Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas. Helsingin yliopiston opiskelijat...

Vierailija
14.06.2013 |

tulevat tälle palstalle kertomaan, että meluava vauva on huonokäytöksinen. Siis ihan normaalisti jokeltava tai ääntään kokeileva lapsi... :-D Mitä idiootteja sinne nykyisin pääsee opiskelemaan? 

Kirjastoon ei siis saa vauvan kanssa mennä, ellei vauva ole oppinut olemaan ihan hipihiljaa. Tämä siitäkin huolimatta, että kirjastossa hälisevät nimenomaan nuoret naiset, häiriöksi asti.

Toivottavasti eivät ole tulevia luokanopettajia kukaan noista valittajista. Tai muutenkaan lasten kanssa työtä tekeviä... aika pelottavan kuvan itsestään maalaavat... :-O

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta valittanut sanoi ymmärtävänsä että joskus on pakko ottaa lapsi mukaan, mutta silloin toivoisi että asia hoidettaisiin ripeästi. Kukaan ei ole sanonut, etteikö sinne saa lasta tuoda jos pakko on. Mutta kirjastoissa ollaan hiljaa, se on etikettisääntö jonka jokainen hyväkäytöksinen ihminen tietää. Se hiljaisuus ei koske vain lukusaleja vaan koko kirjastoa, lukusaleissa on toki totaalihiljaisuus, mutta kaikissa lukusaleissa ei esimerkiksi voi läppäriä käyttää.

Pieni lapsi tätä ei toki osaa mutta miksi viedä pieni lapsi yliopiston kirjastoon, ellei ole pakoittavaa tarvetta? Jos haluaa opettaa lapselle kirjastokäyttäytymistä sen voi tehdä kaupungin kirjastoissa, joissa on keskimäärin vähemmän opiskelijoita keskittymässä. Niissä voi jopa olla lasten kirjoille ja kirjastossa vieraileville lapsille oma alueensa. Ja ei sitä itkevälle vauvalle vielä kannata ruveta opettamaan. 

Jotkut joita kirjastossa itkevät ja meluavat lapset häiritsevät ovat itsekin vanhempia, ehkä jopa kirjastossa koska kotona lapsi pitäisi mekkalaa. Opiskelijat kirjoittavat gradujaan yms. ja lukevat tentteihin kirjastoissa silloin kun kaipaavat täyden rauhan keskittymiseen. Omasta kodista voi löytyä liikaa häiriötekijöitä vaikka siellä ei juoksentelisikaan pikkulapsia. 

Tämä minä-minä ja minun lapset asenne on käsittämättömän itsekeskeinen. Pienet lapset kuuluvat toki julkisille paikoille, mutta hiljaisuus kuuluu kirjastoon. Ja sitten ihmetellään kun lapsista kasvaa huono käytöksisiä, kun vanhemmat ajattelevat että meidän lapsihan menee minne vaan ja tekee mitä haluaa, ei sen tarvitse muita ihmisiä ajatella tai kunnioittaa. Ette tekään halua leikkipuistoon jotain nuoria puhumaan kännipanoistaan kovaan ääneen ja polttamaan tupakkaa, yhtälailla sekin on julkinen paikka...

Niin ja tuo että täällä mammat heti vetoaa siihen, että muutkin metelöi siellä. Ihan kuin se että joillain toisilla ei ole hyviä tapoja tarkoittaisi että eipä teidänkään tarvitse niitä noudattaa.

Vierailija
42/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:04"]

P.S. Johanna Tukiaisesta EI kannata ottaa asennemallia. Vaikka se muija onkin tehnyt itsestään elävän kaupunkilegendan kävelemällä baariin pilkun aikaan, lyömällä nyrkin baaritiskiin ja sanomalla: "Minä olen Johanna Tukiainen ja tämä baari pysyy auki!", ei se silti tarkoita että gradua paahtava katkeroitunut sinkku-vela voi nousta krapuloissaan pöydälle seisomaan edes Kaisassa ja julistamaan, että tämä rakennus on minun henkilökohtaista työtilaani. :-D 

Tuollainen mielikuva teistä narisijoista väkisinkin tulee, sori vain! :-DDD

Nukutteko te siellä kirjastossa, eikö teillä ole omaa kämppää? Painukaa omaan kotiinne, ja jos se on epämieluisa kellari, vuokratkaa toinen kämppä.

