Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä kokisit olevasi liian vanha tulemaan raskaaksi?

Vierailija
11.06.2013 |

Siis jos unohdetaan kaikki jossittelut voiko saada lapsia jne.

Jos kaikki olisi kunnossa, mikä olisi sinulle se "ikäkatto" minkä jälkeen et enää siihen ryhtyisi.

Itse olen 45 ja painiskelen outojen tunteiden vallassa...

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v ja sanon suoraan, että olisi katastrofi, jos vielä raskautuisin...

Vierailija
2/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on mulle se raja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut steriloitiin kun olin 40 eli se oli varmaankin se ikä milloin totesin, että nyt olen liian vanha. Mutta tämä on täysin yksilöllistä, muutama ystävä on raskautunut vasta tuon iän jälkeen ja he ovat mielestäni oikein hyviä äitejä.

Vierailija
4/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 28 v enkä aio enää hankkiutua raskaaksi.

Vierailija
5/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 39 ja nuorin menee syksyllä kouluun. Enää en tarkoituksella tulisi raskaaksi, mutta jos kaikista ehkäisyistä huolimatta niin tapahtuisi, saisi lapsi tulla.

Vierailija
6/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se olisi 42. Mutta voi olla, että kun olen tuon ikäinen niin olenkin eri mieltä.

Vierailija
7/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista, ikää nyt 37 vuotta. Mielestäni olen jo tosi iällä. En taida toista enää tehdä, ellei heti tähän perään tule. Kyllä 40 v. alkaa olla minulla se raja.

Vierailija
8/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vaihdevuodet tulee, mutta ajattelen monesta muustakin asiasta niin että biologia määrää. 

Vierailija
9/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 25 ja lapsiluku on täynnä.

Vierailija
10/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. Ei ole mitään 30-40vuotiaita äitejä vastaan mutta itse tahdon nuorena tulla äidiksi ja nyt esikoista jo odotellaankin

Vierailija
11/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani se oli 30v.

Vierailija
12/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni omasta kropastani ja elämäntilanteestani, eikä kenenkään tule vetää tästä minkäänlaista hernettä nenään, suuttua tai provosoitua.

Sain kolme lasta nuorena, nuorimmaisen 24-vuotiaana. Olen nyt 32-vuotias ja pidän itseäni jo sen verran vanhana, etten jaksaisi enää alkaa yöheräämisiin ja päivien jaksottamiseen päiväunien ja lasten nukkumaanmenon mukaan. Nuorin on nyt 8v, iso lapsi. Voidaan nykyään jättää lapset kotiin ja mennä rauhassa kahdestaan kotiin, voidaan viikonloppuna päivällä käydä leffassa, omia kuntoiluja ei tarvitse miettiä lastenhoitovuorojen mukaan jne. Nautin tästä elämästä ja koen, että olisin fyysisesti ja henkisesti nyt liian vanha uudestaan äidiksi.

Tähän tottakai vaikuttaa se, että lasten kavereiden vanhemmat ovat 10-15 vuotta vanhempia, koska saivat lapset "normaali-ikässä" ja ihmettelisin suuresti, jos joku 45-50-vuotias vielä harkitsisi vauvoja. Koen olevani samassa elämäntilanteessa heidän kanssaan, vaikka ikää onkin huomattavan paljon vähemmän.

Vierailija
13/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33 enkä olisi enää moneen vuoteen ryhtynyt lastentekoon, vaikka mies olisikin. Ainoa lapseni on 11 ja tähän jää.

Vierailija
14/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä emmin ja emmin, että haluanko lapsia vai en.

Havahduin olevani 34-vuotias ja elämä päätti puolestani. Näin vanhana en enää lapsia halua.

Tiedän, että moni on ensisynnyttäjänä paljonkin vanhempi kuin minä, itse en kuitenkaan halua sitä. Jotenkin vain tuntuu, että minusta ei ole teinin vanhemmaksi 5-kymppisenä. Ei vaan istu mulle enää.

Vierailija
15/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vee on mulle raja. Olen nyt 32 ja odotan esikoista. Toinen olisi kiva saada 2-3 vuoden sisään ja sitten riittää.

Vierailija
16/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ehdin täyttää 43v. kun nuorin lapseni syntyi. Enkä kadu lapsentekoa yhtään. Sanonkin sinulle, että jos olet painiskellut kauankin tuntemuksesi kanssa niin antaa mennä vaan. En ole muiltakaan kuullut, että olisivat katuneet jälkeenpäin valintaansa.

Vierailija
17/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pian 39 v, enkä tunne itseäni vanhaksi. Taidan olla paremmassa fyysisessä kunnossa kuin 5-10 vuotta sitten. Ei ole edes harkinnassa, mutta jos tulisin raskaaksi niin olisi kyllä kieltämättä ihana yllätys.

Vierailija
18/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea sanoa... Nyt 28-vuotiaana mulla on elämä niin sekaisin ettei varmasti ainakaan 10 vuoteen ole mitään mahdollisuutta lapsenhankintaan, jos silloinkaan. Toisaalta haaveilen kovasti että jonakin päivänä olisi elämä niin järjestyksessä että voisi... Toisaalta taas olen ajatellut että joku 35 tai 36 olisi yläraja, mutta luulen että tuonikäisenä haaveilen edelleen että ehkä vielä jonain päivänä...  Todella kauhistuttaa ajatella miltä tuntuu täyttää esim. 45 ja huomata että nyt se on sitten peruuttamattomasti myöhäistä :( Siksi en uskalla sterilisaatioonkaan mennä vaikka se olisi kyllä mun tapauksessa järkevintä teettää heti 30-vuotiaana.

Vierailija
19/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

Vierailija
20/73 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana luonto on todennäköisesti jo päättänyt puolestasi. Vain pieni vähemmistö sun ikäisistä tulee raskaaksi, vaikka haluaisikin. Ja jos tulisit raskaaksi, keskenmeno olisi todennäköisempi lopputulos kuin vauva.