Minkä ikäisenä kokisit olevasi liian vanha tulemaan raskaaksi?
Siis jos unohdetaan kaikki jossittelut voiko saada lapsia jne.
Jos kaikki olisi kunnossa, mikä olisi sinulle se "ikäkatto" minkä jälkeen et enää siihen ryhtyisi.
Itse olen 45 ja painiskelen outojen tunteiden vallassa...
Kommentit (73)
Kuulin juuri naisesta, joka odottaa vauvaa. Naisella ikää 52 -vuotta. Oli ensin miettinyt aborttia, mutta päätyi kuitenkin pitämään lapsen.
Kuulin juuri naisesta, joka odottaa vauvaa. Naisella ikää 52 -vuotta. Oli ensin miettinyt aborttia, mutta päätyi kuitenkin pitämään lapsen.
Mulle oli selvää jo 34 vuotiaana etten halua enempää lapsia. Nyt 38-vuotiaana on sterilisaatio tehtynä.
Sain ainokaiseni 44 vuotiaana, raskaus meni hyvin kaikin puolin, vaikka lääketieteellisesti olin iäkäs ensisynnyttäjä ja riskisynnyttäjä - sitä höpötettiin niin paljon, että aloin itsekin melkein ajatella niin! Kuitenkin, kun kerran ihan luomusti tulee raskaaksi, niin on riittävän nuori! Eli siinä menee minun raja itselle ja muille - jos luomusti raskaaksi, niin sitten on luonnollisesti tarkoitettu niin! Olen kuitenkin jossakin määrin menopaussin ohittaneiden hedelmöityshoitoja vastaan.
Mulle raja on 35v, mutta nyt olen alkanut miettimään että se olisikin 33v. Nyt on kaksi lasta ja olen 27v ja vanhempi on 3v. Jossain vaiheessa ajattelin että ennen kolmea kymppiä olisi kaikki lapset tehtynä ja tällä hetkellä näyttää siltä että enempää ei tule :)
Jotenkin tuntuu, että 4-alkuinen luku olisi liikaa, 39:kin vielä juuri ja juuri menisi. Mutta tuonne minulla on vielä pitkä matka, eli todennäköisesti lapsiluku on täynnä nuorempana.
Pidättekö te todellakin jotain reilu 3-kymppistä niin vanhana, että pitää raskauden ajan pelätä, että onko vauva vammainen tai että tuleeko ongelmia jne.? Olen 33v, kolme lasta ja hyvin voisin vielä neljännen tehdä eikä mielessä ole käynytkään, että pitäisi ikäni takia nyt JO pelätä jotain.
Mulla raja on nyt 40-vuotiaana. Olisi todellakin katastrofi, jos tulisin raskaaksi.
Lapsia on ihan riittävästi ja tuntuu, että kropassa alkaa olla jo kaikenlaista pikkuvikaa, vaikka ei mitään vakavampaa.
40 varmaan olisi iän puolesta oma takarajani. Tosin lapsiluku tuli täyteen jo 32-vuotiaana, sen jälkeen en ole enempää lapsia halunnut.
Olen ajatellut, että noin 40v on oma takarajani. Tällä hetkellä olen 36 vuotta ja lapsiluku on täynnä. Iän puolesta voisin vielä tehdäkin lapsia, mutta muuten en.
Hieman päälle kolmekymppisenä vielä menee mutta jos on lähelle 40vee niin johan siinä jo harakatkin naurais, silloin alkaa olla jo lastenlapsia tuloillaan, ei tuntuisi ihan fiksulta jos olisi samaan aikaan raskaana kuin oman tyttären ikäiset! Kyllä se 35 olisi ehdoton takaraja.
Ikää nyt 37, lapset 1 ja 3v. ja mietin että vieläkö yksi parin vuoden päästä. On tää ollut kyllä aika väsyttävää puhaa tämä valvominen tässä iässä, että luultavasti kyllä jää tähän. 40v. on mulle se ehdoton raja.