[/quote]

No tuonhan voisi kääntää toisinkin päin, että se huutavan lapsen kanssa tuleva äiti julistaa, että "tämä on minun henk.koht tilaani ja minun lapsellani on oikeus huutaa täällä!" :D Kirjasto nyt on kirjasto, ja siellä on tietyt käyttäytymissäännöt. Yksi on muun muassa se, että annetaan työrauha siellä oleville ihmisille. Jos joku ei tätä syystä tai toisesta kykene noudattamaan, niin sitten pitää lähteä muualle.

Mielestäni on ihan ok käväistä esimerkiksi palauttamassa/ hakemassa kirjoja huutavan lapsen kanssa, mutta ei toisiaan jäädä asumaan sinne. Haloo, kyllä sitä pitää muitakin ajatella - yksi lapsi häiritsemässä satojen opiskelijoiden työrauhaa.

[/quote]

No tuo nyt on vaan aika kestämätön perustelu. Normaalit elämisen äänet kuuluvat myös kerrostaloon, oli aika mikä tahansa. Normaalisti ääntelevä vauva ei häiriköi ketään, kokeileppa mennä kirjastontädille/-sedälle valittamaan tuosta niin saat melkoisen hörähdyksen naamallesi.

Kyräilkää siellä vain, ei se mua eikä mun lapsia haittaa. Tullaan sinne muuten tänäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:15"]

Asiasta valittanut sanoi ymmärtävänsä että joskus on pakko ottaa lapsi mukaan, mutta silloin toivoisi että asia hoidettaisiin ripeästi. Kukaan ei ole sanonut, etteikö sinne saa lasta tuoda jos pakko on. Mutta kirjastoissa ollaan hiljaa, se on etikettisääntö jonka jokainen hyväkäytöksinen ihminen tietää. Se hiljaisuus ei koske vain lukusaleja vaan koko kirjastoa, lukusaleissa on toki totaalihiljaisuus, mutta kaikissa lukusaleissa ei esimerkiksi voi läppäriä käyttää.

Pieni lapsi tätä ei toki osaa mutta miksi viedä pieni lapsi yliopiston kirjastoon, ellei ole pakoittavaa tarvetta? Jos haluaa opettaa lapselle kirjastokäyttäytymistä sen voi tehdä kaupungin kirjastoissa, joissa on keskimäärin vähemmän opiskelijoita keskittymässä. Niissä voi jopa olla lasten kirjoille ja kirjastossa vieraileville lapsille oma alueensa. Ja ei sitä itkevälle vauvalle vielä kannata ruveta opettamaan. 

Jotkut joita kirjastossa itkevät ja meluavat lapset häiritsevät ovat itsekin vanhempia, ehkä jopa kirjastossa koska kotona lapsi pitäisi mekkalaa. Opiskelijat kirjoittavat gradujaan yms. ja lukevat tentteihin kirjastoissa silloin kun kaipaavat täyden rauhan keskittymiseen. Omasta kodista voi löytyä liikaa häiriötekijöitä vaikka siellä ei juoksentelisikaan pikkulapsia. 

Tämä minä-minä ja minun lapset asenne on käsittämättömän itsekeskeinen. Pienet lapset kuuluvat toki julkisille paikoille, mutta hiljaisuus kuuluu kirjastoon. Ja sitten ihmetellään kun lapsista kasvaa huono käytöksisiä, kun vanhemmat ajattelevat että meidän lapsihan menee minne vaan ja tekee mitä haluaa, ei sen tarvitse muita ihmisiä ajatella tai kunnioittaa. Ette tekään halua leikkipuistoon jotain nuoria puhumaan kännipanoistaan kovaan ääneen ja polttamaan tupakkaa, yhtälailla sekin on julkinen paikka...

Niin ja tuo että täällä mammat heti vetoaa siihen, että muutkin metelöi siellä. Ihan kuin se että joillain toisilla ei ole hyviä tapoja tarkoittaisi että eipä teidänkään tarvitse niitä noudattaa.

[/quote]

Minä olen hiljaa, mutta vauva jokeltaa. Minä olen siis hyväkäytöksinen, mutta lapsi on... huonokäytöksinen? Pitääkö lapsen saaneen opiskelijan odottaa, kunnes lapsi on tietyn ikäinen, jotta voi tulla piipahtamaan kirjastossa?

Ihan oikeasti, menkää nyt itseenne ja miettikää miksi tuollainen valitus. Mahtaa olla jotain vähän isompaakin pahasti pielessä. Yksikään teistä ei ole edes osannut sanoa, miksi korvatulpat eivät toimi Kaisassa. :-DDD

Vierailija
44/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:59"]

No on siellä yliopistonkirjastossa niitä hiljaiseen työskentelyyn tarkoitettuja tiloja. Laittakaa korvatulpat, jos niin paljon häiritsee. Kyllähän siellä kirjastossakin kuuluu kaikenlaisia ääniä jatkuvasti.

[/quote]

Vaimea puhe, jonkun puhuessa kirjaston työntekijöille ja jotkut askeleet ovat eri asia kuin huutava vauva. Kyllä se keskittyminen voi toki siitäkin vähän häiriintyä jos jotkut tulevat lähelle vaimeasti puhumaan, mutta tasaiset rauhalliset äänet ovat täysin eri asia kuin teidän vauvanne. Jos yliopiston kirjastoon on pakko mennä lapsen kanssa joka ei vielä osaa olla hiljaa, olisi etiketin mukaista hoitaa se visiitti mahd. nopeasti. Eikä jäädä sinne muiden työrauhaa häiritsemään.

Vierailija
45/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:04"]

P.S. Johanna Tukiaisesta EI kannata ottaa asennemallia. Vaikka se muija onkin tehnyt itsestään elävän kaupunkilegendan kävelemällä baariin pilkun aikaan, lyömällä nyrkin baaritiskiin ja sanomalla: "Minä olen Johanna Tukiainen ja tämä baari pysyy auki!", ei se silti tarkoita että gradua paahtava katkeroitunut sinkku-vela voi nousta krapuloissaan pöydälle seisomaan edes Kaisassa ja julistamaan, että tämä rakennus on minun henkilökohtaista työtilaani. :-D 

Tuollainen mielikuva teistä narisijoista väkisinkin tulee, sori vain! :-DDD

Nukutteko te siellä kirjastossa, eikö teillä ole omaa kämppää? Painukaa omaan kotiinne, ja jos se on epämieluisa kellari, vuokratkaa toinen kämppä.

[/quote]

No tuonhan voisi kääntää toisinkin päin, että se huutavan lapsen kanssa tuleva äiti julistaa, että "tämä on minun henk.koht tilaani ja minun lapsellani on oikeus huutaa täällä!" :D Kirjasto nyt on kirjasto, ja siellä on tietyt käyttäytymissäännöt. Yksi on muun muassa se, että annetaan työrauha siellä oleville ihmisille. Jos joku ei tätä syystä tai toisesta kykene noudattamaan, niin sitten pitää lähteä muualle.

Mielestäni on ihan ok käväistä esimerkiksi palauttamassa/ hakemassa kirjoja huutavan lapsen kanssa, mutta ei toisiaan jäädä asumaan sinne. Haloo, kyllä sitä pitää muitakin ajatella - yksi lapsi häiritsemässä satojen opiskelijoiden työrauhaa.

[/quote]

No tuo nyt on vaan aika kestämätön perustelu. Normaalit elämisen äänet kuuluvat myös kerrostaloon, oli aika mikä tahansa. Normaalisti ääntelevä vauva ei häiriköi ketään, kokeileppa mennä kirjastontädille/-sedälle valittamaan tuosta niin saat melkoisen hörähdyksen naamallesi.

Kyräilkää siellä vain, ei se mua eikä mun lapsia haittaa. Tullaan sinne muuten tänäänkin.

[/quote]

Olen mennyt ihan suoraan niille mammoille sanomaan, jotka jokeltelevan vauvan kanssa istuu lukusalissa. Nostanut kamalan äläkän, että hänellä on kuules oikeus täällä istua ja piste. No kirjastotäti on tullut myös sanomaan kohteliaasti, että voisiko rouva siirtyä vauvansa kanssa tuonne vaikka tuonne aulaan, kun muut tosiaan yrittävät opiskella. Paasannut, että ettekö te nyt tajua että vauvoista lähtee ääntä. No, ehkäpä minäkin sitten tulen sinne kirjastoon sitten vaikka katujyrän kanssa ja ihmettelen, että eikö täällä nyt muut tajua, että tästä lähtee ääntä. 

Vierailija
46/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nrolle 19:

Mä en taas ymmärrä, että miksi mun pitäisi käyttää korvatulppia ja sun pitäisi saada tuoda sun kiljahteleva mukula kirjastoon? Kirjastossa kuuluu toimia huomaamattomasti ja mahdollisimman hiljaisesti. Lapsi ei yleensä osaa olla huomaamaton ja hiljainen, joten mun mielestä on aika itsestäänselvää kumpi sopeutuu; opiskelija joka haluaa opiskella juurikin siinä rauhassa ja hiljaisuudessa joka kirjastossa kuuluu olla vai se äiti joka itsepäisesti tuo lapsensa kirjastoon "koska tää on hei kaikille ja mullakin on oikeus". Terve järki ftw, en itsekään tuo lastani ko. paikkoihin ellei ole pakko.

Vierailija
47/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:19"]

Minä olen hiljaa, mutta vauva jokeltaa. Minä olen siis hyväkäytöksinen, mutta lapsi on... huonokäytöksinen? Pitääkö lapsen saaneen opiskelijan odottaa, kunnes lapsi on tietyn ikäinen, jotta voi tulla piipahtamaan kirjastossa?

Ihan oikeasti, menkää nyt itseenne ja miettikää miksi tuollainen valitus. Mahtaa olla jotain vähän isompaakin pahasti pielessä. Yksikään teistä ei ole edes osannut sanoa, miksi korvatulpat eivät toimi Kaisassa. :-DDD

[/quote]

Oletko ikinä kokeillut korvatulppia? Ne vaimentaa nimenomaan ne hiljaiset äänet, joka tulee vaikka askelista, vaimeasta keskustelusta, läppärin hurinasta... mutta ne päässä pystyt ihan hyvin keskustelemaan jonkun kanssa, puhe kaikki tuollaiset äänet nimittäin tulevat läpi. Ei kukaan ole sanonut, että kirjastoon ei voisi tulla piipahtamaan sen huutavan lapsen kanssa - puhe on ollut siitä, kun jotkut tulevat oikeasti asumaan sinne päiväksi ja oikeasti häiritsemään toisten opiskelua.

Vierailija
48/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:15"]

[/quote]

[/quote]

Sanoin jo, että piipahtaminen on ymmärrettävää koska lapselle ei toki aina hoitajaa saa ja lapset usein kulkevat mukana asioilla ja niin kuuluukin olla. On eri asia piipahtaa nopeasti kuin tuoda pieni lapsi kirjastoon pitkäksi aikaa. Jokeltelu, itku jne. ovat lapselle normaalia käytöstä, ei huonoa. Vanhemmalle se on huonoa käytöstä että tuo vauvan pitkäksi aikaa tilaan jossa hiljaisuus olisi enemmän kuin toivottavaa.

Lapset kuuluvat kirjastoihinkin. Vauvatkin. Mutta ei kirjasto ole mikään lasten leikkipaikka jonne ne tuodaan pitkiksi ajoiksi aikaa viettämään. Ja etenkin yliopiston kirjasto, vaikka kuinka avoin kaikille, on mielestäni paikka jossa hiljaisuuden noudattamiseen kiinnitetään tosissaan huomiota ja jos se oma lapsi metelöi, niin ei jäädä häiritsemään ihmisten työrauhaa pidemmäksi aikaa kun on pakko.

Vierailija
49/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee yliopiston kirjastossa kaikki muutkin juttelijat. Erityisesti vituttaa, kun lukusohvat on Kaisa-talossa siinä portaikkojen vieressä, josta kaikki kulkee puhuen tai jotkut tulee kailottamaan puhelimeen juuri siihen portaiden viereen että varmasti kuuluu. Mun oman alan kirjallisuutta on yhdessä kerroksessa ja on ollut välillä pakko käydä lukemassa sitä juuri tuolla. Porukka käyttäytyy oikeesti tosi huonosti, vastataan puhelimeen jne. Kaikki aina ajattelee, että juuri he voivat vastata puhelimeen ja juuri se ei häiritse. Lapset taas ei ole häirinneet mutta niitä ei ole sattunut hollille.

Niille jota häiritsee jonkun mölyäminen, oli se mitä tahansa, kehottaisin huomauttamaan ensin henkilölle itselleen. Jostain syystä nykyisin ihmiset käyttäyvät niin, että jos kukaan ei sano mitään, he jatkavat häiritsevää toimintaa vaikka on ilmeistä, että kännykkään puhuminen häiritsee. Jotkut puhuvat kännykkään ihan tyytyväisenä pitkiäkin aikoja, hohhoijaa.

Joskus on myös paikallaan mennä puhumaan kirjaston henkilökunnalle häiriöstä. Kerran lähistölle sattui joku mt-tapaus, mies, joka horisi jotain käsittämättömyyksiä ja kirjaston työntekijä ystävällisesti ohjasi hänet pois.

Yliopiston kirjasto ei ole mikään lasten paikka joten ihan turha valittaa, että joku nicopetteri ei saa siellä juoksennella. En minäkään huvikseni mene sinne lukemaan, vaan koska on pakko. Lukeminen vaatii keskittymistä ja varsinkin ne lukemiset, joita mulla on.

Vierailija
50/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:27"]

[/quote]

Oletko ikinä kokeillut korvatulppia? Ne vaimentaa nimenomaan ne hiljaiset äänet, joka tulee vaikka askelista, vaimeasta keskustelusta, läppärin hurinasta... mutta ne päässä pystyt ihan hyvin keskustelemaan jonkun kanssa, puhe kaikki tuollaiset äänet nimittäin tulevat läpi. Ei kukaan ole sanonut, että kirjastoon ei voisi tulla piipahtamaan sen huutavan lapsen kanssa - puhe on ollut siitä, kun jotkut tulevat oikeasti asumaan sinne päiväksi ja oikeasti häiritsemään toisten opiskelua.

[/quote]

Kuka täysjärkinen viettää päivän yliopiston kirjastossa lapsen kanssa? Ei kukaan. Ja kuinka moni puolivuotias nicopetteri juoksentelee kirjastossa? Väittäisin että todennäköisyys tuolle ilmiölle on tasan 0%. 

Korvatulppia on monenlaisia. Halvimmat varmasti toimivat kuvaamallasi tavalla, mutta missä on sun itsesuojeluvaisto, jos sun pitää tulla tekemään elämäsi tärkeintä työtä tällä hetkellä paikkaan, missä toisen häiriköinnin todennäköisyys on tasan 100%? Jollakulla ei kyllä nyt ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.

Gradukammioita löytyy ja sulla on varmasti myös oma kämppä. Jää sinne, äläkä tule valittamaan julkiseen tilaan, kun muut eivät hiivi varpaisillaan.

Pahin häiriö Kaisassa ovat just nuo parikymppiset muijat puhelimeen kälättäessään tai keskenään juorutessaan. Aloittakaa valitus niistä ja keskittykää vasta sen jälkeen niihin muutamaan harvaan pieneen vauvaan, jotka satunnaisesti siellä piipahtavat.

Kyllä voi gradun pakkovääntö vetää ihmisen kireäksi, ei voi muuta sanoa....

t: toista tutkintoaan+graduaan lapsen kanssa tekevä

Vierailija
51/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan mammat, yliopiston kirjasto ei todellakaan ole mikään teidän herranterttujenne leikkipaikka. Aivan uskomattoman raivostuttavaa, kun sinne tullaan välillä oikein viettämään aikaa sen huutavan nikopetterin kanssa. Sen jälkeen päästetään ne kersat yliopistoruokalaan juoksentelemaan ja kitisemään ja valitetaan, kuinka lasten annos on siellä niiiiin kallis. Mulle ei tulis mieleenkään viedä lastani häiriköimään yliopistolle.

Vierailija
52/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on ongelma? Ei se että kotona solukämpässä ei saa luettua, tai edes kunnolla asuttua, kun kämppis bilettää 247 ja varastaa jääkaapista eikä noudata mitään käytöstapoja! Ei, kyllä se on vauvan jokeltelu joka on kaikista pahin este opiskelulle.

Monethan pitää korvatulppia tenteissä, miksei kirjastossakin.

Vierailija
53/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:47"] 

Kuka täysjärkinen viettää päivän yliopiston kirjastossa lapsen kanssa? Ei kukaan. Ja kuinka moni puolivuotias nicopetteri juoksentelee kirjastossa? Väittäisin että todennäköisyys tuolle ilmiölle on tasan 0%. 

Korvatulppia on monenlaisia. Halvimmat varmasti toimivat kuvaamallasi tavalla, mutta missä on sun itsesuojeluvaisto, jos sun pitää tulla tekemään elämäsi tärkeintä työtä tällä hetkellä paikkaan, missä toisen häiriköinnin todennäköisyys on tasan 100%? Jollakulla ei kyllä nyt ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.

Gradukammioita löytyy ja sulla on varmasti myös oma kämppä. Jää sinne, äläkä tule valittamaan julkiseen tilaan, kun muut eivät hiivi varpaisillaan.

Pahin häiriö Kaisassa ovat just nuo parikymppiset muijat puhelimeen kälättäessään tai keskenään juorutessaan. Aloittakaa valitus niistä ja keskittykää vasta sen jälkeen niihin muutamaan harvaan pieneen vauvaan, jotka satunnaisesti siellä piipahtavat.

[/quote]

Olen nähnyt paljonkin näitä juoksentelevia nicopettereitä esim. juuri tuolla Kaisa kirjastossa. Ei mua häiritse ihmiset jotka osaa kirjastossa olla hiljaa (ja jos häiritsisi niin sitten vaimentaisin ne äänet niillä halvoilla korvatulpilla - ne kun toimii ihan hyvin siihen tarkoitukseen), mutta juuri nuo lapset jotaka siellä huutta ja tulee oikeasti välillä tutkimaan munkin papereita kun yritän istua vaikka lukemassa. Äitinsä mielestä se on vaan niin hirveen ihanaa ja hauskaa kun poika on aktiivinen ja yrittää kans opiskella! Joo, tosi hauskaa... Omassa kämpässäni en taas saa tehtyä töitäni yhtä tehokkaasti, häiriötekiöitä liikaa, tarvitsen siihen jonkun kirjaston kaltaisen ympäristön ja samalla saan käytyä vaikka syömässä tuttujen kanssa ja vaihdettua kuulumisia. Niin, mutta kaikihan sitä katsoo näitä häiriöitä omasta näkövinkkelistään, eihän kukaan itsestään ajattele, että on häiriö, joten lapsen kanssa olevana sinulle nuo parikymppiset muijat nyt sitten näyttäytyy pahimapana mahdollisena häiriötekijänä.

Vierailija
54/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin, kummallakohan teistä on nyt se pipo vähän kireämmällä? ;)

Vierailija
55/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No väsääpä aiheesta gradu... :-DDDDDDD

Ihan oikeasti, lopettakaa tuo lapsellinen valitus milloin liian pienestä opintotuesta, liian huonolaatuisista opiskelijakämpistä jne jne. blaa blaa blaa... Naurettavia olette.

Ja tuskinpa oikeasti mitään gradua täällä lapsista valittavat edes tekevät, jos on näin paljon aikaa valittaa jonnekin vauva-palstalle... :-D Hyvä trolliyritys, mut ei tarpeeksi uskottava!

Vierailija
56/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihan oikeasti, lopettakaa tuo lapsellinen valitus milloin liian pienestä opintotuesta, liian huonolaatuisista opiskelijakämpistä jne jne. blaa blaa blaa... Naurettavia olette.

Ja tuskinpa oikeasti mitään gradua täällä lapsista valittavat edes tekevät, jos on näin paljon aikaa valittaa jonnekin vauva-palstalle... :-D Hyvä trolliyritys, mut ei tarpeeksi uskottava!

[/quote]Nähdäkseni sinä itse olet ainoa tässä keskustelussa ilmoittautunut "graduntekijä"... Lienet tämän teoriasi säännön vahvistava poikkeus, kun aikaa riittää täällä kirjoitella?

Vierailija
57/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis mikä ihmeen trolliyritys...? En minä ainakaan ole missään väittänyt, että olisin mitään gradua tekemässä. Istuu siellä kirjastossa ihmiset ihan muistakin syistä, kuin tekemässä tukimusta. Monet tentteihin lukemassa, jotkut varmaan ihan huvinvuoksikin lukemassa jotain lehtiä... Mutta olipa se syy siellä kirjastossa istumiseen sitten mikä hyvänsä, niin työrauhaan on kaikilla oikeus ja myös velvollisuus antaa työrauha muille.

Vierailija
58/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:32"]

tulevat tälle palstalle kertomaan, että meluava vauva on huonokäytöksinen. Siis ihan normaalisti jokeltava tai ääntään kokeileva lapsi... :-D Mitä idiootteja sinne nykyisin pääsee opiskelemaan? 

Kirjastoon ei siis saa vauvan kanssa mennä, ellei vauva ole oppinut olemaan ihan hipihiljaa. Tämä siitäkin huolimatta, että kirjastossa hälisevät nimenomaan nuoret naiset, häiriöksi asti.

Toivottavasti eivät ole tulevia luokanopettajia kukaan noista valittajista. Tai muutenkaan lasten kanssa työtä tekeviä... aika pelottavan kuvan itsestään maalaavat... :-O

[/quote]

Missä kirjastossa näihin häliseviin nuoriin naisiin törmää? Mulle ei näihin vuosiin ole vielä tullut vastaan niissä neljässä keskustakampuksen kirjastossa joita eniten käytän. 

Vierailija
59/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 10:52"]

[/quote]

Siis mikä ihmeen trolliyritys...? En minä ainakaan ole missään väittänyt, että olisin mitään gradua tekemässä. Istuu siellä kirjastossa ihmiset ihan muistakin syistä, kuin tekemässä tukimusta. Monet tentteihin lukemassa, jotkut varmaan ihan huvinvuoksikin lukemassa jotain lehtiä... Mutta olipa se syy siellä kirjastossa istumiseen sitten mikä hyvänsä, niin työrauhaan on kaikilla oikeus ja myös velvollisuus antaa työrauha muille.

[/quote]

Niin, sä oletkin varmaan niitä muita "hiljaisia", jotka kälättävät kännykkäänsä jatkuvasti. Kun eihän se sun puhe mihinkään kuulu.

Vierailija
60/67 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:57"]

Tämäkö on ongelma? Ei se että kotona solukämpässä ei saa luettua, tai edes kunnolla asuttua, kun kämppis bilettää 247 ja varastaa jääkaapista eikä noudata mitään käytöstapoja! Ei, kyllä se on vauvan jokeltelu joka on kaikista pahin este opiskelulle.

Monethan pitää korvatulppia tenteissä, miksei kirjastossakin.

[/quote]

Joo, vauvan jokeltelu on suoraan saatanasta. :-DDDD