Hesarissa taas pitkä juttu kuinka suomalaiset elokuvat/sarjat ovat liian valkoisia
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006578901.html
Jani Toivola ohjaa sarjan, jonka pääosissa on pelkkiä värillisiä.
Kommentit (1189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en katsele enää mitään kiintiövärillisiä sisältäviä tai etenkään historiallisesti tai demografisesti valheellisia elokuvia, jotka on väripestyjä. Kehotan kaikkia äänestämään jaloillaan.
vähän samat tunteet alkaa olla.
Katselin sellasta norjalaista sarjaa kuin tvin, oli hyvä. Sitten alko mennä jotenkin epäaidon näköiseksi kun yhtäkkiä pienen kalastajakylän asukkaista alkoikin puolet olla mustia. Jäi katsominen huomaamatta, ei pystynyt enää ottamaan tosissaan.Ja kun vielä mainoksissa on välillä jopa 75% niissä esiintyvistä mustia, niin välillä tulee mielikuva, että muut tosiaan alkavat olla vähemmistö. Kuten Afrikan väestönkasvun takia kohta onkin.
Missä mainoksissa on 75 % mustia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syke-sarjassa Vodzogbe esittää ensihoitajaa, joka on muslimi. Toista muslimiroolia hän ei enää välttämättä halua tehdä, jotta hän tekisi tilaa niille, jotka edustavat uskontoa oikeasti."
Ahaa, eli näyttelijäntyökin muuntuu tässä samalla sellaiseksi, että oikeastaan ei tarvitse edes näytellä, vaan jos halutaan rooliin vaikka rasistinen kristitty, niin oikeasti siihen rooliin otetaan vain rasistinen kristitty, eikä rasistista kristittyä esittävää näyttelijää joka on onkin oikeasti ateisti ja suvaitsevainen.
Meneeköhän jo vähän liian pitkälle? :D
Tähän voi hyvinkin mennä. Trans-sukupuolista saa esittää vain trans-sukupuolinen.
En ole vielä lukenut juttua, mutta Senna Vodgobehan on valkoinen.
Väärässä olet, ei ole valkoinen.
Kerro nyt ne tarkat kriteerit rotumäärittelyille. Ovatko samat kuin natseilla? Niillähän oli nuo määritelmät siitä, kuinka monta sukupolvea taaksepäin pitää mennä ilman tiettyä rotua että voi tulla määritellyksi toisen rotuiseksi.
Ja miten nämä todetaan? Sukuselvityksillä? Geenitesteillä? Huutoäänestyksellä? Ihmisen oman valinnan mukaan?
Niillä ei ole mitään tekemistä ketjun kanssa. Varsinkaan nätseillä. Jo peruskoulussa puhuttiin, miksi mustan ja valkoisen jälkeläisiä kutsutaan. Yksinkertainen asia. Ei tarvetta tarkemmalle määrittelylle. Miksi tämän Vodgoben pitäisi taustasta puhuttaessa kertoa, että olen esim. 4/6 musta, 1/6 valkoinen ja 1/6 latino? Varsinkaan tämän lehtijutun kaltaisessa kontekstissa.
Et ymmärtänyt juttua etkä kysymystä. Hänhän nimenomaan puhuu itsestään rodun kautta jutussa ja haluaa, että hänet määritellään sen kautta. Kuten jutusta luimme, niin jos et huomioi ihmisen rotua ja keskustele avoimesti siitä, olet rasisti. Eli syyllistyt nyt rasismiin, kun et halua huomioida rotua tai keskustella siitä.
Sinä määrittelit kyseisen henkilön rodun ei-valkoiseksi hänen taustansa perusteella, toinen henkilö valkoiseksi hänen ulkonäkönsä perusteella. Joten koska kiistit tuon toisen henkilön tulkinnan rodusta valkoisena, kysyttiin sinulta määritelmää sille, miksi ja milloin määrittelet henkilön ei-valkoiseksi.
Näillä määrittelyillä on erittäin suuri merkitys antirasistisessa yhteiskunnassa, jossa ihmiset kategorisoidaan ja kiintiöidään kaikessa, mukaanlukien opinnot ja työpaikat, rodun mukaan. USA on tässä edelläkävijä, siellä tätä on tehty jo vuosikymmeniä.
Päinvastoin. Minä en määrittele henkilöä miksikään vaan kåytän määritelmää, jolla henkilö itse viittaa itseensä. Miksi kellään olisi syytä toimia toisin?
Ok. Minä olen japanilainen tämän päivän.
Älä leiki tyhmää. Ovatko vanhempasi japanilaisia? Eivät, joten sinäkään et ole.
Eli se rotu menee sittenkin vanhempien mukaan?
Näinhän olen sanonut koko ajan.
Ok, eli ne natsimääritelmät ovat valintasi, hehän tekivät samoin.
Natseilla ei ole edelleenkään mitäån tekemistä tämän asian kanssa.
Eikö? Millä kriteereillä ihmiset sitten jaetaan eri rotuihin, jossei nat sien luomilla? Montako sukupolvea taaksepäin pitää löytyä puhtaita tummaihoisia, jotta voidaan laskea kuuluvaksi tummien vähemmistöön? Jos minun sukupuustani löytyy viiden polven takaa tummia geenejä, olenko minä tarpeeksi tummaihoinen päästäkseni mukaan Toivolan produktioon?
Vierailija kirjoitti:
Onko Handmaids Talen kaikki näyttelijät kristittyjä? Onko suomalaisissa lestaidolaisista kertovissa elokuvissa ja sarjoissa kaikki näyttelijät alun perin lestadiolaisia?
Siis ei näyttelijä voi noin sanella, etten mä voi esittää jotakin, koska en oo oikeasti sellainen. Sehän on nimenomaan vähän niin kuin näyttelijän työn idea, että esitetään jotain muuta kuin itse on.
Kyllä näyttelijä voi olla hyväksymättä roolia tai lopettaa jossain tuotannossa jne. Monet eivät halua leimaantua tiettyyn rooliin.
Toivolan uuden suojatyöpaikan tulos tulee olemaan varmasti mahtava yleisömenestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syke-sarjassa Vodzogbe esittää ensihoitajaa, joka on muslimi. Toista muslimiroolia hän ei enää välttämättä halua tehdä, jotta hän tekisi tilaa niille, jotka edustavat uskontoa oikeasti."
Ahaa, eli näyttelijäntyökin muuntuu tässä samalla sellaiseksi, että oikeastaan ei tarvitse edes näytellä, vaan jos halutaan rooliin vaikka rasistinen kristitty, niin oikeasti siihen rooliin otetaan vain rasistinen kristitty, eikä rasistista kristittyä esittävää näyttelijää joka on onkin oikeasti ateisti ja suvaitsevainen.
Tähän voi hyvinkin mennä. Trans-sukupuolista saa esittää vain trans-sukupuolinen.
Kerro nyt ne tarkat kriteerit rotumäärittelyille. Ovatko samat kuin natseilla? Niillähän oli nuo määritelmät siitä, kuinka monta sukupolvea taaksepäin pitää mennä ilman tiettyä rotua että voi tulla määritellyksi toisen rotuiseksi.
Ja miten nämä todetaan? Sukuselvityksillä? Geenitesteillä? Huutoäänestyksellä? Ihmisen oman valinnan mukaan?
Niillä ei ole mitään tekemistä ketjun kanssa. Varsinkaan nätseillä. Jo peruskoulussa puhuttiin, miksi mustan ja valkoisen jälkeläisiä kutsutaan. Yksinkertainen asia. Ei tarvetta tarkemmalle määrittelylle. Miksi tämän Vodgoben pitäisi taustasta puhuttaessa kertoa, että olen esim. 4/6 musta, 1/6 valkoinen ja 1/6 latino? Varsinkaan tämän lehtijutun kaltaisessa kontekstissa.
Et ymmärtänyt juttua etkä kysymystä. Hänhän nimenomaan puhuu itsestään rodun kautta jutussa ja haluaa, että hänet määritellään sen kautta. Kuten jutusta luimme, niin jos et huomioi ihmisen rotua ja keskustele avoimesti siitä, olet rasisti. Eli syyllistyt nyt rasismiin, kun et halua huomioida rotua tai keskustella siitä.
Sinä määrittelit kyseisen henkilön rodun ei-valkoiseksi hänen taustansa perusteella, toinen henkilö valkoiseksi hänen ulkonäkönsä perusteella. Joten koska kiistit tuon toisen henkilön tulkinnan rodusta valkoisena, kysyttiin sinulta määritelmää sille, miksi ja milloin määrittelet henkilön ei-valkoiseksi.
Näillä määrittelyillä on erittäin suuri merkitys antirasistisessa yhteiskunnassa, jossa ihmiset kategorisoidaan ja kiintiöidään kaikessa, mukaanlukien opinnot ja työpaikat, rodun mukaan. USA on tässä edelläkävijä, siellä tätä on tehty jo vuosikymmeniä.
Päinvastoin. Minä en määrittele henkilöä miksikään vaan kåytän määritelmää, jolla henkilö itse viittaa itseensä. Miksi kellään olisi syytä toimia toisin?
Heillä vaan sattui olemaan aikoinaan tuollaiset tarkat määritelmät ihmisten rodun määrittelylle, missä mentiin kaksi sukupolvea taaksepäin ja laskettiin prosentit. Ihan samanlaista systeemiä tässä ollaan väsäämässä jos kaikki ihmiset pitää huomioida rodun mukaan.
Eihän semmoinen kokoruskea sarja tässä maassa olisi kuin taas joku marginaali-ihmisille suunnattu kokeilu, eihän sitä suomalaiset suomalaiset katsoisi, muutama silakka korkeintaan ruskeiden tekijöiden lisäksi. Että mitä he sillä sitten aikoisivat sanoa, puhuisivat itselleen.
Kyllä normaali suomalainen tietää että ruskeakin ihminen on ihminen, ei tarvitse valistaa. Käyvät vessassa, syövät ja nukkuvat, OOOOOOOOO, ONPA OUTOA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Millä kriteereillä ihmiset sitten jaetaan eri rotuihin, jossei nat sien luomilla? Montako sukupolvea taaksepäin pitää löytyä puhtaita tummaihoisia, jotta voidaan laskea kuuluvaksi tummien vähemmistöön? Jos minun sukupuustani löytyy viiden polven takaa tummia geenejä, olenko minä tarpeeksi tummaihoinen päästäkseni mukaan Toivolan produktioon?
Kuinka Toivola aikoo tosiaan selvittää hakijoiden rotupuhtauden?
Ruskeiden tyttöjen mukaan:
Nykyisen eduskunnan poc-kansanedustajista Jani Toivola (vihr.), Sari Essayah (kd.) ja Ben Zyskowicz (kok.) ovat siis suomalaistaustaisia ja Ozan Yanar (vihr.) ulkomaalaistaustainen. (Nasima Razmyar (sdp.) luopui kansanedustajuudesta kesken kauden siirtyessaan Helsingin kaupungin apulaispormestariksi.)
Mitä hittoa? Ihan törkeän rasistista väittää esimerkiksi, että Ben Zyskowicz ei olisi valkoinen! Mikä hän sitten on? Eikö noiden mielestä juutalainen ole valkoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valkoinen. Hänen äitinsä on suomalainen ja iså ghanalainen.
Miksi valinta väristä tehdään isän perusteella? Tai kiharoiden hiusten?
Ei tehdä vaan molempien. Ei voi olla valkoinen, kun toinen vanhemmista on musta ja toisinpäin.
Niin missä ne prosentit menevät? Ja kuinka monta sukupolvea taaksepäin? Jos isä on puoliksi valkoinen, puoliksi musta, ja äiti on valkoinen, niin onko lapsi silloin mitä? Ja meneekö tuo ulkonäön perusteella (ja mitkä silloin ovat rotupiirteet, joiden mukaan määritellään?) vai sukupuun? Ja otetaanko mukaan geenitestit? Eli samoin kuin rotueläimilllä määritellään rodut?
Jos valkoinen ja musta sekoittuu, on lopputuloksena ruskea, jolloin se lopputulos on siis värillinen eikä valkoinen. Tässähän olisikin toinen ratkaisu tähän väriongelmaan, eli jos kaikki lisääntyisi värillisten kanssa, niin lopulta kaikki olisi värillisiä, eikä tarvisi kenenkään enää kärvistellä siitä miten joku kehtaa olla valkoihoinen.
Mutta eihän lopputulos aina ole ruskea. Esimerkiksi tämä näyttelijätär on puoliksi musta.
https://netstorage-legit.akamaized.net/images/84bd50bab06f8a69.jpg?imwi…
On ruskea.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen eduskunnan poc-kansanedustajista Jani Toivola (vihr.), Sari Essayah (kd.) ja Ben Zyskowicz (kok.) ovat siis suomalaistaustaisia ja Ozan Yanar (vihr.) ulkomaalaistaustainen. (Nasima Razmyar (sdp.) luopui kansanedustajuudesta kesken kauden siirtyessaan Helsingin kaupungin apulaispormestariksi.)
Mitä hittoa? Ihan törkeän rasistista väittää esimerkiksi, että Ben Zyskowicz ei olisi valkoinen! Mikä hän sitten on? Eikö noiden mielestä juutalainen ole valkoinen?
Olen oikeasti pöyristynyt! Silkkaa antisemitismia rasismin lisäksi noilta Ruskeilta tytöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kyllä myöntää, että tämä kohkaaminen siitä mitä vaaleaihoiset eivät saa tehdä ja miten vaaleaihoisten tulisi hävetä on lisännyt omaa rasismiani. Melkein jo postasin tähänkin ketjuun viestin joka oli tarkemmin tarkasteltuna ihan selvästi rasistinen ja jopa törkeä, no en sitten postannutkaan, mutta hieman huolestuin omista ajatuksistani. Koskaan aiemmin en ole ajatellut niin rasistisesti kuin nyt välillä huomaan ajattelevani, aika surullinen suunta.
Tavallaan ymmärrän ajatuskulkusi, mutta en silti rupeaisi ajattelemaan kovin rasistisesti. Jotkut periaatteessa hyvät aatteet vain menevät liian pitkälle ja lopulta kääntyvät itseään vastaan.
Tasa-arvoista olisi, että kaikilla on samat oikeudetja velvollisuudet, eikä ketään kohdeltaisi kuin jotain vastuuntonta lasta ja lapattaisi jatkuvasti lisää etuja ja oikopolkuja ja syytettäisi kaikesta epäonnistumisesta jotain toista. Uhriutuminen on aika vastenmielinen ilmiö, kun koskaan ei katsota, onko omassakin käytöksessä jotain parantamisen varaa. Niin on tietysti rasismikin, eikä sitä pidä hyväksyä, mutta nykyisin kaikki on rasismia, jopa valkoiseksi syntyminen.
Loppujen lopuksi tässä on molemmin puolin kysymys joistain vähemmistöaktivisteista, jotka haluavat epäjärjestystä yhteiskuntaan.
Miten uhriutuminen määritellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti pöyristynyt! Silkkaa antisemitismia rasismin lisäksi noilta Ruskeilta tytöiltä.
Keitä nämä ruskeat tytöt ovat? Missä ja missä yhteydessä ovat sanoneet noin?
Tervetuloa pellemaailmaan!
mitäs annoitte noille hörhöille pikkusormen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valkoinen. Hänen äitinsä on suomalainen ja iså ghanalainen.
Miksi valinta väristä tehdään isän perusteella? Tai kiharoiden hiusten?
Ei tehdä vaan molempien. Ei voi olla valkoinen, kun toinen vanhemmista on musta ja toisinpäin.
Niin missä ne prosentit menevät? Ja kuinka monta sukupolvea taaksepäin? Jos isä on puoliksi valkoinen, puoliksi musta, ja äiti on valkoinen, niin onko lapsi silloin mitä? Ja meneekö tuo ulkonäön perusteella (ja mitkä silloin ovat rotupiirteet, joiden mukaan määritellään?) vai sukupuun? Ja otetaanko mukaan geenitestit? Eli samoin kuin rotueläimilllä määritellään rodut?
Jos valkoinen ja musta sekoittuu, on lopputuloksena ruskea, jolloin se lopputulos on siis värillinen eikä valkoinen. Tässähän olisikin toinen ratkaisu tähän väriongelmaan, eli jos kaikki lisääntyisi värillisten kanssa, niin lopulta kaikki olisi värillisiä, eikä tarvisi kenenkään enää kärvistellä siitä miten joku kehtaa olla valkoihoinen.
Mutta eihän lopputulos aina ole ruskea. Esimerkiksi tämä näyttelijätär on puoliksi musta.
https://netstorage-legit.akamaized.net/images/84bd50bab06f8a69.jpg?imwi…
On ruskea.
Sinisilmäinen nainen, jolla on maantienvärinen tukka ja jonka iho on samanvärinen kuin monella eurooppalaisella kantaväestöön kuuluvalla. Mikä hänestä tekee niin ruskean? Kihara tukkako?
En jaksa uskoa, että esim. Suomessa asuvat taustaltaan intialaiset, japanilaiset ja korealaiset miettivät hirveästi, että onpas harmi, kun heitä ei hirveästi näy suomalaisessa mediassa. Heidän kotimaissaan on valtavat viihdeteollisuudet (Bollywood näistä maailman suurin), joiden tuotantoa voivat katsella Suomesta käsin. Nämä, joita vähemmistöjen pieni näkyvyys häiritsee, tuntuvat kuuluvan aina johonkin ryhmään, jolla ei ole tällaista viihdeteollisuutta kotimaassaan tai siinä maassa, josta heillä on juuret.
Olen itse romanitaustainen ja maailmassa nyt ei vaan satu olemaan omaa romanien valtiota, joka tuottaisi valtavia määriä viihdettä, jossa esiintyisi paljon romaneja. Romanit ovat lähtöisin Intiasta, niin ehkä Bollywood sitten menettelee korvikkeena, kun kuitenkin vähän samaa näköä hahmoissa?
Mielestäni ei ole Jenkkien saati sitten pienen Suomen asia tekemällä tehdä sarjoja ja elokuvia, joihin väkisin sisällytetään mahdollisimman paljon ei-valkoisia, koska enemmistö asukkaista näissä maissa on valkoisia. Esim. jos tehtäisiin ei-valkoiset Salkkarit, niin tällaisia naapurustoja ei taida ihan oikeasti olla Suomessa muualla kuin Itä-Helsingissä. On silti ihan jees, että tekevät artikkelissa mainitun sarjan – ei se ole mielestäni keneltäkään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisen näyttelijän mielipide kuitenkin. En kyllä itsekään saanut kiinni tämän näyttelijän ajatuksesta, että miksi hän ajattelee näin. Toki mielipiteeseensä hänellä oikeus ja kaikkea ei ehkä sitten tarvitsekaan ymmärtää.
Se on sama, mitä kirjailijapiireissä on jo jonkin aikaa vaadittu, eli että ihmiset saavat kirjoittaa vain omista kokemuksistaan. Esimerkiksi valkoinen nainen saa kirjoittaa vain valkoisista naisista, eikä saa kirjoittaa romaania jossa on miehiä tai ei-valkoisia. Koska sukupuolen tai rodun kokemuksista saavat kirjoittaa romaaneja vain sen edustajat.
Totta, tosin vähän tarkennusta etenkin YA-piireissä tehtyihin huomioihin: ei-valkoinen nainen saa kyllä kirjoittaa valkoisen naisen näkökulmasta, mutta valkoinen nainen ei saa kirjoittaa realistista fiktiota, historiallista tai nykypäivään sijoittuvaa, jossa "omitaan" ei-valkoisen tarinaa. Valkoinen nainen ei saa myöskään kirjoittaa fantasiakirjallisuutta, joka on jonkin toisen kulttuurin inspiroimaa, koska se on kulttuurista omimista, ja vie tilaa ei-valkoisilta kirjailijoilta, joilla on yksinoikeus kertoa sekä oman kulttuurinsa tarinoita että täysin fiktiivisiin maailmoihin sijoittuvia oman kulttuurinsa inspiroimia tarinoita.
Sen sijaan valkoinen nainen saa ja hänen pitääkin kirjoittaa valkoisten ihmisten historian inspiroimaa fantasiakirjallisuutta, jossa on ei-valkoisia hahmoja. Esimerkiksi viikinkiaikaan sijoittuva romaani, jonka päähenkilö on ei-valkoinen? Mahtavaa. Tolkienin kaltaiseen fantasiamaailmaan sijoittuva tarina, jossa joka toinen hahmo sattuu olemaan ei-valkoinen? Vieläkin mahtavampaa. Mutta pitää myös nöyränä hyväksyä, että tulee valituksia siitä, että kirjoitit kuitenkin ei-valkoiset hahmot jotenkin väärin. Valitusta tulee joka tapauksessa; pitää vain toivoa, ettei jostain satunnaisesta sanavalinnasta synny somekohua ja cancellausta.
Esimerkki tästä ajattelutavasta:
http://www.onceuponabookcase.co.uk/2019/04/white-authors-stop-writing-c…
Do better!
Mitä on YA-kulttuuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat ilmeisesti Toivolan kanssa vetämässä tuota tv-hanketta. Siitä oli niiden FB-sivulla ja kun katsoin niiden blogia, niin hyppäsi esille tämä postaus missä sanovat noin:
www.ruskeattytot.fi/rtmedia/pkirjoitus-kaikilla-medioilla-ei-ole-etuoik…
Onhan se vissi perinne. Muunväriset olivat suuri harvinaisuus maassamme aina 1990-luvulle saakka. Lähes kaikki kantasuomalaisista eroavat ovat tullee tänne vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat ilmeisesti Toivolan kanssa vetämässä tuota tv-hanketta. Siitä oli niiden FB-sivulla ja kun katsoin niiden blogia, niin hyppäsi esille tämä postaus missä sanovat noin:
www.ruskeattytot.fi/rtmedia/pkirjoitus-kaikilla-medioilla-ei-ole-etuoik…
Ruskeat tytöt on ilmeisesti jokin blogi. Toinen sitä vetävistä käsikirjoitti Toivolan kanssa tuon Toivolan sarjan pilotin.
Hesarin jutussa:
Pilotin toinen käsikirjoittaja on Ruskeat tytöt -mediassa toimiva Fiona Elone. Sarjan tuottavat Mete Sasioglu ja Mazdak Nassir. Kuvaaminen aloitetaan arviolta ensi vuonna.
Tuo lainaus poc-kansanedustajista oli noiden Ruskeiden tyttöjen blogista.
Silakan logiikka: Kaikilla riskeilla ja mustilla ihmisillä on juuret ja rotu, suomalaisilla ei ole mitään juuria, eikä sellaista heimoa ole kuin suomalaiset.
Esim somalit ovat suomalaisia, koska heillä on Suomen kansalaisuus. Kuitenkaan heidän ei tule luopua somalialaisesta kulttuuristaan, vaan olla siitä ylpeä, eikä noudattaa Suomessa suomalaisia lakeja ja tapoja.
Mutta mitään valkoisia suomalaisia ei ole olemassa. Suomalaiset ovat vain joku sekoitus joka on ajautunut tänne, eikä heillä ole oikeutta kutsua itseään suomalaisiksi.. Ääääh..... ei pysy enää mukana.
Kumma että tieteilijät ovat kuitenkin sitä mieltä, että suomalaiset ovat täysin eurooppalaisista ja aasialaisista poikkeava oma rotunsa, ja meillä on aivan uniikki geenistö joka aiheuttaa mm kansansairauksia vain suomalaisille jne.
Suomen kansalaisuus ei tee somalista tai muistakaan muualta tulleista suomalaisia. Etniset suomalaiset, eli me valkoiset persjalkaiset, pienisilmäiset pottunokat olemme niitä uniikkeja suomalaisia, jotka olemme pienen pieni vähemmistö maailmassa. Ja sitä ei kukaan somalialainen ohjaaja muuta miksikään.. kovin leuhkan näköinen kuvissakin tuo somali-ohjaaja.. mikä siinä onkin että ovat niin leuhkia ja röyhkeitä. Toivolan sekoiluihin en jaksa ottaa kantaa, sille pitäis antaa vuoden uhriutuja-palkinto.. Itse en edes huomaa Toivolan ihonväriä, mutta se lienee suurin saavutus hänelle itselleen, että syntyi puolisuomalaiseksi ja sai tummemman ihon, ja bonuksena homous, niillä on huomiota kerjännyt.