Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti taas lupauksensa yhteisestä illasta :'(

Vierailija
15.06.2013 |

Teemme molemmat paljon töitä ja opiskelemme samalla. Työvuoromme menevät pahasti ristiin, sillä minä teen iltavuoroja ja mies aamuvuoroja, ja töitä on viikonloppuisinkin. Yhteistä aikaa on siis _todella_ vähän. Tänään meillä olisi harvinaisesti ollut yhteinen vapaailta, ja olen odottanut sitä kovasti. Puheidensa perusteella miehellä oli samat ajatukset.

Mutta toisin kävi, kaverit pyysivät miehen veneilemään joten sinne läksi ja tuskin kuuluu takaisin kotiin ennen yömyöhää. Ja huominen meneekin taas töissä molemmilla.

Olen todella masentunut. Mies viettää usein tällaiset vapaaillat kavereiden kanssa, ja aina nuo menot tulevat viime tipassa, joten minä en sitten enää useimmiten ehdi järjestää itselleni tekemistä vaan istun yksin kotona. Tunnen itseni ihan surkeaksi. Meillä ei oikeastaan ole yhteisiä harrastuksia, joten kai se sitten on ymmärrettävää että mies viihtyy muiden kanssa paremmin kuin minun? Minä nauttisin jostain niinkin yksinkertaisesta kuin illallisen syömisestä terassilla, mutta mies kai sitten kaipaa enemmän toimintaa. Minä olen liian tylsä keskustelunhaluineni.

Tuntuu pahalta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on, vaikuttaa siltä, ettei miehesi ole kiinnostunut seurastasi. Aika törkeää hylkäämistä, jos viimetipassa vaihtaa seuran parempaan. Vakava keskustelu ja, jos tyyli ei muutu, kannattaa erotaolemassa, että kyseessä olisikin ns. sivusuhde poissuljettua?

Vierailija
2/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korjaus äskeisen: onko sivusuhteen mahdollisuus poissuljettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 20:27"]

Jos noin on, vaikuttaa siltä, ettei miehesi ole kiinnostunut seurastasi. Aika törkeää hylkäämistä, jos viimetipassa vaihtaa seuran parempaan. Vakava keskustelu ja, jos tyyli ei muutu, kannattaa erotaolemassa, että kyseessä olisikin ns. sivusuhde poissuljettua?

[/quote]

Uskon että on, mies on kyllä muuten luotettava ja ehdottoman uskollinen, mutta ei todellakaan ymmärrä yhteisen ajan tarvettani tai sitä, että on mielettömän epäreilua jättää minut varoittamatta tyhjän päälle, kun kerrankin olisi aikaa.

Mies on ollut pitkään sinkkuna ennen minua, ja hänen neljän hengen kaveriporukkansa on hänelle käytännössä perhe. Ymmärrän sen, enkä väheksy ollenkaan ystävien kanssa vietetyn ajan tärkeyttä, mutta minä olen siitä huolimatta tässä kuviossa se tyttöystävä!

Ap

Vierailija
4/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa hänellä on muut asiat tärkeämpiä kuin sinä. Riittääkö se sinulle?

Vierailija
5/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siihen pitkään sinkkuuteen oli syy...kysypä häneltä miksi olette yhdessä jos seura ei kiinnosta lainkaan?

Vierailija
6/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olette olleet yhdessä?

Vierailija
7/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 20:52"]

jospa siihen pitkään sinkkuuteen oli syy...kysypä häneltä miksi olette yhdessä jos seura ei kiinnosta lainkaan?

[/quote]

Olet oikeassa, ja asiasta pitäisi kyllä puhua, mutta ne keskustelut päättyvät aina siihen että minä pyydän anteeksi kun yritän rajoittaa miestä. Hänen mielestään parisuhde ei saa olla rajoittava asia, ja hänen pitäisi saada viettää aikaa juuri silloin kavereiden kanssa kun itse haluaa. Tuohon on vaikea sanoa mitään vastaan, koska periaatteessa se on totta! En haluaisikaan hänen viettävän aikaa kanssani väkisin. Miestä on vaikea moittia siksikin, että hän ei koskaan puolusta kantaansa mitenkään aggressiivisesti, vaan pysyy aivan tyynenä eikä ymmärrä (tai ole ymmärtävinään) mikä on ongelma.

Ap

Vierailija
8/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha, no mies ei voi saada vaan niitä kermoja päältä kaikesta. Jos haluaa tyttöystävän, sen kanssa täytyy myös viettää aikaa. Varo lasten tekemistä tuollaisen kanssa,kuulostaa itsekeskeiseltä ikisinkulta.

Joudutko pyytämään anteeksi myös silloin kun kerrot miltä sinusta tuntuu, vai onko sinulla parannettavaa miten ilmaiset asiat? Jos syyttää jostain, varmasti asetutaan puolustuskannalle.

Vierailija
9/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua tarvitaan seksiin ja siivoamiseen

Vierailija
10/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minulle tehtäisiin noin, saisi mies jatkossa viettää kaiken vapaa-aikansa kavereiden kanssa ja etsisin sellaisen, jolle olen tärkeä.

Vierailija
11/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 21:08"]

aha, no mies ei voi saada vaan niitä kermoja päältä kaikesta. Jos haluaa tyttöystävän, sen kanssa täytyy myös viettää aikaa. Varo lasten tekemistä tuollaisen kanssa,kuulostaa itsekeskeiseltä ikisinkulta.

Joudutko pyytämään anteeksi myös silloin kun kerrot miltä sinusta tuntuu, vai onko sinulla parannettavaa miten ilmaiset asiat? Jos syyttää jostain, varmasti asetutaan puolustuskannalle.

[/quote]

Tavallaan joudun pyytämään anteeksi. Mies ei siis sitä vaadi, mutta siihen se vain aina menee, kun yritän puuttua miehen menemisiin ja muuttaa häntä... Hän ei suutu minulle, mutta eivät ne keskustelut mihinkään johdakaan. Joskus mies jopa itse pyytää anteeksi ja lupaa hyvittää asian seuraavana vapaapäivänä, mutta samalla lailla saattaa käydä silloinkin. Kuten sanoin, niitä päiviä on niin harvoin, että aiempi loukkaantumiseni ehtii unohtua useaan kertaan ennen seuraavaa tilaisuutta.

Ap

Vierailija
12/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei valitse sinun seuraasi, eikös se kerro aika paljon. Ja jos saa tyhjillä lupauksilla itselleen vapauden toimia miten tykkää niin ei hyvää päivää.

Vierailija
13/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole aikuisten liitto, vaan jotain muuta. Kaverit eivät voi olla noin tärkeitä, vaan se paras ystävä pitäisi olla oma puoliso-sen jälkeen tulevat muut. Ei teille voi aitoa suhdetta kehittyä eikä niitä yhteisiä harrasteita jos ette vietä aikaa yhdessä.

Vierailija
14/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei kuullosta kovin ihannemieheltä jos kaverit on tärkeämpiä kuin kumppani. Ensi kerralla jos on yhteinen ilta sovittu, niin sopikaa treffit, elokuviin, ulos syömään tms. Niin ei ole niin helppo perua!

Ehkä mies vaan ajattelee että kun kerran asutte yhdessä niin olette tavallaan yhdessä enemmän, vaikkette oikeasti olekaan....?

Vaikea on varmasti tuossa tilanteessa keskustella syyttelemättä, itse varmasti olisin saanut kamalat itkupotkuraivarit miehen edessä.

Vierailija
15/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ap ole ystäviä? älä "roiku" tollasessa, jos kaverit tärkeämpiä ei ole valmis sitoutumaan oikeasti. Anna mennä ja tee itsekin mistä pidät, äläkä istu kotona murehtien kun toinen viettää "laatuaikaa" ystävien kanssa :)

Vierailija
16/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vastaavaa. Olen ratkaissut asian niin että vaikka oltaisiin periaatteessa sovittu miehen kanssa tekevämme jotain yhdessä, minulla on silti toinenkin suunnitelma valmiina. Käytännössä suunnitelma B tulee käyttöön 90% tapauksista. Periaatteessa oletan jo valmiiksi että mies tekeekin jotain muuta. No, niin teen minäkin.

Vierailija
17/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi sitä omaa elämää? En osaa suunnitella itselleni mitään. Kavereita hyvin vähän. En siis ole ap, mutta aivan samanlainen roikkuja!

Vierailija
18/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän te olette yhdessä kun mies ei halua olla sun seurassa, siksihän sitä juuri ollaan yhdessä että voi viettää yhteistä aikaa. toivon että mietit perusteellisesti mitä mieltä teidän suhteessa on, vertaa sitä tilanteeseen, missä toisenlainen mies olisi onnessaan kun saa yhteisen illan rakkaansa kanssa, minusta tuntuu että et ole niin rakas hänelle, ne pojat on hänelle rakkaampia kuin sinä, mielestäni ansaitset parempaa, mikäköhän niissä pojissa niin vetää puoleensa? jaksamisia sulle ap, älä alistu tuohon kohteluun, ota ero vakavaan harkintaan.

Vierailija
19/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tai usein sitten olette yhdessä? Olitteko siis eksplisiittisesti jo puhuneet yhdessä tekemisestä tämän illan osalta?

Tämän aloituksen perusteella ymmärrän molemepia osapuolia: on äärimmäisen oleellista, että molemmat parisuhteen osapuolet HALUAVAT viettää aikaa toistensa kanssa, ja jos elämäntilanteet (työvuorot) tätä rajoittavat, olisi oletettavaa, että molemmat todella haluavat sitten vähän vapaa-aikansa usein tai miltei pääsääntöisesti viettää yhdessä. Toisaalta myös kaverit ovat tärkeitä, eikä parisuhde saa olla velvoite, eikä toiselta pidä joutua pyytämään "lupaa" omiin menoihin.

Miksi, ap, ette voi viettää aikaa miehen ystävien seurassa yhdessä? Oliko tämä kyseinen ilta sellainen, että olitte jo puhuneet/sopineet jotain ja mies teki konkreettiset oharit, vai oliko kyse siitä, että olit itse toivonut/suunnitellut jotain, joka ei sitten toteutunutkaan ja olit siksi pettynyt (=mies ei voi olla ajatustenlukija)?

Loppujen lopuksi kyse on kai siitä, kohtaavatko teidän toiveet ja tarpeet parisuhteessa, esimerkiksi yhteisen ajan suhteen. Ja jos eivät täysin kohtaa, voidaanko asioista keskustella ja päästä MOLEMPIA TYYDYTTÄVÄÄN KOMPROMISIIN. - Itse olen jo vuosia parisuhteessa ollut perheellinen nainen ja matkan varrella oppinut juuri tämän läksyn: iso osa arjen hallintaa ja rakkauden "ylläpitoa" on nimenomaan rakentava (ei syyllistävä, ei aggresiivinen) ja avoin kommunikaatio. Siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, elleivät parisuhteen MOLEMMAT osapuolet aidosti halua molempien hyvinvointia ja molempia hyödyttäviä ratkaisuja. Halut, tarpeet ja toiveet eivät aina parisuhteessakaan kohtaa, mutta kultainen keskitie ja molempien huomioiminen vie aika pitkälle...

Vierailija
20/23 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa

t. yks mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi