Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus on perhejuhla, eikä syy vetää lärvit

Vierailija
18.06.2013 |

Miksi ne lapset pitää kiikuttaa hoitoon juhannuksena, jotts itse voi kännätä? Onko sitä alkoholia pakko ottaa niin paljon, ettei omista lapsista pysty huolehtimaan? 

Eipä käy kateeksi näitä äityleitä, jotka heti synnäriltä päästessä kiikuttavat tenavan anopille hoitoon, jotta saisivat "vähän omaa aikaa ja juhlia kavereiden kanssa juhannusta".

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän kaikki juhli tai ole juhlimatta kaikkia vuotuisia juhlia oman elämäntilanteensa, käytössä oelvien resurssiensa ja omien mieltymystensä mukaan. Ei juhannus ole sen enempää lasten kuin minkään muunkaan ikäryhmän oma juhla.

Vierailija
2/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhain esimerkki on siitä että 6kk ikäinen esikoislapsi viedää hoitoon, kun äityli haluaa ryypätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juhla tämä Juhannus. Sitä ei voi tai oikeammin saa viettää missään muualla kuin jossakin mökillä. Viikonloppu siinä missä muutkin, en ymmärrä erityistä  juhlimisen tarvetta. Voihan sitä hyvin syödä ja rentoutua muutoinkin eikä vain Juhannuksena.

Vierailija
4/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 00:15"]

Parhain esimerkki on siitä että 6kk ikäinen esikoislapsi viedää hoitoon, kun äityli haluaa ryypätä!

[/quote]

No mitä sen sun napaas kaivelee? Ei se lapsi mene rikki vaikka olisi yhden yön vaikkapa mummolassa. 

Vierailija
5/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 00:15"]

[/quote]

Meidän lapsi meni hoitoon 9 kk ikäisenä ja puolivuotiaana oli jo iltoja muiden hoivissa. Jos järjestely ei haittaa lasta, lienee aika samantekevää, mitä vanhemmat "vapaaillallaan" tekevät. Alkoholin käyttäminen ei ole itsessään moraalisesti paheksuttavaa.

Vierailija
6/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että joka ikisen juhlapyhän alla tämä sama jauhantamylly käynnistyy? 

Kummastuttaa oikeasti tämä suomalaisten alkoholiin suhtautuminen - aina näissä keskusteluissa on vaihtoehtona joko kamalat lärvit tai sitten kiillotellaan sädekehää tyyliin "meillä ei lasten läsnäollessa juoda mitään/mies saattaa ottaa yhden saunaoluen ja minä ehkä yhden siiderin/lasi viiniä ruoan kanssa/blaablaablaa"... Ja väimuotojahan asiassa EI aaveen tyyliin luonnollisestikaan ole.

Pari perinteistä kommenttia tästä ketjusta tosin vielä puuttuu:

- kukaan ei ole vedonnut keskieurooppalaisiin juomatapoihin

- kukaan ei ole vedonnut siihen, että jonkun pitää aina olla ajokunnossa

Unohdinko jotain vai onko tämä ns. taputeltu pakettiin...? 

P.S Rispektit sille kukkaseppeleiden tekijälle, SE oli jotain ihan uutta jopa mitä aaveen sädekehäindeksiin tulee... :)

Vierailija
7/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me ryypätään ihan rehellisesti ja lapsetkin on mukana. 

Vierailija
8/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on sellainen juhla jollainen sen haluaa olevan, ei sitä missään ole säädetty. Eri asia on stten se miten kukin lapsensa hoitaa. Itse otan juhannuksen juhlana, jossa juhlitaan kesää yhdessä lasten kanssa, samalla nauttien viiniä. En ole ikinä vienyt lapsiani mihinkään hoitoon sen takia että voisin juhlia. Voin juhlia lasten kanssa normaalin eurooppalaiseen tapaan.

Vierailija
9/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole löytänyt vielä tähän ikään mennessä mitään syytä vetää lärvejä, vaikka en absolutisti olekaan. Siispä en ole. 

Vierailija
10/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:03"]

Suomessa ainut oikea perhejuhla on ristiäinen.

Jos on lapsia ja absolutisti niin tiukkapipoiselle kaikki muutkin on "perhejuhlia" ja syy paheksua muita. 

[/quote]

Taas saamme lukea ensi viikolla, kuinka muutama lapsi hukkui, kun vanhemmat kännäsi ja nukkui humalaansa pois. Naisia tapetaan ja pahoinpidellään niillä mökeillä.

Oi sitä suomalaisten onnen auvoa, kun juhannuksena pääsee mökille grillaamaan kabanosseja, tinttaamaan viinaa ja tappelemaan.

Maanantaina lasketaan saldo, kuinka moni taas hukkui

Vierailija
11/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:03"]

Suomessa ainut oikea perhejuhla on ristiäinen.

Jos on lapsia ja absolutisti niin tiukkapipoiselle kaikki muutkin on "perhejuhlia" ja syy paheksua muita. 

[/quote]

Taas saamme lukea ensi viikolla, kuinka muutama lapsi hukkui, kun vanhemmat kännäsi ja nukkui humalaansa pois. Naisia tapetaan ja pahoinpidellään niillä mökeillä.

Oi sitä suomalaisten onnen auvoa, kun juhannuksena pääsee mökille grillaamaan kabanosseja, tinttaamaan viinaa ja tappelemaan.

Maanantaina lasketaan saldo, kuinka moni taas hukkui

[/quote]

Niin ja sinänsä minulle se ja sama, paljonko niitä hukkuu ja kuinka moni nainen tulee hakatuksi ja nuori tyttö kännissä raiskatuksi.

Mutta se nyt vain on realismia suomalaisessa juhannuksenvietossa. Känni, tappelu, hukkuminen, hakkaaminen, raiskaaminen. Puoli Suomea huojuu tolkuttomassa humalassa, kun kerrankin on lupa maalla vapautua viinin ja sidukan kanssa.

Vierailija
12/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämän kummallisen suomalaisen juhlakulttuurin vuoksi lähdemme täksikin  juhannukseksi lomamatkalle kauas Suomesta varmistaen, ettei tarvitse katsella vahingossakaan perinteistä juhannusta :) 

Vierailija
13/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun ei tartte ressata muiden juhannuksen vietosta. Enemmän ja vähemmän hauskaa on ollut 37 vuoden ajan, välillä viinaksilla, välillä ilman. Myös tänä vuonna juhannusta vietämme sekalaisella seurakunnalla ja hauskaa varmaan on. Nauttikaa kuka miten haluatte, mä lähden kohta kauppaan ja alkoon ;P

Vierailija
14/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi viedä ne lapset hoitoon turvallisen ja selväpäisen aikuisen luo ja kännätä juhannus, jos vaihtoehtona on jättää lapset heitteille mökillä ja kännätä lasten nähden.

Lapset voivat pelätä humalassa olevia ja oudosti käyttäytyviä ihmisiä, myös omia vanhempiaan, siksikin on parempi jättää ne lapset vaikka anopin hoitoon, jos tietää jo valmiiksi ettei hallitse alkoholinkäyttöään.

Vierailija
15/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin ihan rehellisesti lähdemme tutun mökille ja kännääminen niin paljon kuin sielu sietää. Tai sitten otamme vain vähän, kuka sitä vielä voi tietää. Lapsia ei mukana ole, joten voi rentoutua rauhassa ja vaikka valvoa aamuyöhön auringonlaskua ja -nousua katsellen.

Miksi juuri juhannuksena? Siksi, koska se on ainoa aika kesässä kun saamme mukavan porukan kasaan ja voimme suunnata mökille. Muulloin kenellä on mitäkin, kaikille ei sovi sama aika.

Vierailija
16/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole perhettä ja on vaan pirun yksinäinen? Saako silloin edes viettää juhannusta, ap?

Vierailija
17/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun mielipitees.

Mun mielestä jokainen saa tehdä mitä haluaa, ei kuulu mulle.

Lisään vielä, etten ole juonut "lärvejä" neljääntoista vuoteen, eikä lapseni ole olleet hoidossa juomisen tai minkään muunkaan syyn takia kuin kaksi kertaa kun isovanhemmat ovat pyytäneet.

Vierailija
18/42 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pelkää humalaista aikuista ja oppii suomalaisen juomatavan, joka ei ole eurooppalainen.

Ja entäs jos siellä sattuu lapselle jotain? Kuka kuskaa lapsen ensiapuun? Muistakaa siis ainakin yksi selvä aikuinen/juhlaporukka.

Vierailija
19/42 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole parempi, että vievät lapset hoitoon, eikä vedä älyä ämpäriin lapsiseurassa?

Mä en tajua teitä turhanpäiväisiä porvoolaisia.

Vierailija
20/42 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule vietettyä perhepiirissä tänäkään vuonna, vanhemmat lapset isällään ja koska minulla on laskettu aika ihan justiinsa, en edes ryyppää.  Että menikö nyt kaikinpuolin pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi