Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!

Vierailija
12.06.2013 |

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.

Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.

No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.

No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla  määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.

Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?

Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:08"]

Oma isäni lähti ulkomaille, koska koki olevansa niin herkkä, ettei koskaan voisi irrottautua läheellä lapsistaan ja ex-vaimostaan. Pisin tauko tapaamisissamme oli 1.5v ja myöhemmin n.1-2v välein (kunnes kuoli nuorena). Isäni oli minulle todella rakas, tapaamisissa kaikki jatkui välillämme kuin ei eroa olisi ollutkaan. Toki ikävöin häntä tosi paljon ja voin kuvitella, että äidin oli vaikea joskus kestää suruni määrää. 

Olen onnellinen, että äitini salli minun tuntea isäni hänen erilaisuudestaan huolimatta. 

[/quote]

Kuinka vanha olit kun isä lähti? Minun lapset ovat niin "pieniä" vielä. Oliko sinun äiti mukana tapaamisissa? Miten se hoidettiin? AP

Vierailija
82/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni lähti ulkomaille, koska koki olevansa niin herkkä, ettei koskaan voisi irrottautua läheellä lapsistaan ja ex-vaimostaan. Pisin tauko tapaamisissamme oli 1.5v ja myöhemmin n.1-2v välein (kunnes kuoli nuorena). Isäni oli minulle todella rakas, tapaamisissa kaikki jatkui välillämme kuin ei eroa olisi ollutkaan. Toki ikävöin häntä tosi paljon ja voin kuvitella, että äidin oli vaikea joskus kestää suruni määrää. 

Olen onnellinen, että äitini salli minun tuntea isäni hänen erilaisuudestaan huolimatta. 

[/quote]

Kuinka vanha olit kun isä lähti? Minun lapset ovat niin "pieniä" vielä. Oliko sinun äiti mukana tapaamisissa? Miten se hoidettiin? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minkä ikäinen olit, kun isä lähti?

Vierailija
84/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:16"]

Oliko ne rahat teidän yhteisesti säästämiä sinne säästötilille, minkä mies tyhjensi? Jos oli, niin tee perkele rikosilmoitus. Samalla vaadit myös elatusmaksut juoksemaan välittömästi. Ihan uskomaton mies! Onko se vähäjärkinen tai jotain? Ei tuolla tavalla vaan voi häipyä ja jättää vaimoa tyhjän säästötilin kanssa kuseen! Puhumattakaan sitten lapsista! Jos lapset alkavat olla voiton puolella siitä surusta, että isi lähti, niin en antaisi todellakaan tulla siihen sotkemaan asioita uudestaan enää. Miksi olet noin kiltti sille? Toivota hornantuuttiin koko äijä.

[/quote]

Yhteinen säästötili, otin omani pois kun sain rahat vanhasta talosta. Eli se juttu on nyt kunnossa. Miksi olen kiltti? Jaaha, kun aikaisemmin ei ollut ketään jolle olla ilkeä. Nyt on ensimmäistä kertaa se mahdollisuus olla ilkeä, mutta onko se lapsille se oikea ratkaisu? Lapset eivät ole tehneet mitään väärin, vain se holtiton ex-mies. AP

Vierailija
85/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:19"]

10, Siinähän se on kun en nyt luota itseeni. Olen niin vihainen tällä hetkellä. Haluan satuttaa sitä yhtä paljon kun hän satutti meitä. Tämän takia en haluaisi tehdä minkäänlaista  päätöstä vielä. Hyvät neuvot tarvitaan nyt. Tekstareita on tullut pitkin iltaa, myös hänen vanhemmilta. (Ollaan heitä tavattu myös eron jälkeen, ovat auttaneet niin plajon) Heitä en halua loukata. Ei se heidän vika ole.

20, Lastenvalvojalla käyty. Oikeuteen viety, mutta kun ei saa haastettua. Patti tilanne !

AP

[/quote]

Miten haaste toimitetaan? Nyt sovit miehen kanssa uudelleen tapaamisen, haastemiehen kera! Sen jälkeen voi miettiä sitä lasten tapaamista, kun osoittanut olevansa vastuullinen aikuinen ja isä.

Vierailija
86/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mies on nyt maisemissa, niin soitat jonnekin oikeuteen tms, että haaste perille tai tosiaan sen haastemiehen kanssa tapaat miehen! ! Eikö sitä elatusasiaa saa jotenkin eteenpäin, eikö oikeus voi todeta miehen poissaolevaksi tms?

Vierailija
87/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tämmöinen tekstiviesti kuulostaisi: Olen nyt tullut siihen tulokseen, että aloitellaan pienillä askelilla. Laita lapsille postia, kirjoita kirjeitä. Anna heille osoite jonne he voi laittaa postia. Sitten kun postia on tullut tasaiseen tahtiin, ja elatussopimus tehty, voimme sinuun taas luottaa. Silloin tapaaminen onnistuu. Nyt aika ei ole kypsä, koska et pysty heille lupamaan pysyvää isä suhdetta. T AP

Vierailija
88/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap mutta aivan liikaa latausta suunnitelemassasi viestissä. Älä käytä lapsia kiristyskappaleina, kuten itsekin totesit; he eivät ole tehneet mitään väärää. Tapaaminen miehen vanhempien luona muutama tunti ja sinne haastemies toimittamaan haastetta elatusmaksuista. Joko mies kantaa vastuunsa tai ei; eihän tule kiristykseen taipumaan vaan katoaa uudestaan

Vierailija
89/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annat tavat , etkä kiristä tuolla lailla!   Vaikka isä muuttaisi taas ulkomaille, on hänellä oikeus tavata lapsia silloin kun täällä suomessa. Oli se sitten vuoden  tai kahden välein. Lapsille tulee vain selittää, että tapaavat isänsä eikä hän ole tulossa pysyvästi takaisin.

Parempi ettei itsekkään ala kuvittemaan enään yhtiestä tulevaisuutta.

Vierailija
90/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 23:05"]

Tietenkin annat tavat , etkä kiristä tuolla lailla!   Vaikka isä muuttaisi taas ulkomaille, on hänellä oikeus tavata lapsia silloin kun täällä suomessa. Oli se sitten vuoden  tai kahden välein. Lapsille tulee vain selittää, että tapaavat isänsä eikä hän ole tulossa pysyvästi takaisin.

Parempi ettei itsekkään ala kuvittemaan enään yhtiestä tulevaisuutta.

[/quote]

Ja tietenkin se isä myös vastaavasti suostuu sopimaan elatusmaksuista, eikä pakoile.

Vierailija
91/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tapaaminen ja elatusmaksut ovat erillisiä asioita.Ei niitä pidä sotkea keskenään.

Tapaamisista ja yhtyedenpidoista vanhemmat ovat vastuussa lapsilleen ja raha-asioista toisilleen.

Vierailija
92/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin, että isä saa tavata lapsia. Olen nyt puhunut hänen kanssa ja lapset saavat tavata hänet nyt perjantaina. En halua kiristää lapsilla, mutta tiedän kuinka vaikea tämä tulee olemaan minulle ja lapsille.

Mutta olen todella hämmästynyt siitä kuinka välinpitämätön hän on meidän tunteita kohtaan, kuinka hän oikeasti ei välitä missä mennään. Järkytyin viesteistä jossa syyttää minua raha ahneeksi. Eli minun pitäisi yksin vastata meidän lasten elannosta. Hänen pitäisi saada matkustaa. Koska hän voi huonosti. Hän ilmoitti että jos tulen haastemiehen kanssa, niin hän lähtee. Hänen mielestä voidaan jatkaa näin, ja jos hänellä on joskus rahaa niin hän lähettää minulle. Mies on sitä mieltä, että jos hän kirjoittaa elatussopimuksen niin Kela alkaa häntä ahdistella. Hän ei halua ulosottoon. No yritin sanoa, että hän vaikka voisi saada nolla päätöksen, ja kuitenkin lapset saisivat vähäsen ylimääräistä.

No, näillä mennään nyt. Katsotaan mitä huominen tuo.

Vierailija
93/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 on siis AP

Vierailija
94/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet niin lässykkä hölmö lapanen että annat miehen vaan "matkustella" koska hän "voi huonosti" eikä "halua ulosottoon", niin sittenhän sinä ja lapset kärsitte taloudellisen vahingon nahoissanne. Tyhjän saa pyytämättäkin, ja miehesi käyttää kyllä sinua näköjään hyväkseen niin paljon kuin vain suinkin annat ja niin kauan kuin sinä annat.

Ne elatusmaksut ovat poissa lastesi turvallisuudesta. Vaikka teillä nyt olisikin kaikkea mitä tarvitte, tilanne muuttuu jos sinulle tulee sairautta, tai lapsilla, opiskelemaan lähtöä ja muuta. Hae ne siltä mieheltä ja säästä. Sano että sinäkin voit huonosti etkä halua ulosottoon.

Vierailija
95/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että olet tyhmä ap!! Oikein alkoi suututtaa. Siis miksi sä et laita miestä vastuuseen lapsistaan ja hoida sitä elatusasiaa kuntoon??!! Nyt mies pääsee kuin koira veräjästä. Luuletko tosiaan, että se pitää sen enempää lapsiinsa yhteyttä jos sen päämäärä jokatapauksessa on vaan matkustella?

Voi että sä olet idiootti kun sanoit miehelle siitä haastemiehestä. Pientä kylmähermoisuutta, nainen!! TIETENKÄÄN sinun ei pidä vastata lasten elannosta yksin, johan viranomaisetkin on tätä mieltä. Miksi muuten kelasta saisikaan elatusapua?

Nyt vaan yllätät sen miehen sillä haastemiehellä. SINÄ et ole vastuussa miehen ja lasten suhteesta, sen vastuun otti mies täysin omille hartioilleen sillä hetkellä ku päätti häipyä.

Sori tyly kielenkäyttö, mutta suututtaa kun tuollainen luuseripaska pääsee aivan kuin koira veräjästä.

Ja todellakin, vaikka sä toimittaisit sen haasteen perille, se tuskin pahentaisi asiaa YHTÄÄN. Mies häipyisi, mutta eiköhän se häipyisi jokatapauksessa!!!

Vierailija
96/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:13"]

No jos olet niin lässykkä hölmö lapanen että annat miehen vaan "matkustella" koska hän "voi huonosti" eikä "halua ulosottoon", niin sittenhän sinä ja lapset kärsitte taloudellisen vahingon nahoissanne. Tyhjän saa pyytämättäkin, ja miehesi käyttää kyllä sinua näköjään hyväkseen niin paljon kuin vain suinkin annat ja niin kauan kuin sinä annat.

Ne elatusmaksut ovat poissa lastesi turvallisuudesta. Vaikka teillä nyt olisikin kaikkea mitä tarvitte, tilanne muuttuu jos sinulle tulee sairautta, tai lapsilla, opiskelemaan lähtöä ja muuta. Hae ne siltä mieheltä ja säästä. Sano että sinäkin voit huonosti etkä halua ulosottoon.

[/quote]

Tämä se pulma onkin. Jos tuon haastemiehen paikalle, hän lähtee ja lapset saavat nähdä vihaisen isän. Äiti ajoi hänet pois. Jos en tuo haastemiestä paikalle, lapset ja isä saavat tavata. Eli joudun taas kerran luopumaan omista tarpeista.

Minä kerään vaan marttyyripisteitä ja en pääse niitä lunastamaan. Ihan sama mitä teen niin teen väärin. On niin paska olo ja töissä pitäisi olla.

Vierailija
97/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:14"]

No voi että olet tyhmä ap!! Oikein alkoi suututtaa. Siis miksi sä et laita miestä vastuuseen lapsistaan ja hoida sitä elatusasiaa kuntoon??!! Nyt mies pääsee kuin koira veräjästä. Luuletko tosiaan, että se pitää sen enempää lapsiinsa yhteyttä jos sen päämäärä jokatapauksessa on vaan matkustella?

Voi että sä olet idiootti kun sanoit miehelle siitä haastemiehestä. Pientä kylmähermoisuutta, nainen!! TIETENKÄÄN sinun ei pidä vastata lasten elannosta yksin, johan viranomaisetkin on tätä mieltä. Miksi muuten kelasta saisikaan elatusapua?

Nyt vaan yllätät sen miehen sillä haastemiehellä. SINÄ et ole vastuussa miehen ja lasten suhteesta, sen vastuun otti mies täysin omille hartioilleen sillä hetkellä ku päätti häipyä.

Sori tyly kielenkäyttö, mutta suututtaa kun tuollainen luuseripaska pääsee aivan kuin koira veräjästä.

Ja todellakin, vaikka sä toimittaisit sen haasteen perille, se tuskin pahentaisi asiaa YHTÄÄN. Mies häipyisi, mutta eiköhän se häipyisi jokatapauksessa!!!

[/quote]

Kuule en kertonut haastemiehestä mitään. Hänen vanhemmat ovat hänelle kertonut että haastemies etsii. Niinhän se häipyy, ja minun pitää taas kerätä palasia ... Mutta onko minulla oikeus kiristää lapsilla, EI OLE. En tuo sitä haastemiestä huomenna paikalle, mutta olen ilmoittanut että mies on suomessa.

Vierailija
98/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:00"]

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin, että isä saa tavata lapsia. Olen nyt puhunut hänen kanssa ja lapset saavat tavata hänet nyt perjantaina. En halua kiristää lapsilla, mutta tiedän kuinka vaikea tämä tulee olemaan minulle ja lapsille.

Mutta olen todella hämmästynyt siitä kuinka välinpitämätön hän on meidän tunteita kohtaan, kuinka hän oikeasti ei välitä missä mennään. Järkytyin viesteistä jossa syyttää minua raha ahneeksi. Eli minun pitäisi yksin vastata meidän lasten elannosta. Hänen pitäisi saada matkustaa. Koska hän voi huonosti. Hän ilmoitti että jos tulen haastemiehen kanssa, niin hän lähtee. Hänen mielestä voidaan jatkaa näin, ja jos hänellä on joskus rahaa niin hän lähettää minulle. Mies on sitä mieltä, että jos hän kirjoittaa elatussopimuksen niin Kela alkaa häntä ahdistella. Hän ei halua ulosottoon. No yritin sanoa, että hän vaikka voisi saada nolla päätöksen, ja kuitenkin lapset saisivat vähäsen ylimääräistä.

[/quote]

Tällä kertaa päästiin sentään toiselle sivulle, ennen kuin päädyttiin Porvooseen.

Vierailija
99/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sovit tapaamisen, johon menetkin kaksin haastemiehen kanssa ja jätät lapset hoitoon.

Pidät nyt vain tiukasti kiinni siitä, että asiat hoidetaan kuntoon, sitten mies voi matkustella niin paljon kuin sielu sietää!! Ja alat kuulostamaan jo aika marttyyrilta.

Muista, että se on miehen ongelma ja miehen vastuulla, jos suuttuu asioitten kuntoon hoitamisesta niin paljon, että häipyy. Se on täysin MIEHEN vastuulla. Sinun vastuulla on vain hoitaa lapsillesi se elatus, tavalla tai toisella.

Vierailija
100/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:00"]

[/quote]

Tällä kertaa päästiin sentään toiselle sivulle, ennen kuin päädyttiin Porvooseen.

[/quote]

Hyvä se on huutaa provoa, kun oma mies ei ole tehnyt mitään pahaa. Minäkin uskoin, että minulla on hyvä aviomies, joka aina tulee kantamaan vastuun omista lapsista. Minua ei nyt liikuta se uskooko joku minua vain ei, yritän vaan taapertaa omalla tavalla. AP