Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit koditon etkä pääsisi viettämään öitä kenenkään luokse, missä nukkuisit yösi!

Vierailija
23.07.2020 |

Kenenkään kotiin ei siis pääse mitenkään päin, paikka löydettävä muualta. Yömajaankaan ei pääse. Missä paikoissa viettäisit yöt?

Itse varmaan pyrkisin rappuihin ja olisin rautatieasemalla koska lämmintä ja lähes 247 auki. Tai sitten pokkana menisin sairaalaan aulaan penkille tai istumaan päivystykseen. Sairaalassa ovet aina auki ja ainakin meilahden sairaala vaikuttaa siltä, että sieltä jonkin unipaikan voisi piilosta löytää. Tai sitten yrittäisin ansaita paikkani putkasta.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kaatopaikalle.

Vierailija
2/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kuntosalilla nukkua salaa jos on 24/7-sali? Itse joskus käynyt illalla ja autiota on. Toki tarvitsee salikortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yrittäisikään nukkua julkisilla paikoilla, joten kyhäisin jostain risuista ja jätelaudoista nukkumapaikan metsään. Tarvittaessa kävelisin vaikka kauaskin suojaisaan paikkaan.

Vierailija
4/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putka olisi hyvä, siellä on ainakin turvassa.

Vierailija
5/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kyse olisi tilapäisestä tilanteesta niin varmaan kävelisin koko yön ja aamulla jonnekin ostoskeskukseen nuokkumaan. Jos taas tilanne olisi krooninen niin enpä osaa sanoa, varmaan hajottelisin hienostokauppojen ikkunoita ja menisin sinne lämmittelemään, sieltä sitten putkaan lopulta. Ja tätä sitten repeatilla päivästä toiseen kunnes jotain ihmettä tapahtuisi.

Vierailija
6/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin menisin, ei koditon ole sama kuin rahaton.

Vierailija
7/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin metsään teltan tai riipparin kanssa. Hyödyntäisin laavuja ja kotia. Jos nostakin olisin joutunut luopumaan, niin yrittäisin päästä rappuihin, hyödyntää lentokenttää tai puiston penkkejä. Kesällä pärjää hyvin ulkona, mutta talvi ja loppusyksy on haastavampia.

Vierailija
8/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin jonkin majan rakentaa metsään...tarvitsisi vaan vähän onnea tavaroiden löytämiseen.

Vierailija
9/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuisin teltassa.

Vierailija
10/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koditonna, muttei täysin rahatonna? ABC tai jokin vastaava liikenneasema, syrjäinen nurkkapöytä, koiranunta tasaisin väliajoin hakemani kahvi/teekupposen parissa.

Koditon ja PA? Mikä tahansa ympäri vuorokauden auki oleva lämmin/puolilämmin julkinen tila, hiljainen nurkka, portaiden alusta tms.

Kummassakin tapauksessa vartija todennäköisesti vähintäänkin tiedustelisi syytä oleskeluuni, pahimmassa tapauksessa heittäisi pihalle, mutta takaisin pääsee aina, ja tarpeeksi usein kun palaa, "pääsee" putkaan.

Vierailija
11/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä teltta. Pystyttäisin sen tonne rantaan ja käivins uimassa 5 minuutin välein.

Vierailija
12/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonekalukauppaan ja menisin piiloon sängyn alle.

Vierailija
13/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koditon, tosin en Suomessa. Minulla oli teltta, ilmapatja sekä makuupussi ja hyvin pärjäsin.

Vierailija
14/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin metsään teltan tai riipparin kanssa. Hyödyntäisin laavuja ja kotia. Jos nostakin olisin joutunut luopumaan, niin yrittäisin päästä rappuihin, hyödyntää lentokenttää tai puiston penkkejä. Kesällä pärjää hyvin ulkona, mutta talvi ja loppusyksy on haastavampia.

Kun tässä oli tilanne, että kotia ei ole.

Vierailija
15/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koditon, tosin en Suomessa. Minulla oli teltta, ilmapatja sekä makuupussi ja hyvin pärjäsin.

Eikö kukaan tullut häiritsemään?

Vierailija
16/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sairaala on hyvä idea! Pidän mielessä, jos jään joskus kodittomaksi. 

Muuten tulee mieleen asemat ja rappukäytävät. Pasilan asema taitaa olla 24/7 auki. Tämä siis helsinkiläisen näkökulmasta. Jos olisi vaan yksi yö, en edes yrittäisi nukkua, vaeltaisin varmaan vaan ympäri kaupunkia. 

Vierailija
17/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut joskus abc:n vessassa. Pari kertaa mennyt myös tuntemattoman luo yöksi.

Vierailija
18/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä oli tilanne, että kotia ei ole.

Lainaamassasi viestissä puhuttiin kodista, vaan ei kodista. Asiayhteydestä päättelisin, että kirjoittaja tarkoitti rakennelmaa josta käytetään nimitystä kota, puhui siitä monikkomuodossa.

Vierailija
19/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä haeta nyt koditonta ja ainakin lähes rahatonta.

Vierailija
20/116 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Suomessa koditon, mt-ongelmilla iso osa asiantilaan. Mulla oli vakipaikka metsässä missä yöpyä, ja kasasin sinne kallion koloon itselleni irtomateliaalista katetun majan. Mulla oli muovikassissa makuupussi ja tyyny ja 1 pieni kattila sekä kestotulukset, siinäpä se. Asuin noin 5 km päässä suomalaisen ison kaupungin keskustaasta, mutta ei kukaan koskaan häirinnyt yksin siellä metsässä olevaa 22-vuotiasta naista. Päivisin joskus koirien kanssa ulkoilijat kulki majapaikkani läpi mutta ei sitä koskaan rikottukaan tai mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän