Puu-Vallilan asukkaat pulassa: huumeklinikka tuonut mukanaan häiriöitä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006577253.html
Idylli saattaa hieman rapista, kun omalta pihalta löytyy sitä vessanaan käyttävä n*rkki ja lasten leikkialueet on varusteltu ruiskuin.
Mutta hei, toivoa on: pitää vaan ymmärtää "erilaisesta kulttuurista (= huumekulttuurista) tulevia"! Ja esimerkiksi Munkkisaaren yksikössä n*rkeille alettiin maksamaan siitä, että viitsivät kerätä omat välineensä pois maasta. Hyvin käytettyä verorahaa, eikö? :)
Jatkossa Vallilassa on alle 800m päässä toisistaan mielenterveys+päihdeongelmaisten asuntola, romanien hätämajoitus sekä myös korvaushoitopiste.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No minne huumeklinikat olisi hyvä perustaa?
Vai pitäiskö ongelma lakaista maton alle ja todeta, ettei mitään ongelmia ole?
Ostaa katkaisuhoito halvasta maasta esim intiasta tai pakistanista.
Takaisin ei ole tulemista ennen kuin raitis, siis suomalaisten osalta.
Puu-Vallilassa on myös paljon kaupungin vuokrakämppiä eli sinänsä ollut oikea ajatus sijoittaa korvaushoitopaikka sinne missä syrjäytyneet asuvat.
Muutamat NIMBY-asukkaat eivät sitten ole tienneet mille alueelle ovat muuttaneet, kun onhan tuo ulospäin idyllisen näköinen asuinalue, jos ei tiedä mitä seinien sisällä tapahtuu. Minä tiedän, olen työni puolesta kiertänyt paljon asunnoissa.
Olen asunut ko. alueella vuosia. Enimmäkseen rauhallista aluetta. Ruiskuja olen löytänyt puistoista maasta kun olen ulkoiluttanut lemmikkiä, mikä on tietenkin inhottavaa. Joltain aineissa olevalta tyypiltä sain perään huutamalla toteutetun raiskausuhkauksen. Välillä on eksynyt joku ehkäpä asunnoton omaan kotirappuun yöpymään jos ovi jäänyt auki, tarpeetkin tehty rappuun. Oveni lukko on yritetty kerran murtaa. Varastosta on viety joku tavara.
Eli levottomuuksia tapahtuu välillä, mutta esimerkiksi Kallioon verrattuna alue tuntuu rauhalliselta.
Ainahan kaupungin vuokra-asunnoissa sattuu ja tapahtuu. Sikäli tässä ei ole niin uutta.
Tässä on vain ja ainoastaan takana alueen arvonalennus, saadaan puutönöt alas ja kalliilla lasipalatseja.
Vieroitus oireet on pieni osa vieroitusta ja taistelu alkaa vasta sen jälkeen ja parantuminen lähtee omasta halusta. Joidenkin elämän olot ei salli parantumista koskaan, jos elämä ei ole kunnossa. Onko monikaan lukenut tietoa riippuvuuksista ja miten ne vaikuttaa ihmisen aivoihin pitkällä ajalla ja silti ihmisiä on päässyt eroon itsensä takia, ei kenenkää muun ja he ovat tehneet suuren työn. Mielenterveys asiat ja päihderiippuvuudet kuuluu yhteen, ei ole vain mielenterveysongelmaisia ja narkkareita,vaan ihmisiä, joilla on ongelmia, jotka ovat ajautuneet päihteisiin.Ihme juttu ,että ihmiset halveksii niitä, jotka ei pärjänneet elämässä ja koulussa niin hyvin. Eihän sellaista tilannetta voi ollakkaan, että kaikki pärjäisivät yhtä hyvin ja minusta heidät tulee hyväksyä samallain, kuin muutkin hyväksytään. Me too ja Jumala hyväksyy myös.
Aidattu paratiisi toimintahoitola maalle.
Puutarhan kera?
noi huumehoitalat pitäis just olla asumattomil alueil ja ei pois pääsyä. näin pääsevät irti huumeista. tunnen huumeista eroon päässeitä.muuttivat just perähikiälle pois kaupungista.kaupungeis kokoajan tyrkytetään huumeita ongelmaisille. usein perähikiän laitoksis esim.alkoholisti hoito.ollut hyviä tuloksia sillä lähin alko 400 km päässä.
Nyt saa tämän "suvaitsevaisuudestaan" tunnettu kaupunginosan väki harrastaa ihan käytännössä sitä suvaitsevaisuutta, moninaisuutta ja elämän "kirjoa". Ikävää kun sähköpyörät lähtevät pihalta nopeammin hörhöjen matkaa kuin vihreä tee vilahtaa kitusista alas...