Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monella vanhemmalla miehellä ei ole ystäviä?

Vierailija
07.04.2024 |

Vaikuttaa menevän niin että vanhemmilla rouvilla on aina liuta ystävättäriä joiden kanssa käyvät kahvilla ja taidenäyttelyissä yms. Vanhemmilla miehillä ei tunnu olevan saman tyyppisiä ystävyyssuhteita. Oletteko huomanneet saman?

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset miehet vanhemmiten keskittyy rouvansa miellyttämiseen ja puuttuu miesten kesken toverillisuus ihan kokonaan. Muutenkin suomalaiset on äärimmäisen epäsosiaalinen kansa. Puuttuu kokonaan kulttuurista sosiaalinen kanssakäynti muuta kuin työtä varten. Tärkeää on viina ja televisio.

Vierailija
2/194 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on miehelle susi.

Suomessa enemmänkin ja sellainen avoin perseily on sallittua mistä ulkomailla saisi nopeasti tuuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valinnut elämäntapani. En osaa siis muiden puolesta vastata. En ole koskaan tarvinnut ystäviä joten varmaan olen jonkun mielestä hieman outo. Minulle riittää että joskus vaihdan sanan tai kaksi parin puolitutun kanssa. Syy voi olla ehkä siinä etten jaksa kuunnella enkä höpistä turhanpäiväisistä asioista ja ottaa kantaa typeriin asioihin. Näin pääsen helpommalla.

Erakko.

Vierailija
4/194 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valinnut elämäntapani. En osaa siis muiden puolesta vastata. En ole koskaan tarvinnut ystäviä joten varmaan olen jonkun mielestä hieman outo. Minulle riittää että joskus vaihdan sanan tai kaksi parin puolitutun kanssa. Syy voi olla ehkä siinä etten jaksa kuunnella enkä höpistä turhanpäiväisistä asioista ja ottaa kantaa typeriin asioihin. Näin pääsen helpommalla.

Erakko.

Ehkä näinkin voisi sanoa ainakin osittain 😀

Vierailija
5/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit alkavat kuolla siinä 50 ikävuoden kieppeillä ja mitä enemmän omaa ikää kertyy sen vähemmän kavereita.

Vierailija
6/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun ryyppäys ei enää kiinnosta ja urheillakaan ei jaksa kuten nuorena, no ei miehillä enää oikein ole mitään yhteisiä asioita joiden äärellä yhdessä kokoontua. Vähän stereotyyppisesti mutta näin kutakuinkin.

Seitsemänkymppinen isäni sanoo tätä samaa, että jos baariin lähtisi niin sieltä niitä kavereita löytyisi, mutta ei kiinnosta.

Vierailija
7/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä ilmiö näkyy jo 35v eteenpäin.

Se johtunee siitä että kaverit perheellistyy eikä jää aikaa samalla tavalla kavereille. Vanhemmilla miehillä ne kaverit kupsahtaa pois 50+ ikäisinä.

Vierailija
8/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Mielensäpahoittajaa?

Vierailija
9/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta pätkääkään nähdä ystäviä/kavereita muuten kuin liikunnan parissa tai ryypätessä.

M59

Vierailija
10/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit alkavat kuolla siinä 50 ikävuoden kieppeillä ja mitä enemmän omaa ikää kertyy sen vähemmän kavereita.

Kaverit tulee ja menee. Vanhemmiten ei enää tule koska kun tulee mittariin 30-40v menee kaikki ovet kiinni. Olisi hyvä että eläkeikä olisi 40v jotta voisi häippästä inhimilliseen vähemmän miesvihaa täynnä olevaan maahan.

Vierailija
11/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on keskenään kavereita, naiset "ystäviä".

Vierailija
12/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun ryyppäys ei enää kiinnosta ja urheillakaan ei jaksa kuten nuorena, no ei miehillä enää oikein ole mitään yhteisiä asioita joiden äärellä yhdessä kokoontua. Vähän stereotyyppisesti mutta näin kutakuinkin.

Näinpä tuo pitkälti menee. Lisäksi työ ja mahdollinen perhe imee voimat osalta miehistä ja perheettömät sopivat huonosti perheellisten kuvioihin. Miehille pitää olla joku syvempi suhde ja tapaamisten tarkoitus, jotta aikaa ja viitseliäisyyttä enää keski-iässä liikenee. Varmaan suomalaisten miesten epäsosiaalisuus on vain korostunut koronan jälkeen monien huomatessa antisosiaalisuuden autuuden. Itsellä ainakin on loppunut sosiaalinen elämä lähes täysin osan kavereista saatua lapsia, osan muutettua muualle sekä osan vain jäätyä, kun ryypiskely on ainoa ajanviettomuoto ja minkään muun ehdottelu on turhaa. Jokunen naispuolinen kaveri on jäänyt ja he pitävät myös ihan itse yhteyksiä, eikä tarvitse väkipakolla yrittää jonnekin mukaan kangeta. 

Vierailija
13/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen ja myös suomimies on katoamassa.

lox

Vierailija
14/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koska eivät kaipaa sellaisia? Itse olen tosin nainen, mutta en minäkään kaipaa. Lapsuuden jälkeen ei ole ollut kavereita tai ystäviä, koska en ole sellaisia mitenkään halunnut tai kaivannut. Viihdyn yksin parhaiten.

Vierailija
15/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kavereita? 

Minua rehellisesti rasittaa ihmisten seura ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä rasittavampaa ihmisten seura on.

En kaipaa ystäviä/kavereita ja jos joskus jonkun näkee se rasittaa enemmän kuin antaa. 

Ja olen siis nainen.

Etkö tajunnut, mitä tässä ketjussa kysyttiin? Ketään ei kiinnosta, miten sinä elät. Lue aloitus uudelleen.

Vierailija
16/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän toisinpäin. Minulla on noin 4 ystävää (toki kavereita enemmän) joita tapaan epäsäännöllisesti ja mun miehellä yli 20 (ja tuttuja monta sataa). Mies tulee toimeen lähes kaikkien kanssa ja minä taas en kun en edes halua olla monen kanssa tekemisissä. Ollaan 50+.

Vierailija
17/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä ilmiö näkyy jo 35v eteenpäin.

Se johtunee siitä että kaverit perheellistyy eikä jää aikaa samalla tavalla kavereille. Vanhemmilla miehillä ne kaverit kupsahtaa pois 50+ ikäisinä.

Ei ne viisikymppiset mihinkään vielä kupsahtele, kun miesten eliniänodote on Suomessa lähemmäs 80v. Ja perheellistyyhän naisetkin ihan samalla tavalla, usein vieläpä löytävät uusia ystäviä lastensa harrastusten tai menojen kautta.

Viiskymppisten syntymäikäluokasta on n. 10% kuollut.

On sekin jo jotain ja tahti kiihtyy, vaikkei toki tätä kaverittomuutta selitö.

Vierailija
18/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin. Kun lopetin alkoholin kokonaan, niin harventu se porukka. Sitten sitä välillä näki kavereita ja se harveni aina vaan. Sitten sitä huomas, että kavereita harventuu, kun juonut ittensä hengiltä ja ne ketkä on hengissä, niin makaa kotona masentuneena ja valittaa elämänsä kurjuutta. Mun elämässä on kyllä 2 ystävää ketkä myös lopettanut alkon ja he ovat lopettaneet sen takia, koska meidän yhteiset kaverit on kuollut juomiseen ja sydäreihin jne, niin he pysähtyivät. Näitäkin näen kerran viikossa, koska käydään pelaa tennistä tai golffaamassa. Mutta toi näkeminen riittää minulle. Olaan vasta 47v.

Vierailija
19/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat valitsee keitä ovat ne "yhteiset perhetutut" eli miehen omat kaverit jäävät toiselle sijalle. Lopulta kaveruus vaan hiipuu, ehkä soitellaan kerran kaksi vuoteen. 

Vierailija
20/194 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit tulee ja menee. Vanhemmiten ei enää tule koska kun tulee mittariin 30-40v menee kaikki ovet kiinni. Olisi hyvä että eläkeikä olisi 40v jotta voisi häippästä inhimilliseen vähemmän miesvihaa täynnä olevaan maahan.

Afganistaniinko ajattelit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan