Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!

Vierailija
12.06.2013 |

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.

Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.

No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.

No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla  määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.

Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?

Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan etsi uutta miestä! Tähän taloon ei tule miestä enää ikinä. Sen verran järkeä on. Pärjään poikien kanssa ihan hyvin, en tartte uutta miestä tähän.  AP

Vierailija
62/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies alunperin häipyi tuolla tavalla? Josmun mieheni häipyisi tuolla tavalla, tyhjentäisi säästötilimme ja jättäisi talon myymisen mun harteille, niin en haluaisi nähdä koko  miestä enää koskaan. En tiedä susta ap, mut itse olisin niin vihainen tuollaisesta tempusta et upottaisin koko äijän suohon....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kotiini tuollaista luuseria.

Tapaamisasiaa pitäisi miettiä. Saatko elatusmaksut kuitenkin Kelan maksamana? Jos et saa niin tapaamisen edellytys on että tekee elatussopimuksen.

Miehen teko on anteeksiantamaton. Ei sinun tarvitse suvaita miestä enää lähellesi.

Lapsia voisi tavata jossain neutraalissa ympäristössä ei teidän kotona. Lapsille ei saa tulla vaikutelmaa että isä on palaamassa kotiin asumaan.

Jos mies on taas häipymässä en tiedä onko lasten viisasta nähdä isäänsä lainkaan. Ikävähän heille taas jää ja se hylätyksi tuleminen. Mies ei saa vain rusinoita pullasta.

Vierailija
64/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tavata lapset kerran.  Olisin itse koko ajan paikalla. Pyydä se teille käymään. Jos mies haluaa lisää tavata lapsia, menette tekemään tapaamissopimuksen. Tee kuitenkin miehelle selväksi, että tapaamissopimuksesta on pidettävä säännöllisesti kiinni. Jos hän ei ole maassa, sitä on turha tehdä. Mutta silloin hänellä ei myöskään ole oikeutta vaatia lasten tapaamista, kun se hänelle sattuu sopimaan.

Hoida  elatusmaksu-asia kuntoon. Olkoon vain ulkomailla, mutta niin kauan kuin on Suomen kansalainen, joutuu maksuista vastuuseen. Ne sitten ulosmitataan, jos ei muu auta.  Täällä varmaan monet muuta osaavat neuvoa en tahot, joihin otat yhteyttä elatusmaksuasiassa, jos et itse niitä vielä tiedä.

Vierailija
65/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:29"]

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.

Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.

No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.

No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla  määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.

Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?

Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???

[/quote]

Sinun pitäisi olla aikuinen koska olet aikuinen. Ikinä mitään asiaa ei pidä ajatella tunteella vaan järjellä.

Vierailija
66/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, lapsilla oli todella vaikea se edellinen lähtö. Niin se oli minullekin, mutta lapset todella kärsi asiasta. Lapset todella pelkäsi, että minäkin lähden. Kun piti mennä töihin, he itkivät, yöllä huusivat. Nyt parempi, nukkuvat yönsä, tietävät että tulen aina kotiin. Kuka olisi se valvoja? Minä en halua, koska en tiedä miten suhtaudun. 

Elatusmaksut on sitten todella hankala juttu. Kun haluaa pakoilla, niin se onnistuu. Hitto olisi pysynyt pois. 

4, Tsemppiä. Luulin että olen ainoa.

Vierailija
67/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tsemppiä, olet vahva nainen! Juttele jollekkin objektiiviselle tyypille asiasta, joka ei hiillosta sua suuntaan tai toiseen. Itse olen pahoissa paikoissa miettinyt, että jos teen näin minkä asioiden kanssa joudun elämään tai jos teen toisin niin sama juttu mitkä seuraukset valinnallani on. Lähinnä lapsia miettisin minäkin. Mutta sä teet parhaat ratkaisut lastesi asioissa, luota itseesi se vie sua eteenpäin.

Vierailija
68/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, lapsilla oli todella vaikea se edellinen lähtö. Niin se oli minullekin, mutta lapset todella kärsi asiasta. Lapset todella pelkäsi, että minäkin lähden. Kun piti mennä töihin, he itkivät, yöllä huusivat. Nyt parempi, nukkuvat yönsä, tietävät että tulen aina kotiin. Kuka olisi se valvoja? Minä en halua, koska en tiedä miten suhtaudun. 

Elatusmaksut on sitten todella hankala juttu. Kun haluaa pakoilla, niin se onnistuu. Hitto olisi pysynyt pois. 

Vierailija
69/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
70/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:38"]

Miksi se mies alunperin häipyi tuolla tavalla? Josmun mieheni häipyisi tuolla tavalla, tyhjentäisi säästötilimme ja jättäisi talon myymisen mun harteille, niin en haluaisi nähdä koko  miestä enää koskaan. En tiedä susta ap, mut itse olisin niin vihainen tuollaisesta tempusta et upottaisin koko äijän suohon..

Se kp tyhjensin sen säästötilin. Hän kuulemma kyllästyi kaikkeen. Oli kuulemma niin vaikea. En ole vieläkään saanut kunnon vastausta. Mutta se mies jota tänään tapasin, ei ole se sama mies jonka kanssa menin naimisiin. En tiedä miksi hän näin teki meille. Ja olen todellakin vihainen. AP

[/quote]

Vierailija
71/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:46"]

[/quote]

Oletko kertonut miehelle, miten hänen häipymisensä vaikutti lapsiin? En antaisi tavata lapsia, jos mies ei osaa sanoa, miten pitkään aikoo olla nyt maisemissa. Pahimmassa tapauksessa taas hylkäämiskokemus lapsille.

Vierailija
72/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

niin luulin minäkin! ja luulin että se on vaan vitsi,että mies lähtee ns. ostamaan tupakkia,ja jää sille tielleen! multa se vei vielä luottotiedot,joten olen tämän asunnon vankinakin,(liian iso ja velkaa paljon) kun en sitä saa yksin myytyä..ja toisen naisen luohan tuo "mies" muutti.

tsempit sinulle myös!

Vierailija
73/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne tosiaankin. Hetken mietittyäni, en varmaan antaisi miehen tavata lapsia...vielä.

Miehen lähtö on kuitenkin lasten muistissa ja uusi ero avaisi taas vanhat haavat. Anna ajan kulua ja lasten olla onnellisia. Mielestäni ei ole hyvä heidän mieltä nyt hämmentää. Katso, jos mies joskus taas asettuu aloilleen, niin harkitse sitten uudestaan. Tämä on vaan mun mielipide ja itse teet päätökset. Älä sääli miestä, vaan mieti mikä on niille lapsille parhaaksi.

Vierailija
74/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:51"]

[/quote]

Oletko kertonut miehelle, miten hänen häipymisensä vaikutti lapsiin? En antaisi tavata lapsia, jos mies ei osaa sanoa, miten pitkään aikoo olla nyt maisemissa. Pahimmassa tapauksessa taas hylkäämiskokemus lapsille.

[/quote]

Yritin tänään kertoa, mutta ei hän ymmärrä. Hän vaan hoki, hän on nyt täällä. Hän nyt puhuu lapsille. Hänelle ei pysty puhumaan, koska hän ei todellakaan usko tehneensä mitään pahaa. Hän tuli takaisin. Hitto.

Tiedän, että minun pitäisi olla aikuinen, mutta en enää jaksa olla aikuinen. Olen peittänyt surun jo 1,5 vuotta. Lapsille puhunut vaan kiltisti miehestä. Tuonut valokuvia esille jne. Mutta nyt kun hän ilmestyi uudestaan, minun viha puskee läpi. Minä tiedän että pitää ajatella järjellä, mutta kun nyt en tiedä mikä se oikea on. Onko lapsille oikea kun mies mitä ilmeisemmin taas lähtee. 

Vierailija
75/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:56"]

[/quote]

niin luulin minäkin! ja luulin että se on vaan vitsi,että mies lähtee ns. ostamaan tupakkia,ja jää sille tielleen! multa se vei vielä luottotiedot,joten olen tämän asunnon vankinakin,(liian iso ja velkaa paljon) kun en sitä saa yksin myytyä..ja toisen naisen luohan tuo "mies" muutti.

tsempit sinulle myös!

[/quote]

Hitto mikä KP, onneksi sain asunnon pois. Maksatko itse lainan ? Miksi et saa sitä myydä? 

Vierailija
76/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni lähti ulkomaille, koska koki olevansa niin herkkä, ettei koskaan voisi irrottautua läheellä lapsistaan ja ex-vaimostaan. Pisin tauko tapaamisissamme oli 1.5v ja myöhemmin n.1-2v välein (kunnes kuoli nuorena). Isäni oli minulle todella rakas, tapaamisissa kaikki jatkui välillämme kuin ei eroa olisi ollutkaan. Toki ikävöin häntä tosi paljon ja voin kuvitella, että äidin oli vaikea joskus kestää suruni määrää. 

Olen onnellinen, että äitini salli minun tuntea isäni hänen erilaisuudestaan huolimatta. 

Vierailija
77/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt ihmeessä puhumassa lastenvalvojan kanssa tuo elatusmaksuasia kuntoon. Jotain semmoista siinä on, että jos ei ole elatussopimusta, niin kelasta ei saa sitä elatustukea, joten vaatii ehkä käräjöintiä ja siihen menee aikaa, mutta painostaapahan miestä. Voimia siihen.

Lapsia en antaisi heti nähdä.

Vierailija
78/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lasten tavata ( vaikka isovanhemmilla?) Älä kaada raivoa ja vihaa lasten kuullen miehen niskaan; siitä ei ole mitään hyötyä ja aiheuttaa lapsille vain hämmennystä. Heillä on oikeus olla iloinen isän tapaamisesta; heillä on van yksi biologinen isä tässä maailmassa. Mutta varoita etukäteen ettet tiedä milloin lapset tapaavat isän seuraavan kerran

Kohtele miestä asiallisesti mutta pidä etäisyys. Ja hoida elatusmaksut ja eroasiat kuntoon vaikka oikeusaputoimiston kautta. 

Vierailija
79/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne rahat teidän yhteisesti säästämiä sinne säästötilille, minkä mies tyhjensi? Jos oli, niin tee perkele rikosilmoitus. Samalla vaadit myös elatusmaksut juoksemaan välittömästi. Ihan uskomaton mies! Onko se vähäjärkinen tai jotain? Ei tuolla tavalla vaan voi häipyä ja jättää vaimoa tyhjän säästötilin kanssa kuseen! Puhumattakaan sitten lapsista! Jos lapset alkavat olla voiton puolella siitä surusta, että isi lähti, niin en antaisi todellakaan tulla siihen sotkemaan asioita uudestaan enää. Miksi olet noin kiltti sille? Toivota hornantuuttiin koko äijä.

Vierailija
80/169 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, Siinähän se on kun en nyt luota itseeni. Olen niin vihainen tällä hetkellä. Haluan satuttaa sitä yhtä paljon kun hän satutti meitä. Tämän takia en haluaisi tehdä minkäänlaista  päätöstä vielä. Hyvät neuvot tarvitaan nyt. Tekstareita on tullut pitkin iltaa, myös hänen vanhemmilta. (Ollaan heitä tavattu myös eron jälkeen, ovat auttaneet niin plajon) Heitä en halua loukata. Ei se heidän vika ole.

20, Lastenvalvojalla käyty. Oikeuteen viety, mutta kun ei saa haastettua. Patti tilanne !

AP