Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 159cm pitkä, haluaisin painaa 50kg.

Vierailija
15.06.2013 |

Nyt painan 59kg ja haluaisin painaa 50kg. Mitenkähän käytännössä pitää laihduttaa että onnistuu? Joutuuko kituuttamaan? Paljonko pitää liikkua? Pääseekö tuohon painoon esim. Kiloklubilla? Ja tiedoksi vain, olen pian 30v ja unelmoinut kymmenen vuotta että kerran eläissäni olisin hoikka. Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä vaikeampaa se on, joten nyt olisi aika.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Laskin laskurilla painoindeksin pituiselleni ihmiselle niin olikohan 48kg vielä normaalipainon rajoissa. Mielestäni nuo indeksit tuntuu hassuilta, mutta kaipa ne on joku asiantuntija laatinut.

Joo, mä VOISIN olla tyytyväinen pienempäänkin pudotukseen kunhan olisin kiinteä. Aion harrastaa mahdollisimman paljon liikuntaa ja kaipa sitä on sinne kuntosalillekkin suunnattava. :) Jee, tykkään saleilusta. :)

-AP

Vierailija
2/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saman pituinen ja painan suunnilleen 48 kiloa. Olen tosin painanut koko aikuisikäni suunnilleen tämän verran, enkä ole joutunut laihduttamaan. Jokaisen aineenvaihdunta ja energiankulutus ovat yksilöllisiä, joten se mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi muilla. Minusta olennaista omassa painonhallinnassani on kuitenkin se, että syön vain kolme kertaa päivässä. Kun syö suuria annoksia, joissa on tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, ei tarvitse natustella ja mutustella joka välissä jotain. Syön lähes päivittäin makeaa jälkiruokaakin, mutta ainoastaan päivällisen yhteydessä. Minusta on ihan kummallista, että terveet aikuiset ihmiset tarvitsevat muka välipaloja. Ainkaan katukuvaa katsomalla ei vaikuta siltä. Ihmettelen myös, miksi jotain toiselta puolen maapalloa rahdattua ylellisyystuotetta täytyy kitata monta kuppia päivässä. Ei tee hyvää hampaillekaan. Minä en syö aterioiden välissä mitään, en edes kurkkupastillia, juon ainoastaan vettä (toki joissain juhlatilaisuuksissa voin silti joustaa).

En tiedä toimiiko tällainen toimintatapa muilla, mutta se perinteinen "pieniä aterioita kolmen tunnin välein" on ainakin omalla kohdallani huonoin mahdollinen ohje. Haluan siis kertoa, että toisinkin toimimalla voi olla hoikka ja hyvinvoiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:09"]

Minä olen saman pituinen ja painan suunnilleen 48 kiloa. Olen tosin painanut koko aikuisikäni suunnilleen tämän verran, enkä ole joutunut laihduttamaan. Jokaisen aineenvaihdunta ja energiankulutus ovat yksilöllisiä, joten se mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi muilla. Minusta olennaista omassa painonhallinnassani on kuitenkin se, että syön vain kolme kertaa päivässä. Kun syö suuria annoksia, joissa on tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, ei tarvitse natustella ja mutustella joka välissä jotain. Syön lähes päivittäin makeaa jälkiruokaakin, mutta ainoastaan päivällisen yhteydessä. Minusta on ihan kummallista, että terveet aikuiset ihmiset tarvitsevat muka välipaloja. Ainkaan katukuvaa katsomalla ei vaikuta siltä. Ihmettelen myös, miksi jotain toiselta puolen maapalloa rahdattua ylellisyystuotetta täytyy kitata monta kuppia päivässä. Ei tee hyvää hampaillekaan. Minä en syö aterioiden välissä mitään, en edes kurkkupastillia, juon ainoastaan vettä (toki joissain juhlatilaisuuksissa voin silti joustaa).

En tiedä toimiiko tällainen toimintatapa muilla, mutta se perinteinen "pieniä aterioita kolmen tunnin välein" on ainakin omalla kohdallani huonoin mahdollinen ohje. Haluan siis kertoa, että toisinkin toimimalla voi olla hoikka ja hyvinvoiva.

