Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin täyttä jätti meidän lapsen ainoa pois synttäreiltään

Vierailija
10.06.2013 |

Niin tyttö ilmeisesti harmissaan tästä päätti pitää bileet samana päivänä ja kutsua kaikki muut paitsi tätä naapurin tyttöä.

Nyt kaikki vieraat ovat tulossa tyttöni keppihevosbileisiin.

itse en tiennyt synttärijuhlista vasta kuin äsken kun naapurin äiti kävi ovella sanomassa että meidän tyttö kiusallaan pitää kutsut samana päivänä kuin heidän tytön synttärit. Olin ihan äimänkäkenä ja sanoin että en tiennyt synttäreitä ja ei ole saatu kutsua johon naapurin muija vastasi että ei x ole kutsuttu.

naapuri pyysi siirtämään kutsuja että vieraat tulisivat heille. Mitä te tekisitte?

me ollaan tytön kanssa täällä leivottu muffinsseja, kakkua ja tehty tikkukaramellejä ja vaikka mitä..

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, luu kurkkuun vaan näille jotka puolustelee ihan selkeää naapurin lapsityrannia. Heillä varmaan itsellä kotona pikkuprinsessa joka pomottaa samanlailla joten eivät näe naapurin lapsen toimissa mitään väärää vaan vääristelevät sinun lapsesi tekemisiä.

Naurattaa oikein kun mammoilta loppuvat perustelut niin heti ruvetaan keksimään omia juttuja lisäksi tarinaan että saadaan ap:sta ja hänen lapsestaa syypää koska eihän se voi niin olla että aloittaja olisi hyvä vaan täällä kirjoitteleva mamma ja hänen lapsensa ovat aina pahiksia:DDDD

Vierailija
2/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, Ap, ja rauha rauha. Tunteet kuumenee joskus tällaisissa tilanteissa puolin ja toisin. Sekä palstalla että paikan päällä. Toivottavasti juhlat sujuvat hyvin teillä ja naapurissa.

T vastaaja nro 47, se tampio :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:13"]

Voi ap... sä olet säälittävä! Tässä ketjussa on siis käynyt ilmi että lapsesi on se pomottaja joka vaatii että hänen leikkejään leikitään. SInun lapsesi ei syystä tai toisesta olekutsuttu hänen syntymäpäiväjuhliin ja syyksi on sanottu että tämä tyttö haluaa joskus, edes syntymäpäivänään päättää mitä leikitään ja ilmeisesti tyttösi on niin dominoiva ettei anna tämän tehdä niin.

Niinpä tyttösi kieroilee ja päättää pilata juhlat. Koska häntä (pientä takapihan pomoprinsessaa) ei ole kutsuttu määräilemaan juhliin, hän keksii kostojuhlat. Äiti tietää että juhlat ovat kosto ja auttaa niiden järjestelyissä.

Tyttö on valmis sopimaan naapurin kanssa mutta vain siksi että saisi oman tahtonsa läpi ja pääsisi kutsuille. Kun näin ei käy, hän saa manipuloitua äitinsä uskomaan että on ihan ok järjestää nämä kostojuhlat.

Naapuruston lapset laitetaan takapihan prinsessan vuoksi ikävään asemaan, he joutuvat valitsemaan kumpiin juhliin menevät. Lasten aikuiset ovat myöskin ikävässä tilanteessa... MUTTA, oletko ap ajatellut että lasten vanhemmat ovat ostaneet syntymäpäiväjuhliin jo lahjan? Synttärisankarin äidille on luvattu että tullaan juhliin? Oletko ollenkaan miettinyt mahdollisuutta että pikku prinsessasi jää ilman kavreita juhlissa? Mitäs sitten kun kaikki ovatkin siellä toisen synttäreillä ja lapsesi istuu itkien kotona kun kukaan ei tullutkaan?

Toivon sydämeni pohjasta että näin käy. Kostojuhlat on ihan absurdi idea. Toivottavasti naapuruston vanhemmat ovat täysjärkisiä ja vievät lapset jo ennalta sovituille kutsuille.

[/quote]

Tässä hyvä esimerkki miten oikein tekemällä tehdään ap:sta ja hänen lapsestaan syntipukkia vaikka mitään tämän tapaista ei ole edes havaittavissa ap:n tekstistä.

Tehdään ap:sta manipuloija kun hän menee naapuriin sopimaan pitkäaikaisten kaverusten riitaa... huh huh kuinka pimee voi ihminen päästään olla?

Vierailija
4/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut edes lukea ketjua...

Vierailija
5/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten ap kirjoittaa tänne miten kävi!

Vierailija
6/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ilmoittelen sitten miten kävi, Olen aamulla jutellut tyttöni kanssa ja selittänyt että vaikka itse ei oliskaan väärässä tai kokisi toimineensa väärin voi silti olla ensimmäinen joka ehdottaa sovintoa.

Tyttöni haluaisi oikeasti että naapurini tyttö tulisi myös juhliinsa (ja haluaisi myös päästä hänen juhliinsa) askartelee nyt tuolla keppihevosta naapurin tytölle eräänlaisena sovinnon eleenä:) Toivottavasti tepsii..

ap

Vierailija
7/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tossu tuo naapurin äiti, jos ei edes 6-7-vuotiaitten juhlissa voi pitää tyttärensä puolia.

oon aina suunnitellut kaverijuhlat lasteni kanssa ja leikit on päätetty etukäteen. Vapaa leikki taas muotoutuu leikkijöiden mukaan ja hauskaa on kaikilla. Jokaisella on joukossa oma rooli. Tuon ikäisillä jos joku ei osaa toimia joukossa/tehdä kompromisseja, niin aikuinen ohjaa miten toimitaan.

Vierailija
8/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:14"]

Käväistiin äsken tytön kanssa naapurissa jossa oli muitakin lapsia pihalla leikkimässä.

Syy kutsumattomuuteen selvisi, oma tyttöni kuulemma määrää aina leikin ja sitten muut haluavat leikkiä juuri sitä leikkiä. Ei kuulemma koskaan naapurin tytön ehdottamaa leikkiä leikitä. Naapurin tyttö sanoi että haluaa omilla synttäreillään määrätä leikin ja siksi ei kutsu mun tyttöä.. No tytön äiti vaan nyökkäilee vieressä ja höpisee että paremp tällä kertaa näin nyt että x:kin saa olla keskipiste.

No mun tyttö sanoo sitten että hän lupaa ettei määrää jos pääsee synttäreille mutta ei sovi. No muut pihan tytöt tulevat sitten puolustamaan tyttöäni ettei se kyllä aina ihan noin mene ja kyllä muutkin ehdottelevat leikkejä mutta minun tytöllä on kuulemma yleensä kivoja ideoita.

En ymmärrä naapurin äitiä, ei voinut edes kannustaa lastaan sopuratkaisuun kun tietää että tytöt ovat vaippaiästä asti olleet ystäviä.

Oma lapseni sanoi minulle että ei hän aina määrää leikkejä ja että naapurin tyttö valehtelee, ja mankuu nyt niitä kutsuja.. huoh.. en tiedä mitä tehdä, olis paljon muutakin mietittävää kun 6-7 vuotiaiden riidat. hitsi

ap

[/quote]

Voi että mä olen aina tälläisiä juttuja lukiessani onnellinen että meillä on 4 poikaa :)!

Pojilla ei ole ollut koskaan tällaisiä ongelmia :DDD

[/quote]

Odottelinkin jo, milloin tulee ensimmäinen, jolla ottaa koville, ettei ole saanut omaa tytärtä.. ;)

[/quote] Olen peukuttanut ylöspäin näitä poikaviestejä, siitäkin huolimatta, että mulla on molempia. Olen vaan niin samaa mieltä!

Vierailija
9/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelinkin jo, milloin tulee ensimmäinen, jolla ottaa koville, ettei ole saanut omaa tytärtä.. ;)

[/quote]

minulla ei ainakaan ota koville ettei ole tyttöä meidän perheessä. 
poikamme läheisin kaveri on tässä vaiheessa tyttö. Ja onhan se joidenkin tyttöjen maailma aivan hirveä! Tytöt jakaa kavereita juuri tähän malliin, kieroilee selän takana, kiukkuaa jos ei kaikki mene niin kuin haluaa. En ole yhdenkään pojan kanssa törmännyt vielä vastaavaan mutta ehkä sekin aika tulee vielä. Omituisinta tässä on, että omien kokemusten mukaan pienet tytöt myös purevat ja lyövät aika estoitta.

Vierailija
10/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 10:50"]

[/quote]

poikamme läheisin kaveri on tässä vaiheessa tyttö. Ja onhan se joidenkin tyttöjen maailma aivan hirveä! Tytöt jakaa kavereita juuri tähän malliin, kieroilee selän takana, kiukkuaa jos ei kaikki mene niin kuin haluaa. En ole yhdenkään pojan kanssa törmännyt vielä vastaavaan mutta ehkä sekin aika tulee vielä. Omituisinta tässä on, että omien kokemusten mukaan pienet tytöt myös purevat ja lyövät aika estoitta.

[/quote]

Tästä on nyt turha tehdä tytöt-pojat-väittelyä, mutta et kai tosissasi ole sitä mieltä, että tytöt ovat kategorisesti väkivaltaisempia ja kierompia kuin pojat? Jos joku tai jonkun tyttö/tytöt ovatkin, ei kai sitä ole syytä yleistää koskemaan kaikkia tyttöjä? Ovatko siis kaikki pojatkin aivottomia mölisijöitä, koska meidän naapurin kaksi poikaa ovat?

Vierailija
11/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole sitä mieltä, että tytöt ovat väkivaltaisempia ja kierompia. Sen takiahan kirjoitinkin että "joidenkin tyttöjen" ja "omien kokemusten mukaan".

kannattaa lukea noita viestejä.... Sama pätee poikiin. Jotkut ovat, jotkut eivät. Kaikki eivät ole.

Silti olen joka kerta ällistynyt, kun pieni suloinen prinsessa tulee kylään ja lyö lähtiessään suoraan naamaan ilman mitään syytä. Eikä pyydä anteeksi.

Vierailija
12/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oma tyttö 13v tuli kesken pois tuollaisen ap.n tyttötyrannin kutsuilta.

Jo ihan lapsena tämä tytön kaveri oli mustasukkainen muiden huomiosta. Pilasi kahdet tyttöni synttärit pelleilemällä ja kiristämällä, että on leikittävä vain hänen ehdottamiaan leikkejä.

Eräänä vuonna ei tätä tyttöä enää kutsuttu, mutta äitipä kävi tuomassa tytön silti ja työnsi sisään. Ne oli ihan kauheat juhlat. Minun piti suuttua tälle pimulle ja uhata, että heitän hänet kohta ulos.

Kaveruus on ollut tosi haasteellista. Eilen tosiaan tämä pimu oli suuttunut, kun tytöt olivat nauraneet keskenään ja eivät koko aikaa olleet huomioineet häntä. Oli piilottanut minun tyttöni ja parin muun kännykät ja ei ollut suostunut kertomaan, missä ne ovat.

Juhlat oli loppuneet siihen ja tytöt lähteneet pois. Soitin sitten illalla tälle äidille ja käsin hoitaa sen kännykän meille todella nopeaa, ettei tarvi tehdä rikosilmoitusta kännykän varastamisesta. Minunkin mielestä nyt meni jo liian pitkälle. Sanoin omalle tytölle, että antaa olla viimeinen kerta, kun tämän pimun kans olet tekemisissä.

Vierailija
13/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:05"]

En tietenkään ole sitä mieltä, että tytöt ovat väkivaltaisempia ja kierompia. Sen takiahan kirjoitinkin että "joidenkin tyttöjen" ja "omien kokemusten mukaan".

kannattaa lukea noita viestejä.... Sama pätee poikiin. Jotkut ovat, jotkut eivät. Kaikki eivät ole.

Silti olen joka kerta ällistynyt, kun pieni suloinen prinsessa tulee kylään ja lyö lähtiessään suoraan naamaan ilman mitään syytä. Eikä pyydä anteeksi.

[/quote]

Mutta pojalta tuo olisi ihan normaalia ja jopa lähes hyväksyttävää käytöstä "koska pojat on poikia"? Jos ei, niin miksi sitten otit tämän asian tyttöjen yhteydessä esiin, vaikka se koskee joitakin lapsia sukupuolesta riippumatta? Minä tunnen paljon lapsiperheitä, meillä on kaksi pientä lasta, enkä koskaan ole nähnyt yhdenkään lapsen lyövän kyläreissulla aikuista kasvoihin ilman syytä (enkä kyllä syystäkään).

Vierailija
14/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:06"]

Jo ihan lapsena tämä tytön kaveri oli mustasukkainen muiden huomiosta. Pilasi kahdet tyttöni synttärit pelleilemällä ja kiristämällä, että on leikittävä vain hänen ehdottamiaan leikkejä.

Eräänä vuonna ei tätä tyttöä enää kutsuttu, mutta äitipä kävi tuomassa tytön silti ja työnsi sisään. Ne oli ihan kauheat juhlat. Minun piti suuttua tälle pimulle ja uhata, että heitän hänet kohta ulos.

Kaveruus on ollut tosi haasteellista. Eilen tosiaan tämä pimu oli suuttunut, kun tytöt olivat nauraneet keskenään ja eivät koko aikaa olleet huomioineet häntä. Oli piilottanut minun tyttöni ja parin muun kännykät ja ei ollut suostunut kertomaan, missä ne ovat.

Juhlat oli loppuneet siihen ja tytöt lähteneet pois. Soitin sitten illalla tälle äidille ja käsin hoitaa sen kännykän meille todella nopeaa, ettei tarvi tehdä rikosilmoitusta kännykän varastamisesta. Minunkin mielestä nyt meni jo liian pitkälle. Sanoin omalle tytölle, että antaa olla viimeinen kerta, kun tämän pimun kans olet tekemisissä.

[/quote]

Niin tarkoitat varmaan, että tuli pois ap:n naapurin kersan juhlista? Tuskin ap:n lapsella olisi ystäviä puolustelemassa, jos olisi tuollainen tyranni. Varsinkin kun yksi asettuu poikkiteloin, olisi muutkin seuranneet perässä, jos ap:n kersa olisi kauhea kakara.

Vierailija
15/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 22:02"]

Kiitos viestistäsi, Ap, ja rauha rauha. Tunteet kuumenee joskus tällaisissa tilanteissa puolin ja toisin. Sekä palstalla että paikan päällä. Toivottavasti juhlat sujuvat hyvin teillä ja naapurissa.

T vastaaja nro 47, se tampio :D :D

[/quote]

Tunteet kuumenee, mutta tampiot ovat aina tampioita.

ohis

Vierailija
16/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No kas kummaa, kun en koskaan ole tytön kanssa tähän törmännyt myöskään.

Vierailija
17/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:15"]

[/quote]

Niin tarkoitat varmaan, että tuli pois ap:n naapurin kersan juhlista? Tuskin ap:n lapsella olisi ystäviä puolustelemassa, jos olisi tuollainen tyranni. Varsinkin kun yksi asettuu poikkiteloin, olisi muutkin seuranneet perässä, jos ap:n kersa olisi kauhea kakara.

[/quote]

Eiköhän se ap.n kersa ole juuri se tyrannikakara, joka haluaa järjestää kostojuhlat, kun naapurin tyttö saa huomiota. Niinhän se meni, että naapurin tyttö halusi edes omilla synttäreillään olla tähti, mutta tämä ap.n tyrannipimu määrää aina leikit.

ja tiedättehän te sen, että tällainen voimakasluonteinen tyranni pyörittää jengiä aika lailla siihen asti, kunnes lapsilla kasvaa omat aivot ja tajuavat sen pyörityksen.

Kyllä minulla on sympatiat sitä naapurin lasta kohtaan, jonka juhlat ap ja hänen tyrannikakaransa meinaa pilata.

Ja vain kostoksi siitä, että tätä tyrannikesraa ei haluttu kutsua, koska se terrorisoi muiden juhlat.

Kokemusta on tosiaan tuollaisesta terrorikakarasta.

Vierailija
18/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän se ap.n kersa ole juuri se tyrannikakara, joka haluaa järjestää kostojuhlat, kun naapurin tyttö saa huomiota. Niinhän se meni, että naapurin tyttö halusi edes omilla synttäreillään olla tähti, mutta tämä ap.n tyrannipimu määrää aina leikit.

ja tiedättehän te sen, että tällainen voimakasluonteinen tyranni pyörittää jengiä aika lailla siihen asti, kunnes lapsilla kasvaa omat aivot ja tajuavat sen pyörityksen.

Kyllä minulla on sympatiat sitä naapurin lasta kohtaan, jonka juhlat ap ja hänen tyrannikakaransa meinaa pilata.

Ja vain kostoksi siitä, että tätä tyrannikesraa ei haluttu kutsua, koska se terrorisoi muiden juhlat.

Kokemusta on tosiaan tuollaisesta terrorikakarasta.

[/quote]

Tottakai jos yksi jätetään kutsumatta, niin on aika luonnollinenkin reaktio järjestää omat juhlat. Ei kerro lapsen tyranniasta tai muusta häiriöstä yhtään mitään, aika luonnolliselta reaktiolta kuulostaa tuohon tilanteeseen. Lapsethan olivat kääntyneet puolustamaan ap:n lasta, ettei todellakaan mene aina niin, että vain ap:n lapsen leikkejä leikitään. Naapurin kersa oli vain suuttunut jostain yhdestä yksittäisestä kerrasta. Ap on lapsensa kanssa siirtämässä juhlien alkamisajankohtaa myöhemmälle, että lapset voivat nauttia sekä synttäreistä, että tulla myöhemmin ap:n lapsen juhlaan - myöskin tämä naapurin kersa. Mutta naapurin kersalle tämä ei käynyt, vaan kielti, ettei ap:n lapsi saa pitää mitään juhlia.

Kukahan tässä vaikuttaa tyrannilta ja terrorisoijalta? Muut lapset olivat ilmoittaneet, etteivät näin epäreilun kohtelun vuoksi ole halukkaita tulemaan naapurin kakaran juhliin. Kyllä lapset tajuavat eron oikean ja väärän välillä.

Vierailija
19/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:20"]

[/quote]

[/quote]

No kas kummaa, kun en koskaan ole tytön kanssa tähän törmännyt myöskään.

[/quote]

No sinä et ole mutta joku muu on ;) Av:lla kumotaan kaikki ilmiöt sillä perusteella että "en mä ole nähnyt mitään". Oikeasti veikkaan että koko ketju on provo. Ei kai kukaan mitään keppihevosjuhlia pidä, en minä ole tällaiseen koskaan törmännyt.

Vierailija
20/212 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttö joskus sanoo, ettei kutsu naapurin tyttöä synttäreilleen. Siihen totean, älä höpsi, lapsille pitää aikuisen opettaa millainen käytös on hyväksyttyä. Voi sitä joskus olla itsekin viisaampi. Ja tässä juuri oma poikani jätettiin kutsumatta, vaikka pojat leikkivät yhä keskenään ja me vanhemmatkin ollaan tapailtu porukalla. Ei se aina ole sukupuolesta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi