Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!
Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.
Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.
No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.
No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.
Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?
Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???
Kommentit (169)
huhuu ap, kerrohan tilanteestasi, please. täällä varmaan monta meitä jotka haluaisivat kuulla mitäs sinulle kuuluu :)
Siis saiko ap pitää rahat talon myynnistä? Talosta riippuen siis on saanut jopa kaikki elarit kerralla.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 01:15"]
Siis saiko ap pitää rahat talon myynnistä? Talosta riippuen siis on saanut jopa kaikki elarit kerralla.
[/quote]
Mitä jos joskus lukisit muutakin kuin avauksen? Tosin onhan toi ymmärrettävää, melko pitkä ketju vaatii kuitenkin jonkin verran keskittymiskykyä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:16"]
Voi että, sydämeni särkyy lastesi puolesta! Olet kaukaa viisas, kun omasta vihastasi huolimatta annat heidän iloita pienen hetken isästään. En usko, että he enää pahemmin traumatisoituvat, vaikka mies lähtisikin, sillä et ole rakentamassa heille mitään pilvilinnoja nyt.
Raastavaa, miten ilolla lapset odottavat, ja miten julma voi isä olla - on valmis hylkäämään uudelleen, jos pitää maksaa. En tiedä kykenisinkö itse moiseen avarasydämisyyteen. Ehkä veisin sinne sen haastemiehen ensin kuitenkin, ja sen jälkeen puhuttaisiin tapaamisista, jos mies vielä haluaisi tavata lapsiaan... Jos ei, niin omapahan olisi häviönsä.
[/quote]
Kiitos sanoista. Kohta lähdetään. AP
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 08:39"]
Voi että, sydämeni särkyy lastesi puolesta! Olet kaukaa viisas, kun omasta vihastasi huolimatta annat heidän iloita pienen hetken isästään. En usko, että he enää pahemmin traumatisoituvat, vaikka mies lähtisikin, sillä et ole rakentamassa heille mitään pilvilinnoja nyt.
Raastavaa, miten ilolla lapset odottavat, ja miten julma voi isä olla - on valmis hylkäämään uudelleen, jos pitää maksaa. En tiedä kykenisinkö itse moiseen avarasydämisyyteen. Ehkä veisin sinne sen haastemiehen ensin kuitenkin, ja sen jälkeen puhuttaisiin tapaamisista, jos mies vielä haluaisi tavata lapsiaan... Jos ei, niin omapahan olisi häviönsä.
[/quote]
Kiitos sanoista. Kohta lähdetään. AP
[/quote]
Tsemppihalit!
[/quote]
Se haastemies luonnollisesti jälkeenpäin sinne, ei etukäteen. Näin lapset saisivat sen neutraalissa ilmapiirissä olevan hetkensä isän kanssa.
Anna tavata, valvotusti ja samalla suojele lapsia liioilta odotuksilta, eli selitä, että isä ehkä ei pysty jäämään pitkäksi aikaa, mutta haluaa tavata heitä nyt.
Ja pane ne elarit hakuun laillista tietä. Niiden ei pidä liittyyä tähän tapaamisasiaan mitenkään, mutta ei sen ukon todellisen tai prioriteetiestä johtuvan rahattomuuden myöskään pidä olla lasten ongelma.
kato kohtalotoveri!
paitsi että jäin neljän lapsen kanssa yksin.
en ottaisi takaisin,vaikka kultatarjottimella tuotaisiin! antaisin kyllä tavata lapsia,jos mies haluaisi.
up, up, up