Kertoisitko 5v että hänen velipuolensa annettu adoptioon?
Kertoisitko vai et? ja jos kertoisit niin missä iässä?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:48"]
Ei hätää. Jos se adoptioon annettu sieltä tupsahtaa oven taakse, niin ei se halua muuta tehdä, kuin haukkua sut pystyyn ja kysyä, että mikä vittu sua riivaa ja miks en riittänyt. Ei se halua puolikkaisiin pikkusisariin siinä vaiheessa tutustua pätkääkään. Kunhan tulee paskomaan sun sydämeen.
Tai siis niin itse meinasin tehdä, kun täytin 18. En vain löytänyt äitiäni ja olin aika perhanan katkera. Nyt se on tasoittunut, mutta mikäli oikeasti huoli on, että skidi tulee oven taakse, niin varaudu siihen, ettei kohtaaminen ole lämmin!
[/quote]
Noin ei varmaan käy koska meillä avoin adoptio ja juuri tänään facen kautta hänen kanssaan juttelin eikä sanonut mitään pahaa.
[/quote]
Kyllä sillä painavia kysymyksiä silti on, joita se haluaa kasvotusten esittää. En ihan ekana ottaisi sitä 5-6 veetä mukaan tapaamiselle, kun ei ole mitään takuita, että 18 v jaksaa pysyä rauhallisena, jos kuulee jotain, mikä ei hänen kuvitelmiinsa sopinut. Tietenkin se on päässään rullannut kaikki mahdolliset "siks mua ei haluttu" ja mikäli tilanne onkin ollu vaan " no olin koulussa ja et oikeen sopinut tilanteeseen", niin sillä saattaa palaa hihat. Selvittele nyt ensin sen kanssa kasvotusten asioita ja mikäli yhteydenpito meinaa lisääntyä, niin sitten sille "ihan oikeasti omalle" mukulalle voi kertoa.
Kertoisin varmaan tässä iässä missä nyt olen, 35-vuotiaana. Lapsen parhaasta vastaanottoiästä tuossa vaiheessa en osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:53"]
Mistä sä olet niin varma että se 18v haluaa sua tulla tapaamaan? Tunnetko hänen nykyisen perheensä? Mistä tiedät missä lapsesi edes on?
[/quote]
Tunnen ja meillä avoin adoptio ja tiedän missä asuvat,työskentelevät,ollaan facessa kavereita yms.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:55"]
Ei hätää. Jos se adoptioon annettu sieltä tupsahtaa oven taakse, niin ei se halua muuta tehdä, kuin haukkua sut pystyyn ja kysyä, että mikä vittu sua riivaa ja miks en riittänyt. Ei se halua puolikkaisiin pikkusisariin siinä vaiheessa tutustua pätkääkään. Kunhan tulee paskomaan sun sydämeen.
Tai siis niin itse meinasin tehdä, kun täytin 18. En vain löytänyt äitiäni ja olin aika perhanan katkera. Nyt se on tasoittunut, mutta mikäli oikeasti huoli on, että skidi tulee oven taakse, niin varaudu siihen, ettei kohtaaminen ole lämmin!
[/quote]
Noin ei varmaan käy koska meillä avoin adoptio ja juuri tänään facen kautta hänen kanssaan juttelin eikä sanonut mitään pahaa.
[/quote]
Kyllä sillä painavia kysymyksiä silti on, joita se haluaa kasvotusten esittää. En ihan ekana ottaisi sitä 5-6 veetä mukaan tapaamiselle, kun ei ole mitään takuita, että 18 v jaksaa pysyä rauhallisena, jos kuulee jotain, mikä ei hänen kuvitelmiinsa sopinut. Tietenkin se on päässään rullannut kaikki mahdolliset "siks mua ei haluttu" ja mikäli tilanne onkin ollu vaan " no olin koulussa ja et oikeen sopinut tilanteeseen", niin sillä saattaa palaa hihat. Selvittele nyt ensin sen kanssa kasvotusten asioita ja mikäli yhteydenpito meinaa lisääntyä, niin sitten sille "ihan oikeasti omalle" mukulalle voi kertoa.
[/quote]
Ja et silti ole hänen kanssaan missään muussa tekemisissä vaan odottelette siihen asti kun hän 18-vuotiaana ehkä tupsahtaa ovellenne? Aika erikoista, täytyy todeta
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:25"]
Nrolle 18 nykyinen mieheni ei halua että pidän enemmän yhteyttä.
[/quote]
Ahaa. Eli sä et pidä yhteyttä omaan lapseesi koska miehesi ei siiä tykkää? Miten se lapsi voi tulla teidän ovelle ja miten sille 5-vuotiaalle voi kertoa sisaruksesta jos miehesi ei pidä siitäkään? Ihan outo juttu ja oudommaksi menee...
Olisin kertonut jo aikoja sitten, niin ettei asiasta edes olisi tullut mörkö. Olit varmaan liian nuori tms hoitamaan lasta. Sen olisi voinut sanoa nuoremmalle syyksi esim
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:28"]
Olisin kertonut jo aikoja sitten, niin ettei asiasta edes olisi tullut mörkö. Olit varmaan liian nuori tms hoitamaan lasta. Sen olisi voinut sanoa nuoremmalle syyksi esim
[/quote]
Täh? Miksi pienen lapsen päätä pitää sekoittaa tuollaisella asialla? Mitä se sen pikkulapsen elämään edes kuuluu, vanhempana asian voi jotenkin ymmärtää ja siitä voi jutella mutta miten 5v tai pienempi ymmärtää että äiti on antanut vauvan pois? Alkaa vielä pelkäämään että hänetkin annetaan pois.
No meillä todellakin on avoin adoptio.Hän ei ollut vauva vaan isompi kun annoin adoptioon ja se oli pelan mielestä parempi tuo avoin adoptio eli että pitäisin yhteyttä.
Taas sinä Ekalla kerralla sulle sanottiin, että ryömi miehen tossun alta pois, et tainnu tehdä sitä? Samaa taisit kuulla seuraavallakin kerralla.
Eiköhän miehesi päätä asiasta sinun puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:34"]
Taas sinä Ekalla kerralla sulle sanottiin, että ryömi miehen tossun alta pois, et tainnu tehdä sitä? Samaa taisit kuulla seuraavallakin kerralla.
[/quote]
Mies sanoi että saan itse päättää kerronko meidän lapselle asiasta ja milloin.
Jos asia on muutenkin julkinen, kertoisin kyllä lapsellenikin. Olipa hän 5v tai 1,5v.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:34"]
[/quote]
Mies sanoi että saan itse päättää kerronko meidän lapselle asiasta ja milloin.
[/quote]
Oho.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:33"]
No meillä todellakin on avoin adoptio.Hän ei ollut vauva vaan isompi kun annoin adoptioon ja se oli pelan mielestä parempi tuo avoin adoptio eli että pitäisin yhteyttä.
[/quote]
Mikä vittu on pela? Onko susta lapseen yhteyttä pitäminen Facessa roikkuminen? Voi taivas, kaikki ne lisääntyykin
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:33"]
[/quote]
Mikä vittu on pela? Onko susta lapseen yhteyttä pitäminen Facessa roikkuminen? Voi taivas, kaikki ne lisääntyykin
[/quote]
Pelastakaa lapset ry. Ja yhteyden pitäminen on ollut hankalaa adoptiovanhempien ja nykyisen mieheni takia face on parempi kuin ei mitään.
Kertoisin siinä vaiheessa, kun sisarusten kohtaaminen on tulossa ajankohtaiseksi. Eli sitten kun on varmaa, että adoptioon antamasi lapsi haluaa tutustua myös sisarpuoliinsa.
Jos tapaaminen ei tule ajankohtaiseksi, niin sitten juttelisin asiasta vasta kouluikäisen kanssa, ehkä 9-10 vuotiaalla olisi jo resursseja ymmärtää ja käsittää asia ilman että alkaa pelätä että äiti hylkää hänetkin.
[/quote]
[/quote]
Häh? Mikä on avoin adoptio ja miksi et sano että ei yllättäen änkeä teidän ovelle?