Naapurin täyttä jätti meidän lapsen ainoa pois synttäreiltään
Niin tyttö ilmeisesti harmissaan tästä päätti pitää bileet samana päivänä ja kutsua kaikki muut paitsi tätä naapurin tyttöä.
Nyt kaikki vieraat ovat tulossa tyttöni keppihevosbileisiin.
itse en tiennyt synttärijuhlista vasta kuin äsken kun naapurin äiti kävi ovella sanomassa että meidän tyttö kiusallaan pitää kutsut samana päivänä kuin heidän tytön synttärit. Olin ihan äimänkäkenä ja sanoin että en tiennyt synttäreitä ja ei ole saatu kutsua johon naapurin muija vastasi että ei x ole kutsuttu.
naapuri pyysi siirtämään kutsuja että vieraat tulisivat heille. Mitä te tekisitte?
me ollaan tytön kanssa täällä leivottu muffinsseja, kakkua ja tehty tikkukaramellejä ja vaikka mitä..
Kommentit (212)
Tässä vastaaja nro 47, se seitsemän lapsen äiti, jolla ei vissiin ole kokemusta lasten kasvatuksesta, ja on tampio (sanojesi mukaan). Kysyn vain, että äskeisen viestisi mukaan (nro 59) tyttäresi keksi nämä juhlat tänä aamuna. Ja sinä viipymättä syöksyit mukaan koko päiväksi leipomaan ja ruusukkeita ja esteitä tekemään? Meillä noista asioista kyllä aina keskusteltiin ja sovittiin hieman pitemmällä aikajanalla.
Mistä tiesit, kuinka moni lapsi niihin voisi edes osallistua? Nyt on aika monessa perheessä jo kesälomakausi alkanut. Ihmettelen vaan tässä tampiona. Ja kysyn sitäkin, kannattaako näiden pienten lasten pikku kinojen takia pilata naapurien välit??
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:14"]
Käväistiin äsken tytön kanssa naapurissa jossa oli muitakin lapsia pihalla leikkimässä.
Syy kutsumattomuuteen selvisi, oma tyttöni kuulemma määrää aina leikin ja sitten muut haluavat leikkiä juuri sitä leikkiä. Ei kuulemma koskaan naapurin tytön ehdottamaa leikkiä leikitä. Naapurin tyttö sanoi että haluaa omilla synttäreillään määrätä leikin ja siksi ei kutsu mun tyttöä.. No tytön äiti vaan nyökkäilee vieressä ja höpisee että paremp tällä kertaa näin nyt että x:kin saa olla keskipiste.
No mun tyttö sanoo sitten että hän lupaa ettei määrää jos pääsee synttäreille mutta ei sovi. No muut pihan tytöt tulevat sitten puolustamaan tyttöäni ettei se kyllä aina ihan noin mene ja kyllä muutkin ehdottelevat leikkejä mutta minun tytöllä on kuulemma yleensä kivoja ideoita.
En ymmärrä naapurin äitiä, ei voinut edes kannustaa lastaan sopuratkaisuun kun tietää että tytöt ovat vaippaiästä asti olleet ystäviä.
Oma lapseni sanoi minulle että ei hän aina määrää leikkejä ja että naapurin tyttö valehtelee, ja mankuu nyt niitä kutsuja.. huoh.. en tiedä mitä tehdä, olis paljon muutakin mietittävää kun 6-7 vuotiaiden riidat. hitsi
ap
[/quote]
Voi että mä olen aina tälläisiä juttuja lukiessani onnellinen että meillä on 4 poikaa :)!
Pojilla ei ole ollut koskaan tällaisiä ongelmia :DDD
[/quote]
Odottelinkin jo, milloin tulee ensimmäinen, jolla ottaa koville, ettei ole saanut omaa tytärtä.. ;)
[/quote]
Mulla myös kaksi vanhempaa poikaa ja koskaan siis ei koskaan ole tarvinnut heidän kanssa tälläisistä keskustella, en edes muista että olis mitään suurempia riitoja ollut tai sitten aika kultaa muistot:D
Tää kuopus on kyllä ihan eri muotista, hyvin sosiaalinen ja kiltti mutta tosiaan tempperamenttinen ja keksii mitä ihmeellisimpiä juttuja, nämä keppihevosjuhlatkin keksi aamusti aj niitä on sitten toteutettu koko päivä ja ihania ideoita on tullut, kova työ kyllä tehty juhlien eteen.
ap
[/quote]
minä luulen että ap:n tyttö on nuorin, ehkäpä jopa iltatähti ja ainoa tyttö, jota on ihailtu ylenmäärin syntymästä saakka.- mikä onkin ihan oikein, jonka jokainen lapsi ansaitsisi.
Mutta noille iltatähdille yms. sallitaan hieman huonompaa käytöstä, kuin muille lapsille.
Joskus käytöstä jopa ihaillaan kun lapsi on niin kekseliäs ;)
Minusta ap:n pieni lapsi osoitti käytöksellään aika ihailtatavaakin kekseliäisyyttä, mutta toisaalta se kertoi aikamoisesta narsismista, jota tuon ikäinen lapsi ei edes itse tunnista.
Eli tässä vaiheessa vanhempien kasvatuksen olisi ohjata lasta oikeaan suuntaan eli kysellä miksi lapsi halusi järjestää juhlat juuri tuolloin ym. ja aikuisen pitää tehdä päätös oman lapsen lapsen juhlien siirtämisestä, jos se on vaikeaa voi aina asettautua syntymäpäiväsankarin asemaan, miettiä mitä toivoisi toisen tekevän jos omalle syntymäpäiviään viettävälle lapselle olisi tehty noin.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:26"]
Tässä vastaaja nro 47, se seitsemän lapsen äiti, jolla ei vissiin ole kokemusta lasten kasvatuksesta, ja on tampio (sanojesi mukaan). Kysyn vain, että äskeisen viestisi mukaan (nro 59) tyttäresi keksi nämä juhlat tänä aamuna. Ja sinä viipymättä syöksyit mukaan koko päiväksi leipomaan ja ruusukkeita ja esteitä tekemään? Meillä noista asioista kyllä aina keskusteltiin ja sovittiin hieman pitemmällä aikajanalla.
Mistä tiesit, kuinka moni lapsi niihin voisi edes osallistua? Nyt on aika monessa perheessä jo kesälomakausi alkanut. Ihmettelen vaan tässä tampiona. Ja kysyn sitäkin, kannattaako näiden pienten lasten pikku kinojen takia pilata naapurien välit??
[/quote]
Anteeksi jos sanoin sinua tampioksi mutta tyylisi kirjoittaa ensimmäinen viesti oli tosi ivalliseen sävyyn kirjoitettu hahhatteluineen ja en vieläkään miksi lapselle jolla on jo muutenkin paha mieli syrjityksi tulemisesta pitäisi vastata Ei koska hän ei ole tehnyt mitään pahaa ja on ollut valmis sopimaan.
Kyllä juhlista puhuttiin tänä aamuna ja koska olen kesälomalla vailla mitään tekemistä suostuin. Ruususkkeita on tehty koko kaveripiirin voimin ja samoin esteitä. En näe syytä miksi sen enmpää olisi pitänyt keskustella varsinkin kun tiesin että ensi viikolla on tosi tiukka aikataulu juhannuksen takia ja oleeme lähdössä keskiviikkona pois..
En ole pilaamassa välejä naapuriin, olen ihan valmis sopimaan kaikki asiat jos naapuri tulee sopua vääntämään. En pidä hänen tyttönsä tämänpäiväisestä käytöksestä (enkä hänen) mutta on näitä tyttöjen riitoja ennenkin nähty jos kenenkäkin välillä.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 21:37"]
[/quote]
Mulla myös kaksi vanhempaa poikaa ja koskaan siis ei koskaan ole tarvinnut heidän kanssa tälläisistä keskustella, en edes muista että olis mitään suurempia riitoja ollut tai sitten aika kultaa muistot:D
Tää kuopus on kyllä ihan eri muotista, hyvin sosiaalinen ja kiltti mutta tosiaan tempperamenttinen ja keksii mitä ihmeellisimpiä juttuja, nämä keppihevosjuhlatkin keksi aamusti aj niitä on sitten toteutettu koko päivä ja ihania ideoita on tullut, kova työ kyllä tehty juhlien eteen.
ap
[/quote]
minä luulen että ap:n tyttö on nuorin, ehkäpä jopa iltatähti ja ainoa tyttö, jota on ihailtu ylenmäärin syntymästä saakka.- mikä onkin ihan oikein, jonka jokainen lapsi ansaitsisi.
Mutta noille iltatähdille yms. sallitaan hieman huonompaa käytöstä, kuin muille lapsille.
Joskus käytöstä jopa ihaillaan kun lapsi on niin kekseliäs ;)
Minusta ap:n pieni lapsi osoitti käytöksellään aika ihailtatavaakin kekseliäisyyttä, mutta toisaalta se kertoi aikamoisesta narsismista, jota tuon ikäinen lapsi ei edes itse tunnista.
Eli tässä vaiheessa vanhempien kasvatuksen olisi ohjata lasta oikeaan suuntaan eli kysellä miksi lapsi halusi järjestää juhlat juuri tuolloin ym. ja aikuisen pitää tehdä päätös oman lapsen lapsen juhlien siirtämisestä, jos se on vaikeaa voi aina asettautua syntymäpäiväsankarin asemaan, miettiä mitä toivoisi toisen tekevän jos omalle syntymäpäiviään viettävälle lapselle olisi tehty noin.
[/quote]
Sen varmistamiseksi että nämä eivät ole mitkään kostojuhlat tein seuraavanlaiset järjestelyt
A) Juhlat ovat eriaikaan kuin synttärit
B) Kaikki ovat tervetulleita
En ymmärrä miten joku jaksaa valittaa vielä kostojuhlista. Juhlat olisivat peruuntuneet vain siitä syystä että tyttöni olisi kiusaamisellaan aiheuttanut sen ettei häntä kiusattu ja kiusannut vielä lisää sillä että pitää kutsut samaan aikaan eikä kutsu naapurin tyttöä.
Nyt kaikilla pitäisi olla hyvä mieli ja jos ei niin en koe sen johtuvan meistä/meidän juhlista.
ap
Miten tämä nyt sitten päättyi: kuka tuli, kuka ei, kenellä oli kivoimmat bileet?
Juhlat eivät ilmeisesti onnistuneet?
Muistakaa ottaa huomioon, että tässäkin ketjussa oli vain ap:n näkemys asioista... Mikä ei välttämättä(ilmeisestikkään) pitänyt nyt ihan niin paikkaansa. Kirjoitti mikä vain omasta näkökulmasta näytti hyvältä vaikka uskon kyllä vakaasti, että ap hemmoteltuine kakaroineen on se tarinan oikea roisto.
Muistakaa ottaa huomioon, että tässäkin ketjussa oli vain ap:n näkemys asioista... Mikä ei välttämättä(ilmeisestikkään) pitänyt nyt ihan niin paikkaansa. Kirjoitti mikä vain omasta näkökulmasta näytti hyvältä vaikka uskon kyllä vakaasti, että ap hemmoteltuine kakaroineen on se tarinan oikea roisto.
Törmäsin tähän ketjuun vasta nyt ja jäin miettimään miten homma loppui. Kenen bileet oli parhaimmat? Tuliko synttärisankari keppihevosbileisiin? Saiko synttärisankari juhlansa (ja vieraansa)? Sopivatko lapset riitansa?
Voi tätä draaman määrää. Pliis ap, vastaa, muuten en saa unta yöllä!
Tämä ketju meni niin pois raiteiltaan ja haukkumista alkoi olla jo liiaksikin niin jätin ketjun. Nyt kun huomasin niin kerron että molemmat juhlat menivät kivasti ilman riitoja. Naapuri ei sanonut mitään vaikka minun tyttöni juhlissa pyörähtikin. Ja naapurin tyttö oli illemmalla meillä juhlimassa.
Nyt koko riidasta ei ole tietoakaan ja ovat leikkineet ihan sovussa siitä asti.
ap
Tosi aikuismaista järjestää kostojuhlat :D
Ja vielä vähän aikaa sitten olit sitä mieltä että voit hyvin pitää juhlat yhtä aikaa... ja missä kohtaa se naapurin lapsi kielsi teitä pitämästä juhlia ollenkaan? Sä olet ketjun edetessä ap yhä oudompi, todellinen karva paistaa jo läpi...