Naapurin täyttä jätti meidän lapsen ainoa pois synttäreiltään
Niin tyttö ilmeisesti harmissaan tästä päätti pitää bileet samana päivänä ja kutsua kaikki muut paitsi tätä naapurin tyttöä.
Nyt kaikki vieraat ovat tulossa tyttöni keppihevosbileisiin.
itse en tiennyt synttärijuhlista vasta kuin äsken kun naapurin äiti kävi ovella sanomassa että meidän tyttö kiusallaan pitää kutsut samana päivänä kuin heidän tytön synttärit. Olin ihan äimänkäkenä ja sanoin että en tiennyt synttäreitä ja ei ole saatu kutsua johon naapurin muija vastasi että ei x ole kutsuttu.
naapuri pyysi siirtämään kutsuja että vieraat tulisivat heille. Mitä te tekisitte?
me ollaan tytön kanssa täällä leivottu muffinsseja, kakkua ja tehty tikkukaramellejä ja vaikka mitä..
Kommentit (212)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:45"]
Niin alkujaan varmaan olikin tytöllä tämä päällimmäisenä ajatuksena "koska minua ei kutsuttu pidän omat bileet jotta minäkin saan kavereita ja voin juhlia." mutta tästä puhuttiin tytön kanssa ja mentiin jopa naapuriin asti sovittelemaan ja hieromaan sopua!!
Mutta loppujen lopuksi ne eivät olisi olleet kostobileet, millä tavoin tässä nyt edes olisi voinut kostaa naapurin tytölle kun juhlia siirrettiin eri aikaan ja naapurikin kutsuttiin. Se oli jo alusta asti selvää että näistä bileistä ei jätetä ketään pois.
Naapurin tytölle en antanut periksi ja peruuttanut juhlia sen vuoksi että hän oli kiukustunut minun tytölle ja hyvä niin koska kuinkas kävikään.
Minua ei todella haittaa vaikka naapuri itsensä tästä tunnistaisi tai joku, olen valmis seisomaan sanojeni takana toisin kuin tämän ketjun tyranni-haukkujat.. eivätpä ole enää kehdanneet tulla leukaansa lonksuttamaan tähän:)
133 voi mielellään heittää muutaman esimerkin mitä tarkoittaa että ääni on "muuttunut kellossa" eniten ärsyttää että huudellaan tuollaisia mutta eipä sitten perusteluja tule.. jos ei jaksa niin ei kannata vastata;)
Niin ja tosiaan juhlat ovat lapsien, en itse ole niin hirveästi innostunut keppihevosista enää tällä iällä joten voin roikkua täällä:)
ap
[/quote]
Jos mun lapsi olis jäänyt tietoisesta toisen juhlien pilaamisyrityksestä kiinni niin en olis häntä palkinnut juhlilla. Olisin todellakin perunut ne juhlat, ihan vaan näyttääkseni lapselle että moinen kiusaaminen ei meidän perheessä käy laatuun. Tämän kuvittelis olevan normaalijärkiselle ihmiselle täysin selvä asia. Nyt sä näytit lapselle että on ihan ok kiusata muita kostoksi, äiti vielä järkkää juhlat ja oikein kannustaa. Eikä mua vakuuta mikään puhe siitä että kävimme naapurin kanssa keskustelemassa. Ei, naapuri ei yrittänyt pilata niitä synttäreitä, se oli sinun tyttäresi joka alkoi kostaa. Jos mun lapsi tekis jotain tuollaista niin todellakin asiasta keskusteltaisiin huolella ja pitkään, ei suinkaan juhlittaisi keppihevosten kera. Sairasta tuollainen, äiti ei mitenkään tajua tyttärensä olevan kiusaaja. Jos kaikki ei mene kuten tyttö haluaa niin kosto seuraa. Mamma sitten lellii ja hellii tätä vääryyttä kärsinytt kiusaajaa. Voi olla tulevaisuudessa ikävät paikat tyttärelläsi kun vanhemmat ei kykene opettamaan oikeaa ja väärää.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:43"]
Ai miten niin päin vastaiseksi? Alussa ap sanoi että epäilee kostobileitä ja lähti asiaa selvittämään, sen jälkeen selvisi miten asiat ovat = naapurin tenava valehteli että ap:n kersa on määräilevä joten ap muutti bileiden ajankohtaa ja kutsui kaikki bileisiin. TÄMÄ KAIKKI SELVISI JO ENSIMMÄISELLÄ SIVULLA. Tämän jälkeen ketjuun tunki sata av-mammaa jankkaamaan kostobileistä kun eivät sisäistäneet lukemaansa, mukaan lukien sinä:D
Tai sitten täällä tosiaan jokainen lukee eri tarinaa koska mä en huomannut mitään väärää ap:n teoissa ihan normaalisti on vastaillut vittumaisempiinkin viesteihin.
[/quote]
Ap:n kaltaiset provoilijat kirjoittavat juuri sinunkaltaisillesi tosikoille. Hienoa, että löysitte toisenne!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:14"]
Käväistiin äsken tytön kanssa naapurissa jossa oli muitakin lapsia pihalla leikkimässä.
Syy kutsumattomuuteen selvisi, oma tyttöni kuulemma määrää aina leikin ja sitten muut haluavat leikkiä juuri sitä leikkiä. Ei kuulemma koskaan naapurin tytön ehdottamaa leikkiä leikitä. Naapurin tyttö sanoi että haluaa omilla synttäreillään määrätä leikin ja siksi ei kutsu mun tyttöä.. No tytön äiti vaan nyökkäilee vieressä ja höpisee että paremp tällä kertaa näin nyt että x:kin saa olla keskipiste.
No mun tyttö sanoo sitten että hän lupaa ettei määrää jos pääsee synttäreille mutta ei sovi. No muut pihan tytöt tulevat sitten puolustamaan tyttöäni ettei se kyllä aina ihan noin mene ja kyllä muutkin ehdottelevat leikkejä mutta minun tytöllä on kuulemma yleensä kivoja ideoita.
En ymmärrä naapurin äitiä, ei voinut edes kannustaa lastaan sopuratkaisuun kun tietää että tytöt ovat vaippaiästä asti olleet ystäviä.
Oma lapseni sanoi minulle että ei hän aina määrää leikkejä ja että naapurin tyttö valehtelee, ja mankuu nyt niitä kutsuja.. huoh.. en tiedä mitä tehdä, olis paljon muutakin mietittävää kun 6-7 vuotiaiden riidat. hitsi
ap
[/quote]
Voi että mä olen aina tälläisiä juttuja lukiessani onnellinen että meillä on 4 poikaa :)!
Pojilla ei ole ollut koskaan tällaisiä ongelmia :DDD
[/quote]
Paljon se on myös luonteesta kiinni. Osalla pojistani on ollut kovastikin "tyttöriitoja" kavereidensa kanssa. Itselläni ei ollut koskaan, edes teinityttönä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 17:46"]
Koska osa tyttöni luonnetta on määräilevä niin sen vuoksi MENIN NAAPURIIN SELVITTÄMÄÄN ASIAN, selvisi että tyttöni ei oikeasti ollut määräillyt yhtään mitään muut tytöt todistivat.
[/quote]
Määräilee, mutta ei määräile.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:45"]
Niin alkujaan varmaan olikin tytöllä tämä päällimmäisenä ajatuksena "koska minua ei kutsuttu pidän omat bileet jotta minäkin saan kavereita ja voin juhlia." mutta tästä puhuttiin tytön kanssa ja mentiin jopa naapuriin asti sovittelemaan ja hieromaan sopua!!
Mutta loppujen lopuksi ne eivät olisi olleet kostobileet, millä tavoin tässä nyt edes olisi voinut kostaa naapurin tytölle kun juhlia siirrettiin eri aikaan ja naapurikin kutsuttiin. Se oli jo alusta asti selvää että näistä bileistä ei jätetä ketään pois.
