Miksi kaupan kassa kysyy joka kerta: "Tuleeko vielä muuta?"
Siis kassahenkilö on lapannut mun ostokset siitä hihnalta lukijan kautta pakattaviksi ja mun ostokset seuraavan asiakkaan ostoksista erottavan kapulan nostanut siihen "reunalle". Ja kysyy joka ikinen kerta: "Tuleeko vielä muuta?"
Mitä muuta sitä voisi vielä tulla, mitä siinä hihnalla ei ollut? Että jos sanon, että yhden kokiksen voisin vielä ottaa, niin hän lähtee sitä sieltä limsahyllyltä kirmaamaan vai mitä?!? Ja siitä ei siis saa arpoja, lottoa tms. mitä voisi mahdollisesti haluta tyrkyttää.
Pikkujuttu todellakin, mutta silti ärsyttää ja ihmetyttää.
Kommentit (53)
Mä oon keksinyt vastata tohon "ilman muuta" :D Näyttää usein kassoja naurattavan
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan seisoo siinä monttu auki ja toljottaa, niin kassa haluaa varmistaa että tuliko nyt kaikki, vai mitä se siinä ihmettelee.
... pullonpalautuskuitti toisessa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkia? Pannaanko pieneen pussyyn?
Pannaanko pieneen... pyssyyn? XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun siinä kassalla on myynnissä arpoja, veikkausta, tupakkaa yms. ja rahaakin voi nostaa, niin helpompi ne on tehdä ennen kuin on maksettu. Monesti aletaan säätää jonkun unohtuneen pikkujutun takia, ja sitten mitätöidään kuittia ja takana tulevat huokailevat ja pyörittelevät silmiään.
Todennäköisesti kuitenkin yksinkertaisempi selitys on se, että kyseessä on kassan työnantajan ohjeistama repliikki. Ja miksi se on pakko kysyä jokaiselta, niin siksi, koska testiostajat mittaavat tuotakin asiaa. Jos et ole juuri silloin muistanut sanoa maagisia sanoja, tulee heti huomautus.Ei ole tavallisessa kaupassa kysytty koskaan, tai sen on ainakin niin harvinaista, että en sellaista muista. Missä tuollainen tapa on?
Sen sijaan esimerkiksi huonekalukaupassa tyrkytetään "oletko huomannut ..." ja kerroin kyllä, että en pidä tyrkyttämisestä. Myyjä vastasi, että aika moni asiakas siinä toteaa, että eipä huomannutkaan ja ostaa sitä, mitä tarjotaan.
Meillä ihan tossa lähikaupassa on kaksi myyjää, jotka siis AINA kysyy "Tuleeko vielä muuta?". Ruokakaupassa siis, mistä tosiaan kassahenkilöltä ei tarvitse pyytää mitään tai hänellä ei ole ns. mitään tarjottavaa, mitä en olisi itse siitä kassan läheisyydestäkin voinut halutessani ottaa.
Ja tiedän, ei ole todellakaan iso ongelma eikä ongelma varsinaisesti lainkaan, ihmetyttää vaan.
ap
Mistä ihmeestä sinä tiedät, mitä tarjottavaa sillä kassahenkilöllä voisi olla? Siellä voi olla esimerkiksi niitä postimerkkejä tai vaikka puhelimeen puheaikaa tai lahjakortteja, mutta ethän sinä sitä välttämättä tule ajatelleeksi. Tai se voi olla myös vihjaus sille, että nyt on sopivaa vielä ottaa vaikka ne muovikassit, niin etteivät "unohdu".
Samasta syystä, kuin kysyn sinulta, onko sinulla plussa/bonuskorttia. Eli siksi, että jos haluat vielä jotain, kuten edellä mainittua vaikkausta, tupakkaa, kassalta myytäviä mutta esimerkiksi ulkoa haettavia tuotteita, se on helpompaa ja nopeampaa lisätä ennen maksamista kuin sen aikana tai jopa jälkeen.
Ja tuppisuujuntit ihmettelee ääneen kun joku puhuu niille. Sitä kutsutaan palveluksi. Ja ainahan siellä on niitä itsepalvelukassoja joille ei tarvitse yrittää edes olla kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää kyllä kysymys kassalla- haluatko kuitin..
Siis lykkäisi sen käteen ja asiakas sanoo kyllä, jos ei halua sitä. Näin oli tapana ennen.
Et ole koskaan ilmeisesti ollut kassalla, jos kuvittelet, että sen noin vain pystyy lykkäämään käteen, kun asiakas viipottaa siellä kahden metrin päässä eikä katso edes päälle. Kyllä, se asiakas ehtii karkaamaan myyjän "hyppysistä" sen parin sekunnin aikana, kun se maksu menee läpi ja kuitti tulostuu.
Niin, se pullokuitti ja kaikenlaiset alekupongitkin ovat sallittuja mainita tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuttusi?
Kenelle osoitit kysymyksen
Aloittajalle
Se kysymys pitää tietenkin ymmärtää kaksimielisesti. Eli ilman muuta tahtoo sen hehkeän kassaneidin mukaansa. Eihän ne muuten kysyisi. Vähintään neidin puhelinnumeroa on kohteliasta tiedustella.
Kyllä nousee taas sympatiat kassahenkilöitä kohtaan näitä kommentteja lukiessa.
Enemmän ihmetyttää, kun eräs tiettyjä kassa sanoo aina tervetuloa. Omasta mielestäni olen siinä vaiheessa jo poistumassa kaupasta.
Enemmän ärsyttää kyllä kysymys kassalla- haluatko kuitin..
Siis lykkäisi sen käteen ja asiakas sanoo kyllä, jos ei halua sitä. Näin oli tapana ennen.