Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (892)
En kyllä muista enää sukunimiäkään vaikka eihän siitä ole kuin vähän päälle kymmenen vuotta kun sain valkolakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista menestynein oli se, joka oli hieman hiljainen eikä tehnyt itsestään isoa numeroa. Kävi koulunsa hyvin ja sai hyvät arvosanat kaikista oppiaineista. Nykyään korkeastikoulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä.
Suosituille kävi huonosti. Ovat rupsahtaaneet. Polttivat jo ylä-asteella tupakkaa päivittäin ja myös alkoholi maistui. Ja raskaaksi pamahdettiin tietenkin ennen täysikää. Yhden näin yksi päin kaupan kassalla töissä. Tunnistin kyllä, mutta olipa kulahtanut sitten kouluajoista :D Tatuointejakin oli kädet täynnä.
Ja sinä kiemurtelet mielihyvästä kun toinen on rupsahtanut ja joutuu palvelemaan sinua kaupan kassalla? Miten noin "menestyneellä" ihmisellä kuin sinä on noin huono itsetunto? Mitä sinulle on tapahtunut?
Onko se nyt omasta itsetunnosta kiinni, mutta täytyy sanoa, etten pahemmin tuntenut myötätuntoa entistä v.ttumaista koulukiusaajaa kohtaan, joka näkyi pyöriskelevän kauppakeskuksen liepeillä spurgulaumassa. Olin hänelle ollut tyhmä ja idiootti, itse oli käynyt pelkän peruskoulun. Hän puolittain näytti ilahtuneita, kun tulin vastaan, mutta en ollut tuntevinani ja näin, kun pää painui sen jälkeen. Ihminen on kuitenkin suurelta osin omien valintojensa tuotos. -eri
Ei hajuakaan kuka tekee mitäkin nykyään. En ole yhteydessä minkään käymäni koulun koulukavereihin. Eikä voisi vähempää kiinnostaa, mitä niistä on tullut.
Suurimmasta osasta ei mitään tietoa, mitä nykyään tekevät. Yhdestä tuli olympiamitalisti ja eräs on nykyään kai lääkäri. Kai jokainen on menestynyt omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma koululuokka yläasteelta on niin maalaista kuin vain voi olla. Itse olen varmaan se menestynein, diplomi-insinööri. Muutamia amk-inssejä on joukossa myös. Muuten on kaikenlaista lähihoitajaa, parturi-kampaajaa, kotiäitejäkin ja yksi sairaanhoitaja. Pikkukylissä on yleensä älyllisten lahjojen pooli aika heikkoa eikä sieltä kovin paljoa menestyjiä tule.
Dippainssiksi pääsee aikas keskikertaisilla papereilla.
Et näköjään tiedä asiasta mitään. Sisään voi päästä, jos on motivaatiota ja älyä. Ulos DI-paperit kädessä ei pääse kuin erittäin kovalla työllä. Opiskelikavereissani, jotka olemme siis kaikki nyt dippainssejä, ei ole kuin todella kovan luokan osaajia. Palkat alkaa olemaan useimmilla 10 ke kuussa enkä ihmettele miksi.
No ei Suomessa perus-korkeakoulutus mitään ihmeitä vaadi. Eikä dippainssi koulutuksen jälkeen mikään osaaja ole - aloittelija työssään.
Jokainen on valmistuttuaan vielä aloittelija työssään. Mikä on oma koulutustasosi, tokihan täällä voi väittää olevansa mitä tahansa.
Taitaa olla peruskoulu vielä kesken...
En tiedä menestyksestä, mutta kuuluisuutta ainakin... Lukion (rinnakkais-) luokkakavereista yksi poika näytteli hetken Salkkareissa. Yksi blondi nousi julkisuuteen vanhemman siskonsa tanssiryhmän ja dokaamisensa takia, ja heitti henkensä kolmikymppisenä. Lisäksi eräs rikas etelähelsinkiläinen hepsankeikka meni laulajan kanssa naimisiin ja on nykyisin puoskaroivia verkkovalmennuksia myyvä höperö. Joku muija taitaa olla naimisissa menestyneen huippukokin kanssa.
En ole varsinaisesti kenenkään kuullut menestyneen täysin omilla ansioillaan ja/tai päässeen perinteisempien ammattien kautta esim. bisneselämän huipulle.
It-alan yrityspomo. Oli huomattavan älykäs jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma koululuokka yläasteelta on niin maalaista kuin vain voi olla. Itse olen varmaan se menestynein, diplomi-insinööri. Muutamia amk-inssejä on joukossa myös. Muuten on kaikenlaista lähihoitajaa, parturi-kampaajaa, kotiäitejäkin ja yksi sairaanhoitaja. Pikkukylissä on yleensä älyllisten lahjojen pooli aika heikkoa eikä sieltä kovin paljoa menestyjiä tule.
Dippainssiksi pääsee aikas keskikertaisilla papereilla.
Et näköjään tiedä asiasta mitään. Sisään voi päästä, jos on motivaatiota ja älyä. Ulos DI-paperit kädessä ei pääse kuin erittäin kovalla työllä. Opiskelikavereissani, jotka olemme siis kaikki nyt dippainssejä, ei ole kuin todella kovan luokan osaajia. Palkat alkaa olemaan useimmilla 10 ke kuussa enkä ihmettele miksi.
No ei Suomessa perus-korkeakoulutus mitään ihmeitä vaadi. Eikä dippainssi koulutuksen jälkeen mikään osaaja ole - aloittelija työssään.
Jokainen on valmistuttuaan vielä aloittelija työssään. Mikä on oma koulutustasosi, tokihan täällä voi väittää olevansa mitä tahansa.
Taitaa olla peruskoulu vielä kesken...
Muistit alapeukuttaa! Luulin, että olit unohtanut! Oon niin onnellinen! Ja kyllä. Tämä on sarkasmia. Googleta "sarkasmi". Tai katso Wikipediasta.
Kävin peruskoulun ja lukion suurehkossa kaupungissa. Täytyy sanoa, ettei ole mitään hajua siitä, mitä luokkakavereista on tullut. Ihan vain muutaman osalta tiedän. Mitään ihan supermenestyjiä ei ole tullut, mukavasti elämässään pärjänneitä kyllä.
Muutama menehtynytkin, yksi jo alle kaksikymppisenä.
Olen nyt nelikymppinen, ja aina vain vähemmän edes kiinnostaa, mitä vanhoille koulukavereille kuuluu. En edes varmaan tuntisi kaikkia, jos jossain näkisin.
Toki muutaman kanssa olen edelleen tekemisissä, ja on niiltä ajoilta vielä pari hyvää ystävääkin matkassa.
Olen kotoisin etelärannikon pikkukaupungista. Meidän lukioluokka on tosi hyvin pärjänny: 2 erikoislääkäriä, 5 ekonomia, 2 juristia, 3 di: ä, 1 tiedotusoppinut toimittaja, 1 informaatikko yliopistosta, pojista 7 tavallista inssiä, 3 teknikkoa, tytöistä varmaan 6 sairaanhoitajaa...luulen et kaikilla on joku tutkinto joskaan en oo tavannut luin pienen osan yo-vuoden 1985 jälkeen
en tiiä eikä oikeen kiinnostakkaan :D omaa elämää tässä eletään. muitten ihmisten asioitten miettiminen kuluttaa vaan resursseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin täällä stadissa vois tietää, mitä kenestäkin on tullut.
Stadi kirjoitetaan isolla, muuten ok. Kiitos hei.
Miksi stadi kirjoitetaan isolla. Sehän on kaupunki kutsumanimellä?????
Lapset lapset.
Ei ole ketään kuuluisaa tai suuryrityksen johtajaa tietääkseni.
Yläasteen omalla luokalla ja rinnakkaisluokalla oli toooodella ärsyttävät tytöt. Yhdessä vielä pahempia.
Heistä tuli toimittajia Sanoma-konsernin lehtiin.
Enpä ole koskaan ajatellut asiaa näin, mutta minä lienen luokkani menestynein. Olen päässyt IT-alalla johtotehtäviin ja vuosipalkkani alkaa ykkösellä.
Eksästäni tuli erikoislääkäri. Hän oli lukiossa rasavilli urheilijapoika.
Kympin tytöstä luulin tulevan jotain "hienoa", mutta hän menikin lukion jälkeen johonkin lähihoitajakouluun.
Yläasteen kympin tyttö on jonkinlainen katutaiteilija ja heittää keikkaa tarjoilijana. Lienee onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojista itse olen menestynein, ainoana suoritin yliopiston (DI). Eräs tyttö on pikkukunnan talousjohtaja ja KTM, ehkä vähän korkeampi asema kuin minulla. Toinen tyttö on tohtori mutta ei mitään hajua onko töissä vai jäikö ikiopiskelijaksi. Joten vähintään kolmanneksi menestynein olen.
Miks joku DI on menestymisen merkki? Olis edes joku oikea yliopistotutkinto.
Monilla DI:lla on hyvä työ ja mukavat tulot.
Onko 4000/kk mukava tulo?
Itselläni ei ole aavistustakaan, miten koulussa samalla luokalla olleet ovat menestyneet elämässään - eikä voisi juuri vähempää kiinnostaakaan. Ihmettelen, onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka seuraavat koulukaveriensa menestymistä?
Äh, älä sääli ihmisiä, se on moukkamaista.