Naapurin tytölle en antanut periksi ja peruuttanut juhlia sen vuoksi että hän oli kiukustunut minun tytölle ja hyvä niin koska kuinkas kävikään.
Minua ei todella haittaa vaikka naapuri itsensä tästä tunnistaisi tai joku, olen valmis seisomaan sanojeni takana toisin kuin tämän ketjun tyranni-haukkujat.. eivätpä ole enää kehdanneet tulla leukaansa lonksuttamaan tähän:)
133 voi mielellään heittää muutaman esimerkin mitä tarkoittaa että ääni on "muuttunut kellossa" eniten ärsyttää että huudellaan tuollaisia mutta eipä sitten perusteluja tule.. jos ei jaksa niin ei kannata vastata;)
Niin ja tosiaan juhlat ovat lapsien, en itse ole niin hirveästi innostunut keppihevosista enää tällä iällä joten voin roikkua täällä:)
ap
[/quote]
Jos mun lapsi olis jäänyt tietoisesta toisen juhlien pilaamisyrityksestä kiinni niin en olis häntä palkinnut juhlilla. Olisin todellakin perunut ne juhlat, ihan vaan näyttääkseni lapselle että moinen kiusaaminen ei meidän perheessä käy laatuun. Tämän kuvittelis olevan normaalijärkiselle ihmiselle täysin selvä asia. Nyt sä näytit lapselle että on ihan ok kiusata muita kostoksi, äiti vielä järkkää juhlat ja oikein kannustaa. Eikä mua vakuuta mikään puhe siitä että kävimme naapurin kanssa keskustelemassa. Ei, naapuri ei yrittänyt pilata niitä synttäreitä, se oli sinun tyttäresi joka alkoi kostaa. Jos mun lapsi tekis jotain tuollaista niin todellakin asiasta keskusteltaisiin huolella ja pitkään, ei suinkaan juhlittaisi keppihevosten kera. Sairasta tuollainen, äiti ei mitenkään tajua tyttärensä olevan kiusaaja. Jos kaikki ei mene kuten tyttö haluaa niin kosto seuraa. Mamma sitten lellii ja hellii tätä vääryyttä kärsinytt kiusaajaa. Voi olla tulevaisuudessa ikävät paikat tyttärelläsi kun vanhemmat ei kykene opettamaan oikeaa ja väärää.
[/quote]
Eli olisit antanut periksi naapurin tytölle joka kiusasi lastasi eikä ainoana kutsunut häntä ja joka vaan jatkoi kiusaamista määräämällä että ap:n lapsi ei saa silti pitää bileitään vaikka pitäisi ne eriaikaan ja kaikki vaan sen takia kun naapurin tyttö ei itse keksinyt itselleen ohjelmaa omille synttäreille.
Sääliksi käy sun lastasi. Kyllä minä ainakin puolustaisin omaa lastani jos ei ole ketään loukannut, koska tässähän ainoa joka loukkasi toista oli naapurin tyttö kun jätti kutsumatta apn tytön.
Ja ap taas ei antanut koston tapahtua vaan pakotti oman tyttönsä pariikin kertaan sopimaan asiasta sekä kutsumaan tytön omiin bileisiin!
Mikä ihmeen pakkomielle sulle on puolustaa selvästi väärintehnyttä? Ap:n tyttö sai jo rangaistuksen siinä että juhlien aikaa siirrettiin ja kutsuttiin kaikki mukaan. Naapurin tyttö ei saanut mitään rangaistusta valehtulustaan ja kiusaamisestaan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:55"]
Koska osa tyttöni luonnetta on määräilevä niin sen vuoksi MENIN NAAPURIIN SELVITTÄMÄÄN ASIAN, selvisi että tyttöni ei oikeasti ollut määräillyt yhtään mitään muut tytöt todistivat.
[/quote]
[/quote]
Ootko tyhmä? Ihminen joka on luonteeltaan puhelias ei silti välttämättä puhu 24H.. ei jumalauta mistä näitä luuseita tulee??
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 19:09"]
[/quote]
[/quote]
Ootko tyhmä? Ihminen joka on luonteeltaan puhelias ei silti välttämättä puhu 24H.. ei jumalauta mistä näitä luuseita tulee??
[/quote]
Niin, varsinkin noita luusereita, jotka eivät näe ristiriitaisuuksia edes sen jälkeen, kun ap on kertonut olevansa provo.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä tulee ilkeitä ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, varsinkin noita luusereita, jotka eivät näe ristiriitaisuuksia edes sen jälkeen, kun ap on kertonut olevansa provo.
[/quote]
ai mä en ole kyllä huomannut yhtään pan kirjoittaa viestiä missä hän sanoo että tämä on provo. Kerro toki mikä on viestin numero. Aivan sellaista ei ole älykääpiö... Hah hah vedin pidemmän korren ja sinä olet niin tyhmä ettet edes vastaa tähän kun olet väärässä ja et pysty myöntämään sitä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Keneenköhän viittasit?
Tulin nyt vielä kerran katsomaan ketjua joka on tosiaan lähtenyt ihan lapsesta, osa väittää minun jo vastaavan itselleni mihin mulla ei tosiaan ole tarvetta.
kyllä on muutaman mamman päässä vinksahnut jonkin verran kun tytöstäni on tässä ketjussa tehty riiviö, pomottaja, tyranni ja viimeisimpänä huora pillunjakaja.
en voi muutakun sääliä tuollaisia äitejä vaikka olisivatkin provoja, tämä ketju ei ollut ja en yhtään ihmettele jos joku ei pysy kärryillä kun kaikki sekopäät ovat tulleet ketjuun lisäilemään omia traumojaan. Alku oli mukavaa juteltavaa mutta nyt meni jo yli.
joku kysyi lapsistanijooko mennyt ohi tämä viesti, minulla on kaksi vanhempaa poikaa ja heidän lisäkseen olen kasvattanut sukulaisen tytön (vanhin) ja tämä kenestä kerroin on kuopus.
ap
Sorry kirjoitusvirheet napataan kännykästä nakkisormineni ja lisäksi sanakirja vielä "korjailee"
ap
No mutta täällähän moni tuntuu tuntevan ap;n naapurin tytön. Sehän täällä leimataan valehtelijaksi. Kuka sanoi että se on se ilkeä? Kuka? Ainiin, ap... hiukan ehkä puolueellinen näkemys.
Ap,n lasta ei saa epäillä että on määräilevä vaikka ap itse näin kertoikin ja että naapurin tyttö on se valehteleva... Kukas sen sitten tietää? Joku tässä ketjussa?
Ap:n tarina oli ristiriitaisuuksia täynnä kun vertaa alkuketjua ja sitten loppupäätä. Nythän se alun ap:n määräilevä lapsi joka on itseasiassa niin määräilevä että naapurin tyttö ja hänen äitinsäkin on saaneet tästä tarpeeksi, onkin kiltti pieni enkeli jota naapurin valehteleva tyttö on kiusannut ettei pyytänyt synttäreille.
Miten on mahdollista että tämä selviää vasta päivää ennen synttäreitä? Kutsuttiinko kaikki muut pihan lapset synttäreille vasta päivää ennen? Kukaan ei puhunut näistä ennen? Tytöthän oli ihan bestiksiä, eikö? Vai olivatko? Sekin on kerrottu kahdella eri tavalla...
Mutta nyt ap:n pikku enkeli halusi pitää juhlat. Ja valehteleva naapurin tyttö oli kehdannut viettää synttärinsä samana päivänä! Onneksi ap tajusi mennä naapuriin pyytämään että kuokkavieras (ap:n tyttö) pääsee mukaan juhliin. Kun se ei sopinut niin ilman muuta sitä pikku enkelilleen juhlat järjestetään. Kaikki naapuruston lapset halusivat näihin juhliin, mielummin kuin synttärielle joille olivat jo luvanneet mennä.
Kyllä se ap.n lapsi on sitten mahtava tyttö!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
noniin vittunaama, miten nyt suu pannaan? hahahahahahaa luuseri
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 19:40"]
No mutta täällähän moni tuntuu tuntevan ap;n naapurin tytön. Sehän täällä leimataan valehtelijaksi. Kuka sanoi että se on se ilkeä? Kuka? Ainiin, ap... hiukan ehkä puolueellinen näkemys.
Ap,n lasta ei saa epäillä että on määräilevä vaikka ap itse näin kertoikin ja että naapurin tyttö on se valehteleva... Kukas sen sitten tietää? Joku tässä ketjussa?
Ap:n tarina oli ristiriitaisuuksia täynnä kun vertaa alkuketjua ja sitten loppupäätä. Nythän se alun ap:n määräilevä lapsi joka on itseasiassa niin määräilevä että naapurin tyttö ja hänen äitinsäkin on saaneet tästä tarpeeksi, onkin kiltti pieni enkeli jota naapurin valehteleva tyttö on kiusannut ettei pyytänyt synttäreill
.
Miten on mahdollista että tämä selviää vasta päivää ennen synttäreitä? Kutsuttiinko kaikki muut pihan lapset synttäreille vasta päivää ennen? Kukaan ei puhunut näistä ennen? Tytöthän oli ihan bestiksiä, eikö? Vai olivatko? Sekin on kerrottu kahdella eri tavalla...
Mutta nyt ap:n pikku enkeli halusi pitää juhlat. Ja valehteleva naapurin tyttö oli kehdannut viettää synttärinsä samana päivänä! Onneksi ap tajusi mennä naapuriin pyytämään että kuokkavieras (ap:n tyttö) pääsee mukaan juhliin. Kun se ei sopinut niin ilman muuta sitä pikku enkelilleen juhlat järjestetään. Kaikki naapuruston lapset halusivat näihin juhliin, mielummin kuin synttärielle joille olivat jo luvanneet mennä.
Kyllä se ap.n lapsi on sitten mahtava tyttö!
[/quote]
Viestissä numeroo 21 kerrottiin että molempien tyttöjen kaverit kertoivat että asia ei mene niinkuin naapurin tyttö sanoo ja että ei ap:n lapsi aina määräile.
Ja edelleen jos on luonteeltaan määräilevä niin ei tosiaan tarkoita että on sitä kokoajan, minäkin olen sosiaalinen mutta on kausia kun haluan olla omissa oloissani. Tämä ei silti poista sosiaalista luonteenpiirrettäni.
Ja ap meni naapuriin sopimaan kaverusten riitaa, koska tuntee lapsensa ja hyvänä äitinä tiesi että tyttöjen riidat alkavat pienestä ja ne yleensä sovitaan nopeasti varsinkin kun aikuinen auttaa.
Ei ole ap:n syytä että muut lapset pitivät naapurin tytön tempausta apämielyttävänä ja eivät siksi halunneet juhliin. Mun oma tyttöni pitää aina kiusatun puolia joten en yhtään ihmettele että nytkin muut asettuivat ap:n lapsen puolelle joska hän ainoana jätettiin juhlista pois.
Kun kaveriporukasta joka alkaa kiusaajaksi niin yleensä mennään kiusatun puolelle. Elämä on.
Ap!
Haluaisin miellelläni kuulla juhlien lopun miten meni? harmittaa kun kivat ketjut tulee täyteen provoja jotka haukkuvat mitä ilkeimmin. Olis hauskaa jos nimet julkistettaisiin ja sais nähdä minkälainen ihminen haukkuu toisen lasta tyranniksi tai huoraksi. Mut jos haluut nii tuu kertomaan loppu.
Vaikka tämä nyt tulikin todistettua provoksi, niin ihmettelen ketjun luettuani, kuinka moni antaisi 6-7 vuotiaiden tyttöjen luuhata päivän kaksissa bileissä.Ensin yhteen ja sitten naapuriin.
Minä olisin antanut mennä vain niihin alkuperäisiin synttäreihin.
Sinänsä olette aika erikoisia siinä suhteessa.