Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapamme on ilmeisesti punainen vaate lapsellisille naisille...

Vierailija
16.06.2013 |

En ole ennen av-palstaan törmäämistäni tajunnutkaan, kuinka ärsyttävänä minun ja mieheni elämäntapa näyttäytyy etenkin pienten lasten äideille. Todellinen punainen vaate!

Asumme siis jugendkerrostalossa keskustassa. Asuntomme on toki pieni (kaksio), mutta Alvhem-tyyliin sisustettu tunnelmallinen ja toimiva kahden aikuisen koti lautalattioineen, kaakeliuuneineen ja peiliovineen. Keittiön koneet on parasta laatua ja kylppäri on kalliisti remontoitu.

Olemme molemmat akateemisesti koulutettuja, miehelläni on oma yritys ja minä olen töissä asiantuntijana paikassa, jossa saan hyvin vapaasti suunnitella työaikani ja -paikkani. Tulemme taloudellisesti hyvin toimeen, emme joudu mietimään mitä hankimme ja mistä tingimme. Arkiset ruokaostokset tehdään Stockalla ja ostetaan paljon luomua ja erikoistuotteita. Juodaan arkisinkin useamman kympin viinejä, jos siltä tuntuu. Ja teemme erikoiskahveja parin tonnin kahvikoneellamme :)

Vapaa-aikaa on paljon ja se käytetään yhteisiin harrastuksiin. Juoksemme kerran vuodessa maratonin, crossfittaamme, pyöräilemme, laskettelemme ja vaellamme. Harrastusvälineissä ei pihistellä. Eikä matkustelussa, jossa panostamme kaupunki- ja aktiivilomiin. Kerran vuodessa käydään Euroopan ulkopuolella, kerran Alpeilla ja vielä pari kaupunkilomaa siihen päälle. Lempikaupunkimme on New York.

Tällaista elämää olemme nyt viettäneet kohta kymmenen vuotta, eikä ole valittamista :) Miksi av-palstalla tällaista elämäntapaa vihataan niin paljon? Miten meidän elämämme on muilta pois?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopeta jo... Eikö toi kahvinlitkimusketju jo riitä  :D  Jotta et ihan ylpistyisi, niin kyllä aika moni perheellinenkin asuu ihan mukavasti, reissaa paljon eikä pihistele harrastusvälineissä..

Vierailija
2/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaisilla ulkoisilla asioilla on merkitystä tietyssä vaiheessa elämää? Nuoret kohkaavat ostoksistaan, matkoistaan ja sisustuksistaan. Se kuuluu siihen vaiheeseen ja varmaan itse kukin on siihen syyllistynyt. Sitten kun alkaa olla 40 mittarissa, tuollaiset rahalla ostettavat asiat tuntuvat ihan turhanpäiväisiltä, ei niissä ole mitään kadehdittavaa. Huomio alkaa kiinnittyä enemmän siihen, kuka on onnistunut löytämään elämälleen tarkoituksen ja merkityksellistä sisältöä. Kuka on tasapainossa itsensä kanssa ja saavuttanut sisäisen rauhan. Kenellä on pokkaa kulkea omaa tietään etsimättä muiden hyväksyntää. Kuka pystyy olemaan oma itsensä ilman että on tarvetta päteä ulkoisilla asioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienten lasten äiti ja olen todella onnellinen puolestasi, että elät sellaistaa elämää joka tekee sinut onnelliseksi. Eivät lapset kuulu jokaiseen perheeseen ja kyllähän pääasia on, että ihminen elää sellaista elämää kuin haluaa.

Emme ole rikkaita, mutta suht hyvissä töissä ja unelmoin samanlaisesta elämästä tulevaisuudessa, tottakai siis lasten kanssa. Kyllä nykyinenkin elämäni on aivan ihanaa, mutta haaveilen matkustamisesta ja remontoidusta talosta :)

Ole ylpeä elämästäsi, olet sen ansainnut!

Vierailija
4/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena, jo isompien lasten äitinä täytyy todeta, että aloitus, jonka pointtina on lähinnä selvittää kuinka "rahaa on", antaa ihmisestä melko yksinkertaisen ja nousukamaisen kuvan ja toki myös provosoi. Itse en ikinä kirjoittaisi tällaista avausta, ja selvittäisi täällä keittiökoneidemme hintoja tai kuinka kalliita viinipulloja tuleekaan ostettua tai mitä perheen viimeisin ulkomaanmatka maksoi. 

Voithan kokeille kirjoittaa vastaavat selvitykset jonnekin "ei-lapsellisten" keskustelupalstalla, ja tulet huomaamaan, että juttusi ärsyttävät sielläkin. Tällä palstalla suurin osa kävijöistä toki on meitä perheellisiä. 

Vierailija
5/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälle siis tarvittiin oma ketju syystä että... ?

Vierailija
6/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vihaa? Missä vihaa? Eikö jokainen saa elää sellaista elämää kuin haluaa toisia loukkaamatta ja luontoa vahingoittamatta. Lentomatkustelu on erityisen pahasta, sehän aiheuttaa loppujen lopuksi eroosiota köyhimmissä maissa samoin kahvin viljely ym...

Vierailija
7/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, oikeasti ketään tuollaista elämää viettävää tuskin kiinnostaisi provota av:llä. Se olisi nytkin harrastamassa jotain ältsin fantsua. Sä ap asut vuokrakerrostalossa, sulla on semmonen kukallinen sohva 90-luvulta, ruoaksi on kalapuikkoja ja vauva herää ihan just.

Vierailija
8/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmasti kaunis koti ja mukava elämä, mutta itse en näe esim. kaakeliuunissa mitään kadehdittavaa. Minä asun lähiössä, luonnon keskellä, omasta tahdosta. Keskustassa on ihan kiva shoppailla, mutta en viihtyisi siellä vakituisesti koska koen sen kaoottisena paikkana, meteliä ja liikennettä on liikaa jne. Nytkin ikkunastani näkyy vain metsää ja se on minulle just hyvä. :)

Vierailija
9/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan Stockalla ja alvhem-tyylinen koti...oon ihan hirmu kateellinen!!! Haluat vain keskustelua omaan provoosi.

Vierailija
10/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muten olet täällä av-palstalla? Teetkä ehkä avauksia muistakin aiheista kuin asumistasostasi?

Vierailija
11/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 29v., lapseton akateeminen. Jotenkin tulee kurja fiilis tällaisista aloituksista. Onneksi olen itse jo suht nuorena ymmärtänyt, että tärkeintä elämässä on terveys, rakkaat ihmiset ja muiden auttaminen. Rakastan mstkustelua, mutta joku kahvikone ei ainakaan mulle merkitse yhtään mitään. 

Vierailija
12/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaan kuvasin elämäämme todenmukaisesti. Niin uskomattomalta kuin se ilmeisesti kuulostaakin. Olen itsekin hämmästellyt näitä lapsettomat vastaan lapsiperheet -ketjuja lukiessani, kuinka moni ärsyttäväksi mainittu yksityiskohta natsaa omaan elämäämme. Viimeisimpinä jugend-talo, erikoiskahvit ja kalliit viinit arkisin. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut mieleenikään, että nämä koettaisiin jotenkin häiritsevinä!

Vierailija
13/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän elämäntapanne ole keltään pois, itsehän olette sen ansainneet. Hienoa, että voitte elää sellaista elämää, josta nautitte. Kaikki eivät voi ja siksi varmaan suhtautuvat negatiivisesti.

Mutta täytyy myös muistaa, että kaikkia raha, omaisuus, luksus ja matkat eivät tee onnellisiksi. Esimerkiksi itse olen pienen lapsen äiti, joihin viittaat. Rahaa ei ole tuhlattavaksi asti, mutta en kaipaakaan mitään kallista. Rakennamme taloa, mutta teemme sen suureksi osaksi itse hartiavoimin ja se sopii meille. Rakennamme omaa unelmaamme. Perhe ja yhteinen tekeminen on meille tärkeää.

Vierailija
14/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä muu kuin termi lapsellinen nainen. Minulla on lapsia, mutta en ole lapsellinen. En olisi lapsellinen sittenkään vaikka minulla ei lapsia olisi.

Muuten minulle on ihan sama, miten toiset ihmiset elävät. Se ärsyttää, jos omaa elämää markkinoidaan oikeana tapana ja toisten valintoja arvostellaan. Selvyyden vuoksi sanon, että minusta ap ei tee tätä.

Vierailija
15/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ihan normaalia elämää suunnilleen kaikille eiralaisille, oli lapsia tai ei. Poislukien ehkä se matkustelu, mutta tuollaistahan elämä tuppaa olemaan näillä nurkin. 

Lapsen kanssa voi käydä vaikka purjehtimassa sen sijaan, että lähdetään viikoksi New Yorkiin ja vaellusretkillekin pääsee lapsi kantorepussa, tosin ihan niin pitkiä vaelluksia ei enää tehdä. Ehkä sitten kun lapsi on isompi.

Mutta juu, ei me siitä espressokoneesta eroon hankkiuduttu kun tulin raskaaksi eikä vaihdettu lähikauppaa Tehtaankadun Aitokaupasta Alepaan. 

Enkä ole huomannut mitään erityistä "suhtautumista" meihin ennen lasta tai lapsen jälkeenkään. Normaalia elämää eletään, eikä mullakaan ole tarvetta kommentoida tai ihmetellä kenenkän toisenkaan elämää.

Vierailija
16/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 13:09"]

Tämä ei ole provo, vaan kuvasin elämäämme todenmukaisesti. Niin uskomattomalta kuin se ilmeisesti kuulostaakin. Olen itsekin hämmästellyt näitä lapsettomat vastaan lapsiperheet -ketjuja lukiessani, kuinka moni ärsyttäväksi mainittu yksityiskohta natsaa omaan elämäämme. Viimeisimpinä jugend-talo, erikoiskahvit ja kalliit viinit arkisin. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut mieleenikään, että nämä koettaisiin jotenkin häiritsevinä!

[/quote]

Ei se kuulosta uskomattomalta. Uskomatonta sen sijaan on se, että joku joka on tyytyväinen elämäänsä kokee jotain tarvetta listata ostoksiaan av:lla. Omat tuntemani elämäänsä tyytyväiset ihmiset eivät saa siitä mitään kiksejä, että heitä kadehditaan, päin vastoin toivovat että kaikki olisivat tyytyväisiä elämäänsä. Siksi tämä kuulostaa jotenkin epäaidolta.

Vierailija
17/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä nyt tuota aloittajan tarvetta alleviivata elämäntyyliänne kuin yhdestä syystä ja se on brassailu ;) Siksi toisekseen mä en oikeesti vain näe tuossa tyylissä mitään sellaista mitä pitäisi kadehtia.

T: Omakotitalossa asuva "lähiöäiti", jonka koulutus on vain ylempi amk ja joka jaksaa juosta vain puolimaratonin. Matkailusta pidän toki minäkin, vaikka suosikkikaupunkini on "vain" Berliini..

Vierailija
18/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan ärsytä teidän elämäntapa ollenkaan. Itse olen asunut ydinkeskustassa yli 10 vuotta enkä kaipaa sinne takaisin. Mitkään harrastaukset eivät täyttäisi tyhjiötä ja onneksi sain kaksi ihanaa lasta.

Työkaverin jutut on vähän vastaavia kuin sinun ja ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Omia lapsia hänellä ei ole.

Vierailija
19/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Tuollaista se meilläkin oli ennen kuin hankimme lapsia ja halusimme rakennuttaa omakotitalon. Nyt lasten jälkeen asutaan siis keskustan sijaan hyvällä okt -alueella Espoossa ja aikaa ei ehkä voi enää niin paljon käyttää putkeen harrastuksiin. Ja toki Stockan herkkuun ajellaan ostoksille citymasturilla. Mutta muuten elämämme on mielestämme hyvin samanlaista kuin aiemminkin, lisänä vaan lapset.

Miksi kuvittelet, että teidän elämäntapaanne jotenkin vihattaisiin lapsellisten keskuudessa? Sitä voi hyvin elää myös lasten kanssa.

Vierailija
20/68 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä mitenkään yleisenä tuollaista että jotain vihataan sen takia että ei ole lapsia tai että on rikkaampi. Mua ei häiritse yhtään jos joku haluaa elää Helsingissä, asuin nuorena 10 vuotta itsekin siellä, ja koskaan enää en siihen loukkoon halua. Haluan asua omakotitalossa, rauhallisella alueella koska mulle oma piha tuo eniten nautintoa, lapsia minulla on koska halusin omia lapsia, ja nautin heistä suunnattomasti, kahvikoneita en halua, koska en juo kahvia, se on kuin myrkkyä, viineistäkään en piittaa, kaikki viinit maistuu käyneeltä marjamehulta, en juo muutenkaan alkoholia juuri koskaan, kaikki maistuu lähinnä hiivalitkulta. Mun elämä olis sulle ap varmaan jotenkin kauhistus, mutta toivottavasti et vihaa minua... jos nyt jollain oikeasti on tapana vihata ihmisiä jotka elää omaa elämäänsä kuten itse haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi