Jahas. Helsingin yliopiston opiskelijat...
tulevat tälle palstalle kertomaan, että meluava vauva on huonokäytöksinen. Siis ihan normaalisti jokeltava tai ääntään kokeileva lapsi... :-D Mitä idiootteja sinne nykyisin pääsee opiskelemaan?
Kirjastoon ei siis saa vauvan kanssa mennä, ellei vauva ole oppinut olemaan ihan hipihiljaa. Tämä siitäkin huolimatta, että kirjastossa hälisevät nimenomaan nuoret naiset, häiriöksi asti.
Toivottavasti eivät ole tulevia luokanopettajia kukaan noista valittajista. Tai muutenkaan lasten kanssa työtä tekeviä... aika pelottavan kuvan itsestään maalaavat... :-O
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:47"]
t: toista tutkintoaan+graduaan lapsen kanssa tekevä
[/quote]
Offtopic, mutta mitä hyötyä tästä tutkintotehtailusta on? Harrastatko opiskelua?
[/quote]
Joo, ihan tosissani harrastan. Alallani tuplatutkinto ei ole harvinaisuus. Jotenkinhan nämä vauvavuodetkin on saatava kulumaan, kun liikaa aikaa on jatkuvasti enemmän kuin keksisi tekemistä.
[/quote]
Onko keskustelufoorumeiden tukkiminen aggressiivisilla :D:D:D:!!!-provoilla myös keskeinen voimavara alallasi?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:25"]
No se, että joku on niin idiootti, ei varmaankaan tee kaikista opiskelijaäideistä samalla tavalla idiootteja? Eilen vastaavassa ketjussa joku uhkaili kaatavansa kuumat kahvit vauvan päälle vaunuihin, ei kai tuotakaan voi yleistää jokaiseen kirjastonkäyttäjään? Vähän järkeä päähän sullekin.
[/quote]
Ei tietenkään, eikä täällä missään vaiheessa olla morkattukaan kaikkia opiskelijaäitejä. Puhe on koko ajan ollut näistä, jotka tulevat sen huutavan vauvan kanssa asumaan sinne kirjastoon. Jos täällä haukutaan jotain tiettyä ilmiötä (vaikka liian tiukoissa vaatteissa kulkevia naisia) niin ei se tarkoita, että haukun kohdistaisi kaikkiin (eli kaikkiin naisiin siis riippumatta millaisia vaatteita käyttävät). Että järkeä sinnekin :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:42"]
Yliopiston kirjasto on paikka jossa opiskellaan ja jossa todellakin kakaran jokeltelu saattaa häiritä tenttiinlukijaa. Se ei ole mikään tavallinen kirjasto. Muksujen kanssa voi mennä sinne taviskirjastoon lukemaan niitä satukirjoja, sinne lapsetkin ovat tervetulleita.
[/quote]
"Taviskirjastoon"? Siis onko yliopiston kirjasto niinkuin paremman väen kirjasto mielestäsi? Melkoiset harhaluulot ihmisellä. Yliopistot ovat valitettavasti pullollaan "taviksia", tarkoitan, että millään koulutuksella heistä ei saada sivistyneitä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:06"]
Ei tälle yhdelle kannata täällä enempää vängätä, jokainen voi vaikuttaa parhaiten valittamalla tästä mammasta ja hänen kuvittelemistaan ylioikeuksista suoraan kirjaston henkilökunnalle.
Eli älkää olko niin kilttejä, häirikkö saattaa olla aivan hyvin juuri tämä kyseinen äityli, joka ihan tietoisesti tulee häiritsemään muita. Vain valittamalla voi vaikuttaa. Ehkä se sitten tajuaisi jotain, jos hänet ohjataan kauniisti ulos suloisen nicopetterin kanssa?
[/quote]
No siitä vain valittamaan, onhan teillä suu! :-DDDDD Muistakaa nyt sitten maanantaina olla skarppina, olen tulossa noutamaan kirjoja - mulla on mustat vaunut ja tumma tukka. Tullaan varmaan heti lounasajan jälkeen, aikaa siellä menee öbaut tunti. Jos kakkavaippa pitää vaihtaa, niin menee pidempään.
Olisin kyllä hitusen huolissani, jos lapseni sukupuoli vaihtuisi kesken kirjastokierroksen, mutta kaipa siellä kaikki on mahdollista. Maanantaina nähdään! Muistakaa sit tulla tälle palstalle takaisin valittamaan, miten paljon meteliä me pidettiin ja ottaa vaikka varmuuden vuoksi pari kuvaa nettiin todistamaan tästä superkriminaalista käytöksestä.
[/quote]
Mitähän alaa opiskelet kun et vaikuta kovin järkevältä? Tai tasapainoiselta?
Yliopiston kirjasto on paikka jossa opiskellaan ja jossa todellakin kakaran jokeltelu saattaa häiritä tenttiinlukijaa. Se ei ole mikään tavallinen kirjasto. Muksujen kanssa voi mennä sinne taviskirjastoon lukemaan niitä satukirjoja, sinne lapsetkin ovat tervetulleita.
Eli lapsen saaneet opiskelijat eivät saa käydä kirjastossa hakemassa/palauttamassa tenttikirjoja, mutta parikymppiset kanat saavat kälättää siellä niin kovaa kuin haluavat? :-D Come on!
Tulen sinne jatkossakin lasteni kanssa, emme leikkimään vaan OPETTELEMAAN sitä hiljaa olemista kun sitä niin vaaditte. Tyytyväisiä? Toivottavasti.
Tuon lapsen vanhempi oli yhtä lailla sen kirjaston käyttäjä. Ehkä opiskelija itsekin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:47"]
Eli lapsen saaneet opiskelijat eivät saa käydä kirjastossa hakemassa/palauttamassa tenttikirjoja, mutta parikymppiset kanat saavat kälättää siellä niin kovaa kuin haluavat? :-D Come on!
Tulen sinne jatkossakin lasteni kanssa, emme leikkimään vaan OPETTELEMAAN sitä hiljaa olemista kun sitä niin vaaditte. Tyytyväisiä? Toivottavasti.
[/quote]
Yliopiston kirjasto ei todellakaan ole paikka, jossa opetetaan lapselle käyttäytymissääntöjä. Se on paikka jonne mennään kun osataan käyttäytyä.
Kaikille tulee antaa TYÖRAUHA, ettehän te vie niitä herranterttujanne työpaikallekaan. En ymmärrä miksi opiskelijan työrauhaa ei kunnioiteta samalla tavalla kuin työssäkäyvän.
Kirjaston käyttäjä voi olla kuka tahansa Helsingissä liikkuva.
"Helsingin yliopiston kirjasto palvelee asiakkaitaan useissa toimipisteissä yliopiston neljällä kampuksella.
Kirjaston ovet ovat avoinna kaikille tiedonjanoisille, ja kokoelmat ovat toimipisteissä kaikkien asiakkaiden käytettävissä. "
http://www.helsinki.fi/kirjasto/asioi/
sekä
"Kaikilla on oikeus käyttää Helsingin yliopiston kirjastoa. Käyttösäännöt koskevat paikalliskäytön ohella myös e-aineistojen etäkäyttöä."
http://www.helsinki.fi/kirjasto/asioi/kaeyttoesaeaennoet/
Eli nyt se norsunv**tu pois sieltä naamalta ja asenne uusiksi. Jos tuonne kirjastoon päättäisi tänään tulla asioimaan kokonainen joukkio haisevia puliukkoja, päiväkodillinen adhd-lapsia tai ihan kuka vaan, ei ole jonkun yksittäisen graduntekijän valta määritellä kuka siellä saa asioida.
No on siellä yliopistonkirjastossa niitä hiljaiseen työskentelyyn tarkoitettuja tiloja. Laittakaa korvatulpat, jos niin paljon häiritsee. Kyllähän siellä kirjastossakin kuuluu kaikenlaisia ääniä jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:56"]
Kirjaston käyttäjä voi olla kuka tahansa Helsingissä liikkuva.
"Helsingin yliopiston kirjasto palvelee asiakkaitaan useissa toimipisteissä yliopiston neljällä kampuksella.
Kirjaston ovet ovat avoinna kaikille tiedonjanoisille, ja kokoelmat ovat toimipisteissä kaikkien asiakkaiden käytettävissä. "
http://www.helsinki.fi/kirjasto/asioi/
sekä
"Kaikilla on oikeus käyttää Helsingin yliopiston kirjastoa. Käyttösäännöt koskevat paikalliskäytön ohella myös e-aineistojen etäkäyttöä."
http://www.helsinki.fi/kirjasto/asioi/kaeyttoesaeaennoet/
Eli nyt se norsunv**tu pois sieltä naamalta ja asenne uusiksi. Jos tuonne kirjastoon päättäisi tänään tulla asioimaan kokonainen joukkio haisevia puliukkoja, päiväkodillinen adhd-lapsia tai ihan kuka vaan, ei ole jonkun yksittäisen graduntekijän valta määritellä kuka siellä saa asioida.
[/quote]
Miksi et lainannut muuta osuutta kuin tuon oikeuden? Kirjastonkäyttäjällä on niiden lisäksi velvollisuuksia kuten vaikka se, että huomioidaan muut kirjastonkäyttäjät eikä metelöidä.
Kai tiesit, että jokainen saa matkustaa junassa. Silti et voi tähän oikeuteen vedoten ilmoittaa, että et maksa matkasta.
P.S. Johanna Tukiaisesta EI kannata ottaa asennemallia. Vaikka se muija onkin tehnyt itsestään elävän kaupunkilegendan kävelemällä baariin pilkun aikaan, lyömällä nyrkin baaritiskiin ja sanomalla: "Minä olen Johanna Tukiainen ja tämä baari pysyy auki!", ei se silti tarkoita että gradua paahtava katkeroitunut sinkku-vela voi nousta krapuloissaan pöydälle seisomaan edes Kaisassa ja julistamaan, että tämä rakennus on minun henkilökohtaista työtilaani. :-D
Tuollainen mielikuva teistä narisijoista väkisinkin tulee, sori vain! :-DDD
Nukutteko te siellä kirjastossa, eikö teillä ole omaa kämppää? Painukaa omaan kotiinne, ja jos se on epämieluisa kellari, vuokratkaa toinen kämppä.
Mä en ole kyllä kuullut, että parikymppiset olisivat kaisassa pahemmin kälättäneet, mutta muistan kyllä muutaman kerran, kun jonkun vauva on siellä itkenyt ja vieressäni istuvat opiskelijat ovat asiaa kyräilleet. Lasten kanssa on mielestäni ok kipaista kirjastossa, mutta ei jäädä sinne pitemmäksi aikaa. Toinen juttu, älkää päästäkö ruokalassa taaperoitanne juoksemaan jaloissa. Itselläni on pari kertaa taapero törmännyt jalkoihini, aika vaarallista touhua kun tarjotin kädessä, eikä kaikki ihmiset ole tottuneet katsoa koko ajan alaspäin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:04"]
P.S. Johanna Tukiaisesta EI kannata ottaa asennemallia. Vaikka se muija onkin tehnyt itsestään elävän kaupunkilegendan kävelemällä baariin pilkun aikaan, lyömällä nyrkin baaritiskiin ja sanomalla: "Minä olen Johanna Tukiainen ja tämä baari pysyy auki!", ei se silti tarkoita että gradua paahtava katkeroitunut sinkku-vela voi nousta krapuloissaan pöydälle seisomaan edes Kaisassa ja julistamaan, että tämä rakennus on minun henkilökohtaista työtilaani. :-D
Nukutteko te siellä kirjastossa, eikö teillä ole omaa kämppää? Painukaa omaan kotiinne, ja jos se on epämieluisa kellari, vuokratkaa toinen kämppä.
[/quote]Onko sulla lääkitys ihan kohdallaan?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:02"]
Miksi et lainannut muuta osuutta kuin tuon oikeuden? Kirjastonkäyttäjällä on niiden lisäksi velvollisuuksia kuten vaikka se, että huomioidaan muut kirjastonkäyttäjät eikä metelöidä.
Kai tiesit, että jokainen saa matkustaa junassa. Silti et voi tähän oikeuteen vedoten ilmoittaa, että et maksa matkasta.
[/quote]
Oletin, että Helsingin yliopistoon sisään päässyt opiskelija osaisi sen verran käyttää nettiä, että löytäisi perille lukemaan ihan loputkin noiden linkkien avulla. :-D Oli vissiin turhan hankala tehtävä.
Kirjastossa ei saa häiritä toisia asiakkaita. Se on selvä. Mutta ei siellä ole kielletty pitämästä minkäänlaista ääntä. Kirjastoissa on erilaisia tiloja erilaisiin käyttötarkoituksiin, ja joissakin paikoissa on pakko jopa puhua. Vaikkapa kirjastokorttia tilatessa. Tai kysymyksiä muuten esittäessä.
Jos pienen lapsen ääni häiritsee noin pahasti, suosittelen kääntymään YTHS:n mielenterveyspalveluyksikön puoleen. Sieltä varmasti löytyy sellainenkin, olethan sinäkin opiskelijana ruhtinaallisesti tuosta palvelusta maksanut.
Aion jatkossakin tulla lapseni kanssa kirjastoon, sillä se kirjasto on julkinen tila. Vaihda paikkaa tai osta korvatulpat, jos et kestä elämää ympärilläsi. Se on myös minun työtilani silloin, kun haen kirjoja tai palautan niitä.
Mä en ole kyllä kuullut, että parikymppiset olisivat kaisassa pahemmin kälättäneet, mutta muistan kyllä muutaman kerran, kun jonkun vauva on siellä itkenyt ja vieressäni istuvat opiskelijat ovat asiaa kyräilleet. Lasten kanssa on mielestäni ok kipaista kirjastossa, mutta ei jäädä sinne pitemmäksi aikaa. Toinen juttu, älkää päästäkö ruokalassa taaperoitanne juoksemaan jaloissa. Itselläni on pari kertaa taapero törmännyt jalkoihini, aika vaarallista touhua kun tarjotin kädessä, eikä kaikki ihmiset ole tottuneet katsoa koko ajan alaspäin.
[/quote]
Eikö ne opiskelijat osaa nousta seisomaan, kävellä siihen äidin luo ja mennä kertomaan, että itku häiritsee? Missä pumpulissa te elätte? :-O Amis olis ehkä ollut parempi paikka tuollaisille ihmisille.
[/quote]
No tuonhan voisi kääntää toisinkin päin, että se huutavan lapsen kanssa tuleva äiti julistaa, että "tämä on minun henk.koht tilaani ja minun lapsellani on oikeus huutaa täällä!" :D Kirjasto nyt on kirjasto, ja siellä on tietyt käyttäytymissäännöt. Yksi on muun muassa se, että annetaan työrauha siellä oleville ihmisille. Jos joku ei tätä syystä tai toisesta kykene noudattamaan, niin sitten pitää lähteä muualle.
Mielestäni on ihan ok käväistä esimerkiksi palauttamassa/ hakemassa kirjoja huutavan lapsen kanssa, mutta ei toisiaan jäädä asumaan sinne. Haloo, kyllä sitä pitää muitakin ajatella - yksi lapsi häiritsemässä satojen opiskelijoiden työrauhaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:02"]
[/quote]
No maksanhan minäkin kirjaston käytöstä, todennäköisesti enemmän kuin sinä, joka naputtelee siellä kokopäiväisesti graduaan. Olen yrittäjä, mutta myös opiskelija, joten turha mulle on tulla huutelemaan noin heppoisin perustein.
Mikä ihmeen pakko sinne Kaisaan on tunkea, voisiko joku kertoa? Onko siellä joku maaginen fiilis, joka saa sen tukkeutuneen runosuonen pulppuamaan, vai onko ollut ihan pakko ottaa joku sellainen paikka, missä EI pysty keskittymään, ja muita kirjaston käyttäjiä syyttäen perustellaan gradun viivästymistä?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:16"]
No sori vaan, mut mä en ramppaa luennoilla vauva kainalossa tai roiku lukusalissa huutavan lapsen kanssa. Valita kohteelle, sivullisille valittaminen ei oikein asiaa korjaa.
[/quote]
No tätä minä juuri ihmettelen, että eikö ihmisillä ole sen vertaa järkeä päässä, että aina jonkun täytyisi ensin tulla valittamaan toisen käytöksestä, että hän tajuaa häiritsevänsä muita!!! Siis ei ymmärretä itse sitä, että ollaan häiriöksi (vaikka nyt tuossa kiljuva vauva luennolla tilanteessa) ja oma-aloitteisesti poistua paikalta.
[/quote]
No se, että joku on niin idiootti, ei varmaankaan tee kaikista opiskelijaäideistä samalla tavalla idiootteja? Eilen vastaavassa ketjussa joku uhkaili kaatavansa kuumat kahvit vauvan päälle vaunuihin, ei kai tuotakaan voi yleistää jokaiseen kirjastonkäyttäjään? Vähän järkeä päähän sullekin.