Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiuskatastrofi, KAMPAAJIA?

Vierailija
17.06.2013 |

Heippa!

Laitoin kullanvaaleaan tukkaan hopeansävyisen värin ja nyt hiuksissa on harmaata. 

Millä voin taittaa tämän pois? Pitääkö värin sisältää kuparin sävyä vai riittääkö kullansävy?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja täällä. Pystyt kyllä taittamaan sitä sävyä kullansävylläkin, ei ole pakko laittaa tummaa tai kuparista, kunhan valitset 100% peittävän kestovärin. Kevyempi ei harmaata peitä. useimmissa väreissä kultasävyä vastaa numeron loppu .3 eli esim 7.3 on luonnonvaalea kulta (suomalaiset pitävät tätä nimestään huolimatta vaaleanruskeana, ei blondina värinä).

sinuna hankkisin kotivärin luotettavasta sarjasta 100% harmaanpeitolla, esim. loreal excellence creme, 8-astekin todennäköisesti riittää jos olet tosi vaalealla 111-sävyllä värjännyt tuhkaiseksi.

Vierailija
2/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en neuvoisi maallikkoa laittamaan tuhkan (=sininen) päälle kultaa (=keltainen). Siitä voi tulla mattainen (=vihreä) lopputulos, varsinkin 8 tai sitä vaaleammalla tummuudella. Siksi ripaus kuparia joukkoon varmistaa että väristä tulee oikeasti kaunis, eikä kiilloton matta. Kulta VOI jossain tapauksessa riittää, mutta vaikea sanoa näkemättä ja tuntematta näitä värejä paremmin. 

Terv. kampaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 21:02"]

Kampaaja täällä. Pystyt kyllä taittamaan sitä sävyä kullansävylläkin, ei ole pakko laittaa tummaa tai kuparista, kunhan valitset 100% peittävän kestovärin. Kevyempi ei harmaata peitä. useimmissa väreissä kultasävyä vastaa numeron loppu .3 eli esim 7.3 on luonnonvaalea kulta (suomalaiset pitävät tätä nimestään huolimatta vaaleanruskeana, ei blondina värinä).

sinuna hankkisin kotivärin luotettavasta sarjasta 100% harmaanpeitolla, esim. loreal excellence creme, 8-astekin todennäköisesti riittää jos olet tosi vaalealla 111-sävyllä värjännyt tuhkaiseksi.

[/quote]  siis mitä, tuolla Lórealin sivulla just sanotaan, että noin ei saa tehdä?? siellä sanotaan: "Jotkut vaaleahiuksiset naiset, joiden hiusväri vivahtaa tuhkaan (sinertävänlila päävivahde), haluavat kullankeltaisen vivahteen (hallitseva keltainen). Näitä kahta vivahdetta ei saa missään tapauksessa yhdistää, sillä hiuksista tulisi vihreät." 

siis nyt menin minäkin sekasin, en siis ole ap, mutta vähän saman kaltainen ongelma mulla! siis voiko laittaa kultaista vaaleeta harmahtavan vaalean päälle??

Vierailija
4/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä laittaa vaaleissa hiuksissa tuhkan päälle kultaa. Tämä siis minun mielipide ja perustuu värioppiin. Ripaus kuparia(=keltainen+punainen) takaa sen, että vihreää ei tule, sillä kuparissahan on ripaus punaista, joka taittaa sitä ei-toivottua vihreää. Suosittelen kuitenkin satsaamaan sen verran, että menee kampaajalle vaativissa värjäyksissä. Saattaa tulla paljon halvemmaksikin loppupeleissä.

Vierailija
5/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimiiko kulta tuhkan peittoon riippuu ensinnäkin kultaväriN peittävyydestä ja lisäksi aiemman värin harmauden ja tummuuden vahvuudesta. Jos kultasävy on 100 % harmaanpeittävä, ja tuhkainen sävy melko neutraali ja vaalea, peittäminen värjäämällä toimii. vaikka tuhkainen luonnonvärinen maantiensävytukka yleensä värjäytyy nätisti kultasävyillä, samoin sävyä tai kahta uutta väriä vaaleampi värjätty tuhkasävy.

Mutta jos entinen väri on joko suht tumma tai sitten voimakkaan kylmäsävyinen, luonnontuhkan sijaan jopa violettiin taittava, ei pelkkä kultasävyinen väri peitä sitä kovin hyvin, silloin tarvitaan kuparia tai sitten tummempaa.

Vierailija
6/25 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kultaan taittuva tukanväri. Olen voinut värjätä hiukseni kullansävyllä tai tuhkalla, joka on lähellä omaa hiusväriä, enkä ole koskaan saanut vihreitä hiuksia. 

Minulla ei ole ollut muitakaan täällä mainittuja ongelmia, kun olen käyttänyt kestovärejä. Johtuuko tämä sitten minun omasta hiusväristäni? Ja kenties siitä, että olen ollut hyvin varovainen värisävyjen valinnassa? Vai jostakin muusta?

Vierailija
7/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kampaaja vaan ihan tavallinen kotivärjääjä vain.

Oma tukkani on kultaan vivahtava ja siitä tulee harmahtava, jos sen sävyttää jollakin tuhkan sävyllä. Kultasävyn saa takaisin tietenkin käyttämällä kultasävyjä.

Koska olet käyttänyt jotakin hopean (?) sävyä, uskaltaisin veikata, että sinulle kävisi samalla tavalla. Siis kultasävyt kehiin. Tulos on varmaan ihan hyvä, kun pysyt suurinpiirtein samassa vaaleusasteessa kuin se sinun hopean (?) sävyisesikin.

Vierailija
8/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa:

Se hopean sävy oli Garnierin 111+ , joku silver ash blonde. Eli siis laitanko tähän kellertävän vaalean sävyn, jossa kultaa? Oletko ihan varma? Tästä jutusta tulee mieleen, että tulos jää samaksi eli vihertäväksi, jos tähän ei laita punapigmenttiä. "Jotkut vaaleahiuksiset naiset, joiden hiusväri vivahtaa tuhkaan (sinertävänlila päävivahde), haluavat kullankeltaisen vivahteen (hallitseva keltainen). Näitä kahta vivahdetta ei saa missään tapauksessa yhdistää, sillä hiuksista tulisi vihreät." 

Vierailija
9/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo juttu on Lorealin sivuilta

Vierailija
10/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helposti se hopea lähtee parissa pesussa. Tai sitten voi koittaa vaikkapa Color maskia sävyssä Honey. Näin ainakin itse tekisin.  Mutta toisaalta hopeaan vivahtava tukka on aika siisti!

Vierailija
11/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä nyt mikään siisti ole. Mulla on punakka naama ja hiukset läikikkäät. Tähän on pakko saada joku kunnon väri päälle. Luulen, että on pakko vetästä takas tummaks, kun en osaa itse tai oikeastaan uskalla enää tehdä virheostoksia.

-AP

Vierailija
12/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pari kertaa syväpuhdistavalla ja anna sen jopa vaikuttaa hiuksissa vähän aikaa. Sillä voi lähteä pois. Jos ei lähde tarpeeksi, niin varmasti sen saa pois kevyellä vaalennuspesulla. Menee ehkä muutama minuutti pesupaikalla. Kysy kampaajalta.

Terveisin kampaaja

Vierailija
13/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen lisää vielä, että en lähtisi jo valmiiksi läikikästä harmaata taittamaan, vaan koittaisin puhdistaa harmaan värin ensin pois. 

Vierailija
14/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö luulis, että tummempi väri kuitenkin tarttuu?

Juuri on ihan vaalea ja latvat ovat tummemmat harmailla raidoilla.

AP

Vierailija
15/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä huomenna ihmisten ilmoille, niin kestovärihän tähän on laitettava. Olisko värivinkkejä? Saa olla sävystä 7-8, mutta ei TUHKA :(

Vierailija
16/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tummempi väri tarttuu, eli jos haluat nyt tummentaa, niin  laita toki tummempi. Taittamisella tarkoitin samassa tummuudessa pysymistä, ja sitä en nyt suosittele, saatat olla sen jälkeen kuin maailmakartta. Eli valitse tummuudeksii esim 7 ja varmista, että sävyssä on pieni ripaus kuparia, se toimii parhaiten taittovärinä tässä tapauksessa ja antaa kauniimman värin, kulta ei välttämättä riitä siihen. Näin et saa  niitä vihertävänharmaita kuralatvoja aikaiseksi :) Ja jos tummeman värin kanssa saa ne kuralatvat aikaiseksi, ne on helpompi taittaa esim kuparilla hoitoaineella.

Terv. kampaaja

Vierailija
17/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko yrittää päästä kampaajalle. Kommentit kuulosti, ettei värjäys ole ihan yksinkertainen asia.

Vierailija
19/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle menoon, ei nyt rahat riitä. 70-100e on vähä liikaa tällä hetkellä. Kun pitää käydä kuitenkin leikkauttamassa lähipäivinä.

AP

Vierailija
20/25 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista ei voi päätellä värin sävyä tai vivahdetta, pitää tietää, mitä se sisältää. En valitettavatsi osaa neuvoa kaupan värien sävynumeroita, sillä itse olen nyt 10 vuotta käyttänyt Goldwellin värejä, eikä Goldwell kaiketi tee värejä kauppoihin edelleenkään. Muiden firmojen sävynumeroita en muista ulkoa, mutta niistä kyllä selviäisi, mitä sävyä värit sisältävät. Joissain väreissä saattaa myös lukea esim "tummanvaalea kultakupari" "Keskiruskea kuparikulta" tms, jolloin voi päätellä värien sisältävän oikeasti sitä kupariakin.

Värjääminen ei tosiaan ole ihan simppeliä hommaa, pitää tietää paljon sävyistä, tummuuksista ja vivahteiden määrästä, sekä tietysti värjättävästä pohjasta. Toivottavasti kuitenkin neuvoni auttavat edes vähän ja saat ihmisen näköiset hiukset aikaiseksi.

Terv. kampaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme