Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka käy aamulla verkkopankissa tarkistamassa, onko palkka tullut??

Vierailija
14.06.2013 |

Mä en tarkista edes jälkikäteen tiliotteelta. Kunhan rahat riittää niin en tarkistele. Koitan aina pitää tilillä pari tonnia.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:12"]

Kuka sitten tekee näin? Varaa lomamatkan tietämättä onko varaa lähteä? Liittyykö tää jotenkin siihen tarkistaako palkkapäivänä tilin saldon vai ei?

[/quote]

Viestissä 6 luki näin:

"Varmaan aika monikin joka meinaa esim maksaa jonkun kesälomareissun tms.Tuliko ap:lle ihan yllätyksenä ettei kaikilla ole aina tilillä rahaa?"

Ja täällä oli myös toinen ketju (mistä tämä ap:n aloitus käsittääkseni johtuu), jossa kommentoitin, että koska nyt on lomakausi niin pakkohan se on katsoa, onko rahaa, jos on lähdössä laivalle tms.

On siis ilmeisesti tällaista porukkaa, jotka varaavat lomamatkoja, mutta eivät sitä edeltävinä kuukausina yritä säästää yhtään, vaan katsovat aamulla tililtä, paljonko Tallinnan laivalla voi kuluttaa.

Vierailija
42/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mennä verkkopankkiin. Op:ssa voi hoitaa puhelimella, eikä kulu edes avainluvut. Mulla tilipäivä vaihtelee 3-8. päivän välillä ja heti aamulla klo 6 soitan puhelinpankkiin. Jos herään aamuyöstä, voin soittaa jo silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarkistan että palkka on maksettu,maksettu määrä vastaa tunteja jne.. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä muun varallisuuden kanssa.

Vierailija
44/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:12"]

Kuka sitten tekee näin? Varaa lomamatkan tietämättä onko varaa lähteä? Liittyykö tää jotenkin siihen tarkistaako palkkapäivänä tilin saldon vai ei?

[/quote]

Viestissä 6 luki näin:

"Varmaan aika monikin joka meinaa esim maksaa jonkun kesälomareissun tms.Tuliko ap:lle ihan yllätyksenä ettei kaikilla ole aina tilillä rahaa?"

Ja täällä oli myös toinen ketju (mistä tämä ap:n aloitus käsittääkseni johtuu), jossa kommentoitin, että koska nyt on lomakausi niin pakkohan se on katsoa, onko rahaa, jos on lähdössä laivalle tms.

On siis ilmeisesti tällaista porukkaa, jotka varaavat lomamatkoja, mutta eivät sitä edeltävinä kuukausina yritä säästää yhtään, vaan katsovat aamulla tililtä, paljonko Tallinnan laivalla voi kuluttaa.

[/quote]

En varmaan ole ainoa, jolla on käyttötilin lisäksi myös säästötilejä. Pidän mieluummin vararahojani siellä säästötilillä, ja sen tähden pitää joskus tarkistella paljonko siellä käyttötilillä on rahaa. Vaikka silloin kun olen lähdössä matkalle. Mulle tämä ei ole iso asia, ihmeellistä jos se jotain muuta vaivaa.

Vierailija
45/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 44, ei tämä ole minullekaan mikään vaivaamisen asia. Ihan vaan tässä rauhassa keskustellaan niistä, joiden on pakko tehdä av:lle hätähuutoaloituksia, kun pankkijärjestelmissä on muutaman tunnin ajan vikaa.

Vierailija
46/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivä on kuun vaihteessa ja siksipä vähäistä aivokapasiteettiani ei kulu liikaa tämän asian muistamiseen.

Laskut käyn laittamassa nettipankkiin kun niitä tulee, eräpäiväksi laitan laskuun merkityn. Minulla on sivutoimi, ja käyn tietysti säännöllisesti tarkistamassa, ovatko asiakkaat maksaneet lähettämäni laskut.

Päätoimeni palkkakuitti tulee ainoastaan verkkopankkiin, toki käyn vähän ennen tai jälkeen maksupäivän tarkastamassa, että esim. ylityöt ja päivärahat ovat oikein. Palkanlaskija on painottanut, että aina pitää tarkistaa, koska virheitä voi tulla. 

