Miehellä kaksi vuoroviikkoperhettä, onko tässä mitään järkeä?
Lyhyesti, mies on vuoroviikkoisä, ollaan asuttu erillään vaikka mies käytännössä onkin lapsettomat viikot luonani. No, tulin raskaaksi ja kun ikääkin jo alkaa olla, niin aion todellakin pitää tämän lapsen. Mies suunnittelee jatkavansa edelleen vuoroviikkojaan, niin että olisin joka toinen viikko yksin meidän lapsen kanssa kun hän olisi omassa kodissaan muiden lasten kanssa. Eli lapsille ei tulisi minkäänlaista sisaruussuhdetta eikä yhteisellä lapsella olisi kunnollista perhettä :( Minulla meni hermot ja sanoin, että joko muutetaan yhteen tai sitten mies saa kerätä kamansa ja jäädä pysyvästi omaan kotiinsa. Miehen mielestä olen lapsellinen ja itsekäs enkä suostu ajattelemaan hänen vanhempien lastensa etua. Kumpi meistä tässä oikein on järjiltään? Ja onko mitään järkeä edes odottaa, että mies tulisi vielä toisiin ajatuksiin, vai onko tämä nyt tosiaan tässä? Ja tämä idea syntyi sellaisella viikolla kun hän oli lastensa kanssa, eli on mahdollista että exä on jollain lailla mukana tässä älyttömyydessä.
Kommentit (227)
Sama systeemihän teillä nytkin on, eli asut miehen kanssa vain joka toinen viikko. Voitte varmaan silti kyläillä väliviikoillakin. Ja voittehan te jossain vaiheessa yhteenkin muuttaa, jos siltä alkaa tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuitenkin siinä mielessä jäitä hattuun, että äiti ei ole päättävä taho huoltajasta tai edes tapaamisista, jos riitelemään aletaan. Vauva ollessa kyseessä toki tilanne on vähän kinkkinen, mutta ihan niin se ei mene, että äiti vaan päättää. Tiedä sit lähtiskö miehesi käräjille, mutta ihan näin yleisesti
Niinpä. Mies voi hyvin haluta lapsen vuoroviikoksi jossain vaiheessa. Ja tuomioistuin sen tulee antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuitenkin siinä mielessä jäitä hattuun, että äiti ei ole päättävä taho huoltajasta tai edes tapaamisista, jos riitelemään aletaan. Vauva ollessa kyseessä toki tilanne on vähän kinkkinen, mutta ihan niin se ei mene, että äiti vaan päättää. Tiedä sit lähtiskö miehesi käräjille, mutta ihan näin yleisesti
Niinpä. Mies voi hyvin haluta lapsen vuoroviikoksi jossain vaiheessa. Ja tuomioistuin sen tulee antamaan.
Jossain vaiheessa kyllä, mutta mikään tuomioistuin ei määrää vauvaa viikoiksi pois pääasialliselta huoltajaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa kyllä, mutta mikään tuomioistuin ei määrää vauvaa viikoiksi pois pääasialliselta huoltajaltaan.
Ei tietenkään. Kyllä siihen vuosia menee. Pointtini on, että tuomioistuin on isän puolella, jos isä on normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle omat vaihtoehtoni. Joko muutetaan kaikki saman katon alle tai sitten erotaan. Jos erotaan, niin yhteishuoltajuus mutta minä lähivanhempana eikä vuoroviikkoja tai edes viikonloppuja ainakaan ennen kuin lapsi on isompi, mies saa lapsettomilla viikoilla olla vauva-aikana apuna ja tavata tietysti muutenkin mahdollisimman paljon, mutta sänkyyni hänellä ei ole enää asiaa. Olen nyt jotenkin niin pettynyt mieheen, että ero ei tunnu edes pahalta vaihtoehdolta.
ap
Voisitko perustella meille, miksi haluat lapsestasi erolapsen?
En halua hänelle osa-aikaista perhettä. Enkä myöskään voi oman hyvinvointini takia jäädä vuoroviikkosuhteeseen nyt kun tilanne on tämä.
ap
En ymmärrä. Jos eroatte, niin mies ei voi ottaa häntä minkään ikäisenä itselleen, koska hänellä on silloin isommat lapset, joita hän ei voi sekoittaa uuden lapsen kanssa.
Sanot, että mies voi tulla sinun luoksesi. Mutta kun mies löytää uuden naisen, ei hän tuskin ”voi” tulla sinun luoksesi. Tai sitten sinulla on uusi mies, eikä hän halua nähdä eksääsi luonasi. Tms.Uudet suhteet tuovat teidän suhteeseenne jännitteitä.
Eli käytännössä haluat lapsestasi isättömän. Miksi? Koska silloin sinä voit hyvin?
Äidin hyvinvointi on tärkeää lapsen hyvinvoinnin vuoksi. Jos eroon päädytään, niin mies voi sitten kai valita haluaako pitää lapsia luonaan samaan vai eri aikaan. En tietenkään voi velvoittaa miestä auttamaan vauvan kanssa, mutta en halua kieltääkään. Jos kuvioihin tulee uusia puolisoita, se muuttaa tietysti taas tilannetta. Enkä tietenkään ajattele, että järjestely olisi pysyvä, aluksi vain.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin miehelle omat vaihtoehtoni. Joko muutetaan kaikki saman katon alle tai sitten erotaan. Jos erotaan, niin yhteishuoltajuus mutta minä lähivanhempana eikä vuoroviikkoja tai edes viikonloppuja ainakaan ennen kuin lapsi on isompi, mies saa lapsettomilla viikoilla olla vauva-aikana apuna ja tavata tietysti muutenkin mahdollisimman paljon, mutta sänkyyni hänellä ei ole enää asiaa. Olen nyt jotenkin niin pettynyt mieheen, että ero ei tunnu edes pahalta vaihtoehdolta.
ap
En halua hänelle osa-aikaista perhettä. Enkä myöskään voi oman hyvinvointini takia jäädä vuoroviikkosuhteeseen nyt kun tilanne on tämä.
ap
En ymmärrä. Jos eroatte, niin mies ei voi ottaa häntä minkään ikäisenä itselleen, koska hänellä on silloin isommat lapset, joita hän ei voi sekoittaa uuden lapsen kanssa.
Sanot, että mies voi tulla sinun luoksesi. Mutta kun mies löytää uuden naisen, ei hän tuskin ”voi” tulla sinun luoksesi. Tai sitten sinulla on uusi mies, eikä hän halua nähdä eksääsi luonasi. Tms.Uudet suhteet tuovat teidän suhteeseenne jännitteitä.
Eli käytännössä haluat lapsestasi isättömän. Miksi? Koska silloin sinä voit hyvin?
Äidin hyvinvointi on tärkeää lapsen hyvinvoinnin vuoksi. Jos eroon päädytään, niin mies voi sitten kai valita haluaako pitää lapsia luonaan samaan vai eri aikaan. En tietenkään voi velvoittaa miestä auttamaan vauvan kanssa, mutta en halua kieltääkään. Jos kuvioihin tulee uusia puolisoita, se muuttaa tietysti taas tilannetta. Enkä tietenkään ajattele, että järjestely olisi pysyvä, aluksi vain.
ap
Minulle tämä kuulostaa siltä, että et rakasta miestä. En tiedä oletko koskaan rakastanut, mutta et ainakaan lähiaikoina. Nimittäin rakkautta ei heitettäisi pois näin heppoisasti.
Sitä minä vaan aina ihmettelen, kun täällä ollaan usein sitä mieltä että, se suhde jossa ensimmäinen lapsi tehdään on se ainoa oikea perhe nyt ja ikuisesti.
"tälläkin miehellä on jo perhe, Ap vain sotkee kaiken"
Miehelläni on lapsi edellisestä suhteesta, oli parikymppinen kun tämän sai. On kertonut ettei olisi niin lasta halunnut eikä kokenut olevansa valmis isäksi, mutta silloisella tyttöystävälläni oli kiire, oli aina halunnut olla nuori äiti. Olivat kerenneet seurustella puolisen vuotta kun tyttöystävä raskautui, erosivat ennen kuin lapsi täytti 2v.
Me tapasimme kun erosta oli kulunut suunnilleen vuosi, yhdessä olimme olleet 7v ennenkuin ensimmäinen yhteinen lapsi syntyi. Nyt lapsia on kolme ja olemme olleet naimisissa 5v.
Mies pitää tätä meidän perhettä sinä "oikeana" perheenä, vaikka olikin lapsen edellisessä suhteessa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä vaan aina ihmettelen, kun täällä ollaan usein sitä mieltä että, se suhde jossa ensimmäinen lapsi tehdään on se ainoa oikea perhe nyt ja ikuisesti.
"tälläkin miehellä on jo perhe, Ap vain sotkee kaiken"Miehelläni on lapsi edellisestä suhteesta, oli parikymppinen kun tämän sai. On kertonut ettei olisi niin lasta halunnut eikä kokenut olevansa valmis isäksi, mutta silloisella tyttöystävälläni oli kiire, oli aina halunnut olla nuori äiti. Olivat kerenneet seurustella puolisen vuotta kun tyttöystävä raskautui, erosivat ennen kuin lapsi täytti 2v.
Me tapasimme kun erosta oli kulunut suunnilleen vuosi, yhdessä olimme olleet 7v ennenkuin ensimmäinen yhteinen lapsi syntyi. Nyt lapsia on kolme ja olemme olleet naimisissa 5v.
Mies pitää tätä meidän perhettä sinä "oikeana" perheenä, vaikka olikin lapsen edellisessä suhteessa saanut.
Varmaan riippuu siitä, onko itse tahtonut lapsia. Jos nainen tahtoo tai vahinko tapahtuu, niin he ovat erilaisia kuin ne lapset, jotka mies on itse tahtonut. Näin olen huomannut miehistä tästä sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Minulle tämä kuulostaa siltä, että et rakasta miestä. En tiedä oletko koskaan rakastanut, mutta et ainakaan lähiaikoina. Nimittäin rakkautta ei heitettäisi pois näin heppoisasti.
Rakastan. Tai rakastin, nyt mies tuntuu ihan vieraalta.
ap
Mimusta kuulosyaa diltä, että mies on päätynyt tuohon kahden asunnon tilanteeseen paitsi lastensa vuoksi, myös siksi, että ei halua maksaa elatusmaksua vielä vauvastakin ja koska tietää, että ei halua pitkää suhdetta ap:n ksnssa. On helpompaa seurustella seuraavien naisten kanssa tuolla lailla, että exien lapset keskitetään yhteen asuntoon ja viikkoon joka toinen viikko ksikki lapset kerralla, ja sitten voi joka toisen viikon viettää lapsentonta parisuhdeaikaa lapsettoman naisen kanssa. Ihan selvä kuvio. Tietty sitä sotkee vauva, varmaan hikoilee miettiessään nyt, että mitä jos ajankohdat menevätkin ristiin jatkossa on on yhden viikon koululaisten yhä isä ja toisen viikon pikkulapsen yh isä... Ei taatusti kuulunut suunnitelmaan...
Vuoroviikkomies!! 😂😂😂 Nyt oon kaiken kuullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Rakastan. Tai rakastin, nyt mies tuntuu ihan vieraalta.
ap
Tosi rakkaus ei häviä, vaikka siltä nyt tuntuisikin. Eli älä tee tyhmiä päätöksiä. Älä kiristä miestä.
Nyt on aika joustaa ja kuunnella, mitä mies pelkää. Antakaa ajan kulua. Keskustelkaa ja katsokaa, miten elämä lähtee sujumaan.
Sano miehelle että maksaa 24/7 lastenhoitajan sinulle ja lapselle sille viikolle kun aikoo viettää aikaa kaksin vanhempien lastensa kanssa. Mikäpä siinä
Nro 1 vinkki kaikille naisille: älkää koskaan, ikinä, sekaantuko käytettyyn mieheen. Niistä tai niiden mukuloista ja existä ei ole kuin haittaa. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkomies!! 😂😂😂 Nyt oon kaiken kuullut
Jos on vuoroviikkolapsia ja vuoroviikkolemmikkejä, niin pitäähän sitä olla vuoroviikkomiehiäkin. Minäkin voisin ottaa pari, toisen joka hoitaa kotityöt ja toisen joka on esittelykelpoinen ja hyvä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se mies edes eronnut? Oletko käynyt hänen asunnollaan ja tavannut lapset?
Tämä. Mies elää todennäköisesti kaksoiselämää ja on kusettanut sinua pahan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se mies edes eronnut? Oletko käynyt hänen asunnollaan ja tavannut lapset?
Tämä. Mies elää todennäköisesti kaksoiselämää ja on kusettanut sinua pahan kerran.
Lukekaa ketju, ennenkuin tulette väittämään näitä asioita.
Ei tulisi mieleenkään lisääntyä ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia. Nähny sitä muiden epäonnea ympärillä ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, että mies ei halua perustaa perhettä kanssasi. Yksinhuoltajuus voisi olla järkevä vaihtoehto, mutta itse varmaankin ehdottaisin 50-50 ja sisarukset samalle viikolle. Itselleni etsisin uuden kumppanin.
On kai pakko hyväksyä, ettei mies halua perhettä. Mutta en kyllä missään tapauksessa tule antamaan pientä vauvaa 50-50 varsinkaan kokonaisiksi viikoiksi, enkä tiedä haluanko antaa isompaakaan. Vaikka kuinka kivittäisitte, miehen suunnittelema vuorottelu ei voi olla hyväksi lapsillekaan, ei siis näille isommillekaan.
ap
Hei, vähän ketjun perässä hiihtävä vastaus, mutta ihan selvä on, ettei mies oikeasti halua sellaista perhe-elämää kanssasi, joka luultavasti on osaltaan aiheuttanut eron tuosta aiemmasta suhteesta. Pyrkii tällä ehdotuksella alitajuisesti löytämään "helppoa" ulosmenotietä. Totta kai nimittäin sinut ja vauva on helpompi jättää, jos sitä varsinaista uusperhettä ei ole perustettu.
Ehkä kannattaisi siis olla nyt proaktiivinen, ja ehdottaa suoraan kaverivanhemmuutta. Itsellä on parikin ns. "kaverivanhemmuussuhteessa" olevaa tuttavaa. Kyseessä siis ovat ihmiset, jotka ihan ilman televisio-ohjelmaa ovat päättäneet saada yhteisen lapsen, vaikkeivät ole ns. perinteisessä parisuhteessa koskaan olleet. Kummassakaan suhteessa lapsi tai lapset asuvat pääsääntöisesti äidin luona, ja isän luona vietettyä aikaa on kasvatettu hitaasti lapsen kasvaessa. Lapset eivät siis ole olleet isän luona edes yötä ennenkuin noin vuoden ikäisinä (isä toki tätä ennen viettänyt joitain öitä äidin ja lapsen yhteisessä kodissa, jotta lapsi tottuu), eikä varsinaiseen "vuoroviikkosysteemiin" ole mennyt edes nyt, kun isoin lapsista on lähes kouluikäinen.
Ehkä tämä olisi siis tutustumisen arvoinen vaihtoehto? Jos mies oikeasti haluaakin pitää vain parisuhteen, ja esim. sillä "teidän viikolla" luistaa vauvan/taaperon hoidosta (tämähän on saattanut jäädä edellisessä suhteessa todella pitkälle äidin kontolle) tuokin tulee selväksi tässä sitten, koska tuskin tällaiseen ratkaisuun on tuossa tapauksessa lähdössä.