Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja yöllä pohkeet kramppaa tosi kivuliaasti! Mistä apu?

Vierailija
14.06.2013 |

Syön jo magnesiumia ja kalkkia, ja vettä yritän juoda mahdollisimman paljon, silti esim. viime yönä vasen pohje kramppasi, mutta onneksi kramppi meni ohi suht pian, toisin kuin pari viikkoa sitten kun heräsin aamulla ja vastaavasti oikea pohje kramppasi niin että jos mies ei olisi ollut vieressä ja hieronut sitä, en tiedä miten olisin selvinnyt :( Kipu oli valtava ja en pystynyt asentoa vaihtamaan (olin selälläni), en voinut tehdä yhtään mitään, itku tuli suorastaan :( Kamalaa jos vaikka synnytyksen aikana tulee tuollainen kramppi pohkeeseen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalassa nukkumaan!

Vierailija
2/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun aloin syömään 2 banaania päivässä.  Niissä on niin paljon magnesiumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahenee, jos on ihan lituskat kengät, esim.ballerinat, joilla kävelen päivällä parikin tuntia. Pohkeiden kunnollinen venyttely iltaisin auttaa jonkin verran, ja sitten päälle icepower-hieronta mieheltä. Kävelyn välttely auttaa ikävä kyllä, pahemmin sätkii ja kramppaa kävelylenkin jälkeen vaikka olisiollut kunnolliset kengätkin. Kärsin myös levottomista jaloista, tuskaa on ja unet niin ja näin. 

Rv38

Vierailija
4/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia olisin ehdottanut, mutta syöt jo sitä. Villasukat on toinen ehdotukseni.

Hierominenkin on hyvä. Minulla auttaa jalkakramppeihin se, että jännitän jalkaterää ylöspäin, tavallaan venytän jalkaa kramppia vasten. Miehesi voisi auttaa sinua tässä painamallla jalkapohjien puolelta jalkateriäsi ylöspäin, siis sinun nenääsi kohti. 

Kannattaa myös soittaa neuvolaan, olisiko siellä muita hyviä keinoja. 

Vierailija
5/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivennäisvettä ja paljon!

Vierailija
6/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei !

Mulla kans kramppas ja vaikka olikin kesäaika niin villasukat jalkaan yöksi niin auttoi :) Tsemppiä.

Vierailija
7/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium ja riittävän nesteen saaminen auttoi minulla (joskus, ei aina). Lisäksi tein iltaisin jalkajumppaa, venyttelin jne. Joskus käytin ohuita säärystimiä, koska kylma tuntui laukaisevan krampin helposti. Mutta mutta... eipä näistä kovin paljon apua ollut, valitettavasti.

Vierailija
8/24 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalkaan ehdotan minäkin. Ja itse kun kramppi tulee otan kielen alle pari merisuola raetta niin helpottaa nopsempaa.

Vierailija
10/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama vaiva molemmissa raskauksissa. Sitten keksin Hirudoid Forte-geelin. Rasvasin joka ilta jalat polvesta alaspäin ja siihen loppui krampit ja suonenvedot. 

Vierailija
11/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaneissa on myös kaliumia, ehdoton nestetasapainolle.

Nestehukkaa veikkaan. Korjaamisessa menee useampi päivä. Juotko kahvia tai colajuomia? Jos juot, niin jätä vähän vähemmälle. Poistavat nestettä.

Vierailija
12/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä krampeista paksunaolijoilla mitään, mutta urheillessa noihin auttaa suola. esim suolakurkut tms.

Vierailija
13/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se kun otin illalla suolarakeen (meri-, tai ruususuolaa) ennen nukkumaanmenoa. Natriumin puutos ilmeisesti myös aiheuttaa kramppeja. Joku veikkasi nesteytystä, sekin voi olla. Otatko magnesiumin sitraatti muodossa? Jos et, niin vaihda sitraattiin, on parempi.

Vierailija
14/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat neuvot: 

- juo paljon

- syö kaliumia ja magnesiumia -- banaaneja enemmän niitä on ruusunmarjassa, joten bona ruusunmarja-vadelmasose kunniaan ja terveyskaupasta superhyvää kuivattua ruusunmarjajauhoa jogurttiin reilulla kädellä

- pidä jalkoja paljon koholla ja pumppaa nilkkoja edestakaisin

- nouse usein varpaille kymmenen kerran sarjoissa

- venytä pohkeita aina kun voit

- puoliso hieroo jalat ennen nukkumaanmenoa ja sinä laitat villasukat jalkaan :)

T: äitiysjoogaope

Vierailija
15/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada suolaa kanssa. Raskaana käy herkästi niin, että kun juo paljon, niin suolansaanti ei pysy perässä. Juo joko vissyä tai syö vaikka mertvurstia. 

Vierailija
16/24 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ne krampit vaan jatkuvat, niin toimi näin: varmaan heräät jo siinä vaiheessa, kun tunnet karampin alkavan. Nosta ihan heti jalka ylös kantapää mahdollisimman ylhäälä (älä siis ojenna nilkkaa). Saattaa laueta heti, mutta pidä niin kauan kuin olet ihan varma, ettei krappia tule enää.

Jos kramppi on paha, etkä jaksa pitää itse jalkaa ylhäällä, niin herätä mies pitämään sitä jalkaan.

Ai niin, mulla oli myös pari tyynyä jalkopäässä, että jalat olivat vähän koholla koko ajan. sekin vähän rajoitti kramppeja.

Vierailija
17/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä kun tulee kramppi siitä kun esim yöllä venyttää jalkaa muuten vaan? Lyhytkestonen kramppi on tosin.

Rv 25

Vierailija
18/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain se, että vähensin liikkumista. Huomasin pian, että kramppeja tuli vain päivinä, jolloin oli seisonut tai kävellyt "liikaa", ei magnesiumit, vedet tai sukat vaikuttaneet. Jonkinlainen merkki siitä, että pitää levätä enemmän :)

Vierailija
19/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus meni melkein aina ohi, kun heti kun herää krampin alkaessa, hyppäsin pystyyn ja kävelin hetken! :)

Vierailija
20/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 07:19"]

samat neuvot: 

- juo paljon

- syö kaliumia ja magnesiumia -- banaaneja enemmän niitä on ruusunmarjassa, joten bona ruusunmarja-vadelmasose kunniaan ja terveyskaupasta superhyvää kuivattua ruusunmarjajauhoa jogurttiin reilulla kädellä

- pidä jalkoja paljon koholla ja pumppaa nilkkoja edestakaisin

- nouse usein varpaille kymmenen kerran sarjoissa

- venytä pohkeita aina kun voit

- puoliso hieroo jalat ennen nukkumaanmenoa ja sinä laitat villasukat jalkaan :)

T: äitiysjoogaope

[/quote]

Tulipas paljon hyviä ohjeita :) Kiitos! t, ei ap mutta raskaana rv 38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi