Mitä mä nyt teen? Mies tulikin takaisin!
Olen jo aikaisemmin kirjoittanut siitä kun mies otti ja lähti. Hän vaan hävisi yhtenä päivänä. Oli tyhjentänyt säästötilin ja myynyt auton. Jätti minulle sähköpostin missä kertoi lähtevänsä. Samalla sähköpostilla hän ilmoitti missä valtakirja talon myymistä varten löytyy. No, olin rahaton, järjestin joulun, kärsin sähkökatkoksesta (10 päivää). Sain talon myytyä, muutettiin lasten kanssa (silloin 4v ja 6v) uuten asuntoon.
Olen nyt ollut 1,5 vuotta yksin kahden lapsen kanssa. Miehestä on vaan pieniä tietoja. Milloin se oli etelä-amerikassa, thaimaassa jne.
No ollaan poikien kanssa saatu arki toimimaan, helppoa tämä ei ole ollut. Kolmistaan vietetty jo kaksi joulua ja yhden kesäloman. Pojat ovat sopeutuneet siihen, ettö Isä ei enää asu meillä. Olen kaikkeni tehnyt jotta lapset muistaisivat isää hyvällä. Olen jotenkin vaistonut että se tulee takaisin.
No eilen tuli sitten tekstari. - Meidän pitäisi varmaan puhua? No, shit Sherlock, meidän olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. No suostuin tapamaan häntä tänään lounaalla. Nyt hän yhtäkkiä haluaisi tavata lapsia, olla heidän kanssa. Mies ei tiedä jääkö suomeen, lähteekö taas kesän jälkeen uudestaan jonnekin. Hitto sanon minä, millä h....tin oikeudella hän saa tulla määräämään tapamisia, varsinkin kun ei edes tiedä aikooko jäädä tänne. No, olin rauhallinen ja lupasin miettiä asiaa. Kun yritin puhua elatusmaksuista, hän sanoi suoraan että ei ole rahaa. V..tu, ei ole rahaa. Mutta rahaa on matkustaa ympäri maailmaa.
Olen niin vihainen ja en tiedä miten minun pitäisi toimia. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko se oikea ratkaisu jos lapset taas pettyy kun mies taas kyllästyy ja lähtee? Entäs minun tunteet? Miksi minä en saa olla vihainen? Miksi minun pitäisi olla aikuinen?
Suurin kysymys on nyt, annanko miestä tavata lapsia vain estänkö? Mitään tapaamissopimusta ei ole, minulla yksinhuoltajuus koska mies ei ole ollut tavattavissa? Mitä mä nyt teen ???
Kommentit (169)
Miten meni retki? Olet tehnyt oikean valinnan kun laitat miehen vastuuseen. Toivottavasti hänen vanehmpansa myös ymmärtävät etteivät lainaisi/antaisi rahaa vaan nimenomaan käskisivät hoitoon! Selittäisin lapsille suorilla asiat miten on, kyllä ne aika paljon jo ymmärtävät asioita. Salailu pahasta. Itsellä juuri tuollainen isä oli joka syyllisti äitiä kaikesta ja oli muka välittävinään meistä lapsista, aikuisempana tein omat johtopäätökset asioista ja huomasin kuinka oikeassa äiti oli ( lapsena halusin uskoa isää ja hänen lupauksiaan, jotka aina oli silkkaa valhetta) . se sattuu nyt, mutta kun ikää tulee ja ymmärtää asioita, ne saavat oikeat mittasuhteet sitten. Meilläkin isä tuhlasi kaikki perinnöt ym. itseensä, ei välittänyt meistä pätkääkään...mutta rauha hänen muistolleen :) kuoli nuorena juuri elämäntapojensa ja valintojensa vuoksi..
Nääh, tää tais olla provo ku ap ei enää tuu kertomaan mitään :(
Pitäiskö hänen olla täällä kertomassa väliakatietoja kaiken tuon häslingin keskellä vai?
-Matkamies Mikko
miten ap:lla nyt menee, olisi kiva kuulla miten asiasi ovat edenneet ja onko tilannetta saatu rauhoittumaan mitenkään. kerrohan kuulumisia taasen, tuota aikaa vierähtänyt jo tovi taasen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 09:22"]
Ihanaa sain nukuttua hyvin viime yön. Lapset vierellä ja nukuttiin oikein siikeesti. Exän äiti soitti eilen illalla ja kertoi, että mieheni suunnittelee lähtöä. No, sitä osasin arvata, mutta sillä ei ole enään mitään merkitystä. Nyt saan asiat kuitenkin jollain tavoin eteenpäin. Sain myös tietää, että mieheni yrittää lainata rahaa vanhemmilta. He tosin ei pysty/halua antaa hänelle rahaa. He haluaisi hänet hoitoon.
En tiedä minkälaisen diagnoosin hän saisi, muuta kuin itsekeskeinen, ilkeä paskiainen.
Lapsille puhuin pitkään eilen, ja yritin kertoa mitä isälle oikeasti on tapahtunut. Lapset ovat ihania, haluavat ostaa sille lääkettä. Puhuttiin pitkään asiasta. Tänään tehdään retki ja yritetään palata normaali päivärytmiin.
Mies oli vielä yöllä laittanut usean tekstarin. Olen säästänyt kaiken ja huomenna vien omalla juristille tiedot.
Kyllä se tästä lähtee, yksi päivä kerralla. Nyt on hyvä aamu aloittaa uudestaan.
AP
[/quote]
Sulla on ihana asenne, pysy vahvana :) Hurjasti tsemppiä ja voimia tulevaan!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:19"]
10, Siinähän se on kun en nyt luota itseeni. Olen niin vihainen tällä hetkellä. Haluan satuttaa sitä yhtä paljon kun hän satutti meitä. Tämän takia en haluaisi tehdä minkäänlaista päätöstä vielä. Hyvät neuvot tarvitaan nyt. Tekstareita on tullut pitkin iltaa, myös hänen vanhemmilta. (Ollaan heitä tavattu myös eron jälkeen, ovat auttaneet niin plajon) Heitä en halua loukata. Ei se heidän vika ole.
20, Lastenvalvojalla käyty. Oikeuteen viety, mutta kun ei saa haastettua. Patti tilanne !
AP
[/quote]
Nyt saa haastettua kun ukko Suomessa. Ota siksi aikaa vaikka saman katon alle ja feikkaa, jotta haastemies saa haasteen toimitettua ja kun haaste toimitettu, potkaise paskaläjä välittömästi pihalle. Tai sovit tapaamisen miehen kanssa ja ilmoitat haastemiehelle, missä ja milloin tapaatte, jotta tietää oikean ajan ja paikan, minne haaste toimittaa.
Niin pahasti on sinua silmään kustu.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 15:26"]
AP, täällä taas! No, nyt se ex keksi. Teki minusta lastensuojeluilmoituksen. Tulevat huomenna käymään meillä.
Nyt arvon mammat. Mitä minun pitäisi tehdä? Näytänkö heille kaiken. Miehen sähköpostit, tekstiviestit jne. Kannattaako päiväkodista pyytää lausuntoa.
Minua ei pelota, mutta ottaa päähän. Tulipa nyt sotku.
[/quote]
Otat ihan rauhallisesti, kyllä ne sosiaali-ihmiset huomaavat heti, mistä on kyse. Sulla ei ole mitään salattavaa eikä siis myöskään mitään pelättävää. Sähköpostit ja tekstarit voit näyttää, tietävätpähän sitten, millaisen ihmisen kanssa joudut olemaan tekemisissä.
Tässä on taas kerran täydellinen esimerkki miesten ajattelumaailmasta eli heiltä ei saa vaatia yhtään mitään. Mies päättää lähteä, mies päättää ottaa rahat, mies päättää olla tapaamatta lapsia ja tietenkään mieheltä ei saa vaatia mitään selitystä tai asioiden selvittelyä. Sitten hupsistakeikkaa, mies haluaa takaisin, haluaa tavata lapset ja tietenkään mieheltä ei saa edelleenkään vaatia elatusta.
Mikä paska. Ei tuollainen ole mies, vaan munaton vinkuja.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 10:24"]
Tässä on taas kerran täydellinen esimerkki miesten ajattelumaailmasta eli heiltä ei saa vaatia yhtään mitään. Mies päättää lähteä, mies päättää ottaa rahat, mies päättää olla tapaamatta lapsia ja tietenkään mieheltä ei saa vaatia mitään selitystä tai asioiden selvittelyä. Sitten hupsistakeikkaa, mies haluaa takaisin, haluaa tavata lapset ja tietenkään mieheltä ei saa edelleenkään vaatia elatusta.
Mikä paska. Ei tuollainen ole mies, vaan munaton vinkuja.
[/quote]
Samaa mieltä. AP on ollut ihailtavan kärsivällinen tilanteessa.
Itse antaisin anteeksi, jos hän sitä haluaa. Lapsilla oikeus isään ja avioliitto on pyhä.Jos et ole pettänyt miestäsi hänen poissa ollessaan olet mielestäni täysin syytön ja voitte hyvällä omallatunnolla jatkaa elämää! t. elämän kokenut
up