Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävän iso kassaero tänään, ahdistaa mennä huomenna töihin :(

Vierailija
13.06.2013 |

Oon siis työskennellyt monessa eri kaupoissa erilaisilla kassoilla, ja ikinä ei oo mitään suurempia ongelmia ollu. Nyt kuitenkin tänään vuoron päätteeksi kassasta puuttui muka 779,90€ ! Ihan järjetön summa siis.

Muistan ihan selvästi että kukaan asiakas ei maksanut mitään isoa summaa käteisellä, en tehnyt palautuksia yms. koko päivänä. Ja vaikka olisin vahingossa antanut koko hiton pohjakassan liikaa vaihtorahaa, eri ei silti voisi olla noin iso!

Ahdistaa mennä huomenna töihin, pomo ei ollut enää vuorossa kun tuo ero siis tapahtui. Mistä helvetistä noin iso ero voi tulla?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 20:57"]

Sorry, selitin tuon ehkä vähän huonosti mut tarkoitin just tota että asiakas maksaa sulle käteisellä vaikka 10 euron setelin ja sitten näppäilet koneeseen 1000. No lasket jo päässäkin, että vaihtorahaa täytyy antaa 8 euroa ja annat sen sieltä katsomatta kuittia. Eli sitten siellä kassassa pitäisi olla se reilu 900 euroa.

[/quote]Ei se mene noin.

[/quote]

Huoh! No niin tuossa kuvailemassa tilanteessani se kassa nyt olisi sitten plussalla sen summan verran.

[/quote]Ei vaan jos olisit lyönyt kassaan vahingossa maksuksi tonnin, se olisi käskenyt antaa vaihtorahoina 998 euroa eli plus miinus nolla.

Edelleen, 10 v. kassa- ja tilityskokemuksella

[/quote]

Mutta jos et edes katso sitä kuittia ja lasket sen vaihtorahan ihan päässä ja annat siis oikein vaikka sen 8 euroa. 

[/quote]Niin, silti se ei näy päivän päätteeksi missään, koska kuitissa lukee että olet saanut tonnin ja antanut  998 euroa, mutta todellsuudessa olet saanut kympin ja antanut 8 euroa eli erotus on koko ajan 2 euroa mikä jää näkyviin päivän päätteeksi. Mitään ei jää minnekään näkyviin. Kassanauhaan jää se tonni mutta myös maksua!

Vierailija
62/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mulle tuli puhelu niin viesti karkasi ennen aikojaan. Muotoilu lopussa on vähän epämääräinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta jos et edes katso sitä kuittia ja lasket sen vaihtorahan ihan päässä ja annat siis oikein vaikka sen 8 euroa. 

[/quote]

Edelleen KASSASSA OLEVAA rahaa verrataan siihen loppusummaan , joka tulee tavaroiden MYYNNISTÄ. Jos ostokset ovat tehneet 2 euroa ja asiakas on antanut sinulle 10 eur. Lasket päässäsi, että sinun täytyy antaa takaisin 8 euroa. Tuolloinhan kassa täsmää myytyjen tuotteiden loppusummaan eikä olen merkitystä oletko näppäillyt 10 euron esemesta 100, 1000 tai vaikka 1 000 000 euroa.

Ja muutamalle muulle vastaajalle... 1000 euron seteleitä EI OLE OLEMASSA. 500 euron seteli on suurin.

Vierailija
64/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 20:57"]

Eli asiakas ostaa sinulta vaikka 100 euron tuotteen, jonka maksaa 500 euron setelillä, jolloin hän saa vaihtorahana 400e. Kun asiakas palauttaa tuotteen, hän saattaa pyytää saada 500 euroa takaisin, MUTTA VAIHTORAHAT 400e usein jää asiakkaalle! Eli asiakkaalla/varkaalla on lopputilanteessa 900 euroa. Kassa usein unohtaa pyytää vaihtorahat takaisin/laskea erotuksena, eli ei anna 100 euroa takaisin, vaan usein varas sanoo "sunhan pitää antaa mulle se 500 e takaisin" ja kassa menee hämilleen ja tekee näin. Tätähän ne rikolliset harrastaa..

[/quote]

Aliarvioitko sinä nyt kassatyöntekijöiden älyn, ymmärryksen vai laskutaidon, kun väität tuommoista "tyypilliseksi " varkaudeksi?

En ole tehnyt päivääkään kassatyötä, mutta minun järkeen ei mene millään se, että tavaraa palautettaessa voisi jotenkin edes muistaa, päätellä, arvata tai muulla tavalla kuvitella antavansa takaisin sen saman tai ainakin yhtä suuren setelin kuin millä asiakas sen maksoi.

Eihän sillä mitään väliä ole, kuinka suurella setelillä tavara on maksettu kun se palautetaan. Vain tavaran hinnan verran annetaan rahaa takaisin. Se on taas toinen juttu, että maksaa 50:lla, ja kassa antaa vahingossa takaisin 500:sta. Vain yksi pieni numero väärin ...

Vierailija
65/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuo on oikeesti tosi tyypillinen tapa varastaa. Ne on niin taitavia puhumaan ja sekottamaan pään. Toinen on on et maksetaan jollain, sit keskenkaiken eg eiku vaihdetaan tähän ja sit taas tohon. Kokematon ja kokeneempikin menee sekasin kun kaikki tapahtuu niin äkkiä ja sekasin. Työkaverille kävi näin ja meille pidettiin koulutus jossa näytettiin valvontanauha niin ei sitä tajuakkaan miten nopee se raha katoaa.

Vierailija
66/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon oli sun korttiostokset, olisitko vahingossa lyönyt jonkun sinne väärin?

Vierailija
67/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:41"]

Itseasiassa tuo on oikeesti tosi tyypillinen tapa varastaa. Ne on niin taitavia puhumaan ja sekottamaan pään. Toinen on on et maksetaan jollain, sit keskenkaiken eg eiku vaihdetaan tähän ja sit taas tohon. Kokematon ja kokeneempikin menee sekasin kun kaikki tapahtuu niin äkkiä ja sekasin. Työkaverille kävi näin ja meille pidettiin koulutus jossa näytettiin valvontanauha niin ei sitä tajuakkaan miten nopee se raha katoaa.

[/quote]No mun 10-vuotisella uralla ei ole kertaakaan tullut vastaan tällaista, ei itselle tai kollegalle. Toki olen lehdestä lukenut että tällaisia on ainakin yritetty, mutta tosiaan en ole kuullut että kenellekään tutulle olisi yritetty. Kerran yksi nainen yritti kaiketi puhuttaa minua että unohtaisin rahastaa mutta ei onnistunut sekään.

Vierailija
68/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että löytyy jonkun muun tilityksistä noi puuttuvat. On niin iso summa, etten usko sun mokanneen.

terkuin: entinen kassatäti

Vierailija
69/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:48"]

No paljon oli sun korttiostokset, olisitko vahingossa lyönyt jonkun sinne väärin?

[/quote]

Periaatteessa ei pitäisi vaikuttaa, koska tuo ero oli käteisvaroissa :/ nyt kun aloin tarkemmin miettimään asiaa, ihan kuin tilityskuitissa olisi ollut kohdassa "Palautukset" joku summa, vaikken tänään tosiaan palautuksia tehnyt!

Oispa jo huomisaamu, haluun vaan selvittää asian :/

- ap

Vierailija
70/71 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo siis vahvistaisi sitä että joku olisi käyttänyt kassaa mun tunnuksilla. - ap

Vierailija
71/71 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ihanaa ap, että palasit kertomaan, miten kävi ja että kaikki selvisi hyvin! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi