Hesarissa taas pitkä juttu kuinka suomalaiset elokuvat/sarjat ovat liian valkoisia
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006578901.html
Jani Toivola ohjaa sarjan, jonka pääosissa on pelkkiä värillisiä.
Kommentit (1189)
Niin, kyllä se arvostus ihan omilla ansioilla on ansaittava, ei ihonvärin perusteella.
Se on kummallista itsekästä ja egoistista ajattelua, että muiden pitäisi polvistua vain siksi, että toinen on musta, ei kuulu tapoihin täällä Suomessa !
Näillä tummilla on oma tuskansa ja kärsimyksensä siitä, että ovat liian erilaisia täällä. Mutta se ei taas ole meidän syymme.
Ovat kuin kutsumattomia vieraita, jotka eivät suostu lähtemään..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jussikin saa jotoksella lemmenliekin roihahtamaan jos niikseen tulee, vaikka Jani on enemmän erähenkinen.
Täydentävät toisiaan minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten Toivolan tai kenen tahansa muun tummaihoisen kanssa pitäisi puhua väristä? Pitäisikö kysyä häneltä, miltä tuntuu olla musta? Eikö se olisi älyttömän törkeää? Enhän minä kysy esimerkiksi sitäkään, miltä tuntuu olla kalju tai miltä tuntuu kun on tollanen nenä. Ihan outo ajatuskin lähteä kommentoimaan toisen ulkonäköä muuten kuin kehumalla esim. kampausta. Ja mitä jos ei huvita puhua rasismista vaan jostain ihan muusta? Onko silti otettava ihonväri puheeksi?
Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää. Pitääkö joka lauseeseen lisätä, että "mitä mieltä sinä mustana olet tästä?" tai että "miltä tämä näyttää sinun mustasta näkökulmasta"?
Minä taas lähtisin mieluummin Mäkelän kuin Halla-ahon kanssa tutustumaan oikeiden miesten erä-elämään.
Anteeksi, mutta tuoko nyt sitten ei ole rasistista, että sanoo olevansa ruskea ja että haluaa että se myös huomataan ja että siitä puhutaan ja sitten pykää elokuvan pystyyn jota mainostaa niin, että siihen sitten valitaan pelkkiä ruskeita ja mustia pääosiin?
Kuka valkoihoinen oikeasti toimii noin? Mainostaa että katsokaa kuinka valkoinen olen, sanoo, että se valkoisuus pitää sitten myös huomata ja siitä pitää kaikkien puhua ja sitten kehuu tekevänsä elokuvaa, jonka pääosiin valitsi vain valkoisia ihmisiä?
Miettikääpä nyt oikeasti, eihän tuollainen ole mitään tasa-arvoa, vaan ihan silkkaa puhdasta rasismia, jolla oikein leuhkitaan, jos valkoihoinen tekisi noin, niin kyllä haukuttaisiin n*tsiksi aika nopeasti.
T: Vihervassari.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas lähtisin mieluummin Mäkelän kuin Halla-ahon kanssa tutustumaan oikeiden miesten erä-elämään.
Entä kolmestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tämäpä vasta uutinen!
Erä-Jorma/Army-kundi tyyppiset kaverit voivat ihan hyvin olla kiinnostuneita Twink-kundeista. Ei siinä ole mitään erikoista.
Jotenkin romanttista tuo Lapin-mies ja Stadin-kundi asetelma!
Jussi kainosti posket punoittaen nyplää villapuseron kulmaa kun Jani vähän ehdottelee yhteistä poroajelua.
Ja sitten lämmittelyä laavulla rakovalkean loisteessa, pehmoisen porontaljan syleilyssä.
Suukottelua ja leikkisää kisailua Lapin yötaivaan alla, revontulien loistetta ja tähdenlentoja!
Niin ne erilaiset ihmiskohtalot kietoutuvat yhteen rakkauden voimasta.
Pitääkö opettajan esitellä luokassa, että meillä on täällä näitä mustia? Luulin, että se esittely sirkuseläiminä lopetettiin jo.
Mitä ihmettä! Onko Mäkelä rikkonut Halla-ahon avioliiton!?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! Onko Mäkelä rikkonut Halla-ahon avioliiton!?
Miksi pitää jahdata varattua?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta tuoko nyt sitten ei ole rasistista, että sanoo olevansa ruskea ja että haluaa että se myös huomataan ja että siitä puhutaan ja sitten pykää elokuvan pystyyn jota mainostaa niin, että siihen sitten valitaan pelkkiä ruskeita ja mustia pääosiin?
Kuka valkoihoinen oikeasti toimii noin? Mainostaa että katsokaa kuinka valkoinen olen, sanoo, että se valkoisuus pitää sitten myös huomata ja siitä pitää kaikkien puhua ja sitten kehuu tekevänsä elokuvaa, jonka pääosiin valitsi vain valkoisia ihmisiä?
Miettikääpä nyt oikeasti, eihän tuollainen ole mitään tasa-arvoa, vaan ihan silkkaa puhdasta rasismia, jolla oikein leuhkitaan, jos valkoihoinen tekisi noin, niin kyllä haukuttaisiin n*tsiksi aika nopeasti.
Niinhän se on silkkaa rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Nii-iin. Ja amerikansomessa elävät suomalaislapset nielevät tuon kakan täysin :D
Silakka ihmisen logiikkaa ei voi järjellä ymmärtää. Ensin vaahdotaan ettei mitään rotuja ole, sitten yhtäkkiä vaahdotaan että vain rotujen mukaan pitäisi valita sitä ja tätä.. Haloo, valoja päälle nyt, teillä on loppunut happi siellä kuplassanne, tulkaa ulos sieltä.
Jani Toivola: Kyllä me kaikki näemme että olet ruskea, meitä ei vaan kiinnosta sitten yhtään minkä värinen sinä olet.
Jotenkin palaa usko ihmisiin, kun huomaa, että muutkin tajuavat tämän valkoisiin kohdistuvan rasismin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö opettajan esitellä luokassa, että meillä on täällä näitä mustia? Luulin, että se esittely sirkuseläiminä lopetettiin jo.
Ja metrossa huudahdella: "Katsokaa kaikki, täällä on ei-valkoisia!"
Käsitelläänkö tätä geissiä siinä perussuomalaisten koolle kutsumassa hätäkokouksessa?
Milloin Jani Mäkelä on kertonut tekevänsä elokuvaa?
Sitten kun pääkaupunki siirretään Jyväskylään, Jämsään voi perustaa Suomen Hollywoodin!
Nyt minä ymmärrän että minua on kohdeltu rasistisesti täällä suomessa. Minua on sanottu Kalkkilaivan kapteeniksi koska en halua olla auringossa ruskettumassa. Niiden mielestä oli suorastaan outoa jos ei tykkää maata auringonpaisteessa.
En edes rusketu, iho palaa.
Kantasuomalaiset ovat siis
olleet rasistisia minua kohtaan. Heh heh nyt ovat sitten olleet ihosyöpätutkimuksissa.