Älyttömimmät puolison määräämät säännöt?
Olen 31-vuotias kahden lapsen isä. Kotona menee muuten hyvin, mutta vaimo pelkää aivan hysteerisesti, että minulle, lapsille tai hänelle sattuu jotain, "koska otan liikaa riskejä". Tässä muutama esimerkki hänen asettamistaan säännöistä:
* Autolla ajaessa ei saa syödä mitään (edes purukumia), koska se voi mennä väärään kurkkuun ja aiheuttaa onnettomuuden.
* Autolla ei saa ohittaa (edes moottoritiellä!) koska jokainen ohitus on aina riski.
* Rappusissa ei saa leikkiä ninjaa (tykkään treenata käsivoimiani kulkemalla yläkerrasta alakertaan koskematta itse portaisiin, kaiteiden avulla).
* 1,5 vuotiasta lasta ei saa päästää kiipeämään mihinkään (edes puolen metrin korkeudelle) koska jos siitä putoaa "sopivassa kulmassa" niin niskat voivat mennä nurin ja lapsi voi kuolla.
Onko muilla kokemusta vastaavasta? Tämä ei sitten ole trolli (vaikka varmasti siltä kuulostaa). Mikä tähän auttaisi? Järkipuhe vaimolle ei tehoa.
Kommentit (65)
Sen verran vaan, että toi ninja-leikki portaissa on oikeasti vaarallista, meillä esikoinen, nyt 11v tykkää tehdä tuota samaa ja on jo muutaman kerran rojahtanut selälleen portaisiin, onneksi looputuloksena on ollut vaan isot ruhjeet. Kielletty on sen sata kertaa. Autolla ajosta sanoisin sen, että anna rouvan itsensä ajaa, niin menee homma kuten hän haluaa.
Olen täysin samaa mieltä kuin 62, eli ninjailun soisi harrastukseksi niin aikuisille kuin lapsillekin. Siis silloin, kun se tarkoittaa taitojen kehitystä ja ylläpitoa kikkailulla, kiipeilemällä ja muuten monipuolisesti liikkumalla. Vahinko voi sattua kelle vaan, mutta veikkaan, että eniten sattuu juuri näille, jotka eivät tee muuta kuin kävele tasaisesti paikasta A paikkaan B, työssäni tällaista näen.
Ylös sohvalta ja ulos pumpulista, elämästä nauttiminen, parkour ja kikkailu kunniaan!
Kapakkaillan jälkeen ei saisi lähteä jatkoille.
Henkilökohtaisesti mulle on ihan se ja sama mitä mun 36-vuotiaalle ninjalle tapahtuu. Jos taittaa niskansa kikkaillessaan, niin siinäpähän taittaa.
Mut lapsia kohtaan oon kyllä todella suojelevainen minäkin ja siinä kohtaa voin samaistua sun vaimoon.
LISÄÄ NINJAILUA! Etenkin lapsille!! Lapset liikkuvat aivan liian vähän. Me vanhemmat osaamme kyllä vahtia ja pystymme opettamaan lapset heilumaan ylös ja alas niin, että oppivat olemaan taittamatta niskojaan. Ja kolhuja pitää elämässä ollakin. Vähän viitseliäisyyttä kehiin!!
Ihme juttuja täällä kyllä saa lukea. En tunen ketään pariskuntaa, jossa toinen puolisoista KIELTÄÄ toiselta aikuiselta jotain yksityiskohtaista kuten syömiseen ja pukeutumiseen liittyvää. Huh!!