Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettakaa jo niitten erikoisten kakkujen tekeminen!

Vierailija
18.06.2013 |

Eiks ne oo jo ihan out.

Voiskos palata jo ihan vaan perinteiseen täytekakkuun pliis. Ne ihme härpäke- kuorrutukset ja kikkareet on sitäpaitsi ihan sairaan pahoja. Kerma- tai suklaakuorrutus on paljon parempaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut tuon lauseen ("ihanaa syödä perinteistä kermakakkua") useasti. :) Nykyään on juustokakkuja, kakkutikkareita, luoja ties mitä...mutta perinteet ovat perinteitä ja suomalainen kermakakku on oikeasti melkoinen harvinaisuus maailmassa.

Vierailija
22/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa, että lasten synttärikakut on toki ihan eri asia (ja muutenkin ihmiset SAA tehdä kakkuja vaikka paperimassasta, minun tykkäämiseni on sitten toinen asia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:52"]

ne sellaiset kakut onkin lähinnä lasten juhliin ja lapset rakastaa niitä. Varsinkin päivänsankari, kun saa valita aiheen. Ei lapset muutenkaan ikinä kakkua synttäreillä syö :)

[/quote]

Syö, jos on suklaakakkua ja täytteenä jotain vaniljavaahtoa tai suklaamoussea.  kokemuksen rintaäänellä. 

Vierailija
24/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä lapset on aina syöneet synttärikakkua. Meillä on tarjottu suklaakakkua. Ehkä se on kakuntekijästä kiinni, miksi kakku ei maistu synttäreillä. Meillä ei ole ikinä sitä ongelmaa ollut.

Vierailija
25/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:52"]

ne sellaiset kakut onkin lähinnä lasten juhliin ja lapset rakastaa niitä. Varsinkin päivänsankari, kun saa valita aiheen. Ei lapset muutenkaan ikinä kakkua synttäreillä syö :)

[/quote]

No sanoisin, että sitten on vika leipojassa jos ei lapset kakkua syö :)

Vierailija
26/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele keltään minkälaisen kakun teen vai teenkö ollenkAAN. 

Vierailija
27/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku tuoreilla mansikoilla ja ehkä banaania myös väliin,sitä ei voita mikään!

Vierailija
28/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 11:56"]

Kermakakku tuoreilla mansikoilla ja ehkä banaania myös väliin,sitä ei voita mikään!

[/quote]

Niinpä. Tällaista kakkua meilläkin lapset söivät juhlissa. Kukaan ei tykännyt naapurin lapsen hienosta kakusta,joka oli väsätty valmiiseen kakkupohjaan /yök) ja oli tehty joku angry birds

Vierailija
29/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan myös noita marsipaanikakkuja. Ja lasten synttäreille onnistuu teema-kakut ihan perus kermavaahtokuorrutteellakin. Ei välttämättä ihan yhtä upean näköisiä kuin marsipaanikuorrutetut, mutta meillä on kelvannut oikein mainiosti.

Vierailija
30/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen sitäkin, miksi nykyään leivotaan niin vähän pullaa. tuntuu että kaikki tarjoilevat juhlissa jotain cupcakeja hienoilla kuorrutteilla..monet ei osaa pullaa edes leipoa. 

Vierailija
31/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää kermakakkuja, en edes lapsena tykännyt. Samoin ne hedelmäkakut, joissa se hemmetin liivatehöttö päällä, yäks... Mutta en valita, jätän syömättä. Omiin juhliini teen omanlaisia kakkuja, joskus marsipaanilla, usein suklaa- tai juustokakkuja marjoilla.. Ja vieras voi ihan itse syödä tai olla syömättä. Jos jokaisen makuja alkaisi miettimään, niin vaikeaksi menisi.

Vierailija
32/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut marsipaanilla kuorrutettu kakku lapsen synttäreillä, koska hän pitää marsipaanista ja on halunnut juuri sellaisen. On syönyt sitten sitä marsipaanikuorrutetta.

Muualla on ollut vaikka mitä kakkuja, ne ei ole lapselle maistuneet. Vain pulla, jäätelö, keksit, karkit, hedelmät. Kakut ei kiinnosta yhtään muuten. Ja on meillä kotonakin ollut muunlaisiakin kakkuja. lapsi syö esim. kermavaahtoa ja mansikoita, mutta ei täytekakkua, jossa on mansikoita ja kermavaahtoa. Ihan sama mulle :)

Vierailija
33/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole niin väliä onnistuuko se kakku sina täydellisesti maultaan tai näöltään, tärkeintä on ne synttärit ja päivänsankarin riemu! Onko tuolla niin väliä, jos kaikki ei ole ihan täydellistä?

Omat luomuksenikaan eivät ole aina onnistuneet....yhden isänpäiväkakun Omar-kuorrutettakaan ei saanut leikatuksi kuin sahalla. Olen omasta mielestäni melko taitava leipuri jo, mutta täytekakut ovat vielä hieman hakusessa. Bravuurini on Sacherkakku ja porkkanaleivokset.

Itse tykkään lähes kaikista täytekakuista, paitsi voikreemi ei oikein uppoa, eikä teolliset imelääkin imelämmät kakut. Toki on ihanaa kun eräs sukulainen loihtii upeaakin upeampia ja maukkaita kakkuja, sinne on aina ihana mennä synttäreille kun tietää että saa ihastella ja herkutella..!

Vierailija
34/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatteko te valittajat syödä juhlissa AINA sitä iänikuista kermakakkua? Itse tykkään siitä banaanilla ja mansikoilla täytetystä kermakakusta, mutta ihan yhtälailla teen marsipaanilla koristeltuja kakkuja ja niitä ihania hyydyke- ja juustokakkuja. Aina mieliteoista ja tilanteesta riippuen. Eikä muuten lasten silmät ole ikinä loistaneet sillä tavalla kun toiveiden mukaan toteutetun Angry Birds -kakun nähdessään. Halusivat maistaa koristeitakin, ja se oli ihan ok jättää ne syömättä kun totesivat ne pahanmakuisiksi. Nehän ovat vain koristeita. Jättäkää menemättä sinne juhliin, mikäli pahoitatte mielenne tuollaisista asioista.

Vierailija
35/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 12:54"]

ihmettelen sitäkin, miksi nykyään leivotaan niin vähän pullaa. tuntuu että kaikki tarjoilevat juhlissa jotain cupcakeja hienoilla kuorrutteilla..monet ei osaa pullaa edes leipoa. 

[/quote]

Johtuisko siitä ettei kukaan halua syödä nykyään enää pullaa. Uunituoreet korvapuustit on ihania, mutten ikinä ole ymmärtänyt sen mummon kahvipöydässä seisoneen kuivahtaneen pullapitkon pointtia. Eihän se maistu miltään!

Vierailija
36/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen peruspulla on kahvileivistä se pienin paha, verrattuna muffineihin ym rasva- ja sokeripommeihin. Oon itse sitä ikäluokkaa, että ihan tavis pikkupulla tai korvapuusti on parasta herkkua, jos on tuoretta!

Vierailija
37/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyt vetävät tähän kermakakkuasiaan sen banaanin ja mansikkahillon :) en ainakaan mä laita mun kermakakkuihini sitä "vanhanajan" täytettä vaan variaatioita on monia. Kattokaa vaikka Hellapoliisin täytekakkuja. Ei näy kamalia marsipaani/sokerimassa kuorrutteita mutta silti tosi upeita luomuksia. vaikka tämä http://www.hellapoliisi.fi/kakut/taytekakut/2055-suklainen-haikarakakku

Vierailija
38/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:53"]

Kaikki nyt vetävät tähän kermakakkuasiaan sen banaanin ja mansikkahillon :) en ainakaan mä laita mun kermakakkuihini sitä "vanhanajan" täytettä vaan variaatioita on monia. Kattokaa vaikka Hellapoliisin täytekakkuja. Ei näy kamalia marsipaani/sokerimassa kuorrutteita mutta silti tosi upeita luomuksia. vaikka tämä http://www.hellapoliisi.fi/kakut/taytekakut/2055-suklainen-haikarakakku

[/quote]

Tuossa taas on voikreemikuorrute, joka mielestäni on se kaikkein kamalin vaihtoehto. :D Totta kuitenkin tuo, että täytekakkuihin on loputtomasti erilaisia täytevariaatioita. Onneksi omiin juhliin voi valita aina sen mieleisimmän täytteen.

Vierailija
39/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kostutettu (=ui lautasella) mansikkabanaanikermakakku ja pullapitko, kaveriksi marie-keksejä ja laihaa sumppia. Voi mummo :D

Vierailija
40/49 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jättäkää menemättä sinne juhliin, mikäli pahoitatte mielenne tuollaisista asioista."

Aika huikee argumentti. Tietääkseni kukaan ei ole täällä ilmaissut pahoittaneensa mieltään kenenkään kakuista. Miksi vetää herneet nenään anonyymien keskustelijoiden kakkumieltymyksistä? Vaikka minä en tykkää syömäkelvottomista leivonnaiskoristeita, en ole ajamassa niiden kieltoa lakiin.