Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!

Vierailija
12.06.2013 |

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.

Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.

No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.

No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla  määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.

Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?

Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ilmoittelehan mikä siellä tilanne?

Vierailija
162/169 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrothan vielä kuinka asiat etenevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
164/169 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on takaisin linjoilla. No, tilanne jatkuu. Ex-mies on siis käyttänyt kaikki rahansa. Myös myyntivoitosta saadut rahat. Hän siis on tällä hetkellä täysin rahaton. Asuu vanhempiensa luona. Vanhemmat ei oikein tiedä mitä heidän tulisi tehdä. Jos aikuinen mies ei mene hoitoon, ja töitä ei voi kuulemma tehdä. 

Olen monta kertaa yrittänyt rauhallisesti sanoa, että hän saa maksuvapautuksen Kelasta. Ja minulle maksetaan elatusapua Kelasta. Kaikki hyötyvät tilanteesta.

Mies uhkaa nyt riitauttaa talon myyminen. Hän on sitä mieltä että hänelle kuuluu enemmän myyntivoittoa. No, puhuin lakimiehen kanssa, ja myyntivoitto on loppujen lopuksi laskettu hänelle eduksi. Koska alkupääoma, oli minun perintö jolle hänellä ei ollut mitään oikeutta. (merkitty testamenttiin). Tätä en ottanut huomioon aikaisemmin, ja hän sai tasan puolet. Vähennettiin säästötilin osuuden.

Mennään sitten oikeuteen ja rumaksi menee. Yritän koko ajan pysyä rauhallisena, mutta on todella hankalaa kun tekstiviestejä tulee koko ajan. Lapsia mies ei ole halua enää tavata. Tämä ahdistaa häntä liikaa. Rahaa pitäisi jostain saada, matkoille pitäisi taas päästä. Suomi on kuulemma ihan p.. stä.

Mikä tuota miestä vaivaa? Joo, hän on sairas, mutta miten sairas? En ole kertaakaan korottanut ääntä, tekstiviesteihin vastannut asiallisesti. Hän voitti rahaa eron yhteydessä, koska  minä pääsin helpomalla. Miten hänellä voi olla niin vaikea ymmärtää, että lapsilla on oikeus elatukseen. Varsikin kun Kelalla on näin hieno järjestelmä. Miksi meidän pitää mennä käräjäoikeuteen? Miksi hän lähti? Miksi hän ei voinut kertoa minulle, että hänellä on näin huono olo? Hirveästi kysymyksiä minun päässä pyörii. En varmaan saa ikinä vastauksia.

Ja, en todellakaan ota miestä enää takaisin. Olisin voinut rakastaa ja auttaa jos olisi ennen katoamis temppua puhunut asioista. Nyt en enää voi auttaa, ja tunnen häntä kohtaan vain sääliä. En enää jaksa edes olla vihainen, koska se ei hyödytä mitään.

AP

Vierailija
165/169 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, jatka samaan malliin. Vahvuutesi on kunnioitettavaa. Mies on sairas. Ota elatukset kelasta. Ne kuuluu teille!

Vierailija
166/169 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kyllä olevan sekaisin kuin mummoni käkikello. Mikä lie narsistintapainen minä-minä-tyyppi ja tyhmäkin vielä.. rahanahne paska taitaakin olla siellä päässä. Häviää oikeudessa ilmanmuuta. Pidä huolta että sulla on kaikki nimittely-, kauppakirja, ositus ym. dokumentit tallessa, myös omat ja lasten tiliotteet! Ja jos ex:lle on sattunut unohtumaan käyttöoikeus joihinkin tileihisi tai lasten tileihin, niin poista se...?

Tsemppiä sinulle, on hyvä että lapsilla on tasapainoinen äiti. Pidä yllä suhteita isän sukuun, isovanhemmatkin voivat olla lapsille tärkeitä.

terv. kolmen yh (minulla on hyvät suhteet entiseen anoppiini, ex  ei koskaan vie lapsia anopille kylään, ex:llä myös mielenterveysongelmia, syö lääkkeitä.)

Vierailija
167/169 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, täällä taas! No, nyt se ex keksi. Teki minusta lastensuojeluilmoituksen. Tulevat huomenna käymään meillä.

Nyt arvon mammat. Mitä minun pitäisi tehdä? Näytänkö heille kaiken. Miehen sähköpostit, tekstiviestit jne. Kannattaako päiväkodista pyytää lausuntoa.

Minua ei pelota, mutta ottaa päähän. Tulipa nyt sotku.

Vierailija
168/169 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kannattaa selittää tilanne ja näyttää nuo viestit. Päiväkodista en lähtisi lausuntoa pyytämään heti kättelyssä. Tsemppiä!

Vierailija
169/169 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas kertomaan uutisia.

Lastensuojeluilmoitus tuli ja meni. Ne loppujen lopuksi kävivät kahvilaa meillä, ja lähtivät pois. Ihan aiheeton ilmoitus.

Mies tuli sen verran järkiin, allekirjoitti sopimukset ja haki KELAlta maksuvapautuksen. Kela maksaa minulle nyt minimi summan. Ihan hyvin tullaan toimeen.

Ex sai jostain rahaa ja lähti taas jonnekin. Tällä hetkellä en tiedä missä on? Hän ei vastaa sähköpostiviesteihin, mutta ilmeisesti lukee ne. Poikien kanssa kirjoitetaan yhdessä viesti ja liitetään kuiva mukaan noin kahden viikon välein. Huomasin että lapsille tämä tekee hyvää. He haluavat kertoa isälle päivistä, ja autan heitä siinä.

Ex:an vanhemmat auttavat minua paljon, ja olen heille tosi kiitollinen kaikesta. Onneksi he jaksavat poikien kanssa.

Elän yksi päivä kerralla. Meillä on hyvä olla, pärjätään. Pahinta tässä on lapset, heillä on ikävä.

Kiitos tuesta kaikille.

AP