Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapamme on ilmeisesti punainen vaate lapsellisille naisille...

Vierailija
16.06.2013 |

En ole ennen av-palstaan törmäämistäni tajunnutkaan, kuinka ärsyttävänä minun ja mieheni elämäntapa näyttäytyy etenkin pienten lasten äideille. Todellinen punainen vaate!

Asumme siis jugendkerrostalossa keskustassa. Asuntomme on toki pieni (kaksio), mutta Alvhem-tyyliin sisustettu tunnelmallinen ja toimiva kahden aikuisen koti lautalattioineen, kaakeliuuneineen ja peiliovineen. Keittiön koneet on parasta laatua ja kylppäri on kalliisti remontoitu.

Olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, miehelläni on oma yritys ja minä olen töissä asiantuntijana paikassa, jossa saan hyvin vapaasti suunnitella työaikani ja -paikkani. Tulemme taloudellisesti hyvin toimeen, emme joudu mietimään mitä hankimme ja mistä tingimme. Arkiset ruokaostokset tehdään Stockalla ja ostetaan paljon luomua ja erikoistuotteita. Juodaan arkisinkin useamman kympin viinejä, jos siltä tuntuu. Ja teemme erikoiskahveja parin tonnin kahvikoneellamme :)

Vapaa-aikaa on paljon ja se käytetään yhteisiin harrastuksiin. Juoksemme kerran vuodessa maratonin, crossfittaamme, pyöräilemme, laskettelemme ja vaellamme. Harrastusvälineissä ei pihistellä. Eikä matkustelussa, jossa panostamme kaupunki- ja aktiivilomiin. Kerran vuodessa käydään Euroopan ulkopuolella, kerran Alpeilla ja vielä pari kaupunkilomaa siihen päälle. Lempikaupunkimme on New York.

Tällaista elämää olemme nyt viettäneet kohta kymmenen vuotta, eikä ole valittamista :) Miksi av-palstalla tällaista elämäntapaa vihataan niin paljon? Miten meidän elämämme on muilta pois?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisuus liittyy aloittajaan siinä, että aloittajan äidin täytyi olla lapsellinen, että aloittaja on nyt olemassa ja elämässä lapsellista elämäänsä lapsettomana.

Vierailija
22/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miksi aloittaja liikkuu vauvasivustoilla kun kerta ei ole lapsiakaan?. Itse en liikkuisi ja harvemmin enää täällä käynkään kun en ole enää äitiyslomalla ja aika vilkkaan tenavan kanssa kortilla.

Toiseksi pistää ihmettelemään tuo kehuminen mitä on, koska tunnen ihmisiä joilla on enemmän varaa kuin itselläni ja eivät he kehuskele tuolla lailla. He elävät omaa elämäänsä ja minä elän omaani. 

Vaikea uskoa että pitää paikkansa vaan taitaa vaan provoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä ap:n elämäntapa, mutta tuo omalla elämäntyylillä kehuskeleminen kyllä ärsyttää. Loppujen lopuksi nuo mainitsemasi asiat eivät kuitenkaan merkitse mitään, vain se merkitsee, onko itse onnellinen ja tyytyväinen ja kokeeko elämänsä mielekkääksi. Tuo ap:n maalailu kuulostaa joltain blogilta tai sisustuslehdeltä, se on pintaa, joka näyttelee hyvin pientä osaa ihmisen elämässä.

Vierailija
24/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:49"]

Sitten kun alkaa olla 40 mittarissa, tuollaiset rahalla ostettavat asiat tuntuvat ihan turhanpäiväisiltä, ei niissä ole mitään kadehdittavaa. Huomio alkaa kiinnittyä enemmän siihen, kuka on onnistunut löytämään elämälleen tarkoituksen ja merkityksellistä sisältöä. Kuka on tasapainossa itsensä kanssa ja saavuttanut sisäisen rauhan. [/quote]

Ihmeellinen ajatus, että elämästä nauttiminen olisi jotenkin ristiriidassa merkityksellisen sisällön kanssa. Minulla on vapaa-ajanasunto ensisijaisesti siksi, että saan nauttia kaupunkielämän vastapainoksi  myös luonnon rauhasta, ja matkoja teen, koska toisiin kulttuureihin tutustuminen rikastuttaa elämääni valtavasti.

Vierailija
25/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vihaa enkä kadehdi. Ehdin viettää tuollaista elämää kymmenen vuotta ja se riitti. Nyt on taukoa tuollaisissa asioissa mutta monta muuta ihanaa asiaa tilalla. Lapset alkavat taas olla isompia (koululaisia) ja vapautta on lisää. Elämässä on erilaisia vaiheita ja se on rikkaus :) Lapset ovat parasta mitä on ja olen iloinen siitäkin, mitä on aiemmin päässyt kokemaan.

Vierailija
26/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, anna vielä nimesi niin pääsee fb:hen kurkkaa, tai kirjotatko blogia niinkuin kaikki miljonäärimammat jotka haluaa esitellä omaisuuttaan? Jos et niin pah, et ole kiinnostava ilman kasvoja. Mullaki on yksityislentokone ja salarakkaana narnian prinssi.

Vierailija
27/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisessa elämässä olen kohdannut hyvin vähän negatiivisa reaktioita lapsettomuuteni vuoksi. Ihmiset ovat oikeasti aika varovaisia kommentoimaan toistensa asioita ja elämäntapavalintoja. Tai mistä minä tiedän, vaikka joku kavereistani vuodattaisi tänne, miten itsekäs velaystävä ei ymmärrä, miksi terassille ei voi lähteä vuorokauden varoitusajalla.

Vierailija
28/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:41"]

Tällaista elämää olemme nyt viettäneet kohta kymmenen vuotta, eikä ole valittamista :) Miksi av-palstalla tällaista elämäntapaa vihataan niin paljon? Miten meidän elämämme on muilta pois?

[/quote]

Sinulla tulisi olla kiitollisuutta siitä, että _joku_ hankki lapsen. :)))))))))))))

Vierailija
29/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen ihanan pienen lapsen äiti. Tulemme suht hyvin toimeen, en todellakaan vihaa elämäntapaasi enkä kadehdi- minä nautin omasta elämästäni :) Rakastan lapsiani, rakastan elämääni, luojan kiitos minulla on perhe! :) En vaihtaisi päivääkään pois, minun on tosi vaikea olla, jos lapset ovat yökylässä isovanhemmillaan, on aivan liian hiljaista :)

T: 22 v äiti, joka ei tosiaan vaihtaisi päivääkään kenenkään muun kanssa

Vierailija
30/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:27"]

Olen kolmen ihanan pienen lapsen äiti. Tulemme suht hyvin toimeen, en todellakaan vihaa elämäntapaasi enkä kadehdi- minä nautin omasta elämästäni :) Rakastan lapsiani, rakastan elämääni, luojan kiitos minulla on perhe! :) En vaihtaisi päivääkään pois, minun on tosi vaikea olla, jos lapset ovat yökylässä isovanhemmillaan, on aivan liian hiljaista :)

[/quote]

Tosi kiva kuulla, mutta miten tämä taas liittyikään ketjun aiheeseen?

Vierailija
31/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan pitää aloitusta provona, mutta kyllä meitä tällaista elämää viettäviä pariskuntia on. Eivät nuo harrastukset, matkat ja kauniit kodit vaadi mitään satojen tuhansien vuosituloja. Jos lapsen kasvattaminen maksaa sen 150 000 euroa vai mikä se arvio olikaan, niin kyllä tuolla summalla aika monta laskettelureissua tekee.

Vierailija
32/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:30"]

Joku varmaan pitää aloitusta provona, mutta kyllä meitä tällaista elämää viettäviä pariskuntia on. Eivät nuo harrastukset, matkat ja kauniit kodit vaadi mitään satojen tuhansien vuosituloja. Jos lapsen kasvattaminen maksaa sen 150 000 euroa vai mikä se arvio olikaan, niin kyllä tuolla summalla aika monta laskettelureissua tekee.

[/quote]

Ei se elämäntyyli, vaan se kirjoitustyyli.

Vierailija
33/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:32"]

[/quote]

Ihan sama kirjoitustyyli se on kuin perhe-elämää hehkuttavissa viesteissäkin. Iloitaan avoimesti omasta elämästä ja koetetaan saada se kuulostamaan mahdollisimman hienolta. Ainoana erona se, että tässä se hehkutettava elämä on jotakin useimmille perheenäideille täysin vierasta.

Vierailija
34/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, av palsta ei ole mikään raamattu, tätä ei kannata ottaa noin vakavasti =D

Kaikki ovat varmasti yhtä mieltä sitä, että jos olette onnellisia, niin hvvä. Elämäntapanne on sivuseikka. Lapselliset ovat eläneet noin ja sitten tehneet lapset.

Vierailija
35/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea muiden vastauksia. Ei tuota vihata. itse teet tuosta erikoista. Meillä on kolme lasta. Asutaan jugend talossa, joka on huomattavasti isompi kuin kaksio. Tehdään kaukomatkoja yms. Mitä tekin. Ruoka ostetaan stoccalta ja viinikaapissa on paljon erilaisia viinwjä, jotka tilataan suoraan tiloilta. Näin elää lapsiperheet tässä ympärilläni eikä aiinä ole mitään outoa. Kukin tavallaan. Älä itse tee elämästäsi niin isoa numeroa. Aina joku kadehtii joku toinen ei.

Vierailija
36/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:41"]

En ole ennen av-palstaan törmäämistäni tajunnutkaan, kuinka ärsyttävänä minun ja mieheni elämäntapa näyttäytyy etenkin pienten lasten äideille. Todellinen punainen vaate!

Asumme siis jugendkerrostalossa keskustassa. Asuntomme on toki pieni (kaksio), mutta Alvhem-tyyliin sisustettu tunnelmallinen ja toimiva kahden aikuisen koti lautalattioineen, kaakeliuuneineen ja peiliovineen. Keittiön koneet on parasta laatua ja kylppäri on kalliisti remontoitu.

Olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, miehelläni on oma yritys ja minä olen töissä asiantuntijana paikassa, jossa saan hyvin vapaasti suunnitella työaikani ja -paikkani. Tulemme taloudellisesti hyvin toimeen, emme joudu mietimään mitä hankimme ja mistä tingimme. Arkiset ruokaostokset tehdään Stockalla ja ostetaan paljon luomua ja erikoistuotteita. Juodaan arkisinkin useamman kympin viinejä, jos siltä tuntuu. Ja teemme erikoiskahveja parin tonnin kahvikoneellamme :)

Vapaa-aikaa on paljon ja se käytetään yhteisiin harrastuksiin. Juoksemme kerran vuodessa maratonin, crossfittaamme, pyöräilemme, laskettelemme ja vaellamme. Harrastusvälineissä ei pihistellä. Eikä matkustelussa, jossa panostamme kaupunki- ja aktiivilomiin. Kerran vuodessa käydään Euroopan ulkopuolella, kerran Alpeilla ja vielä pari kaupunkilomaa siihen päälle. Lempikaupunkimme on New York.

[/quote]

Ei minua ainakaan äitinä haittaa ap:n elämäntapa sitten yhtään. Tai kenenkään muunkaan tahallisesti lapsettoman elämä. Sehän on jokaisen oma asia mitä elämällään tekee. On hyvä, että kaikki ei lisäänny. Silloin ne jotka enemmän sitä haluaa voi lisääntyä vähän enemmänkin :) 

Vierailija
37/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:32"]

[/quote]

Ihan sama kirjoitustyyli se on kuin perhe-elämää hehkuttavissa viesteissäkin. Iloitaan avoimesti omasta elämästä ja koetetaan saada se kuulostamaan mahdollisimman hienolta. Ainoana erona se, että tässä se hehkutettava elämä on jotakin useimmille perheenäideille täysin vierasta.

[/quote]

Rahalla ja tavaroiden hinnoilla pröystäily on aivan yhtä moukkamaista, teki sen perheellinen tai perheetön..

Ja miten niin tuollainen elämäntyyli on "useimmille perheenäideille täysin vierasta"?

Jos keskimäärin Suomessa tullaan äidiksi ensimmäistä kertaa n. 29-vuotiaana (akateemiset 30+ iässä!), kyllä ennen äidiksi tuloa ehtii viettää ihan sellaista elämää kuin omat kiinnostuksen kohteet ja taloudellinen tilanne vain sallivat!

Itse olen nuorempana elänyt hyvinkin samanlaista elämää kuin ap. Se sopi siihen elämänvaiheeseen hyvin, mutta ajan myötä halusin elämältä muitakin asioita, mm. lapsia ja omakotitalon + luonnonläheisemmän asuinympäristön. Matkustamme edelleen kyllä ja pidän hyvästä ruuasta, en tietenkään ole totaalisesti muuttunut lasten myötä. Ihmeellistä ajatella että kaikki äidit ovat jotenkin samasta muotista.

t. akateeminen äiti 40 v.

Vierailija
38/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että nämä ihmiset haluavat kateutta osakseen ja sitä pitää hakemalla hakea. Johtotehtävissä olevia pienten lasten vanhempia ei haluta tietää olevan olemassakaan. Minä olin lapseton aikoinaan, mutta käytin kaiken aikani työntekoon ja opiskeluun, muuta en ehtinyt edes ajatella. Kun valmistuin, opiskelin lisää...ja tein töitä lisää. 

Vierailija
39/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 15:05"]

Ja miten niin tuollainen elämäntyyli on "useimmille perheenäideille täysin vierasta"?

[/quote]

Se on vierasta useimmille suomalaisille, myös perheenäideille. Perheenäideille sen tekee erityisen epätavalliseksi henkilökohtaisen vapauden puute.

Vierailija
40/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 14:27"]

[/quote]

Tosi kiva kuulla, mutta miten tämä taas liittyikään ketjun aiheeseen?

[/quote]

Jaa a, no varmaan siten että kaikki äidit eivät kadehdi ap:n tapaa elää....

Mulle on yksi hevohailee, miten kukin elää kunhan eivät tule sotkemaan minun elämääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän