Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (886)
En tiedä, no sen verran että yhteen törmäsin apteekissa oli farmaseutti. Naapurin pojasta tuli kardiologi, sattui olemaan yksityisellä sydän klinikalla töissä kun siellä piti käydä EKG ottamassa
Luokan matikkanero on taksikuski ja yksi huonoimmin menestyneistä ison yrityksen pomo. Se joka kiusasi kaikkia ja kähmi tyttöjä, on nyt näyttelijä ja tunnettu mainoskasvo.
Osasi uraputken. On Helsingin kaupungilla johtajana, pari krt ollut Linnan juhlissa.
Toisesta päästö, 4 lasta, 3 eri isää, päivittäin juo keskikaljaa äitinsä ja esikoisensa kanssa. Asunto on kylän raitilla. Istuu talon edessä tuolilla, polttaa, juo sitä olutta ja haukkuu ohikulkevia.
Ei ole aavistustakaan, että mitä luokallani olleista oppilaista tuli jälkeenpäin. Paitsi, että yhden kuolinilmoitus oli Aamulehdessä muutama vuosi sitten.
Johan ne alakoulussa raiskaili ja juotti viinaa pienemmilleen. Synnyttivät teini iässä. Sitten vasta ammatti. Osa on juoppoja osa puolijuoppo. Mutta se parempi porukka lähti yrittäjiksi ja johtajiksi opiskelemaan kuin pappia ja taiteilijaa tuli. Kyllä suurin osa ammatin hankki. Osa lähti ulkomaille.
No ei voisi vähempää kiinnostaa. Nokat pystyssä menivät kaikki, jotka saivat kasiakin todistuksiin. Ei olla oltu missään tekemisissä, ei koulun välitunneilla, ei kouluajan ulkopuolella eikä koulun päätyttyä.
Näin stem-alan proffana olen hieman yllättynyt, että osa on maininnut professoriksi pääsemisen "menestymiseksi". Jotenkin sitä itse mieltäisi, että menestyminen vaatisi enemmän. Palkka on vain noin 8000 e/kk.
EU-virkamies, pari lääkäriä, koulun rehtori
Lukion 8-luokkalaisista taloudellisesti menestynein taitaa olla apteekkari apteekkari. Keskikoulun vitoselta muista yhden tytön, joka pääsi missikilpailuihin, ei sijoitusta.
MTV/YLE maire ulivattula yhtä äänekäs ja röyhkeä aina
Vierailija kirjoitti:
Näin stem-alan proffana olen hieman yllättynyt, että osa on maininnut professoriksi pääsemisen "menestymiseksi". Jotenkin sitä itse mieltäisi, että menestyminen vaatisi enemmän. Palkka on vain noin 8000 e/kk.
On se toki 2x peruskouluopen palkka
Yläaste: yhdestä tuli korkea eu-virkamies ja yhdestä yritysjohtaja konserniin
Lukio: yhdestä tuli tekstiilitaiteilija
Yksi luokkakaveri kasarilta kuoli jo 2002. Kävin haudalla. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin hän kuoli. Hänellä on poika, netistä löytyi. Hyvin harvinainen sukunimi, niin löytää helposti. Toiseen luokkakaveriin törmäsin metroasemalla 2000-luvun alussa, kertoi olevansa menossa vankilaan. Kolmannen luokkaverin huomasin Alibin kannessa 2005.
Täältä tullaan, elämä.
Oltiin siitä koulusta ja aloitettiin koulut jo 70-luvulla. Elokuvaa kuvattiin kun olimme tokalla. Se on hieno dokumentti siitä ajasta ja koulusta.
Koulukiusaajamme on Seiskan erikoistähtitoimittaja, joka työnsä puolesta tunnetaan mm. Matti Inkiseen liittyvästä uutisoinnista. Hän on kaiketi menestynyt, koska näkyy julkisuudessa ja merkkihenkilöt kaveeraavat hänen kanssaan.
Saatanan tyhmä kysymys , kerää tyypit maailmalta ja kysy minua ei sellainen ole kiinnostanut KUKA TEKI MITÄ HÄH.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki proffat on woke, joten en arvosta
Vierailija kirjoitti:
MTV/YLE maire ulivattula yhtä äänekäs ja röyhkeä aina
T. Kouluneuvosto lukiosta
Yksi "kohunäyttelijä" kohuotsikoissa. En tiedä, onko se menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin just luokkakokouksessa, joten aika tuoreita tietoja.
Mikä on menestyksen määritelmä? Hienoin titteli, eniten rahaa?
Akateemisesti menestyneimmät luokaltani ovat professoreja, eri aloilta. Näitä kaksi. Sitten on paljonkin akateemisesti koulutettuja, jotka ei nyt varsinaisesti yllättäneet ketään, matikanopettaja ja lääkäri tiesivät uransa jo yläkouluikäisnä ja olivat niitä hyvin pärjääviä. Oli kauppatieteilijää, DI:tä yms. Hienoinen yllätys oli se, että luokan priimustyttö oli "vain" sairaanhoitaja, teho-osastolla. Mutta hyvin näytti työssään viihtyvän ja elämäänsä tyytyväiseltä.
Yksi on julkisuudessakin mainittu taitelija, oman alansa huippuja mutta ei mikään pintaliitojulkkis.
Laskisin kyllä menestykseksi senkin, että yksi "ehdot joka kesänä"-ihminen on nyt ison liikkeen myyntipäällikkönä. Toinen koulunkäyntiavustajana ja
Ymmärtääkseni joskus back in the day oli vaikea päästä sairaanhoitajaopintoihin tiettyihin kouluihin ja vielä vaikeampi päästä teho-osastolle toimeen. Siskoni luki sairaanhoitajaksi ja itse menin Teknilliseen korkeakouluun 90-luvulla. Siskon kurssilla oli monia ällän oppilaita ja olivat kaiken kukkuraksi hyvärunkoisia ja nättejä. Hän kuten monet muutkin noilta kursseilta jatkoivat opintoja toisin kuin tuo oman luokkasi priimus. Mutta, kaippa se teho-osaston työ on erittäin vaativaa, en epäile hetkeäkään.
Luokan priimuksesta tuli taloustieteen proffa (ei yllättänyt), luokan suosituimmasta tytöstä malli ja kiusatuin teki itsarin.