[/quote]

Mä taas olen kahden lämpimän aterian, aamupalan, välipalan ja iltapalan kannattaja. Mittani on 161/50 ja paino on pysynyt raskauksia ja imetysaikaa lukuunottamatta suurinpiirtein samoissa lukemissa teini-iästä lähtien. Mulle tulee ähky isoista aterioista ja vastaavasti nälkäheikotus jos en syö kunnon aamupalaa. 

Suosittelen jättämään herkut kauppaan, suosimaan täysjyväviljaa, hyviä rasvoja, kasviksia, mahdollisimman vähän eineksiä, prosessoituja lihoja ja pari kertaa viikossa kalaa.. Juomana raikas vesi, ei mitään mehuja tai limuja kuin erityistilanteissa.

Meillä kyllä herkutellaan vähän liian usein ja ukkokullalle onkin alkanut masukkaa kertyä. Itsellä on vissiin nopea aineenvaihdunta, ainakin vielä nyt 35-vuotiaana, joten en ole vielä lihonut...osaan myös nauttia herkuista kohtuudella, mies taas mättää kunnolla kun herkkuja on.

Vierailija
4/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman pituinen ja painan 53kg. Pari kiloa voisin hyvin pudottaa, en olisi edes laiha silloin, vaan mielestäni sopivan hoikka. Joskus painoin 48 ja se oli vähän liian vähän jo, ehkä. Itse vedän aika lailla mitä mieli tekee, liikuntaharrastuksina pelkästään rattaiden työntely ja vauvan kanniskelu.

Ja sille jonka mielestä 159/59 on hyvät mitat, niin itse ainakin näytän jo pyöreältä jos paino lähenee kuuttakymppiä. 62-kiloisena näytin suorastaan lihavalta.

Vierailija
5/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin myös painaa 50 kg, pituutta 176 cm. Mutta se taitaa jo vaatia syömisen lopettamista lähes kokonaan.

Vierailija
6/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160 ja painan pyöreästi 57kg. Tavoitteena olisi päästä 53-52 kiloon. En liiku ja syön silmittömästi herkkuja. Liikuntaa olen viime aikoina alkanut pikkuhiljaa lisätä. Uskon, että painoni tippuu nopeasti jos vain lopetan herkkujen syömisen tai edes rajoittaisin sitä. Näytän tällä hetkellä ihan sopusuhtaiselta hyvin lievästä pyöreydestä huolimatta. Viisi ylikiloa ovat jääneet raskauksista, 52kg olisi minulle hyvä paino.

Tsemppiä projektiin AP!

Vierailija
7/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sillä, että jätät pois ruokavaliostasi kaiken sellaisen, mikä ei ole ravintoa. Siis karkit, pullat, sipsit, turhanpäiväinen höttömässy.

Seuraavaksi tuplaa kasviten ja hedelmien osuus. Kesä on oiva hetki tehdä nämä, tuoreet kotimaiset tomaatit maistuvat paremmilta kuin mikään teollisesti tuotettu herkku.

Kiloklubi on hyvä apuväline, se auttaa hahmottamaan, mikä lihottaa, mikä ei.

Liikunta on tosi hyvä juttu, mutta painonpudottamisessa keskeistä on se, mitä suuhunsa laittaa. Lenkillä ollessasi et syö, mikä on hienoa, mutta kulutus ei kuitenkaan ole sitä luokkaa, että voisit lenkin päälle huoletta vetää suklaalevyn tai edes kahta -patukkaa.

Tsemiä, AP!

Vierailija
8/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 50kg:hen pääsy on vaikeaa, kituuttamista tai painon pitäminen on vaikeaa niin liikunta on avain onneen. Voit pitää vaikka painon 55 kun harrastat tarpeeksi sellaista liikuntaa, että lihas kasvaa jonkin verran.

Vierailija
9/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aika suuri pudotus, noin 15% sun tämän hetkisestä painostasi. En sano, että on mahdotonta, mutta kannattaa varautua siihen, että se voi olla hyvinkin vaikeaa, etenkin sitten, kun olet jo lähempänä tavoitepainoasi. Eikä se tapahdu ihan hetkessä.

Mä kehotan kanssa hankkimaan lihasta. Punttisalilla saat pattia sen verran, että sun peruskulutuksesi nousee.

Vierailija
10/10 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni jos 159 niin paino on hyvä 59. vähemmän on jo hieman alipainoa.