Käyttäytyikö ystäväni tökerösti?
Olin mieheni ja kahden lapseme kanssa reissussa la-ti. Ei missään ulkomailla vaan lomareissulla ihan Suomessa eri paikkoja kierrellen. Tulimme siis tiistaina takaisin ja näin ystävääni keskiviikkona kahvien merkeissä suht pikaisesti (n. 15 min). Koko tänä aikana ystäväni ei kysynyt miten reissu meni?!
Reissusta ei siis puhuttu sanaakaan, koska itse en viitsinyt ottaa sitä puheeksi kun ystävänikään ei sitä tehnyt. Itse kysyn aina muilta, että miten matka meni? miten loma meni? jne. Ja olen luullut, että se kuuluu jo hyviin tapoihin ja siitä syystä, ehkä hieman loukkaannuin kun ystäväni ei sanallakaan kysynyt mitään.
Olenko herkkänahkainen vai onko tuo ihan yleistä, että toisten reissuista ei kysytä/puhuta ellei reissaaja itse ota puheeksi?
Kommentit (10)
Jospa se ei muistanut, että olitte olleet reissussa. Ja tapaaminenkin oli niin lyhyt. Olisithan voinut alussa hiukan vihjaista reissusta niin ystävä olisi varmasti sitten kysellyt. En loukkaantuisi.
No jos ei muistanut että olette olleet reissussa? Ja oikeasti, jos aikaa on vain vartti niin ei siinä välttämättä tule mieleen tuollaiset jos haluaa höpötellä kaikki muut mielessä olevat asiat.
Eli juu, periaatteessa on kohteliasta kysellä reissuista ja itsekin niin teen, mutta ei tuo nyt kokonaisuutena mitenkään kovin törkeää ole. Varsinkin kun kyseessä "vain" muutaman päivän kotimaanmatka eli kaveri ei välttämättä ole edes tajunnut että olette olleet lomailemassa ihan vaan lomailun takia, eikä esim. sukulaisten luona käymässä (joista ei niin paljon yleensä ole kertomista kuin lomamatkoista).
Kolmonen sanoikin saman asian ytimekkäämmin. :) -4
Ei ei ei. Ei saa kuvitella, että toinen muistaisi tuommoisia asioita. Kerro itse ja hän kysyy. Joku saattaa jopa ajatella, että reissu ei ollut onnistunut ja et halua puhua siitä, kun et itse aloita.
Niin ehkä minun ei kannata loukkaantua. Ystäväni kyllä muisti reissun. Tiedän sen siitä, että yleensä näemme joka päivä ja nyt meidän tapaamisissa oli tuo 4 päivän tauko reissun vuoksi.
-AP
No voi hyvänen aika! Itse saattaisin hyvinkin unohtaa tuollaisen asian, tarkoittamatta mitään pahaa. Joko olet trolli tai sitten narsisti.
Vähän ot, mutta kannattaako nähdä hyvääkään ystävää joka päivä? Elämänne ovat kietoutuneet toisiinsa nähtävästi jo vähän liikaa, joten olisko pieni etäisyydenotto tarpeen.
Ei käyttäytynyt tökerösti. Näitte kovin pikaisesti, ja hänelle ehkä oli jotain omaa juttua kerrottavana. Seuraavalla kerralla saat sitten kertoa reissun kohokohdat.
Tottakai puhutaan reissusta. Itse ainakin suorastaan utelen.
Mä en ainakaan muista kamujen reissuja, hyvä kun muistan omat menot..