Kukas idiootti av-mamma oli lapsensa kanssa Kumpulan uimalassa
ja ei pitänyt silmällä lastaan. Tyttö oli hukkua, sivullinen hänet pelasti!
Ja sitten mamma tulee paikalle, alkaa kovaan ääneen kirkumaan pedofiilia, vaikka toinen on just pelastunut sun lapses, onneksi sivullinen kertoi kuinka asia todella oli!
Mamma ei edes tajunnut pyytää anteeksi käytöstään eikä kiittänyt pelastajaa!
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:17"]
Mä laitan koko tarinan pelastajan kirjoittamana fb:ssä
"
Saatana kun pistää vihaksi..!!
Tapahtuin aamupäivällä Kumpulan-uimalassa kävin vähän penkki puntilla ja sit päälle uimaan..No altaa tietysti täynnä ihmisiä ja vain kolmerataa oli käytösssä. 1.melkein osaa uida 2.kaikenlaiset kellujat 3.uimataitoiset ja sitten loppu allas sikinsokin uimareita ?? No kolmosrataa olin uinut about 12-15min nih huomasin yhden pikkulikan joka räpiköin jo keskellä allasta aina välillä rataköydessä roikkuen, uin ja käännyin päädyssä ja sukellusliuussa näin uimalaseissa hyvin kun tää pikkulikka oli vajoamassa veden alle.. uinkohdalle ja sukelsin ja huomasin heti nyt ei ollut kaikki hyvin .onnex ei ollut syvässä päässa vain 2m vettä sain likan heti ylös mut oli jo tajuton nostin altaan reunalle ja onneksi alko siinä heti yskimääja ja kakomaan ilmaa ja sitten säikähdyksestä itkemään..muutama ihminen oli jo kertynyt ympärillä ja minä kysymään onks sulla kavereitä tai vanhempia täällä. eikä itkultaan pystynyt vastaamaan. Sit...ten pamahti takaa päin suoraan korvaan niin että kipunat silmissä sinkoili..ja yks nainen huutaa siinä pääpunasena Ellu mitä toi mies on sulle tehnyt onkse koskenut suhun vastaa Ellu ..itkee vielä kovempaa ja mä en heti tajunut viell tilannetta. kun jo uimavalvojakin tulee ottaa musta kiinni.. !! Ja kaikki vitun ihmiset ympärillä vain pällistelee ja töllää mua..?? Yks Yh äiti huutaa pääpunasena ja syyttää mua pedofiiliksi sekä yks kelkannaru roikkuu mussa kiinni .. ?? Vittu mä hermostuin mä heitin sen kelkan narun selästä .. Ja olin lähössä pois .kun paikalle tuli yks täti ihminen ja huusi sille yh äidille, että hän näki kyllä kaiken !! ja jollei tämä herra olisi tajunut tilanetta ja nostanut teidän tytärtänne sieltä altaasta olisi se hukkunut !!! No nyt hiljeni yh äiti ja loppu syytökset.. Ja alko sit huutaa tyttärelleen miks oli mennyt isoon altaaseen...Mä kiitin tätä tätiihmistä joka oli muuten nimeltää Marja tarjosin hänelle kahvit ja jutskattiin nykymailman menoa Yh äiti ei kerkee kattoo tyttärensä perää kun tarkkailee uroksia sekä uimavalvoja ei kerkee valvoo allasta kun bongailee tipuja bigineissä.. !!! " ap[/quote]
Onpa moukkamaisen oloinen kirjoitus, ei kyllä saa kovin fiksua kuvaa kyseisestä miehestä. Miksi asiaa ei voinut hoitaa asiallisesti vaan piti alkaa riehumaan ja kiroilemaan?!
[/quote]
puoli uimahallia syyttää sua pedofiiliksi osa käy kiinni ja uimavalvojakin on käymässä päälle... Kuinka rauhallinen itse olisit?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:56"]
Sama täällä. Jos uima-altaassa joku pitelisi lastani vedenpinnan yläpuolella tai kuljettaisi häntä kohti altaan reunaa,
[/quote]Nyt alkaa tämä tarina elää ihan omaa elämäänsä täällä. Aloituksessa ei sanottu missään, että nainen näki tuon miehen kannattelevan lasta vedenpinnan yläpuolella tai ollenkaan siellä altaassa.
Sitäpaitsi sinä (jota tässä siteeraan), etkös sinä kuitenkin ole niin täydellinen ihminen, että et voi koskaan nähdä lastasi tuollaisessa tilanteessa, koska olisit vahtinut häntä itse ja sukeltanut välittömästi pelastamaan?
[/quote]
Jaa, milläköhän tavalla hukkuva sitten pelastetaan jollei nostamalla vedestä ylös ja tuomalla rantaan/altaan reunalle?
-32
[/quote]Hyvänen aika, pitääkö toistaa? Aloituksessa ei sanottu, että äiti näki kun lasta autettiin siellä altaassa. Hän on saattanut nähdä tilanteen vasta sitten, kun lapsi on nostettu jo ylös. Näin ollen sinun ajatuksesi, että "jos joku pitelisi lastani veden pinnan yläpuolella, ajattelin ensimmäiseksi, että häntä pelastetaan". Näinhän se lapsen äitikin OLISI VOINUT ajatella, mutta nyt hän ilmeisesti näki lapsen vasta altaan reunalla. Tajuatko eron?
[/quote]
No tuohan selvisi vasta nyt tuosta Facebook-kertomuksesta, että äiti tuli paikalle niin myöhään, että näki itkevän lapsen altaan reunalla.
Väitän nyt silti, että jos näen lapseni itkevän ja jonkun aikuisen siinä vierellä, että lapselle on joku haaveri sattunut. Ei mulla nyt vaan ole niin törkyinen mielikuvitus, että heti kuvittelisin että joku on seksuaalisessa mielessä käynyt lapseen käsiksi. Eikä todellakaan ole niin huonot käytöstavat, että lähtisin ensimmäisenä (ilmeisesti) LYÖMÄÄN sitä miesparkaa. Tässäkin tapauksessa lapsen ympärille oli kertomuksen perusteella jo kerääntynyt jonkunlainen joukkio ihmettelemään tilannetta, siinä ihmisjoukon keskelläkö joku pedofiili sitä lasta kopeloisi.
Ensin rauhoitellaan itkevä lapsi ja sitten kysellään niiltä AIKUISILTA mitä oikein tapahtui.
Jos äityli niin hysteerisesti pelkäsi pedofiilejä, niin miksi ihmeessä jätti tytön yksikseen uimalaan noin pitkäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 19:55"]
"
Tapahtuin aamupäivällä Kumpulan-uimalassa kävin vähän penkki puntilla ja sit päälle uimaan..No altaa tietysti täynnä ihmisiä ja vain kolmerataa oli käytösssä. 1.melkein osaa uida 2.kaikenlaiset kellujat 3.uimataitoiset ja sitten loppu allas sikinsokin uimareita ?? No kolmosrataa olin uinut about 12-15min nih huomasin yhden pikkulikan joka räpiköin jo keskellä allasta aina välillä rataköydessä roikkuen, uin ja käännyin päädyssä ja sukellusliuussa näin uimalaseissa hyvin kun tää pikkulikka oli vajoamassa veden alle.. uinkohdalle ja sukelsin ja huomasin heti nyt ei ollut kaikki hyvin .onnex ei ollut syvässä päässa vain 2m vettä sain likan heti ylös mut oli jo tajuton nostin altaan reunalle ja onneksi alko siinä heti yskimääja ja kakomaan ilmaa ja sitten säikähdyksestä itkemään..muutama ihminen oli jo kertynyt ympärillä ja minä kysymään onks sulla kavereitä tai vanhempia täällä. eikä itkultaan pystynyt vastaamaan. Sit...ten pamahti takaa päin suoraan korvaan niin että kipunat silmissä sinkoili..ja yks nainen huutaa siinä pääpunasena Ellu mitä toi mies on sulle tehnyt onkse koskenut suhun vastaa Ellu ..itkee vielä kovempaa ja mä en heti tajunut viell tilannetta. kun jo uimavalvojakin tulee ottaa musta kiinni.. !! Ja kaikki vitun ihmiset ympärillä vain pällistelee ja töllää mua..?? Yks Yh äiti huutaa pääpunasena ja syyttää mua pedofiiliksi sekä yks kelkannaru roikkuu mussa kiinni .. ?? Vittu mä hermostuin mä heitin sen kelkan narun selästä .. Ja olin lähössä pois .kun paikalle tuli yks täti ihminen ja huusi sille yh äidille, että hän näki kyllä kaiken !! ja jollei tämä herra olisi tajunut tilanetta ja nostanut teidän tytärtänne sieltä altaasta olisi se hukkunut !!! No nyt hiljeni yh äiti ja loppu syytökset.. Ja alko sit huutaa tyttärelleen miks oli mennyt isoon altaaseen...Mä kiitin tätä tätiihmistä joka oli muuten nimeltää Marja tarjosin hänelle kahvit ja jutskattiin nykymailman menoa Yh äiti ei kerkee kattoo tyttärensä perää kun tarkkailee uroksia sekä uimavalvoja ei kerkee valvoo allasta kun bongailee tipuja bigineissä.. !!! " ap[/quote]
Onpa moukkamaisen oloinen kirjoitus, ei kyllä saa kovin fiksua kuvaa kyseisestä miehestä. Miksi asiaa ei voinut hoitaa asiallisesti vaan piti alkaa riehumaan ja kiroilemaan?!
[/quote]
Hoitaa asiaa fiksusti, asiallisesti, riehumatta ja ilman ylilyöntejä aivan kuin tämä mallikasvattaja-äiti? Lapsen hengen pelastaneen kimppuun hyökätään fyysisesti, herjataan pedofiiliksi ja huudetaan. Sinä varmaan olisit pelastajana pahoitellut väärinkäsitystä, pyytänyt anteeksi ja luikkinut kotiisi häpeämään?
Tuon pelastajan pitäisi saada hengenpelastusmitali, ja tuondioottimamma pitäisi pakottaa pyytäämään viimeistään hengenpelastusmitalin luovutustilaisuudessa julkisesti anteeksi,
jos ei olisi sitä ennen pyytänyt yksityisesti.
Jotain rajaa !
Luin oikeasti suu auki tän ketjun. On kyllä niin av.
Mua ahdistaa ainakin uimahalleissa hengaavat pedofiilit ja voin hyvin kuvitella että jollekin muullekin äidille ne ovat mielessä käyneet. Ja jostain se ajatus ensimmäisenä mieleen tulee ja hädässä reagoi typerästi. Mutta totta, erittäin junttia käytöstä on olla pyytämättä anteeksi ja kiittää. Mutta voi olla että shokkitila ei ole vielä laantunut ennen kuin tilanne on kokonaan ohi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:15"]
Mua ahdistaa ainakin uimahalleissa hengaavat pedofiilit ja voin hyvin kuvitella että jollekin muullekin äidille ne ovat mielessä käyneet. Ja jostain se ajatus ensimmäisenä mieleen tulee ja hädässä reagoi typerästi. Mutta totta, erittäin junttia käytöstä on olla pyytämättä anteeksi ja kiittää. Mutta voi olla että shokkitila ei ole vielä laantunut ennen kuin tilanne on kokonaan ohi.
[/quote]
mistäs se shokkitila tuli kun ei nähnyt koko hukkumistilannetta? Vai tuleeko mammalle shokkitila kun näkee lapsen itkevän väkijoukkoon keskellä?
Jos mä en olisi vahtinut omaa lastani ja huomaisia yhtäkkiä että hän itkee väkijoukkoon keskellä ei tulisi mieleenikään käydä toisen päälle ja haukkua pedofiiliksi. Ja kun siinä samassa on kuitenkin heti ilmennyt mitä on tapahtunut niin kyllä jokaisen ihmisen pitäisi pystyä pyytämään anteeksi eikä vedota mihinkään shokkitilaan Kun ei ole edes pahinta tilannetta nähnyt!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:15"]
[/quote]
mistäs se shokkitila tuli kun ei nähnyt koko hukkumistilannetta? Vai tuleeko mammalle shokkitila kun näkee lapsen itkevän väkijoukkoon keskellä?
Jos mä en olisi vahtinut omaa lastani ja huomaisia yhtäkkiä että hän itkee väkijoukkoon keskellä ei tulisi mieleenikään käydä toisen päälle ja haukkua pedofiiliksi. Ja kun siinä samassa on kuitenkin heti ilmennyt mitä on tapahtunut niin kyllä jokaisen ihmisen pitäisi pystyä pyytämään anteeksi eikä vedota mihinkään shokkitilaan Kun ei ole edes pahinta tilannetta nähnyt!
[/quote]
Sanoinhan minä että käyttäytyi typerästi ja olisi vähintäänkin sietänyt pyytää anteeksi. Mutta kyllä siellä varmasti oli aito pelästyminen taustalle, mikä vähän selittää törkeää käyttäytymistä.
Todennäköisesti se väkijoukko kerääntyi sitten vasta pällistelemään kun tää mamma alkoi räyhäämään.
kiittäminen jotenkin pitäisi kuulua perusreaktioon, kun hänelle selvisi että oma lapsi on pelastettu. oliko niin vaikeata sanoa kiitos? mutta emme toki saisi arvostella. oli varmaan hyvin järkyttynyt. mutta mitä ihmettä jättää lapsen yksin uimaan? miksi niin monet sitä tekee että juoksevat ``pariksi minuutiksi`` saunaan tai vessaan ja jättää pienen lapsen valvomatta. EI SAA JÄTTÄÄ LASTA YKSIN VETEEN. sitä en tajua. siis montako kertaa pitää selittää että ei saa jättää pieniä lapsia veteen valvomatta! jotkut vanhemmat vaan eivät ota niitä neuvoja yhtään, luulevat että he ovat immuuneja kaikelle vahingolle, kunnes jotain sellaista tapahtuu. KIITOS PELASTAJALLE JA SILMINNÄKIJÄLLE. Toivottavasti pikkuinen ja mamma voivat hyvin. vahinkoja sattuu kaikille. täytyy vaan oppia niistä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:14"]
No tuohan selvisi vasta nyt tuosta Facebook-kertomuksesta, että äiti tuli paikalle niin myöhään, että näki itkevän lapsen altaan reunalla.
[/quote]
Varmaan sinulle on tätä turha selittää, kun et kuitenkaan ymmärrä, mutta yritän vielä kerran.
Lue aloitus. Siinä ei sanota, että äiti näki tilanteen silloin kun lasta pelastettiin altaasta eikä siinä myöskään sanota, että äiti näki tilanteen vasta silloin, kun lapsi oli jo nostettu ylös.
Tästä huolimatta SINÄ lähdit oletuksesta, että äiti näki tuon pelastamistilanteen kirjoittaessasi, että äidin olisi pitänyt ymmärtää, mitä on tekeillä. Sen takia minä kommentoin, että tämä tarina alkaa elää omaa elämäänsä ilman faktoja.
SInä olet juuri sellainen henkilö, jota ei toivoisi todistajaksi mihinkään oikeudenkäyntiin, kun ilman tosiasioita KUVITELLAAN vähän sitä sun tätä.
Miksi tuollaisia äitejä oikein vaivaa? Kuka jättää oman lapsensa vartioimatta ja alkaa haukkua heti pedofiliksi kun näkee miehen lapsensa edessä?
Todella sairas mielikuvitus pitää olla jos pedofiliaksi heti luulee. Ja niin kuin joku tuossa kommentoikin, että varmaan pedofili siinä täydessä uimahallissa alkaisi lasta koskettelemaan :D:D
Mun sympat menee miehen puolelle. Ja todellakin on mitalin arvoinen teko!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:19"]
[/quote]
Varmaan sinulle on tätä turha selittää, kun et kuitenkaan ymmärrä, mutta yritän vielä kerran.
Lue aloitus. Siinä ei sanota, että äiti näki tilanteen silloin kun lasta pelastettiin altaasta eikä siinä myöskään sanota, että äiti näki tilanteen vasta silloin, kun lapsi oli jo nostettu ylös.
Tästä huolimatta SINÄ lähdit oletuksesta, että äiti näki tuon pelastamistilanteen kirjoittaessasi, että äidin olisi pitänyt ymmärtää, mitä on tekeillä. Sen takia minä kommentoin, että tämä tarina alkaa elää omaa elämäänsä ilman faktoja.
SInä olet juuri sellainen henkilö, jota ei toivoisi todistajaksi mihinkään oikeudenkäyntiin, kun ilman tosiasioita KUVITELLAAN vähän sitä sun tätä.
[/quote]
Oikeudenkäynteihin harvemmin taidetaan pyytää todistajia tulkitsemaan jonkun toisen kirjoittamaa tekstiä tapahtumasta, jota tämä ensimmäinenkään kirjoittaja ei ollut nähnyt! Argumentointisi senkun paranee, onneksi olkoon! :D
Voisitkohan sinä nyt mitenkään käsittää sitä pointtia, ettei kaikilla välähdä mielessä PEDOFIILI, jos lapsella on jokin hätänä ja vieressä on aikuinen. Oma olettamukseni olisi ilman muuta, että lapsi on pelästynyt, loukkaantunut, satuttanut itsensä jne ja se aikuinen on paikalla AUTTAMASSA.
Ihan sama olisiko se hätä altaassa vai altaan reunalla. Ihanaa, että on ihmisiä jotka välittävät ja auttavat!
- 32 -
Mahtavaa toimintaa nuorelta mieheltä!!!
Ja se joka kommentoi miehen tapaa kirjoittaa tekstiä... Eihän sillä ole mitää tekemistä itse tapahtuneen kanssa! Teko olisi mielestäni ollut aivan yhtä hieno, vaikka mies ei olisi osannut kirjoittaa ollenkaan!
Ap, olitko oikeasti Kumpulan uimalassa ja näit tämän tilanteen? Vai luitko vain tapahtuneesta kaverisi Fb:stä. Ja tulit tänne kertomaan siitä ikään kuin olisit ollut paikalla? Aika hieno sattuma että tämä pelastaja mies sattui sitten olemaan kaverisi.
Tulee kyllä kieltämättä mieleen, että onneksi olen nainen. Voin tarpeentullen toimia, ja pelastaa lapsen jos on hätätilanne.
Vaikka mistäs senkään tietää, jos vastassa on tarpeeksi häiriintynyt yksilö lapsen äitinä. Alkaa vaikka syyttää lesbopedofiiliksi, mikäli mun täytyy ottaa jonkinnäköinen fyysinen kontakti lapseen, pelastaessani häntä.
Ihme lynkkaamista täällä. Te ette tunne tämän naisen taustoja, ja kysehän voi olla vaikka henkilöstä, joka itse on pedofiilin uhri tms. Äiti saattaa rannalla erityisesti pelätä mahdollisia pedofiileja tai kuvaajia (ainakin oulun seudulla on joku pedo ollut kuvaamassa lapsia uimassa) ja tämän takia reagoi teidän silmissänne muka oudolla tavalla.
Varmasti äiti oli todella kiitollinen pelastajalle ja silminnäkijälle, mutta ei osannut sitä säikähdykseltään ja shokiltaan sanoittaa, ei siis osannut toimia tilanteessa täysin normien mukaisesti.
Täydelliset mammat täällä taas kivittää.
Ja vielä tuosta uimarannalla vahtimisesta. Olin tänään uimassa 2- ja 4-vuotiaideni kanssa. Olin AINOA aikuinen, joka oli lasten kanssa vedessä. Muut vanhemmat makasivat, istuivat ja seisoivat rannalla. Oli aika silmätikku olo.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:34"]
Ihme lynkkaamista täällä. Te ette tunne tämän naisen taustoja, ja kysehän voi olla vaikka henkilöstä, joka itse on pedofiilin uhri tms. Äiti saattaa rannalla erityisesti pelätä mahdollisia pedofiileja tai kuvaajia (ainakin oulun seudulla on joku pedo ollut kuvaamassa lapsia uimassa) ja tämän takia reagoi teidän silmissänne muka oudolla tavalla.
Varmasti äiti oli todella kiitollinen pelastajalle ja silminnäkijälle, mutta ei osannut sitä säikähdykseltään ja shokiltaan sanoittaa, ei siis osannut toimia tilanteessa täysin normien mukaisesti.
Täydelliset mammat täällä taas kivittää.
Ja vielä tuosta uimarannalla vahtimisesta. Olin tänään uimassa 2- ja 4-vuotiaideni kanssa. Olin AINOA aikuinen, joka oli lasten kanssa vedessä. Muut vanhemmat makasivat, istuivat ja seisoivat rannalla. Oli aika silmätikku olo.
[/quote]
Niin just. Sekä kauheasti pelkää pedofiileja, muttei vahdi omaa lastaan uimahallissa.
Huomaatko jotakin omituisuuksia tässä?
Eikä kyse ollut nyt mistään rannalla olemisesta, viitsitkö edes lukea tuon alkup. jutun?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:19"]
[/quote]
[/quote]
Oikeudenkäynteihin harvemmin taidetaan pyytää todistajia tulkitsemaan jonkun toisen kirjoittamaa tekstiä tapahtumasta, jota tämä ensimmäinenkään kirjoittaja ei ollut nähnyt! Argumentointisi senkun paranee, onneksi olkoon! :D
Voisitkohan sinä nyt mitenkään käsittää sitä pointtia, ettei kaikilla välähdä mielessä PEDOFIILI, jos lapsella on jokin hätänä ja vieressä on aikuinen. Oma olettamukseni olisi ilman muuta, että lapsi on pelästynyt, loukkaantunut, satuttanut itsensä jne ja se aikuinen on paikalla AUTTAMASSA.
- 32 -
[/quote]
Ethän sinä ymmärrä mitään lukemaasi :). Sinua ei voisi pyytää todistajaksi, vaikka olisit nähnyt tapauksen, koska kuvittelet omiasi.
Näytä se kohta, missä sanon, että tottakai kaikille/joillekin tulee pedofiili mieleen. Niin, ei sellaista kohtaa ole. En ole sanonut ensimmäistäkään mielipidettä äidin toiminnasta enkä pelastajan toiminnasta. En ole puolustanut äitiä enkä syytellyt häntä.
Sinä et tiedä minun mielipidettäni tästä tapauksesta. En ole sitä missään kohtaa paljastanut.
Ainoat kommenttini ovat koskeneet sinun kirjoitustasi. Oletit äidin nähneen pelastajan kannattelevan lasta altaassa. Siihen sanoin, että asiasta ei ole meillä tietoa. Tämän jälkeen sinä itsekin myönsit, että et tienny,t mitä oli tapahtunut ennen kuin pitkä FB-postaus kopioitiin tähän ketjuun.
Olet myöntänyt, että et tiennyt asiasta mitään. Ap kirjoitti lyhyen aloituksen, sinä lisäilit tarinaan omiasi.
Se mamma olisi varmaan ollut tyytyväinen, kun lapsensa olisi hukkunut.
Käsittämättömän typerää, että osa vanhemmista jättää lapset yksin ja eivätkä vahdi niitä. Tänäkin kesänä tulee muutama hukkumaan ja sitten nämä läskipersemammat täällä kirjoittaa, ettei niitä kannata vahtia, kun ne riuhtoo itsensä kädestä irti ja tippuvat laitureilta ja hukkuvat. Joten meninpä ottamaan oluen terassille ja jätin lapsen uimaan, kun kohtalo päättää.
Antakaa hukkua tästä lähtien, niin ei kukaan huutele pedofiiliksi
"