Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka käy aamulla verkkopankissa tarkistamassa, onko palkka tullut??

Vierailija
14.06.2013 |

Mä en tarkista edes jälkikäteen tiliotteelta. Kunhan rahat riittää niin en tarkistele. Koitan aina pitää tilillä pari tonnia.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn aina aamusta tarkistamassa palkkan maksupäivänä. Jos on tunneissa tai muuten vikaa niin ehtii ilmoittaa heti. Samalla tarkistan että on varmasti esim. asuntolainan maksu mennyt.

Vierailija
22/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap.

Kyllähän sen huomaa vaikka viikon tai kahden kuluttua palkkapäivästä, kun menee syöttämään laskuja verkkopankkiin, jos palkka ei olisikaan tullut. Mitä suurimmassa todennäköisyydessa joku pankkiliikennevirhe olisi jo huomattu ja korjattukin tähän mennessä, joten olisi varmaan erittäin pieni todennäköisyys, että vielä tuossa vaiheessa palkka puuttuisi tililtä.

Itse käyn kerran, pari kuukaudessa automaatilla ja kerran, pari kuukaudessa laittamassa laskut verkkopankkiin maksettavaksi eräpäivänään. Pankkikorttimaksutilin saldosta tulee päivittäin tieto meiliin. Yleensä yritän jaksaa avata meilin, jotta pysyn jossain käsityksessä siitä, paljonko kuukausittaisesta käyttörahasta on jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:46"]

No mistä sä ap. tiedät onko tilillä rahaa, jos et käy katsomassa?

[/quote]

No koska siellä on aina se pohjakassa. Tavalliset ruokakauppakäynnit ym ei koskaan ylitä tiliä. Toki sitten lasken tilin saldon, jos ostan jotain suurta esim. auton tai huonekaluja tms.

Ei mun mielestä mulla voi olla huonot elämänhallintataidot, jos mulla kerran aina riittää rahat? Mua vaan ei kiinnosta raha-asiat.

Vierailija
24/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:50"]

Kyllä mä muutaman kerran vuodessa mapitan palkkakuitteja kansioon ja siinä yhteydessä tarkistan, että lomapäivät, yölisät, kilometrikorvaukset ym merkitty.

t. ap

[/quote]

Eli jotain puolen vuoden takaisia yölisiä tarksistelet. Eikö se olisi helpompi tehdä aina samantien kun palkkakuitti tulee?

Vierailija
25/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 lisää vielä, että mulla on tapana tilipäivän jälkeen jättää käyttikselle tonni. Jos hirveesti ostelee ylimäärästä, niin loppukuusta voi sitten miettiä haluaako siirtää säästikseltä vai kiristää vyötä. Tuo tonni on sellainen että normitilanteessa riittää ruokaan, bensaan ja vaikka toppahaalariin ja talvikenkiin, mutta jos samassa kuussa on autonhuolto, katsastus, lastenvaateale ja joku ylimääräinen hankinta....niin normibudjetti ei riitä. Eli ainakin loppukuusta sitä saldoa on tarkistettava jos ei halua tilinylitysmaksuja.

Yleensä kai aikuiset tietää raha-asiansa: mitä tulee ja milloin, mitä menoja sillä pitää kattaa, miten säästää ja saldon. Ellei tiedä, niin ei siitä kannata av:llä retostella, typerän vaikutelman vain jätät itsetäsi.

Vierailija
26/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taivaalta tipahtaisi teidän tilille 2000 euroa, niin eikö olisi kätevää jättää raha sinne pohjakassaksi niin ei tarvitsisi miettiä, minä päivänä laskut maksaa ja onko palkka tullut?

Kiitos nro 23, että todella on maailmassa joku muukin, joka ei käy palkkapäivänä verkkopankissa vahtaamassa. Enpä ole kysynyt mieheltä, käykö se. Hänellä käytössä netti työpäivän aikana.

Vierailija
27/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en pidä käyttötilillä noin isoa pohjakassaa, säästötilit on erikseen. Käyttötilillä on yleensä joku 400-800e silloin kun palkka tulee, joten joskus kun tulee isompia ostoksia tai matkoja tilattua, pitää tarkistaa paljonko siellä on rahaa. Harvemmin ryntään palkkapäivän aamuna tarkistamaan paljonko palkkaa tuli, mutta yleensä maksan samana tai seuraavana päivänä laskut, silloin sen näkee.

En silti kovasti ihmettele sitä että jotkut muut käy heti palkkapäivän aamuna katsomassa. Maailmassa monta on ihmeellisempääkin asiaa.

Vierailija
28/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni palkkoja voidaan oikaista ja korjata 6 vuotta. Esim. jos on maksettu liikaa, niin työnantaja voi periä 6 vuoden päästä rahat takaisin. Tiedän näin käyneen eräälle kollegalle. Samoin minä ehdin periä kuukaudenkin päästä, jos esim. kilometrikorvaukset väärin.

Vierailija
29/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson aina palkkalaskelman kun se tulee netpostiin. Laitan summasta sopivan määrän laskuja menee ja katon mitä jää elämiseen ja sijoituksiin. Ikinä ei jää mitään ylimääräistä,  koska säästöön menee joka palkasta 25%. Mun palkka vaihtelee aika paljon joten tarkistan sen kunnolla aina..

Vierailija
30/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee laskut e-laskuna sinne pankkiin. Ne täytyy käydä sieltä katsomassa onko mitään maksettavaa ja milloin....samalla sitten katson tilitiedot.

Vierailija
31/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suurimmassa osassa laskuista e-laskusopimus, joten ne maksetaan automaattisesti verkkopankissa. Silloin harvoin, kun on muita laskuja käyn verkkopankissa, mutta en minäkään ole koskaan sieltä vain saldoa tarkistanut. Laskuja maksan milloin sattuu, enkä mitenkään erityisesti vain tilipäivänä. Rahaa on aina riittävästi arkisiin ostoksiin ja laskuihin.

Vierailija
32/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:02"]

Jos taivaalta tipahtaisi teidän tilille 2000 euroa, niin eikö olisi kätevää jättää raha sinne pohjakassaksi niin ei tarvitsisi miettiä, minä päivänä laskut maksaa ja onko palkka tullut?

Kiitos nro 23, että todella on maailmassa joku muukin, joka ei käy palkkapäivänä verkkopankissa vahtaamassa. Enpä ole kysynyt mieheltä, käykö se. Hänellä käytössä netti työpäivän aikana.

[/quote]

Pohjakassaa on käyttötilillä enemmän kuin tuo, silti tarkistan palkkapäivän tuntumassa, että palkka on tullut. Koska joskus on jäänyt tulematta ja olen sitten voinut pomoa asiasta muistuttaa.

Vierailija
33/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilillä on rahaa, niin kyllä minua ainakin kiinnostaa se, että työnantaja on tehnyt velvollisuutensa. Omituinen näkökanta, että vain vähissä rahoissa olevat "vahtaisivat" tiliään.

Vierailija
34/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:47"]

Ai miten muistaa, että milloin palkka tulee? Voi hyvää päivää... Oletko ap joku tällainen elämänhallintaongelmainen vai ihan pelkästään vain tyhmä?

[/quote]

Veikkaan, että päinvastoin. Hän ei vain elä kädestä suuhun kuten moni muu.

Ap, et ole ainoa. Toimin kuten sinä. Olen pienituloinen, mutta elän säästäväisesti ja tilillä on aina sen verran rahaa, että saan tavalliset laskut maksettua eräpäivänä ilman tilin tarkistusta. 

Suurin osa laskuistani on suoraveloituksessa, eli lähtevät tililtä eräpäivänä. Muut satunnaiset laskut maksan silloin kun postiluukusta tipahtavat, tai viimeistään eräpäivänä.

Itse en varaisi lomamatkoja, jos tili olisi niin tyhjä, että lähtöaamuna pitää tarkistaa onko varaa vai ei. En vaan voisi elää niin. Jos nyt joku tulee sanomaan, että kyllä köyhälläkin pitää olla oikeus lomamatkaan, niin olen tavallaan samaa mieltä, mutta itse jättäisin ainakin yhden matkan väliin saadakseni tilille vähän puskuria.

Siinä nuo muut ovat oikeassa, että tiliä pitäisi seurata sen verran, että tietää saavansa oikean suuruisen palkan. Koskaan ei voi olla 100 % varma, että työnantaja toimii oikein.

Vierailija
35/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eikä palkan määrällä tai sillä paljonko on omaisuutta ole mitään tekemistä asian kanssa vaan...

Meidän ylin pomo on ihka aito narsisti. Se maksattaa tahalteen palkat väärin/myöhässä yms. ja jos palkan puuttumista ei huomaa palkkapäivän aamuna ja mene siitä heti sanomaan hän maksaa palkan seuraavan palkan yhteydessä eli kuukauden päästä.

Vierailija
36/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:03"]

Mun käsittääkseni palkkoja voidaan oikaista ja korjata 6 vuotta. Esim. jos on maksettu liikaa, niin työnantaja voi periä 6 vuoden päästä rahat takaisin. Tiedän näin käyneen eräälle kollegalle. Samoin minä ehdin periä kuukaudenkin päästä, jos esim. kilometrikorvaukset väärin.

[/quote]

Lomapalkkojen osalta työntekijän reklamaatioaika on vain kaksi vuotta ko lomanmääräytymisvuotta seuraavasta lomakaudesta. Lain mukaan siis. Nimimerkillä vanhoja lomia pitämättä...prkl

Vierailija
37/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:08"]

[Itse en varaisi lomamatkoja, jos tili olisi niin tyhjä, että lähtöaamuna pitää tarkistaa onko varaa vai ei. En vaan voisi elää niin. Jos nyt joku tulee sanomaan, että kyllä köyhälläkin pitää olla oikeus lomamatkaan, niin olen tavallaan samaa mieltä, mutta itse jättäisin ainakin yhden matkan väliin saadakseni tilille vähän puskuria.

[/quote]

Kuka sitten tekee näin? Varaa lomamatkan tietämättä onko varaa lähteä? Liittyykö tää jotenkin siihen tarkistaako palkkapäivänä tilin saldon vai ei?

Vierailija
38/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä siis tarkistan siis verkkopankista siis aina siis, kun siis haluan tietää siis, että siis paljonko tilillä on rahaa siis.

Vierailija
39/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten muisti on tietysti erilainen, mutta kyllä minä muistan, mikä päivä on palkkapäivä ja myös sen, paljonko palkkani on. Muistan myös mikä on työaikani ja missä se työpaikkani sijaitseekaan. Muistan myös (yleensä ainakin) mitä minun pitää siellä tehdä. Joskus en aina meinaa muistaa työpaikan puhelinnumeroa, kun harvoin siihen itse joutuu soittamaan :)

Vierailija
40/68 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:08"]

[Itse en varaisi lomamatkoja, jos tili olisi niin tyhjä, että lähtöaamuna pitää tarkistaa onko varaa vai ei. En vaan voisi elää niin. Jos nyt joku tulee sanomaan, että kyllä köyhälläkin pitää olla oikeus lomamatkaan, niin olen tavallaan samaa mieltä, mutta itse jättäisin ainakin yhden matkan väliin saadakseni tilille vähän puskuria.

[/quote]

Kuka sitten tekee näin? Varaa lomamatkan tietämättä onko varaa lähteä? Liittyykö tää jotenkin siihen tarkistaako palkkapäivänä tilin saldon vai ei?

[/quote]

Tää liittyy mun mielestä siiihen, että haluaa elää turvallista arkea raha-asioiden suhteen. Tilillä on aina jonkun verran rahaa joten palkan viivästyminen puolella vuorokaudella tai parillä päivällä ei kaada taloutta (tämän päivän iltalehtien lööpit). Toki aina pitää tarkistaa, että palkka maksettu/laskettu oikein, koska inhimillisiä virheitä voi sattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi