Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukulaisten lasten vahtiminen omalla kesälomallani...

Vierailija
07.06.2013 |

No niin, nyt saatte kivittää, jos siihen on teidän mielestä aihetta. Olenko välinpitämätön ja inhottava ihminen, jos en halua käyttää omaa kesälomaani siihen, että vahdin mieheni sisaruksen 8- ja 10-vuotiaita lapsia? Heidän vanhempansa siis töissä. Itse olen lapseton ja työskentelen lasten parissa. Jotenkin siis todella tahtoisin viettää lomaa lapsista. Ilman muuta olen valmis ottamaan näitä lapsia toisinaan hoitoon, mutta en esim. viikkoa tahdo lomastani siihen käyttää - putkeen varsinkaan. Lapset ovat ihania ja pidän heistä todella, mutta oma itsekkyyteni menee nyt edelle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee voida pitää kesäloma ilman lapsia koska oot työssäkin lasten parissa. Ota äkkilähtö johonkin kohteeseen vaikka nyt onkin lämmintä. Asuuko äitisi kaukana, mene sinne lomailemaan tai jos on siskoja , veljiä jne

Vierailija
2/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tokikaan ottaisi. Ja ilmaiseksiko vielä pitäisi, ei hyvää päivää. Eikä noin isot enää mitään päivähoitajaa tarvitse,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ottaa. Et ole edes itsekäs, loma on lomaa eivätkä ole edes sinun sukulaisiasi. Palkatkoot hoitajan kotiinsa, jos heidän mielestään eivät tuonikäiset yksin kotona pärjää. Varmaan joku opiskelija tulee mielellään tienaamaan.

Vierailija
4/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En satavarmasti ottaisi! Vai haluaako sisko olla teillä piikana lomansa ajan?

Vierailija
5/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavaa, että osaat olla itsekäs ja sanoa EI! Oikein hyvää kesälomaa sinulle!

Vierailija
6/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko paketti otetaan joten sinä kaitset miehen lapsia. Menkää huvipuistoon, jäätelölle yms kivaa.

Vierailija
7/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:21"]

Koko paketti otetaan joten sinä kaitset miehen lapsia. Menkää huvipuistoon, jäätelölle yms kivaa.

[/quote]

Mikä paketti? Minä en tiennytkään, että naimisiinmeno velvoittaa orjaksi miehen sukulaisille.

Vierailija
8/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele tekemään työtä lomalla, kun se loma on olemassa ihan tietystä syystä. Voithan sanoa, että koko lomaa et ole käytettävissä, mutta yhden kivan kesäpäivän voit viettää lasten kanssa. Sano tarkasti rajasi, ettei se jää epäselväksi ja venytettäväksi. Silloin siihen sisältyy mukava tarjous, jonka voi ottaa tai jättää.

Vierailija
9/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luetun ymmärtäminen?! 

Vierailija
10/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne oli miehen sukulaisten lapset. Et tietenkään katso miehen sukulaisen lapsia. Pidä lomaa omas mielen mukaan. Milloin sun miehes pitää lomaa??

Vierailija
11/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:30"]

[/quote]

Luetun ymmärtäminen?! 

[/quote]Ymmärrys hoi älä jätä. En lukenut niin tarkkaan. Nauraa.

Vierailija
12/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisten kanssa! Ei mitenkään voi olettaa, että kaitsisit sukulaiskersoja (ihan sama ovatko lapset sinun vai miehesi sukulaisia) omalla lomallasi, etenkin kun teet työtä lasten parissa. Loma on lomaa! Olet reilu, jos tarjoudut joinakin yksittäisinä päivinä viettämään aikaa lasten kanssa.

Vierailija
13/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista edes vaativat? Pärjääväthän lapset ilmeisesti muunkin ajan ilman sinun hoitoasi vanhempien ollessa töissä?

Sano, että ei valitettavasti käy, kun olet suunnitellut jo kaikenlaista lomallesi.

Vierailija
14/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Sano yksinkertaisesti, selittelemättä millään. Jos selittelet, ajaudut helpommin lupaamaan ottaamaan ne.

Vierailija
15/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jännitti lukea mitä mulle vastataan. Omasta mielestänikään en tee väärin, jos kieltädyyn hoitoavusta, mutta en ollut varma "yleisistä moraalikäsityksistä" ;) Onko joku eri mieltä? Perustele!

Vierailija
16/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää mökkilomaa itseksesi tai itse valitsemassasi seurassa. Ei sinulla ole velvollisuuksia miehesi sisarusten lapsista.

En ymmärrä miten joku edes tohtii ehdottaa moista. Itsekkäitä ihmisiä on mutta se et tällä kertaa ole sinä.

Vierailija
17/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran työskentelet lasten parissa, niin kyseessähän olisi silloin ammattisi harjoittaminen josta voisit erittäin hyvillä mielin pyytää maksua.

Mutta koska kyseessä on loma, niin esitä asia niin, että jos lasten isä on vaikkapa raksalla, niin tulisiko käyttämään koko lomansa rakentaakseen teille vaikkapa autotallin. Ilmaiseksi tietty.

Vierailija
18/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs paska. Kyllä niillä lasten vanhemmillakin on oikeus saada viettää lomaa ihan kahdestaankin ja kyllä siinä nyt pitäisi itsekkäiden sukulaisten senverran avustaa ja joustaa.

Vierailija
19/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti palstan "mummolla on velvollisuus hoitaa" -äidit lukevat, miten kilvan ollaan sitä mieltä, että lapsia ei tarvitse hoitaa, jos ei halua. Tätä mieltä on palstamammat tänään.

Vierailija
20/24 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perhepäivähoitaja ja omat lapseni ovat jo isoja koululaisia. Rakastan hoitolapsiani ja pidän työstäni hyvin paljon, mutta pidän työt työnä ja vapaa-aikanani haluan tehdä jotain aivan muuta kuin vaihtaa vaippoja ja syöttää lapsia. 

Minulle oltaisiin jatkuvasti kärräämässä viikonloppuhoitoon alle 5-vuotiaita lapsia. Ihmiset kuvittelevat, että lasten kanssa oleminen on koko ajan hauskaa ja ihanaa ja koska teen sitä työkseni omassa kodissani arkisin, voin ilman muuta tehdä sitä myös kaikki illat ja viikonloputkin. En jaksa! Tarvitsen aikaa, jolloin minua ei tarvita.

Sinun täytyy voida rentoutua. Et ole itsekäs.