Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiat 500 vai MB A 150?

Vierailija
20.05.2013 |

Jos noista pitäisi valita. Perheen kakkosautoa tässä haarukoimassa. Joukkoon saattaisi mahtua Toyota Yaris.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy irti Fiatista oman mielenterveytesi takia.

Vierailija
2/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, pohditko ihan oikeasti että kumman valitset - Fiat vai Mersu?
Mun mielestä tuossa ei ole mitään mietittävää. Ja yleensäkin, olen samaa mieltä kuin #2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sillä kakkosautolla ajaa? Sinäkö? Kuljetatko mukana lapsia, kauppatavaroita, harrastustavaroita? Kaupunkipyöritystä vai myös pidempää työmatkaa maantievauhdeissa?  Yksin lyhyttä työmatkaa kaupungissa ajavalle nuo pikkukoslat ihan ok mutta jos ajaa pidempiä matkoja maantienopeuksilla ja jos kuljettaa mukana muitakin kuin itseään ja käsilaukkuaan, kantsii ehkä sijoittaa vähän isompaan ja turvallisempaan autoon.

Tiedäthän, että pikkuautoluokan viisi NCAP-tähteä ei vastaa keskiluokan tai ison auton viittä tähteä eikä ne pikkuauton viisi tähteä auta mitään, jos joku tulee kolmion takaa maantielle eteen, katolle läsähtää hirvi tai kännykkään puhuva kuorma-autokuski ajaa perään kasiakymppiä. Silloin on vain massa ja ulottuvuudet sekä toki nuo uudet turvakorit, airbagit ym. turvana ja isommassa autossa aina turvallisuus on parempi kuin pienessä, kun puhutaan nyt 2000-luvun autoista. 

Jos noista kahdesta pitää valita, niin todennäköisesti A-mersu (pitää hintansa todella paljon paremmin, kun haluat myydä tai vaihtaa, Fiatissa tippuu neljännes hinnasta kun ajat liikkeen portista ulos ja puolet ekan kahden vuoden aikana).

Jos pitäisi suositella jotain vähän isompaa, vaikka muutaman vuoden käytettynä, niin esim. Ford Focus, VW Golf, Honda Civic, Toyota Auris....

Vierailija
4/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersu. 

Vierailija
5/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta noista kahdesta Kusiainen, jos kakkosautoksi hankitaan. Nätti kuin mikä, edullinen ja ihan asiallinen peli.

Tuo mersumalli on karseimman näköinen mersu mitä tehty on. Tämä ihan oma mielipiteeni :-)

Vierailija
6/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat 500 ehdottomasta. Auto on kaunis kuin karkki ja kiva ajaa. Sen sijaan toi A-sarjan koppimersu on oikea MB:n irvikuva. Tehottomat moottorit ja ulkonäky a-i-v-a-n järkyttävä. Edes takavetoa ei siinä ole. Ainoa yhteys isoihin meseihin on ankea perusvarustelutaso ja ylihintaiset ekstrat.

Vierailija
7/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haaveilen kans Fiat 500:sta  :)

Vierailija
8/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katopa, mitä maksaa Fiat kolmen vuoden päästä ja mitä Mese (vaikka onkin A).... Ikävä kyllä, sitä joutuu melkeen maksaa, että saa jättää sen fiiun vaihtoautona liikkeeseen, kun se käytetty trenditekoretro ei oikein kelpaa käytettynä mihinkään.... ja vaikka se on kuinka ihqu ostettaessa, myytäessä ei todellakaan ole.

Itse en ajaisi noin pienillä päivääkään, ellei nyt sitten huollon vara-autona...

Vierailija
9/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se naisen kakkosauto on aina joku onneton kirppu? Sillähän ne perheen arvokkaimmat lastit yleensä kuljetetaan (äiti ja lapset)? Onko se isännän persus niin paljon parempi ja arvokkaampi, että naiselle kelpaa sitten se käytetty ruosteenraiskaama nissanmicra? Kuka sen päättää, millä kukin perheessä ajaa? Eikö naisilla ole varaa ostaa itselleen yhtään parempaa ja turvallisempaa autoa? Vai pelkääkö kaikki parkkeeraamista ja peruuttamista niin paljon, ettei voi ostaa tulitikkulaatikkoa isompaa? 

Vierailija
10/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä päätän omasta autostani ja mies omastaan. Toisaalta saatetaan ajaa toisenkin autolla. Tilanteesta riippuen.

Itse asiassa auto nyt sitten ostettu,eikä ollut mikään noista. Valitsin Avensiksen. Lähempi tuttavuus ja koeajot ratkaisi. Nyt vain odotellaan jokunen viikko, että saan auton.

ap

Vierailija
11/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 17:45"]

Fiat 500 ehdottomasta. Auto on kaunis kuin karkki ja kiva ajaa. Sen sijaan toi A-sarjan koppimersu on oikea MB:n irvikuva. Tehottomat moottorit ja ulkonäky a-i-v-a-n järkyttävä. Edes takavetoa ei siinä ole. Ainoa yhteys isoihin meseihin on ankea perusvarustelutaso ja ylihintaiset ekstrat.

[/quote]

Viat 500:n ajettavuus on kohtalainen mutta moottorit, vaihteisto ja talviominaisuudet ovat syvältä.

Mersu noista ehdottomasti.

Vierailija
12/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat ehdottomasti. Ostan sellaisen itsekin seuraavaksi.

Mersu on vanhojen tylsien papparaisten auto, ei minun.

Vierailija
13/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:08"]

Katopa, mitä maksaa Fiat kolmen vuoden päästä ja mitä Mese (vaikka onkin A).... Ikävä kyllä, sitä joutuu melkeen maksaa, että saa jättää sen fiiun vaihtoautona liikkeeseen, kun se käytetty trenditekoretro ei oikein kelpaa käytettynä mihinkään.... ja vaikka se on kuinka ihqu ostettaessa, myytäessä ei todellakaan ole.

Itse en ajaisi noin pienillä päivääkään, ellei nyt sitten huollon vara-autona...

[/quote]Hehe. Minkä tahansa merkin erikoismallit (joihin retro 500:kin kuuluu) on kyllä varsin haluttuja pelejä käytettynäkin, ja siten pitävät arvonsa taviskotteroita paremmin. Itse asiassa A-mese ja Fiat 500 ovat käytettynä saman ikäisinä & samoilla ajomäärillä aika lailla samoissa hinnoissa.

Vierailija
14/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 18:08"]

[/quote]Hehe. Minkä tahansa merkin erikoismallit (joihin retro 500:kin kuuluu) on kyllä varsin haluttuja pelejä käytettynäkin, ja siten pitävät arvonsa taviskotteroita paremmin. Itse asiassa A-mese ja Fiat 500 ovat käytettynä saman ikäisinä & samoilla ajomäärillä aika lailla samoissa hinnoissa.

[/quote]

Meillä on kakkosautona Abarth ja ihan hyvin silläkin kelpaa ajella täällä Saksassa moottoriteitä, ja todella paljon näkee myös Fiat 500:ia. En tajua miksi Suomessa auton pitäisi olla erityisen iso, että sillä voi tai kehtaa ajaa ;) Jos turvallisuudesta puhutaan niin kyllä itsensä voi tappaa vallan hyvin vaikka 700-sarjan Bemarilla, jos huono tuuri käy.

Fiatin talviominaisuudet tosin voivat Suomen leveysasteilla olla hieman kyseenalaiset. Mutta tästä ehkä jollain Suomessa asuvalla on parempi tieto.

Meillä joka tapauksessa sekä mies että minä itse ajellaan tosi mielellään Abarthilla, vaikka paljon isompikin tallista löytyy :)

Vierailija
15/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään hassumpi valinta, ap! Aika kauas heitit A-mersusta ja pikkufiiatista - parempi näin!

Vierailija
16/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 19:57"]

No ei mikään hassumpi valinta, ap! Aika kauas heitit A-mersusta ja pikkufiiatista - parempi näin!

[/quote]

Koeajot teki ihmeitä. Mersu oli siisti, mutta laiska. Fiiu taas koppero. Ja en saanut mitään sellaista tatsia et olisin kokenut omakseni.  Avensis oli se viimeinen ja se istui, kuin hanska käteen. Ei ollut ei sitten lopulta mikään pieni auto, mutta olen tyytyväinen. Odotellaan nyt vain sitä autoa. Ja käytetty mun piti alkujaan ostaa. Sellainen pari vuotta vanha max ja vähän ajettu ja huollettu ajallaan jne. Menikin nyt sit näin. Ei haitanne.

ap

Vierailija
17/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tahti sulla jos kolmessa tunnissa olet ehtinyt koeajaa 3 autoa, tutkia paremmin niistä ainakin ne 2 käytettyä ja tehdä tilauksen uudesta kaikkine varusteineen... Varmaan aloitusviestinkin näpyttelit jo autokaupasta?

Vierailija
18/18 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 20:37"]

Ihan hyvä tahti sulla jos kolmessa tunnissa olet ehtinyt koeajaa 3 autoa, tutkia paremmin niistä ainakin ne 2 käytettyä ja tehdä tilauksen uudesta kaikkine varusteineen... Varmaan aloitusviestinkin näpyttelit jo autokaupasta?

[/quote]

En ole kaikkia iltapäivän aikana koeajanut. Aamusta lähdin liikenteeseen. Kaikki autot nyt sattui olemaan samassa liikkeessä. Yhdellä autolla kävin päivällä kotona lounaalla ja silloin näpyttelin aloitusviestin. Ei mulla yleensä mene kauaa aikaa pohtia mikä on valinta. Auto on kuitenkin mulla max 2-3 vuotta. Ja sitten menee vaihtoon. Harkitsin pienempään siirtymistä. Mulla kuitenkin on aika vähän ajoa vuodessa ja se pääosin on  (95%) kaupunkiajoa ja aika lyhyttä matkaa. Ja varustetaso on mulle kuitenkin aina aika selvä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme