Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Questrania käyttävät, miten pärjäätte kun lääkettä ei

Vierailija
17.06.2013 |

saatavilla mistään? Itse söin viimeisen annoksen tänään ja kauhulla odotan sitä jatkuvaa kipua ja vessassa ravaamista. Tuskinpa täältäkään löytyy ketään, jolla lääkettä olisi jäänyt nurkkiin pyörimään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut täältä monta uutta nimeä tähän taudin lääkitykseen. Nyt on menossa Guarem. Viisi päivää olen tätä käyttänyt, mutta ei ainakaan vielä tomi. Päinvastoin.

On tämäkin sairaus, ja huomaan kun olen täällä netissä käynyt etsimässä tästä taudista erinäisiä juttuja että meitä on todella monta. Kaikki ei varmaan täällä edes ole käynyt. Ja olen huomannut senkin, ettei kaikille käy sama lääke. Questran oli pahanmakuista jauhetta, etten voinut sitä enää käyttää. Melkein oksensin aina kun sitä piti juoda. Olen sen jälkeen käyttänyt Imodiumia, joka auttaa välillä,ja välillä ei. Alkaa varmaan mennä vaikutuskin.

Aina toivoisi ettei mitään tulisi sairauksia, mutta tämän kanssa on ihmeessä. Mihinkään ei uskalla lähteä, ole vain kotona ja mieluummiin vielä vessan lähellä.  Kiitos kaikille kirjoittajille tänne noista lääkkeistä.

Vierailija
22/40 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taistelen ilman Questrania ja yritän löytää ratkaisua. En pärjää ilman sitä. Netissä on myytävänä Colestyramin rathiopharmia hintaan 30 e.  siihen pitää olla resepti. kuulemma pitää hankkia lääkäriltä lisenssi, että sen voi ostaa ulkomailta. muuten se jää tulliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat Colestyramin rathiopharmia myös Suomesta apteekista, kun käyt hakemassa lääkäriltä erityisluvan ja reseptin lääkkeeseen, mutta hinta on n. 63 € + erityislupahakemuksen hibta (20/40 €).

Vierailija
24/40 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans panikoin täällä, kun vihdoin löytyi ripulointiin toimiva lääke, ja nyt sitä ei ole apteekkeihin saatu lisää vieläkään, vaikka tilauksia ovat tehneet 06/2018 lähtien - edes tukusta ei osata antaa toimitusarviota..! Laitoin juuri suoraa tiedustelua Bristol-Myers Squibbille, että missäköhän mahtaa olla vika, kun en googlettamalla löytänyt mitään.

Onneksi sain reseptin Colestyramin Ratiopharmiin erityisluvalla työterveydestä, toivottavasti se toimii yhtä hyvin kuin Questran.

Vierailija
25/40 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponyride kirjoitti:

Itse kans panikoin täällä, kun vihdoin löytyi ripulointiin toimiva lääke, ja nyt sitä ei ole apteekkeihin saatu lisää vieläkään, vaikka tilauksia ovat tehneet 06/2018 lähtien - edes tukusta ei osata antaa toimitusarviota..! Laitoin juuri suoraa tiedustelua Bristol-Myers Squibbille, että missäköhän mahtaa olla vika, kun en googlettamalla löytänyt mitään.

Onneksi sain reseptin Colestyramin Ratiopharmiin erityisluvalla työterveydestä, toivottavasti se toimii yhtä hyvin kuin Questran.

Ja siis kyllä, huomaan, että aloitus on v. 2013, mutta näin vaan on samat ongelmat viisi vuotta myöhemminkin. 😄

Vierailija
26/40 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaan ongelmaan törmäsin kun joku aika sitten kävin apteekissa. Apua ,ei Questrania mikä nyt eteen? Selvittelin eikä silloin edes saanut sitä Kolestyramiinia joten lääkäri määräsi sitä kallista Cholestageliä. Parempi sekin kuin kikkailla Imodiumeilla sun muilla. Mutta ei tuo ole ihan yhtä tehokas kun Questran, välillä maha löysällä kuitenkin ja sekin vaihtelee mihin aikaan vuorokaudesta. Alkaa tuntua että suolisto ärtyy tosta liiasta sappihaposta .

Toivottavasti jauhe tulee markkinoille takasin mahdollisimman pian. Tsemppiä kaikille saman ongelman kanssa painiville :)

Vierailija
27/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönug myös colestyramia, kosk Questramia en ole saanut. Toinen paketti nyt menossa. Tein kelalle korvattavuus anomuksen. Tuo lääkehän tarvii erityisluvan. Nyt kun soitin kelalle, niin korvaus asia on niiden jollakin lautakunnalla mietinnässä , korvaavatko vai ei. Tehkää korvaushakemuksia kelaan, josko sitten tapahtuisi päätöksiä.

Vierailija
28/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärini kehotti minua sekoittamaan lääkkeen 100-prosenttiseen tuoremehuun (kylmähyllystä, ei tuoremehujuomaa). Itse suosin God Morgon 100% omenamehua.

Tänään sain apteekista Portugalin markkinoille tarkoitetun Quantalan nimisen lääkkeen. On kuulemma Questranin rinnakkaislääke. Sitä pystyy ostamaan Questranin reseptillä ja siitä saa Kelakorvauksen. Hyvä!

Vierailija
29/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quantalania minäkin sain apteekista, mutta siinä oli väliaikainen myyntilupa vuoden loppuun asti vaan. Enpäs tiedä onko sitä uusittu. Toivottavasti.

Vierailija
30/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne kirjoitti:

Quantalania minäkin sain apteekista, mutta siinä oli väliaikainen myyntilupa vuoden loppuun asti vaan. Enpäs tiedä onko sitä uusittu. Toivottavasti.

On uusittu, kävin juuri viime viikolla hakemassa satsin. Eivät osanneet sanoa milloin Questrania olisi tarjolla..

Jostakin syystä tuota ei kuitenkaan saa kaikista apteekeista.

Sinänsä ei väliä, kysehän on ihan täsmälleen samasta tuotteesta.  Lääke vain myydään eri markkina-aluerilla eri nimellä. Ainakin minun Quantalaneissa (syönyt loppukesästä lähtien) on ollut portugalin kieliset pakkaustekstit. Apteekissa toki pakkaavat suomenkieliet Questran -laput mukaan.

Ainoa mikä tuossa isommin harmittaa on matkailu. Venäjän tullissa tuli melkoinen haloo ja lukematon määrä leimoja erilaisiin papereiden parin tunnin ainaka kun reseptin ja lääkkeen nimi eivät täsmänneet...

Vierailija
31/40 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olisko jollain jäänyt Questrania kaappiin? Tuote on taas loppu tukusta ja tarvisin kiireesti, että elämää voisi edes jonkinlaisena elää. Tai istun muuten vessassa koko ajan. puh. 0500-680331

Vierailija
32/40 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan hätää kärsimässä. Kenelläkään neuvoja?

Vierailija
33/40 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.fimea.fi/documents/160140/e592bfe4-b8ba-2bd2-d7e0-87386d8b7…

Koko maasta loppu, lisää tulee huhtikuussa 2020.

Näin nykypäivän suomessa.

Vierailija
34/40 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa taaskaan mistään, ei edes mitään korvaavaa.

puoli vuotta pitäisi odottaa, tämä on ihan älytöntä

Vierailija
35/40 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa, pystyykö jollain ruokavaliolla vähentämään tai hillitsemään oireita? olisiko ravitsemusterapeutilla käynnistä mitään hyötyä? Onko kokemuksia?

Vierailija
36/40 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiooa, mä sain tuota colestyralia, silnä on nyt joku erikoislupa. Onko kellään kokemuksia? Tuoteseloste oli vain saksaksi.

Vierailija
37/40 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri sain toissapäivänä vihdoin reseptin Questraniin kun sattui lopulta se yksi järkevä lääkäri, joka kuuntelee potilasta. Kymmenen (!) vuotta sitten ensimmäisen kerran lääkäriltä pyytänyt ja kirjaimellisesti nauroi minun ulos huoneesta.

No marssinpa apteekkiin ja tietysti se on loppu, mutta sain kuin sainkin ihan vaan soittamalla lääkäriltä reseptin tuohon saksalaisversioon, eli Colestyramin ratipharm ja ihan normaalisti sain ostettua maksusitoumuksella, eli pitäisi siis olla Kela-korvattava. Oli kyseisen apteekin viimeinen laatikko, en kysynyt jatkosta, kun vasta lääkkeen aloitin. Itse Questrania tulee huhtikuussa lisää, sen sanoivat.

Ensimmäinen annos on otettu ja jännittää aivan kamalasti, onko tämä se pitkään toivottu ratkaisu ongelmiin vai onko loppuelämä rajoitettua varomista ja suunnitelmamuutosten selittelyä. Sehän tietysti olisi kovin surkuhupaisaa, jos tämä tästä lähtisi toimimaan, mutta lääkettä ei saisi mistään. Onneksi ollaan kahden maan perhe, jos ei täältä saa niin pitänee tehdä reissu anoppilaan.

Vierailija
38/40 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Questrania korvaava lääke ollut käytössä noin kuukauden. Teho ei ole yhtä hyvä, on ollut pakko nostaa annostusta, ja siksi tulin täältä katsomaan /varmistamaan että mikäköhän tilanne saatavuudessa. Eipä naurata. Jostain sain päähäni että pitää jotain yrttiteetä kokeilla, salviaa, tai sitten suunnitella joku ulkomaanmatka, ja hankkia siihen resepti. urheiluharrastukset jäädytetään, vaikkei se rauhassa istuskelu tai oleminen ongelmaa poista sekään.

Vierailija
39/40 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ketään jolle tämä questran ei sovi, jos niin haluaisin tietää kokemuksia?

Minulle se ei ilmeisesti sovi, koska kun yritin käyttää sitä yhden pussin / päivä vatsani turposi ja kipu tuli ylävatsaan ja muutenkin voin pahoin. Siihen ripuliin en apua saanut. Sitten muutin annostusta puolet pienemmäksi ja otin sen tyhjään vatsaan niinkuin lääkäri määräsi. Siitä tulikin melkoinen ripuli istuin todellakin pöntöllä useita kertoja päivän aikana ja vatsassa on tunne kuin rankan oksennustaudin jälkeen, koko suolisto tuntui olevan kipeä.

Lääkärin määräämänä minun olis juotava tätä lääkettä vielä viikko ja sitten labra. En taida pystyä siihen 😝ihmettelen kyllä sitäkin kun minulle ei ole tehty sitä sapphappo imeytymistutkimusta ja minulle määrätään tuota lääkettä😯

Vierailija
40/40 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tuota Questran 4g , 4 x 50 pussia, ei sopinut itselle. Jos ei taas saa apteekeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi