Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalla tapahtunutta, näinkin opetetaan lapsia...

Vierailija
06.06.2013 |

Laivamatkalla on ohjelmaa lapsille mm. piirustus- ja värityskilpailuja ym.. suunnistuksia.

Oma lapsenikin osallistui värittämällä annetun kuvan. Samaan aikaan kyseisessä tilassa oli muutama muukin värittäjä. Yksi tyttö isui ja väritti hieman, mutta enimmäkseen kuvaa väritti isä. Upeahan siitä tulikin. Itse en istunut  samassa pöydässä, kuin värittäjät, vaan kauempana lehteä selaillen (niitä oli kyseisessä tilassa vanhempien ajan vietteeksi).

Aamulla oli palkintojen jako. Ja kuinka ollakaan komeili tuon isän väritystyö voittajien joukossa! Kaikille annettiin kuintenkin lohdutuspalkinto, omani meni sitä hakemaan. Siitä värityskirjasesta hän oli todella tyytyväien ja iloinen.

Mutta samaan aikaan jonossa juuri edellä sattui olemaan tuo eilinen "värittäjä" ja he hakivat tuota voittajan palkintoa. Kuulin, kun palkinnon jakaja kysyi tuolta 4-vuotiaalta, että värititkö aivan itse tuon. Äiti todisti, että kyllä! Lähtivät tilasta pois edellämme ja äiti kovaan ääneen kailotti, kuinka taas tytär sai pääpalkinnon värittämisestä!

Oudon kuvan antaa tuo perhe lapselleen, siinähn sitä oppii, että hommat voi tehdä toinen ja palkinnon korjata itse.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:59"]

En mä ihmettele jos et enää avaa suutasi, jos sieltä tulee pelkkää vinkunaa eikä se auta mitään. Ehkä se sun sotataistelutoimenpiteesi on seuraavaksi opetella ihan uudenlainen stragegia.

[/quote]

Olet ihana, mistä kuvittelit, että suustani tulee pelkkää ininää tarpeen vaatiessa kovempia otteita? :D

[/quote]

Itse sanoit niin

[/quote]

Tai tarkennetaan: vinkumista

Vierailija
22/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:01"]

En mä ihmettele jos et enää avaa suutasi, jos sieltä tulee pelkkää vinkunaa eikä se auta mitään. Ehkä se sun sotataistelutoimenpiteesi on seuraavaksi opetella ihan uudenlainen stragegia.

[/quote]

Olet ihana, mistä kuvittelit, että suustani tulee pelkkää ininää tarpeen vaatiessa kovempia otteita? :D

[/quote]

Itse sanoit niin

[/quote]

Tai tarkennetaan: vinkumista

[/quote]

okei, voit varmaan lainata ne kohdat, joissa olen vinkunut ja inissyt :) ota myöskin huomioon se, että jos olen esimerkkejä antanut, niin kannattaa kuvitella vähän kersanttimeininkiä mukaan. Ensimmäinen "yhyy, pelikaveri huijaa" ei ollut lause omasta elämästäni, vain kuvitelma siitä, miten minä olisin tilanteen ehkä nähnyt syyllisenä tai sivusta seuraajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli.

Vierailija
24/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D oikeasti! Haluan upottaa sinut kuumaan muoviin ja laittaa sinut esille olohuoneeseen! Olet aivan shuloinen pienen kiukuttelun takiasi <3

Vierailija
25/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:23"]

:D oikeasti! Haluan upottaa sinut kuumaan muoviin ja laittaa sinut esille olohuoneeseen! Olet aivan shuloinen pienen kiukuttelun takiasi <3

[/quote]

Edes sinä et saa näin rauhallista ihmistä kiukustumaan. Vaikka kyllä tietysti se loputon ininä korvan juuressa ennenpitkää pistää rassaamaan. Mutta siihen on vielä pitkä matka.

Mee vaan rauhassa partsille tupakalle komenteleen mukuloita sillä kersantin volyymillas.

Ei kuulu tänne asti.

Vierailija
26/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto teitä vaivaa?? Ajattelin tulla tänne keskustelemaan alkuperäisestä aiheesta, mutta pitäkää jankkausketjunne. Huoh. 

(Tirsk:)

stragegia.

[/quote]

Vierailija
27/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersantin... *double facepalm*

Vierailija
28/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, -piip-

Vierailija
29/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:23"]

[/quote]

Edes sinä et saa näin rauhallista ihmistä kiukustumaan. Vaikka kyllä tietysti se loputon ininä korvan juuressa ennenpitkää pistää rassaamaan. Mutta siihen on vielä pitkä matka.

Mee vaan rauhassa partsille tupakalle komenteleen mukuloita sillä kersantin volyymillas.

Ei kuulu tänne asti.

[/quote]

:D alentavasta seliselistä ollaan siis laskeuduttu korkeampaan ihmiseen, joka ei jaksa mitään kuunnella. Olet kyllä oikeasti aivan persoona! Mut kiva huomata olleensa oikeassa niin aiheessa, kuin aiheen vierestäkin <3

Vierailija
30/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen muuten edelleen lainauksia niistä minun ininöistä ja mankumisista, vaimitänenyoli.

Vierailija
31/42 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän tupakkaa, kun vielä ininä kuuluu ?

Vierailija
32/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo koulussa viimeistään korjaantuu, kun iskä ei voi mennä tekemään Jannica-Jessican koetta tämän puolesta. Ihme sakkia kyllä löytyy ei voi muuta sanoa:) 

Vierailija
33/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin oppii, mutta tuskinpa he välittävät siitä.

Vierailija
34/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kouluaikoina vanhemmat sitten tekevät lapsensa läksyt. Tunnen tälläisen perheen. Surkeeta oikeesti kun äiti tekee jotain alakoululaisen tehtäviä.

Vierailija
35/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan tuollakin väritellä varmaan yhdessä, mutta en kyllä kehtaisi enää sitten kuvaa jättää mihinkään kilpailuun. Eikös niihin kirjoiteta mini ja ikä?

Joo, isä varmaan tekee läksytkin.

Vierailija
36/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aluksella nuo palkittavat arvotaan.

Vierailija
37/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans kävi muutamia vuosia sitten samantyylinen juttu laivalla. Piti tehdä palapeli ja itse annoin lapseni tehdä (oisko ollut 4-5 v) mutta näin kuinka siellä kans tehtiin perheen voimin. Eihän lapseni saanut eka sijaa vaikka fiksu onkin. Tosin en tiennyt silloin kuinka fiksu, todistukset kertoneet totuuden.

Vierailija
38/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tee lapsen läksyjä ja lapsi seurailee vaan sivusta????

Vierailija
39/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:39"]

Meillä kans kävi muutamia vuosia sitten samantyylinen juttu laivalla. Piti tehdä palapeli ja itse annoin lapseni tehdä (oisko ollut 4-5 v) mutta näin kuinka siellä kans tehtiin perheen voimin. Eihän lapseni saanut eka sijaa vaikka fiksu onkin. Tosin en tiennyt silloin kuinka fiksu, todistukset kertoneet totuuden.

[/quote]

Kuka tässä on puhunut tuon laivan lasten fiksuudesta?

Sen sijaan vähemmän fikusja vanhempia tuntuu piisaavan.

Vierailija
40/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:34"]

Meidän aluksella nuo palkittavat arvotaan.

[/quote]

Saattaa olla ihan viisastakin, kun kaikki on näköjään mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan