Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt hakeutua psykoterapiakoulutukseen!

Vierailija
19.07.2013 |

Onko joku muu lähtenyt samalle tielle? Millaisia kokemuksia koulutuksesta? Itse aion hakeutua joko kognit.integratiiviselle tai KAT-puolelle, minne on kai hankalampi päästä kuin ratkaisukeskeiseen, mutta itseäni kiinnostaa enemmän pidemmät asiakassuhteet ja "perusteellisempi" kognitiivinen kuntoutus.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia, mutta toivotan tsemppiä! Terapeutteja tarvitaan. Itse kävin analyyttisellä terapeutilla 3 vuotta, enkä koe hyötyneeni terapiasta juurikaan. Ehkä huonon terapiakokemuksen innoittamana voisin sanoa, että ei ainakaan kannata jäädä sen koulukunta-ajattelun vangiksi, vaan miettiä myös asiakkaan tarpeita, heikkouksia ja vahvuuksia.

Vierailija
2/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on psykoterapeutin koulutuksen pohjavaatimuksena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä teet tällä hetkellä?

Vierailija
4/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjakoulutus tulee olla joko lääkäri, psykologi, teologi, psyk.sh tmv. itselläni on tarvittava pätevyys koulutuksen ja työkokemuksen suhteen. ap

Vierailija
5/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaako työnantajasi koulutuksen tai osan siitä, ja jos osan, niin kuinka paljon? saatko koulutupäivät palkallisina? ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä kiiinnostus samaan, mutta tällä hetkellä hinta on esteenä.

Vierailija
6/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tällä hetkellä sos.puolen hommissa ja on ylempi korkeakoulututkinto. haluaisin tutkia etenkin syömishäiriöiden problematiikkaa, sekä erilaisia naiseuden kriisejä. on kai kannattavaa profiloitua? ap

Vierailija
7/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantaja ei maksa mitään :(, joten siksi kaikki lähtee omasta pussista. olen kuitenkin käynyt pari vuotta sitten itse parivuotisen terapian vet-terapeutilla, joten koulutusterapian saan sillä ilm.korvattua. n.10 000e tulee kai olemaan koko koulutuksen hinta, mutta se jakautuu 7 lukukaudelle. ap

Vierailija
9/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt kuinka monenkirjavalla taustalla voi hakeutua psykoterapeuttikoulutukseen.

Alla vaatimukset + 2 vuoden työkokemus

Yliopisto- ja korkeakoulututkinnot (ylempi korkeakoulututkinto):

Vierailija
10/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, sulla siis vielä huonompi tilanne, meillä työnantaja maksaisi osan, mutta silti jää itselle vielä paljon maksettavaa, ja palkkakaan ei nouse tuon koulutuksen jälkeen, vaikka työssään terapiaa antaa, joten... mutta ehkä vielä joskus :)

tsemppiä sulle, terapeutteja tarvitaan!

Vierailija
11/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syyystä kopioimani vaatimukset eivät onnistuneet

jos kiinnostaa niin linkin sivut 4 ja 5

http://www.helsinki.fi/psykoterapeuttikoulutus/Hakuopas_HELSINGIN%20YLIOPISTO.pdf

Vierailija
12/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopso aloitti viime syksynä, hänellä ta maksaa puolet ja koulutuspäivät on palkallisia. Muistaakseni sanoi että noin puolet pääsi sisään. On ollut suht tyytyväinen.

Vierailija
13/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hyvistä terapeuteista ole pulaa.

Hyvin palkattua hommaa kertakäynti n. 100 € luokkaa. Kela voi korvata suurimman osan, kertaomavastuu kuitenkin 25 euroa.

Vierailija
14/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa: kuulemma kogn.int puolen pääkouluttaja alkaa olla jo melko iäkäs.. 

Vierailija
15/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä vet-terapeutin tuntitaksa on ollut n.70-90e/h viime aikoina. kamalan kallista. itse en pidä siitä, ettei kuntoutus ole kaikkien saatavilla... en myöskään pidä siitä, että terapeuteiksi pääsevät vain ne joilla sattuu olemaan rahaa, ei olisi minullakaan, ellen olisi onnistunut järkkäämään. ...ongelma on myös se, että usein terapeutteja ajaa työhön omat ambitiot ja mielenmaisemat, eikä aito halu/kyky auttaa. itse etsin aikoinaan pitkään omaa terapeuttia, ennen kuin löysin sopivan. ap.

Vierailija
16/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoakseni sinulla on myös riittävästi elämänkokemusta ollaksesi ymmärtäväinen mutta samalla tiukka ja haastava- terapia ei muuten etene

terv. koulutuksessa oleva

Vierailija
17/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 14:18"]

pohjakoulutus tulee olla joko lääkäri, psykologi, teologi, psyk.sh tmv. itselläni on tarvittava pätevyys koulutuksen ja työkokemuksen suhteen. ap

[/quote]

No sittenpä ei muuta kuin tsemppiä ja opiskeluintoa! Kiinnostava ja tärkeä ala!

Vierailija
18/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 14:21"]

olen tällä hetkellä sos.puolen hommissa ja on ylempi korkeakoulututkinto. haluaisin tutkia etenkin syömishäiriöiden problematiikkaa, sekä erilaisia naiseuden kriisejä. on kai kannattavaa profiloitua? ap

[/quote]

Varmasti kannattaa profiloitua, ja tällä palstallahan ainakin huomaa, että naiseuden kriisit ovat tosiasia...

Vierailija
19/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on koulutuksessa olevien keski-ikä? itse olen nuori 29v., mutta koen sen olevan hyvä puoli, sillä ehdin kerryttää hyvän työuran ja kokemuspankin. niin kauan kun muistan olen halunnut olla terapeutti, siis jo lapsena. olen myös ystäväpiirini vakkariterapeutti :D, sekä sain hyvät kannustukset omalta terapeutiltani. tuntuu, että tämä on se työ, jota varten olen olemassa. ap

Vierailija
20/26 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma 30 ja risat keski- ikä kogn.int

13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi