Lopettakaa jo niitten erikoisten kakkujen tekeminen!
Eiks ne oo jo ihan out.
Voiskos palata jo ihan vaan perinteiseen täytekakkuun pliis. Ne ihme härpäke- kuorrutukset ja kikkareet on sitäpaitsi ihan sairaan pahoja. Kerma- tai suklaakuorrutus on paljon parempaa.
Kommentit (49)
Tää alottaja taitaa tarkottaa niitä kamalia sokerimassalla koristeltuja kakkuja jotka ovat kyllä upean näköisiä mutta se sokerimassa on sairaan pahaa ja lisäksi yleensä täytteisiin ei ole panostettu ollenkaan vaan välissä on vähän hilloa ja kermaa eikä muuta.
Mielestäni kermavaahto ja tuoreet marjat koristavat kakun kauniisti ja maistuvat hyvälle. VIelä kun sisälle kakkuun laittaa jotain suklaa moussea tai rahkaa tai tuorejuusto/kerma seosta niin siihen saadaan jotain makuakin. Ja just viime kesänä yksi vieraista totesi mun kakkua syödessään että ihanaa saada perus täytekakkua ja nää mustikat tässä päällä on tosi hyviä (hyytelösokerilla kakku on kun suoraan leipomosta)
ne sellaiset teemakakut, joiden päälle on rakenneltu marsipaanista tai sokerimassasta kakun täydeltä suloisia piirroshahmoja, on kyllä aika järkkyjä. Ei sellaista määrää massaa voi kukaan syödä. Se massakuorrutuskin on yleensä ihan liian paksu ja ällömakea. Viimeksikin juhlien emäntä oikein innostui, kun mun lautaselle osui kokonainen IGLU ällöä sokeriamassaa. Sain kuulemma parhaan palan. Yyyh. jäi sokeri-iglu syömättä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:29"]
Taidanpa tehdä mansikkavalkosuklaajuustokakun tämän viestin kunniaksi.
[/quote]
Juustokakku on hyvää eikä sitä voi verrata noihin dinosaurus ja prinsessatäytekakkuihin jotka on oikeesti pahoja :)
Hiukka ihmetyttää, kun lapsille tehdään vihreitä ihania hahmokakkuja ja sitten ihmetellään, että ei kelpaa. Ei kelpaa siksi, kun niitä hahmoja ei raski syödä ja joka raskii, niin ne on kamalan makuisia. Meillä on tehty aina jotain yksinkertaista suklaakakkua ja päälle jotain karkkeja ja eipä ole jäänyt koskaan lapsilta syömättä.
No ei kai sitä päällistä ole pakko syödä. :) En itsekään pidä marsipaanin mausta, mutta teen silti marsipaanikakkuja. Samat täytteet siihen marsipaanikakkuun voi laittaa, kuin kermakakkuunkin! Mielestäni se kermakakun päällä oleva sentin kermakerroskaan ei hivele makuhermoja.
Minä satun tykkäämään marsipaanista.
no mut onhan se ihan tyhmää että kakkua _päällisineen_ ei ole tarkoitettu syötäväksi.
Juusto- yms liivatekakut on ällöjä. Mua inhottaa se ajatus niistä sianluista : (
-t.aladobia sianpäästä keitellyt
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:51"]
no mut onhan se ihan tyhmää että kakkua _päällisineen_ ei ole tarkoitettu syötäväksi.
[/quote]
Kyllähän se on tarkoitettu syötäväksi, mutta jos siitä ei pidä, niin silloin se on jätettävä syömättä. Yksinkertaista. Itse en ainakaan loukkaannu moisesta, sillä tiedän esimerkiksi marsipaanin jakavan mielipiteitä.
Minä en ole koskaan pitänyt perinteisistä kermatäytekakuista. En lapsenakaan semmoisista tykännyt. Ne on oikeasti aivan kammottavia.
Nämä nykyiset näperrykset ja nykerrykset sen sijaan ovat kauniita ja maukkaita. Nam :)
Aion jatkossakin tehdä/ostaa sellaisia kakkuja joista itse pidän.
Perinteinen mansikkakermakakku? yök, mitään pahempaa ei olekaan. Vielä mustunutta vetistä banaanimössöä väliin....
en tykkää sokerimassa enkä marsipaanikakkujen mausta. ne on pahoja. tykkään kermakakuista. lapseni tykkäävät vain mokkaruutujen tyylisistä kakuista joten saavat sellaisia sitten ja lempikarkkeja päälle.tai muffinsseja
Mmm. Leivon hienoja kakkuja, joiden makuakin on kehuttu. Mutta keittiössäni on aina tarjolla kaksi vaihtoehtoa: ota se tai jätä se. Ole sinä vaan syömättä, niin muille jää enemmän.
ps. Niitä kaikkia koristeita EI ole pakko syödä, vaikka ne ovat periaatteessa syötäviä (ei-myrkyllisiä).
Mun mielestä taas se kermakuorrute on ihan tosi pahaa, jos ei ole maustettu ollenkaan. Mutta joo, kaikkein hienommat kakut mun mielestä tehdäänkin oikeasti taidolla, eikä niin että räpelletään jotain ja sitten peitetään koko helahoito siistillä sokerikuorrutteella. Ei ne oikeasti ole edes kovin hienoja sellaiset kakut, joihin valmiista sokerimassasta on räpelletty kaikki kuorrutteesta koristeisiin. Itse panostan pursotustekniikoihin ja omatekemiin suklaakoristeisiin.
ne sellaiset kakut onkin lähinnä lasten juhliin ja lapset rakastaa niitä. Varsinkin päivänsankari, kun saa valita aiheen. Ei lapset muutenkaan ikinä kakkua synttäreillä syö :)
Mäkään en erityisemmin tykkää sellasista kakuista, jotka ei enää pahemmin edes kakkua muistuta. Pahimpia esimerkkejä näkee niissä jenkkien kakkuohjelmissa, ihan kauheita luomuksia. Just tuo sokerimassalla kuorruttaminen tekee niistä ihan saman makuisia (tunkkaisia) ja pahimmassa tapauksessa päällä on kilo jotain kiiltoa tai glitteriä + kuivat koristekikkareet, niin että tuntee syövänsä muovinpalaa.
Tähän huomautettakoon, että itse en ole sellaisia koskaan tehnyt enkä varmasti osaisi, eli arvostan kyllä ihmisten taitoa ja vaivannäköä. Taidan vaan olla kakkukonservatiivi, kun mielestäni kakku saa ihan näyttääkin kakulta. :)
Minähän teen just sellaisen kakun lapsen synttäreille kuin hän haluaa :)
Taidanpa tehdä mansikkavalkosuklaajuustokakun tämän viestin kunniaksi.