Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!

Vierailija
12.06.2013 |

Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.

Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.

No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.

No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla  määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.

Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?

Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:00"]

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin, että isä saa tavata lapsia. Olen nyt puhunut hänen kanssa ja lapset saavat tavata hänet nyt perjantaina. En halua kiristää lapsilla, mutta tiedän kuinka vaikea tämä tulee olemaan minulle ja lapsille.

Mutta olen todella hämmästynyt siitä kuinka välinpitämätön hän on meidän tunteita kohtaan, kuinka hän oikeasti ei välitä missä mennään. Järkytyin viesteistä jossa syyttää minua raha ahneeksi. Eli minun pitäisi yksin vastata meidän lasten elannosta. Hänen pitäisi saada matkustaa. Koska hän voi huonosti. Hän ilmoitti että jos tulen haastemiehen kanssa, niin hän lähtee. Hänen mielestä voidaan jatkaa näin, ja jos hänellä on joskus rahaa niin hän lähettää minulle. Mies on sitä mieltä, että jos hän kirjoittaa elatussopimuksen niin Kela alkaa häntä ahdistella. Hän ei halua ulosottoon. No yritin sanoa, että hän vaikka voisi saada nolla päätöksen, ja kuitenkin lapset saisivat vähäsen ylimääräistä.

No, näillä mennään nyt. Katsotaan mitä huominen tuo.

[/quote]

Tällä kertaa päästiin sentään toiselle sivulle, ennen kuin päädyttiin Porvooseen.

[/quote]

Hyvä se on huutaa provoa, kun oma mies ei ole tehnyt mitään pahaa. Minäkin uskoin, että minulla on hyvä aviomies, joka aina tulee kantamaan vastuun omista lapsista. Minua ei nyt liikuta se uskooko joku minua vain ei, yritän vaan taapertaa omalla tavalla. AP

[/quote]

Ja kaiken tuo kokemasi jälkeen suostut edelleen miehen pompoteltavaksi? Ei se mies lapsia ajattele tippaakaan vaan itseään. Etkä ajattele sinäkään.

Vierailija
102/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:36"]

No sovit tapaamisen, johon menetkin kaksin haastemiehen kanssa ja jätät lapset hoitoon.

Pidät nyt vain tiukasti kiinni siitä, että asiat hoidetaan kuntoon, sitten mies voi matkustella niin paljon kuin sielu sietää!! Ja alat kuulostamaan jo aika marttyyrilta.

Muista, että se on miehen ongelma ja miehen vastuulla, jos suuttuu asioitten kuntoon hoitamisesta niin paljon, että häipyy. Se on täysin MIEHEN vastuulla. Sinun vastuulla on vain hoitaa lapsillesi se elatus, tavalla tai toisella.

[/quote]

Tämä on voisi harkita, pitää puhua haastemiehen kanssa. En ole vielä lapsille kertonut, että isä on tullut takaisin. Onneksi hän ei tiedä missä lapset ovat hoidossa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaisi mielellään vapauden, rahansa, ja oikeuden viettää lasten kanssa aikaa silloin kun sattuu huvittamaan.

Vanhemmuus nyt on vähän muutakin.

Sääli on sairautta, ihan oikeasti ne elarit on pikku raha tuolla elämäntyylillä. Elämä on valintoja. Jos ei halua "kelaa ahdistelemaan" ja "ulosottoviranomaisia peräänsä" niin ehkä voisi miettiä mitä tekee, ettei näin tapahdu. Hankkii vaikka työpaikan?

Vierailija
104/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastemies mukaan, asiat kuntoon ja vanhemmuus sitten kun mies on siihen tarpeeksi aikuinen,. Aikuisten oikeasti, ryhtiä, nainen. Kun kerran joka tapauksessa saat paskan niskaas niin ota se edes niin että voit itseäs kunnioittaa ja saat miehen vastuuseen omasta osastaan.

Vierailija
105/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään soitat myös lastenvalvojalle ja kerrot tilanteen.

Vierailija
106/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:32"]

Ai miten niin. Miähän en tee muuta kun ajattelen lapsia. Kaikki vaihtoehdot ovat huonoja. En saa elatusmaksua, en anna tavata isää. Kun tässä ei ole mitään oikeata vastausta. Niin kun minua nyt haukutaan. Martyyri ei saa olla, aikuinen pitää ottaa vastuua. Lapsilla ei saa kiristää. Mitä minun sitten pitäisi tehdä? Lapset siis rakastavat omaa isäänsä.

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:00"]

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin, että isä saa tavata lapsia. Olen nyt puhunut hänen kanssa ja lapset saavat tavata hänet nyt perjantaina. En halua kiristää lapsilla, mutta tiedän kuinka vaikea tämä tulee olemaan minulle ja lapsille.

Mutta olen todella hämmästynyt siitä kuinka välinpitämätön hän on meidän tunteita kohtaan, kuinka hän oikeasti ei välitä missä mennään. Järkytyin viesteistä jossa syyttää minua raha ahneeksi. Eli minun pitäisi yksin vastata meidän lasten elannosta. Hänen pitäisi saada matkustaa. Koska hän voi huonosti. Hän ilmoitti että jos tulen haastemiehen kanssa, niin hän lähtee. Hänen mielestä voidaan jatkaa näin, ja jos hänellä on joskus rahaa niin hän lähettää minulle. Mies on sitä mieltä, että jos hän kirjoittaa elatussopimuksen niin Kela alkaa häntä ahdistella. Hän ei halua ulosottoon. No yritin sanoa, että hän vaikka voisi saada nolla päätöksen, ja kuitenkin lapset saisivat vähäsen ylimääräistä.

No, näillä mennään nyt. Katsotaan mitä huominen tuo.

[/quote]

Tällä kertaa päästiin sentään toiselle sivulle, ennen kuin päädyttiin Porvooseen.

[/quote]

Hyvä se on huutaa provoa, kun oma mies ei ole tehnyt mitään pahaa. Minäkin uskoin, että minulla on hyvä aviomies, joka aina tulee kantamaan vastuun omista lapsista. Minua ei nyt liikuta se uskooko joku minua vain ei, yritän vaan taapertaa omalla tavalla. AP

[/quote]

Ja kaiken tuo kokemasi jälkeen suostut edelleen miehen pompoteltavaksi? Ei se mies lapsia ajattele tippaakaan vaan itseään. Etkä ajattele sinäkään.

[/quote]

Vierailija
107/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan kannattaa tehdä niinpäin, että tapaaminen siellä isovanhemmilla. Olet itse paikalla ja lähdette vaikka klo 15 lasten kanssa pois. Haastemies on ovella 15.01 juuri kun olet saanut lapset autoon pakattua. 

Sun ei mun mielestä kannata puhua raha-asioista pätkääkään miehen kanssa. Se asia etenee haastemiehen ja käräjäoikeuden kautta.

Vierailija
108/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 23:13"]

Lapsen tapaaminen ja elatusmaksut ovat erillisiä asioita.Ei niitä pidä sotkea keskenään.

Tapaamisista ja yhtyedenpidoista vanhemmat ovat vastuussa lapsilleen ja raha-asioista toisilleen.

[/quote]

Eiköhän se isä ole vastuussa elatusmaksuista juuri niille lapsilleen, joita varten se raha ylipäätään on. Lasten äiti tosin saa rahan ja käyttää sen parhaaksi katsomallaan tavalla.

Kuulostaa ihan "rusinat pullasta", jos pitäisi antaa tavata lapsia, mutta väliäkö sillä onko heidän elatuksensa kunnossa. Ukko huitelee maailmalla ja tulee silloin tällöin leikkimään ihanaa rakastavaa isukkia. Vähintä mitä mies voisi tehdä on laittaa nuo maksut kuntoon ihan vain osoituksena siitä, että lapset ovat hänelle tärkeitä.

Vierailija
109/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:13"]

No jos olet niin lässykkä hölmö lapanen että annat miehen vaan "matkustella" koska hän "voi huonosti" eikä "halua ulosottoon", niin sittenhän sinä ja lapset kärsitte taloudellisen vahingon nahoissanne. Tyhjän saa pyytämättäkin, ja miehesi käyttää kyllä sinua näköjään hyväkseen niin paljon kuin vain suinkin annat ja niin kauan kuin sinä annat.

Ne elatusmaksut ovat poissa lastesi turvallisuudesta. Vaikka teillä nyt olisikin kaikkea mitä tarvitte, tilanne muuttuu jos sinulle tulee sairautta, tai lapsilla, opiskelemaan lähtöä ja muuta. Hae ne siltä mieheltä ja säästä. Sano että sinäkin voit huonosti etkä halua ulosottoon.

[/quote]

Tämä se pulma onkin. Jos tuon haastemiehen paikalle, hän lähtee ja lapset saavat nähdä vihaisen isän. Äiti ajoi hänet pois. Jos en tuo haastemiestä paikalle, lapset ja isä saavat tavata. Eli joudun taas kerran luopumaan omista tarpeista.

Minä kerään vaan marttyyripisteitä ja en pääse niitä lunastamaan. Ihan sama mitä teen niin teen väärin. On niin paska olo ja töissä pitäisi olla.

[/quote]

Voi AP. Kamala tilanne. Mielestäni kuitenkin sinulla on totaalinen oikeus elatusapuun varsinkin miehesi aivan törkeän käytöksen jälkeen ja uskon että lapset tulevat näkemään asian samoin. Jos ei nyt, niin varmasti aikuisina. Ei pidä pelätä että lapset näkevät sinut joka heitä hoiti, oli paikalla ja välitti paholaisena tässä tilanteessa sen takia että vaati isältään rahallista apua heidän kasvattamiseen. Hän kontrolloi tilannetta täysin sanomalla että jos tuot haastemiehen niin lähtee. Tuo on kiristystä. Nyt on sinun vuorosi ottaa ohjat käsiin ja et anna hänelle yhtään enempää valtaa. Vaadit ne rahat jotka ovat lastesi, jos lähtee niin lähtee. Se on hänen valintansa ja sinä et voi sille mitään. Jos hän lähtee hän itse valitsee rahan ja matkustamisen lastensa näkemisen sijasta. Ei halua ulosottoon, vai? No olisi ajatellut tätä ennen kuin tuhlasi lastensa rahat matkusteluun. Se ei ole sinun ongelmasi. Tsemppiä!

Vierailija
110/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehen vanhemmat ovat miehen käytöksestä ja siitä ettei miehen tarvitsisi maksaa mitään, koska ei ole rahaa eikä halua joutua ulosottoon jne.? Saatko heiltä tukea vai ovatko miehen puolella ja sitä mieltä että miehen pitäisi saada matkustella (koska sillä on paha olo)? Lapsien tunteista viis. Eihän heidän pahaolonsa haittaa, kunhan aikuisella miehellä on vain kaikki hyvin. Niinkö se menee AP?

Parempi, jos lapset tietävät millainen heidän isänsä oikeasti  on eikä heille maalailla ruusuista kuvaa miehestä, joka on todella itsekäs. Jos nyt annat periksi miehelle, saat antaa jatkossakin. Nythän tässä yritetään kaikin tavoin miellyttää miestä, joka uhkailee ettei suostu tapaamaan lapsia, jos joutuu vastuuseen taloudellisesti. Mitähän menetettävää lapsilla on tällä hetkellä, jos eivät tapaa isäänsä, joka kohta lähtee taas huitelemaan?

Vierailija
111/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:28"]

Mitä mieltä miehen vanhemmat ovat miehen käytöksestä ja siitä ettei miehen tarvitsisi maksaa mitään, koska ei ole rahaa eikä halua joutua ulosottoon jne.? Saatko heiltä tukea vai ovatko miehen puolella ja sitä mieltä että miehen pitäisi saada matkustella (koska sillä on paha olo)? Lapsien tunteista viis. Eihän heidän pahaolonsa haittaa, kunhan aikuisella miehellä on vain kaikki hyvin. Niinkö se menee AP?

Parempi, jos lapset tietävät millainen heidän isänsä oikeasti  on eikä heille maalailla ruusuista kuvaa miehestä, joka on todella itsekäs. Jos nyt annat periksi miehelle, saat antaa jatkossakin. Nythän tässä yritetään kaikin tavoin miellyttää miestä, joka uhkailee ettei suostu tapaamaan lapsia, jos joutuu vastuuseen taloudellisesti. Mitähän menetettävää lapsilla on tällä hetkellä, jos eivät tapaa isäänsä, joka kohta lähtee taas huitelemaan?

[/quote]

Miehen vanhemmat ovat ollut minulle tähän saakka ihana tuki. He ei ymmärrä miksi heidän poikansa toimii näin. Tosin se on heidän lapsi. Hän on heille kertonut pahasta olosta, ja he yrittävät häntä auttaa. Minun lapset ovat ne jotka kärsivät. Heillä on isää ikävä. Kun nyt tietäisin mitä tehdä, auttaako jos tapaa vai ei? Koska en todellakaan usko, että mies jää tänne. Hän kuulemma ahdistuu.

Puhuin juuri haastemiehen kanssa, ja he yrittävät tavoittaa sitä huomenna.Lastenvalvojaa en saanut puhelimella kiinni. Huomenna ollaan siis menossa tapamaan isää. Toivottavasti haastemies tulee myöhemmin paikalle. Onneksi on vapaa päivä huomenna.

52, olet oikeassa. Minä en saa kiristää lapsilla ja rahalla, mutta mies ilmeisesti saa. Perhana!

Vierailija
112/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 siis AP

Vierailija
113/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hokevat kuinka isällä on oikeus tavata lapsiaan (minun mielestäni EI ole, kaiken tämän jälkeen), mutta eikö oleellisempaa olisi pohtia haluavatko lapset tavata isäänsä?

Vierailija
114/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:41"]

Kaikki hokevat kuinka isällä on oikeus tavata lapsiaan (minun mielestäni EI ole, kaiken tämän jälkeen), mutta eikö oleellisempaa olisi pohtia haluavatko lapset tavata isäänsä?

[/quote]

Lapset ei vielä tiedä, että isä on tullut takaisin. Ne ovat vielä niin "pieniä" ja haluaa ihan varmasti tavata isänsä. Ex mieheni oli tosi ihana isä, kunnes teki tämän tempun. Mutta se ei ole enää sama mies. Hän on täysin välinpitämätön, kylmä ja ennenkaikkea ilkeä. En edes tiedä miten hän lasten kanssa toimii nyt, koska tapaamista ei ole ollut.

Kyllä me nyt huomenna mennään sinne. Istun ulkopuolella ja odotan sen ajan. En halua olla paikalla, koska voin sanoa jotain pahaa. En tiedä pyydänkö jonkun ulkopuolisen mukaan.

Vierailija
115/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se haastemies on ulkopuolinen... :P Ei vaan, HYVÄ, että laitoit tuon asian eteenpäin. Jos ne elarirahat tuntuvat "likaisilta", niin sä voit ne vaikka säästä erillisille tileille ja antaa lapsille kun nämä muuttavat pois kotoa omilleen. Silloin niitä rahoja viimeistään tarvitaan. Tai johonkin ajokorttiin tms. On ihan lasten etu, että karhuat nämä LAPSILLE KUULUVAT rahat heille.

Vierailija
116/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:46"]

Kolmonen, lapsilla oli todella vaikea se edellinen lähtö. Niin se oli minullekin, mutta lapset todella kärsi asiasta. Lapset todella pelkäsi, että minäkin lähden. Kun piti mennä töihin, he itkivät, yöllä huusivat. Nyt parempi, nukkuvat yönsä, tietävät että tulen aina kotiin. Kuka olisi se valvoja? Minä en halua, koska en tiedä miten suhtaudun. 

Elatusmaksut on sitten todella hankala juttu. Kun haluaa pakoilla, niin se onnistuu. Hitto olisi pysynyt pois. 

4, Tsemppiä. Luulin että olen ainoa.

[/quote]

niin luulin minäkin! ja luulin että se on vaan vitsi,että mies lähtee ns. ostamaan tupakkia,ja jää sille tielleen! multa se vei vielä luottotiedot,joten olen tämän asunnon vankinakin,(liian iso ja velkaa paljon) kun en sitä saa yksin myytyä..ja toisen naisen luohan tuo "mies" muutti.

tsempit sinulle myös!

[/quote]

Hitto mikä KP, onneksi sain asunnon pois. Maksatko itse lainan ? Miksi et saa sitä myydä? 

[/quote]

anteeksi,että vastaus kesti..juu maksan. ja sen takia en voi myydä tätä,kun on laina kummankin nimissä,eikä exä lupauksistaan huolimatta ole laittamassa tätä myyntiin..

Vierailija
117/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:46"]

Kolmonen, lapsilla oli todella vaikea se edellinen lähtö. Niin se oli minullekin, mutta lapset todella kärsi asiasta. Lapset todella pelkäsi, että minäkin lähden. Kun piti mennä töihin, he itkivät, yöllä huusivat. Nyt parempi, nukkuvat yönsä, tietävät että tulen aina kotiin. Kuka olisi se valvoja? Minä en halua, koska en tiedä miten suhtaudun. 

Elatusmaksut on sitten todella hankala juttu. Kun haluaa pakoilla, niin se onnistuu. Hitto olisi pysynyt pois. 

4, Tsemppiä. Luulin että olen ainoa.

[/quote]

niin luulin minäkin! ja luulin että se on vaan vitsi,että mies lähtee ns. ostamaan tupakkia,ja jää sille tielleen! multa se vei vielä luottotiedot,joten olen tämän asunnon vankinakin,(liian iso ja velkaa paljon) kun en sitä saa yksin myytyä..ja toisen naisen luohan tuo "mies" muutti.

tsempit sinulle myös!

[/quote]

Hitto mikä KP, onneksi sain asunnon pois. Maksatko itse lainan ? Miksi et saa sitä myydä? 

[/quote]

anteeksi,että vastaus kesti..juu maksan. ja sen takia en voi myydä tätä,kun on laina kummankin nimissä,eikä exä lupauksistaan huolimatta ole laittamassa tätä myyntiin..

[/quote]

Eiks tähän voi hakee mitään oikeuden päätöstä tms? Toihan on ihan kohtuuton tilanne!! :O Tai voisitko pakottaa miehen ostamaan sulta sen puolikkaansa?

Voi vittu millaisia kusipääluusereita sitä olemassa onkin!!

Vierailija
118/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 Tuosta tilanteesta pääsee eroon ottamalla yhteyttä asianajajaan ja hakemaan oikeudelta yhteisomistuksen purkua. Älä nyt tyhmä ole ja lahjoita ex-miehelle kuukausittain isoa summaa maksamalla lainaa yksin.

Vierailija
119/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, Pakko sanoa. Olet TÄYDELLINEN vässykkä. Oikea heittopussi. Exäsi tekee mitä huvittaa ja sä makselet lainat, elätät lapset yms.

Vähän itsekunnioitusta miten sinua ja perhettäsi saa kohdella. En edes sylkisi exääsi päin. Vittu mikä pelle jätkä.

Vierailija
120/169 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 10:08"]58 Tuosta tilanteesta pääsee eroon ottamalla yhteyttä asianajajaan ja hakemaan oikeudelta yhteisomistuksen purkua. Älä nyt tyhmä ole ja lahjoita ex-miehelle kuukausittain isoa summaa maksamalla lainaa yksin.[/quote]

No hyvä, että tällekin on joku keino olemassa!! Nyt vaan sitten toimimaan!!