Joka kuussa jää vähintään tonni säästöön, pankkitietojen tarkistelu ei kerro kroonisesta rahapulasta.

Vierailija
47/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:45"]

Nr. 44, ei tämä ole minullekaan mikään vaivaamisen asia. Ihan vaan tässä rauhassa keskustellaan niistä, joiden on pakko tehdä av:lle hätähuutoaloituksia, kun pankkijärjestelmissä on muutaman tunnin ajan vikaa.

[/quote]

Jaahas. Minä keskustelin tän ap:n juttujen pohjalta, joka ei millään ymmärrä miksi ihmiset haluavat tarkistaa onko palkka tullut tilille tai paljonko tilillä on rahaa.

Vierailija
48/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käyn. kaikki tilit on aina tyhjät ennen tilipäivää. katson mitä jää laskujen maksun jälkeen ja siirrän yleensä miehelle käyttörahaa ja usein myös teineille.

olemme pienipalkkainen perhe, jolla isot kulut. tietysti olisi mukava jos ei tarvis tarkistella, mutta näillä mennään aina jotenkuten. luottokortit on hätävarana, säästöjä ei ole, omaisuutta hiukan.

Vierailija
49/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka olen hallintotehtävissä valtion virastossa. Meillä on uusi kamala epäluotettava järjestelmä ja haluan tietää ennen muuta henkilökuntaa, onko palkka tilillä. Näin ollen esim. tänään olen herännyt melko aikaisin, jotta voin tiedottaa kaikkia.

Vierailija
50/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käyn verkkopankissa päivittäin,esim aamulla ennen töihin lähtöä. Ja juu,huomaisin hyvin nopeasti jos palkka ei olisi tullut koska silloin ei olisi katetta maksaa ruokia kaupassa,jollain ei ole sitä kymppitonnia pohjakassana :(

Vierailija
51/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa meistä ei haluaisi tienata niin paljon ettei tarvis pankkitilin saldoa katsella. Näin se ei kuitenkaan mene, eikä normaali työssäkäyvä ihminen saa 10 000 euroa vaan "hätävaraksi" säästettyä, vaikka se av:lla onkin ihan pikkusumma jonka saa parissa kuukaudessa toki jokainen raapaistua palkasta sivuun. Ettei tartte sitten vahdata palkkapäivänä tilin saldoa, nii.

Vierailija
52/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ylipäätään hyvin huoletonta, jopa välinpitämätöntä olla tarkastamatta palkkaansa, vaikkei sitä juuri ihan palkkapäivänä katsoisikaan. Itse palkkoja laskeneena voin kertoa, että virheitä tapahtuu niin laskijalle, järjestelmälle kuin pankillekin ja suotavaa olisi, että nämä virheet tulisi esille mahdollisimman nopeasti tapahtuman jälkeen. Ei voi kyllä syyttää kuin itseään, jos on vaikkapa mennyt väärällä veroprosentilla puoli vuotta tai joku lisä puuttuu edelliseltä 3kk:lta, jos ei asia sen vertaa kiinnosta että sen tarkastaisi. 

Joka työssä mulle on omakin palkanlaskija muistuttanut, että tarkastathan tilinauhan aina kun saat sen, vuosien ammattitaito kun ei takaa täydellistä suoritusta häneltäkään. Muuten olen useinkin joutunut tarkastamaan palkan saapumisen tilille aamulla, ei ole niin isot tulot ettäkö olisi aina rahaa tilillä esimerkiksi kauppareissua varten, ja usein palkkapäivä on se ns. asioiden hoito päivä.

Vierailija
53/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjakassa on se 2 tonnia, jos menee tilipäivänä yli sen, säästöön ylimenevä osa, jos alle sen, sen kanssa eletään. Keskimäärin joka toinen kuukausi menee säästöön muutama sata euroa, sen lisäksi automaattisesti kuukausittain 100 euroa.

Vajaa pari tonnia netto/kk, elämä on mukavaa. Ei tarvitse miettiä, jos ostan jotain ylimääräistä, laatuun panostan, mutta tosiaan en kyllä osta kuin tarpeeseen.

Vierailija
54/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös siirrän käyttötililtä säästötilille rahaa kuukausittain. En välttämättä juuri palkkapäivänä katso tilitietoja, mutta siinä main kuitenkin. Samalla katson "verkkopalkasta" palkkakuitin.

Jos olen ostamassa jotakin isompaa, kuten nyt uudet patjat, tarkistan, pitääkö siirtää säästötilitä rahaa käyttötilille.  Velaksi/osamaksulla en osta mitään; no asunnon.

Ei ole koskaan ollut sellaista tunnetta, että pitää ostaa jotakin, koska on vielä rahaa tilillä. Voisi ehkä vähän jo höllentääkin säästäväisyyttään.

Vierailija
55/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pidä käteistä varalla .jos menee sähköt ei automaatit toimi jne. Aina käteistä.

Vierailija
56/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa melko vanhanaikaiselta. En ainakaan tiedä ketään, kelle tulisi tänä päivänä vielä paperinen tiliote. Itselleni ei ole tullut moista ainakaan kymmeneen vuoteen. Ei myöskään tarvitse mapittaa mitään palkkalaskelmia, koska palkkalaskelma tulee sähköisesti verkkopankkiini. Ja monet laskut e-laskuna. Kätevää :)

Mutta kyllä, tiedän monia ketkä käy tilipäivänä katsomassa, onko palkka tullut. Itse käyn verkkopankissa muutenkin lähes päivittäin, katson rahatilanteen, rahastojen tilanteen, maksan laskuja jos on tullut, tsekkaan huutismyynnit ym.

Vierailija
57/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn verkkopankissa pari kertaa kuussa hyväksymässä e-laskuja. Yleensä tämä tapahtuu kuun puolivälin paikkeilla. Samalla toki selaan tilitietoja ja tsekkaan, ettei pankkikorttiosotoksissa ole mitään hämärää. Palkkakuitin katson vain silloin, kun muutenkin tulee asiaa verkkopankkiin - en kuitenkaan käytännössä koskaan palkkapäivänä, joka on kuun viimeinen. Yleensä siis vasta pari viikon päästä. Käyttötilillä pidän vähintään 1500 euron puskuria, loput siirrän säästötilille. Koskaan ei ole rahat loppu.

Vierailija
58/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:40"]

Siis miksi te käytte siellä ja MITEN te muistatte, minä päivänä palkka tulee. Mulla ei oo hajuakaan millon palkka tulee. Pääasia, että tilillä rahaa kun maksan kortilla ja pari kertaa kuussa käyn verkkopankissa maksamassa laskuja. Ja kerran kuussa tulee tiliote (jota sitäkään en jaksa muutamaan päivään edes avata).

t. ap

[/quote]

eiks sulle ole vielä valjennut et koko av on täynnä ***tanan luusereita vassaripaskoja, köyhiä sossupummeja, alempaa keskiluokkaa, matalapalkkaisia, luuseripaskakotiäitejä.

Vierailija
59/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:44"]

Jos siis ajatellaan näin, miten mulla on mennyt. Valmistuin 2001 ja aloitin työt. Sain heti ekana vuonna säästöön 10 000 e. Sitte ostettiin kotia sun muuta, mutta AINA jätän tilille 1000-2000 e. Tavallaan siis mulla on se vuoden 2001 rahat siellä tilillä. Laskut ym maksan tavallaan tällä nykypalkalla. Tuo pohjakassa on siis ollut tililläni jo yli 10 vuotta. Eli tavallaan mullakin menee palkka joka kuukausi. Mutta en vahtaa sitä rahaa siellä tilillä. Ostan jos tarviin jotain. En osta siksi että tilillä on vielä rahaa.

[/quote]

Tyhmä. Inflaatio syö rahaasi koko ajan. Aika paljon on siitäkin syöpynyt kolmessatoista vuodessa. Ei irtorahaa kannata missään nimessä käyttötilillä makuuttaa, vaan sitoa esim. osakkeisiin tai rahastoihin... Juu ja nykypäivänä kannattaakin luottaa työnantajaan sokeasti.

Vierailija
60/68 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinä ainakin katson. Rakastan rahaa ja on ihana tunne, kun sitä tulee lisää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi