Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja yöllä pohkeet kramppaa tosi kivuliaasti! Mistä apu?

Vierailija
14.06.2013 |

Syön jo magnesiumia ja kalkkia, ja vettä yritän juoda mahdollisimman paljon, silti esim. viime yönä vasen pohje kramppasi, mutta onneksi kramppi meni ohi suht pian, toisin kuin pari viikkoa sitten kun heräsin aamulla ja vastaavasti oikea pohje kramppasi niin että jos mies ei olisi ollut vieressä ja hieronut sitä, en tiedä miten olisin selvinnyt :( Kipu oli valtava ja en pystynyt asentoa vaihtamaan (olin selälläni), en voinut tehdä yhtään mitään, itku tuli suorastaan :( Kamalaa jos vaikka synnytyksen aikana tulee tuollainen kramppi pohkeeseen!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin aina yöpöydälle suolaa, jota otin jos kramppi tuli. Lisäksi mulla oli pitkät säärystimet, kun ne oli helpommat kuin villasukat, ei ollu jalkapohjilla niin kuuma. Nämä auttoi jonkin verran, sitten myös yritin krampin aikana saada jalkaan hyvän venytksen. Mulla oli kans niin kovia kramppeja että itketti ja jalat oli kipeenä monta päivää. Tämä oli tyttöä odottaessa, poikaa odottaessa ei ollut näitä vaivoja.

Vierailija
22/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jalkaterä ylöspäin, mies vaikka painaa. Älä missään nimessä ojenna nilkkaa. Siiten varmista, että sun magnesium on Mg-sitraattia eikä Mg-oksidia. Oksidimuotoinen Mg imeytyy huonommin. Ja lisää Mg-annostusta, raskaus kuluttaa magnesiumvarstoja. Magnesiumista ei voi saada yliannostusta. Itse otin 3 nappia päivässä alkuun, tätä joutui jatkamaan pari viikkoa, sen jälkeen pystyi vähentämään yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Joku tietty määrä jalkeilla olemista ja tämän ylityttyä on yöllinen helvetti irti! Sen sijaan jos makaan sohvalla koko päivän, ei jalkojen krampit vaivaa. Vaiva ilmenee vain raskaudessa (normaalisti teen jopa 80 % seisomatyötä ja kävelenkin joka paikkaan ilman mtn ongelmia).

Esim. nyt töissä olin ainakin 4 tuntia seisomista vaativassa työtehtävässä + normi siirtymät ja jaloittelut 10 tunnin vuorossa = nukkumaan yrittäessä kivuliaat krampit pakottivat ylös jalkaa polkemaan tasan puolen tunnin välein. Välillä huusin tuskasta. Tätä jatkui yön ensimmäiset 7 tuntia, minkä jälkeen kramppien takia piti herätä enää vain noin kerran tunnissa. Kun 12 tuntia taistelua oli tullut täyteen, kyllästyin yrittämään.

Vierailija
24/24 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin vanhoista collaage-paidoista hihat ja housuista lahkeet, ne on helppo pujottaa jalkaan yksi  ja lämmittävät lihaksia, niin ei kramppaile, eikä tarvitse mitää suoloja syödä (ellei nyt ole hirveästi treenannut).

Lämpimällä vedellä täytettäviä vuoteen lämmittimiäkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme