ei kovin fiksua.

Vierailija
149/149 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehellä kummallakin vihreät silmät. Miehellä vaaleammat, minulla tummemmat. Kaikilla lapsilla vihreät, sinivihreät tai siniset, vaikka minun suvussani on myös ruskeasilmäisiä paljon (mm. isäni ja veljeni). 

Muutama vuosi sitten mies oli kolmen vanhimman lapsen kanssa Lontoossa. Olivat istuneet metrossa ja vastapäätä oli pidemmän matkan istunut mies, oli tunnistanut kielen ja kysyi, ovatko Suomesta. Jotain niitä näitä jutelleet. Sitten yhdellä pysäkillä mies nousi ja jäi pois metrosta. Lähtiessään oli kuulemma kehunut, että lapsilla on todella kauniit silmät. Tämä jäi miehelle mieleen, hän jotenkin ihmetteli kommenttia. Ei siis siksi, ettäkö lapsillamme ei olisi hänen mielestään nätit silmät, mutta kai sitä itse pitää niin tavallisena omaa silmien väriään. 

Siniset silmät voi näyttää vihreiltä, jos iriksen ympärillä on kellertävää väriä, sin + kelt = vihreä. Kannattaa katsoa läheltä🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä