Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalla tapahtunutta, näinkin opetetaan lapsia...

Vierailija
06.06.2013 |

Laivamatkalla on ohjelmaa lapsille mm. piirustus- ja värityskilpailuja ym.. suunnistuksia.

Oma lapsenikin osallistui värittämällä annetun kuvan. Samaan aikaan kyseisessä tilassa oli muutama muukin värittäjä. Yksi tyttö isui ja väritti hieman, mutta enimmäkseen kuvaa väritti isä. Upeahan siitä tulikin. Itse en istunut  samassa pöydässä, kuin värittäjät, vaan kauempana lehteä selaillen (niitä oli kyseisessä tilassa vanhempien ajan vietteeksi).

Aamulla oli palkintojen jako. Ja kuinka ollakaan komeili tuon isän väritystyö voittajien joukossa! Kaikille annettiin kuintenkin lohdutuspalkinto, omani meni sitä hakemaan. Siitä värityskirjasesta hän oli todella tyytyväien ja iloinen.

Mutta samaan aikaan jonossa juuri edellä sattui olemaan tuo eilinen "värittäjä" ja he hakivat tuota voittajan palkintoa. Kuulin, kun palkinnon jakaja kysyi tuolta 4-vuotiaalta, että värititkö aivan itse tuon. Äiti todisti, että kyllä! Lähtivät tilasta pois edellämme ja äiti kovaan ääneen kailotti, kuinka taas tytär sai pääpalkinnon värittämisestä!

Oudon kuvan antaa tuo perhe lapselleen, siinähn sitä oppii, että hommat voi tehdä toinen ja palkinnon korjata itse.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mammat täällä vouhkaa.

Vierailija
42/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:46"]Ja mammat täällä vouhkaa. [/quote]

Mitä ihmeen vouhkaamista tämä on? Ihan keskustelua asiasta. Kuka niitä moreeli sääntöjä esim. opettaa lapselle, jollei omat vanhemmat? Valitettavasti näköjään kaikki siihen eivät pysty. Päivähoidon ja koulun on vaikea opettaa, jos kodin asenne on tuollainen. Jossakin sanotaan, että pk:n/koulun tehtävä on tukea kodin kasvatustyötä. Niin mitä työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme