Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa taas pitkä juttu kuinka suomalaiset elokuvat/sarjat ovat liian valkoisia

Vierailija
23.07.2020 |

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006578901.html

Jani Toivola ohjaa sarjan, jonka pääosissa on pelkkiä värillisiä.

Kommentit (1189)

Vierailija
1181/1189 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No jos viittaan tästedes keskusteluissa perumiskulttuuriin tai poispyyhkimiskulttuuriin, kuinkakohan monelle on automaattisesti päivänselvää, mistä ilmiöstä puhun?

Lisään vielä, että itse puhun vastedeskin "cancellauksesta" juuri siksi, että se kuulostaa typerältä. Se on typerä käsite, typerien ihmisten typerä ilmiö, typerää käytöstä netissä. Ei se minun mielestäni kaipaa mitään kaunista suomennosta, sen enempää kuin jokin "ghostaaminenkaan" - myöskin typerä nettiajan ilmiö, joka ansaitsee yhtä typerän termin.

Olen samaa mieltä sen typeryydestä. Olen kirjoittanut tänne vain suomen kielen puolustamisen nimissä.

Vierailija
1182/1189 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1189 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakat ovat kyllä niin huvittavia. Ovat niin solmussa sen kanssa, että mikä nyt onkaan rasismia ja mikä ei. Ja nuo Robin DiAngelon opit on vaikeita hyväksyttäviksi, kun käsky heidän vaieta koska ovat valkoisia ei tunnu heitä oikein innostavan.

Vierailija
1184/1189 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakat ovat kyllä niin huvittavia. Ovat niin solmussa sen kanssa, että mikä nyt onkaan rasismia ja mikä ei. Ja nuo Robin DiAngelon opit on vaikeita hyväksyttäviksi, kun käsky heidän vaieta koska ovat valkoisia ei tunnu heitä oikein innostavan.

Niin että tätä menoa Toivola saa kyllä tehokkaasti silakat sekaisin.

Vierailija
1185/1189 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sairas väriajattelu alkaa nyt rantautua tännekin, auta armias.

Noh, pitänee alkaa kiertää maailmaa ja tarkistaa, että ympäri maailman paikallisissa elokuvissa on tarpeeksi valkoisia, mielellään vielä kokonaan valkoisista koostuvia tuotantoja.

Suosittelen aloittamaan Etelä-Afrikasta.

Luulen että sen osalta asia on kunnossa koska se valtio on aika valkoinen. Mutta luulen, että kaikissa muissa Afrikan maissa on paljon tekemistä, että saadaan valkoisia tasa-arvoisesti elokuviin.

Vierailija
1186/1189 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö nää ihmiset että Suomi on jo itsessään globaalissa mittakaavassa vähemmistökulttuuri jolla on aivan minimaalisen vähän elokuvatuotantoa omalla pienellä kielellään jota ei puhuta missään muualla. Missään muualla maailmassa ei ole kiinnostusta kertoa suomalaisia tarinoita joten tällaisia elokuvia tehdään minimibudjetilla kourallinen vuodessa niin on aika absurdia tulla valittamaan suomalaisille "representaatiosta".

Vierailija
1187/1189 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö nää ihmiset että Suomi on jo itsessään globaalissa mittakaavassa vähemmistökulttuuri jolla on aivan minimaalisen vähän elokuvatuotantoa omalla pienellä kielellään jota ei puhuta missään muualla. Missään muualla maailmassa ei ole kiinnostusta kertoa suomalaisia tarinoita joten tällaisia elokuvia tehdään minimibudjetilla kourallinen vuodessa niin on aika absurdia tulla valittamaan suomalaisille "representaatiosta".

Oikein hyvä pointti. Suomessa näytettävästä viihteestä varmaan 95 % on tuontimateriaalia. Pitäisikö sille alkaa laittamaan tuontitulleja.

Vierailija
1188/1189 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vuosi 1986 ja amerikkalaiset ja venäläiset näkivät toisensa ensimmäisiä kertoja satelliitin välityksellä telesillassa Moskova-Boston ja Leningrad- Seattle. Ohjelmassa eräs rouva USA-sta rupesi heti valittamaan, että hei te siellä Leningradissa, miksi teillä ei näy tummaihoisia, missä he kaikki ovat? Venäläinen toimittaja vastasi, että venäläisten historia on vähän toisenlainen, ei tuotu 1800-luvulla afrikkalaisia orjina maahan. Toimittajaa paheksuttiin silloin kovasti, vaikka totuushan se oli...

Vierailija
1189/1189 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAATTA lentää jos vielä näen mustan näyttelijän USA:n presidenttinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi