Miehen sukulaisten lasten vahtiminen omalla kesälomallani...
No niin, nyt saatte kivittää, jos siihen on teidän mielestä aihetta. Olenko välinpitämätön ja inhottava ihminen, jos en halua käyttää omaa kesälomaani siihen, että vahdin mieheni sisaruksen 8- ja 10-vuotiaita lapsia? Heidän vanhempansa siis töissä. Itse olen lapseton ja työskentelen lasten parissa. Jotenkin siis todella tahtoisin viettää lomaa lapsista. Ilman muuta olen valmis ottamaan näitä lapsia toisinaan hoitoon, mutta en esim. viikkoa tahdo lomastani siihen käyttää - putkeen varsinkaan. Lapset ovat ihania ja pidän heistä todella, mutta oma itsekkyyteni menee nyt edelle.
Kommentit (24)
Eikö lapsilla ole mummilaa, 2 pitäisi olla. Mummithan niin tykkää lastenlapsistaan. Onhan olemassa leirejä, seurakunnilla, vähävaraisille tarkoitettuja leirejä jne.
Minä ajattelisin sinuna ap niin päin, että miehenkin sukulaiset ovat sinun sukulaisiasi myös, eikä nyt edes ole kyse mistään etäisistä sukulaisista, vaan langosta/kälystä.
Sekin aika ehkä tulee, jolloin sinä olet samassa tilanteessa eli sinulla on pieniä lapsia, joille tarvitsisit hoitoapua. Olisiko kenties järkevää kartuttaa sitä hoitopankkia nyt?
Jos olet varma. ettet koskaan ikinä tarvitse mitään jelppiä siltä suunnalta, niin älä auta. Onko niin, ettette te perheenäkään koskaan tule tarvitsemaan vaikkapa talkooapua tai muuta?
Jos olet varma, että tuo jäisi yksisuuntaiseksi avuksi, niin sano, että olet lomalla lastenhoidosta, etkä niin muodoin lomallasi hoida ilmaiseksi sukulaisten jälkikasvua, kiitos vaan.
Sukulaisiakaan ei kyllä tarvitse täysin pyyteettömästi ja mitään vastavuoroisuutta vailla avitella tuolla lailla - enkä itse ikinä KEHTAISI PYYTÄÄ tuollaista palvelusta, jos en voi sitä korvata millään.
Ei ne sun lapsia ole, joten et tietenkään hoida.